Заняття з елементами тренінгу «ЯК ВПОРАТИСЬ ЗІ СТРЕСОМ ПІД ЧАС ЗНО»

Про матеріал

Методична розробка розкриває проблему переживання стресу випускниками шкіл, під час складання тестів з ЗНО, від надмірного хвилювання та емоційної напруги учні забувають навіть той матеріал, з навчальних предметів, що й знали, тож їм потрібно навчитись контролювати свій емоційний стан в стресовій ситуації

Перегляд файлу

 

Заняття з елементами тренінгу

 «ЯК ВПОРАТИСЬ ЗІ СТРЕСОМ ПІД ЧАС ЗНО»

Мета: підтримка випускників у процесі підготовки до участі в ЗНО; формування умінь керувати стресовою ситуацією.

Цільова група: учні 11-х класів.

Форма проведення: заняття з елементами тренінгу.

 

Хід заняття:

Вправа «Тепло моїх долонь» (3хв.)

Мета: сприяти встановленню контакту між учасниками тренінгу,

налаштувати на роботу в групі.

Учні вітаються по колу один з одним, називають своє ім´я  при цьому потискуючи обидві руки і промовляють: «Нехай тепло моїх долонь тебе зігріє у скрутну годину».

Очікування «Вхідний квиток»(5хв.)

Учні отримують кольоровий стікер — вхідний квиток, на якому записують

свої очікування від заняття.

Вправа «Я переживаю стрес, коли…» (5 хв)

Мета: привернути увагу випускників до свого внутрішнього стану,

з’ясувати головні стресори випускників школи. По колу слід продовжити речення «Я переживаю стрес, коли…»

Інформаційне повідомлення (3хв.)

Що ви знаєте про стрес?

Стрес— це сукупність захисних фізіологічних реакцій, що виникають в організмі людини у відповідь на вплив різних несприятливих факторів (стресорів). Наймогутнішим джерелом стресу є негативні емоції і почуття. Стресорами,тобто факторами, які викликають стрес, можуть бути різноманітні життєві ситуації: виступ перед незнайомою аудиторією, відвідування стоматолога, участь у конкурсі тощо. Для більшості випускників школи стресором завжди були випускні іспити, а в останні роки — зовнішнє незалежне оцінювання.

Зміни ставлення до речей, що хвилюють нас, і ти убезпечиш себе від них.

 

Тест-опитування на виявлення стресостійкості випускників (дод. 1)(10хв.).

Психологічні рекомендації для зменшення ймовірності виникнення стресів. (дод. 2) (3 хв)

Робота в групах (15хв)

Мета: сформувати в учнів позитивний настрій на участь у зовнішньому незалежному оцінюванні, віднайти переваги незалежного тестування над екзаменами.

Одна група називає позитивні сторони ЗНО, друга — негативні.

Об’єднання в групи за «+», «–».

Кожен охочий підходить до мікрофона (можна імпровізованого) і називає переваги чи негативні сторони ЗНО.

Рефлексія

 1. Чого більше: позитиву чи негативу в запровадженні зовнішнього незалежного оцінювання?

 2. Чи відчуваєте страх і невпевненість перед майбутніми випробуваннями?

Вправа «Дерево» (5хв)

Мета: зняти психоемоційне напруження, зміцнити у випускників упевненість у власних силах. Випускники стають у коло на певній відстані один від одного. Кожен з учасників сильно натискає п’ятами на підлогу, руки стискує в кулаки, міцно зціпивши зуби.

Тренер говорить, звертаючись до кожного:

1. Уявіть себе деревом.

2. Відчуйте, який у Вас стовбур.

3. Відчуйте, яка кора.

4. Ваші гілочки направлені до сонця.

5. Ваше листя тихенько колише вітерець.

6. Сонячні промені приємно гріють все дерево.

7. А зараз відчуйте рух живильних соків усередині дерева.

8. Відчуйте своє могутнє коріння. Вони витягають із землі, необхідні Вам речовини.

9. У Вас могутнє коріння, стрункий стовбур, відкрита крона.

«Ви — міцне дерево з сильним корінням. У складних життєвих ситуаціях згадайте, що ви — сильне і могутнє дерево, скажіть собі, що буря мине, а потім обов’язково вигляне сонечко, зігріє вас теплом, і все буде добре». Умовно намалюйте свою впевненість. Можливо, згадавши цей малюнок, ви відчуєте нові сили в собі. У Вас могутнє коріння, стрункий стовбур, відкрита крона. Земля – це символ життя, коріння – це символ стабільності, зв'язки людини з реальністю. Уявлення стомленою людиною врослого в землю коріння його дерева актуалізує внутрішні взаємозв'язки з реальністю, укріплює упевненість в себе.

Підбиття підсумків заняття.

Вправа «Вихідний квиток» ( 5хв).

Мета: виявити, наскільки успішно реалізовано очікування випускників від заняття.

Рефлексія

Учні по черзі говорять, що їм сподобалося під час заняття, а що ні; про що б вони хотіли ще дізнатися з цієї теми і чи справдились їх очікування.

Висновок

              Отже, у ході заняття були використані різні види роботи: психодіагностична,  навчальна,  консультаційна,  просвітницька, «мозковий штурм»  та  інші.  Поставлена мета була здійснена, учні у ході роботи знайшли ряд відповідей на запитання, що їх хвилювали.

Тест на стресостійкість

Цей тест допоможе оцінити ступінь вашої дратівливості, нервозності,запальності та здатності контролювати ці якості. На запропонований список запитань відповідайте одним із трьох варіантів «так, безумовно», «так, але не дуже» чи «ні, у жодному разі».

Опитувальник

Чи дратує Вас:

1. Зім’ята сторінка газети, яку ви хочете прочитати?

2. Жінка поважного віку, одягнена, як дівчина?

3. Надмірна близькість співрозмовника під час розмови?

4. Жінка, що курить на вулиці або у громадському місці?

5. Людина, що кашляє у ваш бік?

6. Коли хтось гризе нігті?

7. Коли хтось недоречно сміється?

8. Коли хтось намагається учити вас, що і як робити?

9. Коли улюблена дівчина (хлопець) постійно спізнюється на зустріч?

10. Коли в кінотеатрі той, хто сидить перед вами, весь час вовтузиться і

обговорює фільм?

11. Коли вам переказують сюжет цікавого роману, який ви маєте намір

прочитати?

12. Коли вам дарують непотрібні речі?

13. Гучна розмова у громадському транспорті?

14. Дуже сильний запах парфумів?

15. Людина, що жестикулює під час розмови?

16. Співрозмовник, який часто вживає іноземні слова?

 

«Ключ» до тесту

За кожну відповідь нараховуємо:

«так, безумовно» — 3 бали;

«так, але не дуже» — 1;

«ні, у жодному разі» — 0.

Максимально можлива кількість — 48.

Результати

Понад 36. Ви не є терплячою і спокійною людиною. Вас дратує майже все,

навіть найнезначніше. Ви запальні і легко втрачаєте рівновагу. Це розхитує вашу нервову систему, посилюючи напруження з оточенням.

Від 13 до 36. Ви належите до найпоширенішої групи людей. Вас дратують тільки дуже неприємні речі. Не драматизуючи повсякденні негаразди, ви здатні легко забувати про них.

Менше 13. Ви досить спокійна людина, яка реально сприймає життя. Вас не просто вивести з рівноваги. А це гарантія роти стресів.

Рефлексія

1. Чи відповідають виявлені результати вашим уявленням про свій актуальний стан відносно стресостійкості?

2. У кого результати тесту викликали занепокоєння

 Ніхто не застрахований від нещасних випадків, різних утрат, складних ситуацій. Але треба не обмежуватися переживаннями, не концентруватися на них, не піддаватися депресії, а діяти, шукати вихід, пробувати все нові та нові варіанти.

      Щоб зменшити ймовірність виникнення стресів, необхідно:

-    правильно харчуватися: більше їсти натуральних продуктів: овочів,    фруктів, зменшити споживання солі. Обов'язково снідати та впродовж дня харчуватися рівномірно.

-    бувати надворі, гуляти, сидіти в парку, бігати, займатися спортом.

-    з'істи морозиво – там є компонент, який покращує настрій.

-    з’їсти банан: в ньому серотонін – гормон щастя.

-    постійні вправи на релаксацію знижують напруження в стресових ситуаціях.

-    необхідно слухати спокійну музику.

-    зі стресом можна впоратися, треба лише мати бажання та трохи вільного часу лише для себе.

-    постійно концентруватися на світлих сторонах життя та подіях:  це збереже здоров'я і сприятиме успіху.

-    справжнє фізичне та психічне здоров'я полягає не в тому, щоб відповідати чиїмсь нормам та стандартам

 

doc
Додав(-ла)
Ковтун Ірина
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку