Заняття з елементами тренінгу «Життя та здоров’я – найвища цінність»

Про матеріал
Мета: - сприяти розумінню цінності і неповторності людського життя і здоров’я, розширити знання учнів про основні складові здорового способу життя; - спонукати учнів до роздумів над важливими життєвими проблемами; учити цінувати, берегти своє життя та здоров’я, визначати життєві цінності та приймати відповідальні рішення, робити вибір, від якого залежить майбутнє; сприяти формуванню ціннісного ставлення до свого здоров’я; - розвивати зв’язне мовлення.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу

«Життя та здоров’я – найвища цінність»

Мета:

 -     сприяти розумінню  цінності і неповторності людського життя і здоров’я,  розширити знання учнів про основні складові здорового   способу життя;

-        спонукати учнів до роздумів  над важливими життєвими  проблемами;   учити цінувати, берегти своє життя та здоров’я, визначати життєві цінності та приймати відповідальні рішення, робити вибір, від якого залежить майбутнє; сприяти формуванню ціннісного ставлення до свого здоров’я;

-       розвивати зв’язне мовлення.

Обладнання та матеріали: ватмани, маркери, кольорові квадратики, люстерко, аркуші А4; клей, ножиці, прапорці, матеріали для колажу, скріпки.

 

Перебіг  заходу

 

1.     Вступне слово педагога-організатора.

     Доброго дня, дорогі діти! Сьогодні ви станете учасниками практикуму під назвою «Життя та здоров’я – найвища цінність».

     Наш тренінгове заняття буде присвячене найціннішому скарбу на Землі. Ви спитаєте: «Якому?» А ви зазирніть у  люстерко, там ви побачите цей скарб. (Учні по черзі дивляться у люстерко). Так, ви побачили там себе. Кожен з вас – це і є найбільший скарб, це особистість, такої людини більше не існує і не буде існувати. Людина, її життя, її здоров’я – це найцінніший скарб. Життя людині дається тільки один раз і кожній – своє.

На нашому занятті ви будете навчатися, як ставитися до свого життя та здоров’я, визначати життєві цінності, позитивні та негативні фактори впливу на наше здоров’я. 

2.     Вправа «Привітання»

  Сидячи у колі, діти вітаються, називають своє ім’я, розповідають про себе.

Використовуємо фрази:

«Я люблю…»

«Мені подобається…» 

3.     Вправа «Правила життя – правила спілкування»

     Виробляємо правила спілкування.

Правила  роботи педагог-організатор записує маркером на аркуші паперу (ватмані), прикріпленому до дошки. Правила пропонують учні.

    Правила спілкування:

• повага одне до одного;

• доброзичливість;

• колективізм;

• активність;

• толерантність;

• уміння слухати;

• ввічливість;

• правило піднятої руки.

4.     Вправа «Барви нашого настрою»

     Важливе значення для людини має настрій. На дошці ви бачите паперові квадратики, пропоную вам  обрати  квадратик того кольору, який вам подобається. (Діти обирають колір, показують квадратики відповідного кольору).

5.     Вправа «Вільний мікрофон»

Пропоную продовжити фразу:

-         «Здоров’я – це…»

-         «Бути здоровим – це»

6.     Об’єднання у групи

-  Чи важливо для людини бути здоровою? Давайте скажемо це різними мовами:

Укр.      – так

Англ.    – yes

Франц. – we

(Діти стоять у колі, говорять різними мовами).

1 група – українська мова

2 група – англійська

3 група - французька мова

(Групи сідають за столи з відповідними прапорцями держав, мовами яких говорили).

 

7.     Вправа «Фактори впливу»

Кожна група отримує завдання:

1 група – «Що позитивно впливає на здоров’я?»

2 група – «Що негативно впливає на здоров’я?»

3 група - "Що будете робити, щоб зміцнити своє здоров'я?"

(Групи виконують завдання, по завершенні кожна група називає фактори впливу, педагог-організатор записує на ватмані, закріпленому на дошці).

8.     Вправа «Колаж»

Діти в групах створюють колаж на тему своєї групи.

9. Руханка.

Діти з глечика витягують аркуші, на яких записано назву тварини (кіт або собака). Рухаючись по класу, учні повинні знайти свою групу.

10. Інформація ВОЗ.

Найголовніші фактори впливу:

-         екологія – 20%;

-         рівень мед. обслуговування – 10%;

-         спадковість – 20%;

-         спосіб життя – 50%.

Педагог-організатор називає фактори впливу, не називаючи відсотки.

Завдання групам:

Визначити відсотки кожного фактору. Після виконання завдання групами, перевіряємо чи співпадають  визначення кожної групи та інформація ВОЗ.

Висновок:

-         Отже, найбільше здоров’я залежить від обраного способу життя.

Даємо визначення поняття здоров’я (визначення Всесвітньої організації здоров’я): Здоров’я – це не просто відсутність хвороб, а стан повного фізичного, емоційного, духовного і соціального благополуччя.

11. Вправа «Комора здоров’я»

  Здавна говорять «Здоров’я – найвища цінність»; «Без здоров’я немає щастя». І дійсно, тільки здорова людина може плідно працювати, мріяти і втілювати мрії в життя. А реалізовувати свої мрії ви зможете, обравши здоровий спосіб життя.

А чи завжди ми дотримуємося правил здорового способу життя?

На столі приготовані предмети: чіпси, яблуко, морквина, тістечко, буряк, м'яч,  сік у пакетику, мило, коробка з-під цигарок, пляшка солодкої води, зубна паста, скакалка.

 Завдання:

     Візьміть по два листочки. Зверніть увагу: на одному з них намальовано горщик, а на іншому зображено відро для сміття.

    Пропоную вам обрати предмети, які позитивно впливають на ваше здоров’я, запишіть їх назви  на аркуші, де зображено глечик; а ті, які ви вважаєте шкідливими, запишіть на аркуш, де зображено відро для сміття.

Обговорення.

Аркуші, на яких ви записали непотрібні вам продукти і предмети пропоную викинути у смітник. Ви зрозуміли, щоб бути здоровим – це вигідно для людини; той хто веде здоровий спосіб життя, робить вигідну інвестицію у своє майбутнє.

     Але іноді люди, піддаючись негативним впливам та звичкам, руйнують своє здоров’я.

     А чи можна відновити зруйноване здоров’я?

 12. Вправа  « Скріпочка »

     Кожному учневі роздається скріпка. Тренер ставить завдання: скласти із скріпки указку, літеру М, літеру Л, трикутник, а потім повернути скріпку у початковий стан.

-         Чи вдалося Вам це зробити? (діти дійшли висновку, що повернути скріпку у початковий стан неможливо).

-         Ось так і втрачене здоров’я неможливо повернути та відновити. А від кого залежатиме наше здоров’я?

13.Притча про Мандарина.

Висновки: Наше майбутнє та здоров’я в наших руках.

14.   Вправа «Барви нашого настрою».

-         Який настрій та емоції у вас по закінченні нашого заняття?

(Діти показують вибрані кольорові квадратики, які відповідають настрою на даний момент).

Настрій на занятті був робочий, активний. Ви позитивно налаштовані на зміцнення і збереження здоров’я.

 

15.   Вправа «Пізнання».

-         Що дізналися  на занятті, чому навчилися, які висновки зробили?

Свої відповіді можете розпочинати фразами:

- «Я запам’ятав…»;

- «Я навчився…»;

- «Мене зацікавило…»;

- «Я зрозумів, що…»;

«Найбільше мені сподобалося…».

docx
Додано
2 травня 2019
Переглядів
2266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку