Заняття з елементами тренінгу "Насильство та жорстоке поводження"

Про матеріал

Ознайомити учнів з проблемами, причинами, ознаками насильства та жорстокого поводження, нормативними документами, надати можливість учасникам відчути переживання, які виникають у жертви насилля, виховувати почуття емпатії.

Перегляд файлу

Заняття «Насильство та жорстоке поводження» C:\Users\rakovets\Downloads\Без названия (1).jpg

Мета: ознайомити учнів з проблемами, причинами, ознаками насильства та жорстокого поводження, нормативними документами, надати можливість учасникам відчути переживання, які виникають у жертви насилля, виховувати почуття емпатії.

Матеріали: плакат «Правила роботи в групі», «Квіткова галявина», «Правове дерево» стікери-квіточки, листочки з написами прав дітей, аркуші із загальнолюдськими рисами, ручки, камінці, мушлі, капронові носки.

  

                                           Хід заняття

Привітання. Вправа «Я…. , я люблю… І це здорово…» (5хв.)

Дітям потрібно назвати своє ім’я та продовжити речення.

Повторення правил роботи в групі (5хв.)

Вправа «Знаємо свої права» (10хв.)

Психолог. Ми з вами громадяни України. У нашій країні людина, її життя та здоров’я, честь і гідність, недоторканість і безпека визначаються найвищою соціальною цінністю. Так написано у Конституції України – основному законі нашої країни.

-         Скажіть, які ще ви знаєте документи, що захищають права дітей?

-         Що ви розумієте під поняттям «права»?

-         Що розумієте під поняттям «обов’язки»?

Гра «Правове дерево» (10хв.)

На дошці прикріплений плакат із зображенням дерева. На столі лежать листочки, де записані права дітей, а також аркуші із загальнолюдськими рисами (чемність, порядність, ввічливість…) Дітям потрібно знайти права, визначені у Конституції, і прикріпити їх на дерево, а загальнолюдські риси – до коріння.

-         Які на вашу думку, права дітей можуть порушувати у школі?

-         Яким чином можуть порушуватися права дитини у школі?

-         Які права дітей можуть порушувати вдома?

-         Яким чином можуть порушувати права дитини вдома?

   Гра «Так чи ні» (5хв.)

Психолог. Я називатиму права дитини. Якщо ви впевнені, що це право дитини, то плескайте у долоні, якщо ні – не плескаєте.

  1. Кожна дитина має право на життя.
  2. Кожна дитина повинна відпочивати за кордоном.
  3. Усі діти мають право на освіту.
  4. Кожна дитина має право робити, що їй хочеться.
  5. Кожна дитина не повинна бути ображеною або приниженою.
  6. Кожна дитина має право захищати свою гідність будь-якими засобами.

Питання для роздумів:

-         Які ще права, без яких не може обійтися людина, ви знаєте? (Права пішоходів…)

-         Що трапилось, якби порушували права пішоходів?

-         А чи можна порушувати права інших людей?

Психолог. Підлітковий вік – це дуже складний період у житті людини. Він пов’язаний із роздумами про життя, про своє місце в цілому світі. Ти замислюєшся про те, яка ти людина, що відчуваєш стосовно себе, своєї сім’ї, друзів і навіть людей, які тобі не подобаються. Можливо у твоєму житті є люди, з якими ти займаєш позицію жертви, дозволяєш принижувати і використовувати себе. Здається, що немає сил протистояти цьому, але вибір є. І ти можеш обрати – чинити й надалі з позиції приниженого або почати змінювати свою роль.

Запитання для роздумів:

-         Що таке приниження?

-         Що таке жорстоке поводження?

Вправа "Тягар емоцій" (10хв.)

 Психолог. «Перед вами камінці та мушлі. Виберіть з них те, з чим у вас асоціюється негативна емоція.

 Зараз кожен з вас назве ту емоцію, про яку подумав, і вкине камінець чи мушлю у шкарпетку».

Питання для обговорення:

1.Чи важко було виконувати вправу?

2.Що ви при цьому відчували?

Притча «Все залишає свій слід» (10хв.)

 Жив-був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав, щоб кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі. У перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. Другого дня ще більше.. Наступного тижня він навчився стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися. Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій гнів, ніж забивати цвяхи. Нарешті прийшов день, коли він жодного разу не втратив контроль над своїми емоціями. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути зі стовпа по одному цвяху. Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку, підвів до огорожі і сказав: «Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше. Коли говориш людині що-небудь зле, у нього залишається такий шрам, як і ці дірки. І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся - шрам залишиться».

Психолог. Немає виправдання бездушності, цинізму, агресивності, жорстокості. І щоб не потонути в хвилях негативних емоцій гніву, давайте створимо галявину із квітів на яких напишемо  слово, яке буде характеризувати наш світ без насилля і нехай кожен посадить свою квітку добра. Давайте спробуємо бути трошки добрішими один до одного.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
20 лютого
Переглядів
41
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку