Заняття з елементами тренінгу "Професії типу "Людина-Людина"

Про матеріал
Заняття з учнями старших класів по профорієнтації. Опрацювання одного з типів професій у нестандартному занятті. На допомогу класному керівнику, практичному психологу.
Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ З ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ Професії типу «Людина-Людина»

 

Міщенко Олена Володимирвна,

практичний психолог

Чугуївського ліцею № 6,

Харківська область

 

Мета: надання інформації та практикуму  підліткам в профорієнтаційному напрямі за типологією Є.О. Клімова «Людина-Людина».

Задачі: ознайомлення з підтипами професій, виділення якостей, які дуже важливі у напрямі «Людина-Людина», визначення рівня сформованості комунікативної компетентності, емотивності.

Обладнання: кольорові олівці, стікери, аркуші паперу формату А3, А4 на столах; перелік професій; психологічні тести з визначення комунікативної компетентності, емотивності (роздруковані запитання), плакат «Сніговичок з мішечком», лепестки квіточки.

Очікуваний результат: інформованість підлітків у професійному напрямі «Людина-Людина»,

Час:  60 хвилин.

Хід заняття.

Знайомство.

Обладнання: м’яка куля.

Організаційний момент, розминка «Сніжна грудка», знайомство підлітків між собою та  з  тренером.

Вправа «Сніжна грудка» (5 хвилин)

Підлітки кидають один одному м’яку кулю та  ставлять запитання, на які ті відповідають, не замислюючись, в режимі експрес-опитування (у ролі «сніжної грудки» використовують м'ячик або м'яку іграшку, яку слід кидати, одночасно ставлячи прості запитання):


Скільки тобі років?

Як звуть твою маму? тощо.

Яка зараз пора року?


Очікування та правила.

Вправа «Що я хочу дізнатися за годину спілкування?» (5 хвилин)

Обладнання: кольорові стікери.

 Підлітки записують свої очікування на кольорових папірцях, за бажанням озвучують. По черзі кріплять на плакат очікувань. Плакат очікувань у вигляді сніговичка з мішечком (додаток 1).

Вправа «Визначення правил групи» (5 хвилин)

Обладнання: квіточка з елементів.

 Підліткам поставити запитання: «Які правила групи ми обираємо?»

Відповіді записуємо на лепестках квіточки.

Інформаційне повідомлення.

Обладнання: презентація. (5 хвилин)

Професійний напрямок за предметом праці. Людина-Людина.

Головний предмет труда – людина.

  • Виховувати, навчати, тренувати
  • Лікувати, допомагати
  • Надавати правозахисну допомогу
  • Культурно просвітлювати
  • Обслуговувати у сфері побуту
  • Вивчати, аналізувати життя, вчинки

Вправа «Розташуй професії» (10 хвилин)

Обладнання: листи формату А3, кольорові олівці, маркери, перелік  професій.

 Згуртувати учнів у 6 команд за підтипами. Надати орієнтовні професії.

Завдання: обрати потрібні професії, обміркувати та презентувати які знання та вміння повинні мати представники певного підтипу професій.

У кінці завдання вивести основні знання та вміння на плакаті.

Вправа «Секрет» (10 хвилин)

Мета: розвиток комунікативних навичок.

Обладнання: скринька з дрібними речами.

Усім учасникам вправи ведучий роздає по «секрету» із красивої скриньки (ґудзик, намистинку, брошку, старий годинник тощо…), кладе в долоньку і затискає в кулачок. Учасники ходять по приміщенню і знаходять способи умовити кожного показати йому свій секрет.

Вправа «Так» (10 хвилин)

Мета:  удосконалення навичок емпатії та рефлексії.

Група об’єднується в пари. Один з учасників вимовляє фразу, яка передає його стан, настрій або відчуття. Після чого другий учасник повинен ставити першому запитання, для того щоб уточ­нити або з’ясувати деталі та подробиці. Наприклад: «Дивно, але я помітив (-ла), що коли сам(а) перебуваю в такому стані, то колір мого одягу стає однаковим». Вправа вважається викона­ною, якщо у відповідь на розпитування другий учасник отримує три позитивні відповіді «так».

Вправа «Передавання руху по колу» (5 хвилин)

Мета: удосконалення навичок координації та взаємодії на психо­моторному рівні; розвиток уяви та емпатії.

Усі учасники сідають у коло. Один із учасників групи почи­нає дію з уявним предметом так, щоб цю дію можна було продовжити. Сусід цього учасника по колу повторює його дії та продовжує їх. У такий спосіб уявний предмет «обходить» коло учасників і повертається до першого гравця. Той називає пред­мет, який він передавав, і кожний із учасників також називає, у свою чергу, який предмет передавав саме він. Після обговорен­ня вправу повторюють ще раз.

Завершення й зворотній зв'язок.


Вправа «Складання синквейна». (5 хвилин)

Обладнання: кольорові стікери.

 Підлітки у парах складають синквейн однієї професії  з підтипу «Людина-Людина».  

Нагадуємо правила складання синквейна:


1 рядок — іменник;

2 рядок — 2 прикметники;

3 рядок — 3 дієслова;

4 рядок — коротке стверджувальне речення;

5 рядок — синонім першого рядка.


Наприклад:


1рядок. Учень.

2 рядок. Цікавий, розумний.

3 рядок. Читає, пише, малює.

4рядок. Здобуває необхідні знання.

5рядок. Школяр і т. д.


По завершенні вправи кожний учасник зачитує синквейн, відповідає на запитання: «Що нового він дізнався на тренінгу?»  та кріпить стікер на плакат сніговичка.

 

Додаток 1

Результат пошуку зображень за запитом "плакат зі сніговиком"

Результат пошуку зображень за запитом "плакат  мешок"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

http://osnova.com.ua/UserFiles/Image/Screenshot_1(2).png

 

docx
Додав(-ла)
Мищенко Елена
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
418
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку