Заняття з хореографії "Партерний екзерсис."Вправи на партері з елементами рухів класичного танцю"

Про матеріал
Заняття з хореографії "Партерний екзерсис."Вправи на партері з елементами рухів класичного танцю". Мета: вивчення основних вправ на партері з елементами рухів класичного танцю . Правила та методика виконання вправ. Покращення координації рухів учнів, шляхом повторення і відпрацювання засвоєного матеріалу.
Перегляд файлу

КПНЗ

«Центр дитячої та юнацької творчості Металургійного району» КМР

 

 

 

 

 

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ

Партерний екзерсис. "Вправи на партері з елементами рухів класичного танцю"

(основний рівень - перший рік навчання)

 

 

 

 

 

 

Керівний гуртка :

 Голівер Валерія Миколаївна

Народний хореографічний колектив

Театр сучасної хореографії «АЛЕГРО»

 

 

 

Кривий Ріг

2019 рік


Дата проведення: 13.11.2019р.
Час проведення: 16.50.
Місце проведення: КПНЗ «Центр дитячої та юнацької творчості Металургійного району» КМР
Вікова категорія: 5 група, основний рівень - перший рік навчання.
Форма заняття: групова.
Вид навчального заняття: практичне заняття.
Тип заняття: комбінований (вивчення нового матеріалу, повторення вивченого матеріалу).

Тема заняття:
Партерний екзерсис. "Вправи на партері з елементами рухів класичного танцю".

Мета заняття:
Вивчення основних вправ на партері з елементами рухів класичного танцю . Правила та методика виконання вправ. Покращення координації рухів учнів, шляхом повторення і відпрацювання засвоєного матеріалу.

Завдання:  
Навчальна:
- Розвивати музично-ритмічні і рухово-танцювальні здібності;
- Вивчення правил і методики виконання нових вправ на партері з елементами рухів класичного танцю.
- Перевірити рівень засвоєння вивчених вправ на партері з елементами рухів класичного танцю.
- Вдосконалювати загальну танцювальну техніку.
Розвивальна: розвивати виворотність, силу, еластичність м’язів ніг; сприяти розвитку танцювальних здібностей вихованців.
Виховна: виховувати естетичних смак засобами хореографічного мистецтва, залучити до мистецьких цінностей.

Основні методи роботи:
Наочний (практичний показ);
Словесний (пояснення, бесіда).

Обладнання:
- Музичний програвач; фортепіано; збірник нот; килимки.
Очікувальний результат: навчити вірно виконувати нові вправи на партері з елементами рухів класичного танцю.

Тривалість заняття: 45 хвилин.

План заняття :

Вступна частина (10 хв.):
Організаційний етап.
- Вхід вихованців до танцювальної зали;
- Хореографічний уклін педагогу і концертмейстеру;
- Визначення відсутніх;
- Оголошення теми та мети заняття;
- Бесіда про правильну методику та значення нових вправ на партері з елементами рухів класичного танцю.

Основна частина (30 хв.):
- Розігрів по колу;
- Розігрів на середині зали;
- Повторення вивченого матеріалу;
- Демонстрація нових вправ та комбінацій педагогом;
- Основна практична робота;
- Підкачка м'язів.

Заключна частина (5 хв.):

- Підведення підсумків заняття;
- Оцінка та самооцінка результатів навчального заняття;
- Домашнє завдання;
- Хореографічний уклін педагогу та концертмейстеру;
- Вихід учасників із зали.

 


                                                Хід роботи:

1. Вступна частина заняття (10 хв.).
1.1.  Організаційний етап.
1.2. Вхід вихованців до танцювальної зали («Марш», муз. И.Штраус);
1.3. Хореографічний уклін педагогу і концертмейстеру («Adagіo»,муз. А.Адана);
1.4. Визначення відсутніх;
1.5. Позначення теми та мети уроку. Розділ 3. Партерний екзерсис. "Вправи на партері з елементами рухів класичного танцю".
1.6. Бесіда про правильну методику та значення нових вправ на партері з елементами рухів класичного танцю.
Класичний танець є фундаментом навчання для всього комплексу танцювальних дисциплін. Він розвиває фізичні дані учнів, формує необхідні технічні навички, є джерелом високої виконавської культури.  Але починати краще з екзерсису на підлозі.
Вправи, лежачи і сидячи на підлозі розвивають танцювальний крок, виворотність у дітей, розтягують ахіллове сухожилля, розвивають гнучкість корпусу, допомагають витягнутості колінного суглоба і стопи.

На цьому занятті ми вивчимо такі вправи:
- Комплекс вправ лежачи на спині та животі;
- Екзерсис на партері: «demi-pliе» лежачі на животі, піднімання витягнутих ніг «Releve lent», піднімання витягнутих ніг «Releve lent» назад.
Комплекс нових вправ, сприяє виховуванню в учнів свідомість необхідності роботи учня за власним розвитком, фізичного виховання і систематичного фізичного вдосконалення.

2. Основна частина (30 хв.).
2.1. Розігрів по колу.
- Марш по колу;
- Хід на полу пальцях;
- Хід на п'ятах;
- Біг з захлестом гомілки;
- Біг з підйомом стегна;
- Бід на полу пальцях;
- "М'ячики";
- "Галоп";
- Стрибки по VI (Saute в просуванні );
- Крок з підскоком;
- Розхід на лінії.

2.2. Розігрів на середині зали.
- Присідання;
- Стрибки на місці ("Ракета");
- Відтяжка ніг з планкою;
- Розігрів ахіллового сухожилля;
- Розігрів підколених суглобів.

2.3. Повторення вивченого матеріалу.
Вправи для розвитку стоп:
- Згинання і витягування стоп «Flex Point»:
Початкове положення: сидячі на підлозі, корпус і голова прямо. Ноги в виворотному положенні витягнуті в колінах і в стопах, п'яти повинні бути підняті від підлоги. Руки розкриті в сторони точно по лінії плечей, опущені вниз, середній палець кисті стосується статі.
Музичний супровід: розмір - 4/4, характер - плавний, мелодійний.
На «1» - піднімаємо положення стопи в положення flex, на «2» - повертаємо ноги в початкове положення рoint, На «3, 4» пауза. Повторюємо цю вправу 4 такту. Потім повертаємося в початкове положення.

- «demi-pliе» лежачі на спені:
Початкове положення: лежачи на спині, ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.
Музичний супровід: розмір - 4/4, характер - плавний, мелодійний.
На «1» - розкриваємо коліна в положенні вправи метелика, на «2» -пауза. На «3».повертаємося в початкове положення, на «4» пауза.  У цьому положенні знаходимося 4 такту 4/4. В зворотному напрямку повертаємось в початкове положення.

- «Battеments tendu в сторону»:
Початкове положення: лежачи на спині, ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.
Музичний супровід: розмір - 2/4, характер - чіткий.
На «1» «Battements tendu» правою ногою в сторону мізинцем по підлозі на 45 градусів, на «2»  фіксація, на «3»  мізинцем повертаємо ногу у вихідне положення,  на «4» пауза.  Повторюємо вправу з лівої ноги аналогічно.

2.4. Демонстрація нових вправ та елементів педагогом.

2.5. Основна практична робота.
- «demi-pliе» лежачі на животі:
Початкове положення: лежачи на животі, ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.
Музичний супровід: розмір - 4/4, характер - плавний, мелодійний.
На «1» - розкриваємо коліна в положенні вправи метелика, на «2» -пауза. На «3».повертаємося в початкове положення, на «4» пауза.  У цьому положенні знаходимося 4 такту 4/4. В зворотному напрямку повертаємось в початкове положення.
Стежити за тим, щоб стегна не відривалися від підлоги під час виконання перегину плечового пояса.

- Піднімання витягнутих ніг «Releve lent»:
Початкове положення: лежачи на спині, ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.
Музичний супровід: розмір - 4/4, характер - плавний, мелодійний.
На «1» піднімаємо повільно рівну, затягнуту праву ногу на 90 градусів, на «2» фіксація, на «3» повертаємо ногу у вихідне положення,  на «4» пауза.  Повторюємо вправу з лівої ноги аналогічно.

- Піднімання витягнутих ніг «Releve lent» назад:
Початкове положення: лежачи на животі, ноги натягнуті, п'яти разом, руки вздовж корпусу.
Музичний супровід: розмір - 4/4, характер - плавний, мелодійний.
На «1» піднімаємо повільно рівну, затягнуту праву ногу на 90 градусів, на «2»  фіксація, на «3» повертаємо ногу у вихідне положення,  на «4» пауза.  Повторюємо вправу з лівої ноги аналогічно.
Стежити за тим, щоб стегна не відривалися від підлоги під час виконання перегину плечового пояса.

2.6. Підкачка м'язів :
Вправи на прес:
- Підняття ніг.
Початкове положення: лежачи на спині, ноги натягнуті, поперек лежить на підлозі, руки вздовж корпусу.
Музичний супровід: розмір - 4/4, характер - плавний, мелодійний, темп - помірний.
На 1-ий такт 4/4 - права нога відривається від підлоги і піднімається якнайвище, на 2-ий такт 4/4 - нога зберігає положення, підсилюючи амплітуду, на 3-ий такт 4/4 - нога повільно опускається в початкове положення, на 4-ий такт 4/4 - пауза в початковому положенні. Аналогічно рух повторює ліва нога, потім це ж рух виконують обидві ноги одночасно.
Стежити за натягнутість стоп, колін, як робочої ноги, так і опорної, за рівністю спини. Допомога руками не бажана.

- «Велосипед»
Початкове положення: лежачи на спині, ноги на 90 градусів, стопи скорочені, руки вздовж корпусу.
Музичний супровід: розмір - 2/4 або 4/4, характер - чіткий, темп - швидкий.
Ноги по черзі згинаються в колінах, описуючи, коло в повітрі.

Вправи для преса і зміцнення м'язів поперекового відділу хребта:
- «Берізка»

Початкове положення: лежачи на спині, ноги лежать на підлозі, стопи натягнуті, руки вздовж корпусу.
Музичний супровід: розмір - 4/4, темп - помірний.
На «1, 2» натягнуті ноги піднімаються на 90 градусів, на «3,4» - стопи прагнуть вгору, при цьому таз відривається від підлоги, і так само прагне вгору. Повинна утворитися пряма лінія, починаючи від стоп ніг, закінчуючи лопатками. Триматися в такому положенні 4 такту 4/4, на «1,2» - таз опускається на підлогу, на «3,4» - ноги опускаються на підлогу в початкове положення.

3. Заключна частина (5 хв.).
3.1.Підбиття підсумків

Класичний екзерсис на партері займає важливе місце. Він вдосконалює виворотність, силу і еластичність суглобово-зв'язкового апарату; він розвиває в учнів ті якості, без яких неможливо опанувати рухами, складовими фонд класичного танцю. Дитина набуває певні навички, які можуть стати в нагоді йому в майбутньому.
У заняттях дитина пізнає себе, розкриває свої фізичні можливості, який йому знадобляться в подальшому. Завдяки системі і комплексу вправ з кожним заняттям дитині стає цікавіше і легше виконувати фізично складні вправи.
3.2. Оцінка та самооцінка результатів навчального заняття;
3.3. Домашнє завдання;
3.4. Хореографічний уклін педагогу і концертмейстеру («Adagіo»,муз. А.Адана);
3.5.Вихід учасників із зали («Марш», муз. И.Штраус);

Список використаної літератури та джерел:

 

  1.  Академия русского балета им. А. Я. Вагановой  (Електронний ресурс)-Режим доступу: http://vaganovaacademy.ru/
  2. Березова Г.О. – класичний танець у дитячих хореографічних колективах

Галина Олексіївна Березова – К.: Муз. Україна, 1990. – 272 с.

  1. Київське державне хореографічне училище  (Електронний ресурс)-

Режим доступу: http://kdhu.org.ua/

  1. Навчальна програма з позашкільної освіти художньо – естетичного напряму хореографічного профілю Театр сучасної хореографії «Алегро» 10 років навчання. (Костенко Т.М., Цемах Д.Г., Грежинець Ю.В.) 2017 р.
  2. А. Я. ВАГАНОВА И ЕЕ КНИГА ―ОСНОВЫ КЛАССИЧЕСКОГО ТАНЦА, 1963 г.

 

docx
Додано
4 грудня 2019
Переглядів
3910
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку