Заняття з елементами тренінгу «Зупинимо булінг разом»

Про матеріал
Заняття з елементами тренінгу «Зупинимо булінг разом» Мета: ознайомити з видами та проявами булінгу, навчити учасників заняття розпізнавати соціальні ролі булінгу та переживання, які виникають у жертви булінгу.
Перегляд файлу

Заняття з елементами тренінгу «Зупинимо булінг разом»

Мета: ознайомити з видами та проявами булінгу, навчити учасників заняття розпізнавати соціальні ролі булінгу та  переживання, які виникають у жертви булінгу.

1.Привітання. Всі учасники стають в коло і всміхаються спочатку сусіду з права потім сусіду з ліва.

2. Прийняття правил роботи

Тренер. Для того, щоб наша робота була ефективною пропоную прийняти наступні правила, яких ми будемо дотримуватися впродовж нашого заняття.

 ПРАВИЛА РОБОТИ:

1. Говорити від свого імені

2. Бути доброзичливими і активними

3. «Піднята рука»

4. Один говорить - усі слухають

5. «Тут і тепер»

6. Обговорювати дію, а не особу

7. «Вільна нога»

8. Конфіденційність

 Запитання до групи:

1. Чи згодні ви з правилами?

2. Чи маєте ще якісь пропозиції?

Повторювання правил, які зображені на плакаті «Правила  нашої групи».

3. Вправа «Який я?»

Тренер: «Люди схожі або відмінні один від одного. Давайте знайдемо відмінності і схожість один з одним. По черзі кожен з вас вимовить фразу, звертаючись до сусіда справа: «Ми з тобою схожі, тим що … (називається будь – яка ознака «схожості»), але на відміну від тебе я … (називається будь – якої ознака «відмінності»).

Наприклад: «Ми з тобою схожі, тим що любимо тварин, а особливо собак, але на відміну від тебе я люблю їсти пломбір теплим»

4. Інформаційне повідомлення «Види булінгу»

Казка про Скріпку

(Інструкція: під час розповіді, з канцелярської скріпки роблять певні фігурки)

1. Жила-була дівчинка - скріпочка. Вона була дуже життєрадісна, весела, товариська дівчинка. (Просто скріпка)

2. Одного разу однокласники дали їй образливе прізвисько. І у неї виникло запитання «Чому?». (Знак питання)

3. Іншого разу вона знайшла свій портфель в шкільному туалеті і дуже засмутилася. (нижня посмішка)

4. Після закінчення уроків скрипочка вийшла погуляти на подвір’я, де інші дівчата почали чіплятися до неї, ображати та дали її стусана (Знак оклику). І скріпочка подумала, що їй робити? Хто її захистить? (Знак питання)

5. Але, все рівно, вона часто згадує той момент, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все була як раніше (зробити смайлик)

Обговорення.

Можемо ми повернути Скріпку в попередній стан?

Чому ні? Як вплинули прояви насильства на стан Скріпки?

А чи схоже це на булінг?

Як показує практика, форми шкільного булінгу можуть бути різними:

  • систематичні кепкування з будь-якого приводу (від національності до зовнішнього вигляду дитини);
  • фізичні і психічні приниження;
  • різного виду знущання;
  • бойкот та ігнорування;
  • псування особистих речей та ін.

Види булінгу:

Фізичний булінг штовхання, підніжки, бійки, стусани, ляпаси,«сканування» тіла, нанесення тілесних ушкоджень тощо. Економічний булінг – крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей жертви, вимагання грошей тощо.

Психологічний булінг – принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміки обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти,маніпуляції, шантаж тощо.

Сексуальний булінг – принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти тощо.

Кібербулінг – приниження за допомогою мобільних телефонів, інтернету, інших електронних пристроїв (пересилка неоднозначних фото, обзивання по телефону, знімання на відео бійок чи інших принижень і викладання відео в мережу інтернет, цькування через соціальні мережі).

Обговорення.

Які форми булінгу, на вашу думку, більш поширені серед дітей? Чому?

У процесі булінгу традиційно виділяють кривдника (булера), жертву та спостерігачів.

Хто, на вашу думку, може булінгувати (бути булером)? Чому булінг вважається проявом насильства?

Соціальна структура булінгу:

переслідувач (кривдник, агресор);

постраждала дитина (жертва);

спостерігач.

Як розпізнати жертву:

  • діти, які не можуть захистити себе, фізично слабші за своїх однолітків;
  •  невпевнені в собі діти, замкнуті, мовчазні;
  • діти, які мають руде волосся, повні чи худі;
  • діти, які уникають певних місць у школі (наприклад, на перерві сидять у класі);
  • діти, які часто не мають ні одного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками.

Як розпізнати агресора:

  • якщо це хлопчики, вони зазвичай фізично сильніші за інших;
  • виділяються зовнішністю, манерою поведінки, одягом;
  • вони часто зухвалі та агресивні в ставленні до дітей та дорослих;
  • не дуже гарно вчаться;
  • мають досить велике коло друзів або однодумців та ін.

Як розпізнати спостерігача:

  • діти з кола кривдника;
  • однокласники;
  • випадкові учні або ін..

Наслідки булінгу можуть бути різноманітні. Їх жертви зазнають чимало страждань. Це і зниження самооцінки, поганий сон та апетит, тривожність, вживання алкоголю, паління, думки про самогубство та інші.

Отже, як бачимо явище булінгу є поширеним, але в наших силах його зупинити і не лишатися осторонь. Адже слід пам'ятати, що сьогодні ти - спостерігач, а завтра - жертва.

5. Гра-розминка «Мисливець за словами» («Злови всі рослини»).

Тренер читає список слів. Завдання дитини – плеснути в долоні (зловити рослину).

Дзеркало, пальма, береза, велосипед, сорока, чайник, білка, троянда, кульбаба, гарбуз, колесо, труба, тюльпан, зошит, лялька, кропива, подушка, обман, пустеля, тополя, острів, шипшина, музей, конвалія, сосна, подорожник, лижі, рушниця, чайка, дорога, виноград, яблуня, вермішель, трава.

6.Вправа «Чому так стається?

Тренер пропонує взяти картки різних кольорів та розмірів: « Зараз кожен з вас вибере картку. З іншої сторони там є зображення, але ви не можете дивитися самі, що там, і показувати комусь з учасників. Картки відкриваєте за моєю командою. Прошу об’єднатися у групи за малюнками, які є на картках. Дякую.

 А тепер, як ви думаєте, що означає "стріла" (агресор)Картинки по запросу картинка стрела, "око" (спостерігач)Картинки по запросу картинка глаз , "мішень" (жертва)Картинки по запросу картинка мішень . А зараз кожна група буде мати своє завдання.

Група "агресорів" спробує написати причини, які спонукають кривдника себе так поводити.

Група "жертв" спробує написати причини, чому діти стають легкими мішенями для кривдників.

Група "спостерігачів" пише причини, чому спостерігачі часто не вмішуються у процес булінгу.

Кожна група представить свої напрацювання і пояснить, чому вона так думає.

7. Вправа «Комплімент»

На листочках квіточки напишіть гарні побажання учасникам тренінгу.

8.Рефлексія. Прощання.

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
10 лютого 2020
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку