«ТВОЯ МАЙБУТНЯ ПРОФЕСІЯ -ТВІЙ ВИБІР» ДЛЯ УЧНІВ 9 -11 КЛАСІВ

Про матеріал
Мета: - розкрити сутність правильного вибору професії, показавши її психологічний та теоретично-практичний аспекти; - зорієнтувати учнів на свідомий вибір майбутньої професії; - виховувати у дітей любов до праці, повагу до людей будь-якої професії ; - допомагати у визначенні власної життєвої траєкторії з урахуванням професійних інтересів та природних здібностей. «Твоя майбутня професія - твій вибір!» (Слайд 1). Вибрати саме цю тему мене примусили роздуми над випадково почутим діалогом між двома одинадцятикласниками - майбутніми випускниками (Слайд 2). До вашої уваги цей діалог: 1. Гумореска Перший. Як мені це все набридло, і язик ваш не болить?! І кому яке з вас діло, як я буду далі жить? Скоро атестат вже вручать, і освіта в мене - є, Досить, вже мене навчили, знаю я тепер своє. Розум щоб не розтрусити, сяду нишком на печі. Буду спати, буду пити, буду їсти калачі! А як сили наберуся, відпочину від вчителів, Може, навіть оженюся, бо вже зовсім я дозрів. І візьму собі дружину, щоб варила борщ, супи… Не дурний я гнути спину, бо я … той… не для сапи. В мене все ж таки освіта, хоч середня, але є. Хочу ще побачить світа, а у батьків гроші є. “ Географію, англійську треба знати”,- хтось верзе. Мене батько й на машині до базару довезе. Ну, а там з усього світу – і для тіла, й для душі, Нащо вам усім освіта? Нащо голову сушить? Другий. Я теж зовсім не журюся і нічого не боюся… От від`їмся, відісплюся, і, напевно, оженюся. Як то добре, що вже школу накінець закінчу в строк. Вихователі ніколи не потащать на урок. І не будуть мене лаять, що не хочу я читать, Буду я спокійно жити, до обіду буду спать. Я. Так, з такими мріями ви проживете все життя! Перший. А якщо серйозно, …то Професій безліч є цікавих, Але свою обрати як? Щоб добре діло й добра слава? І я собі міркую так: Потрібно лікувать хвороби, Водить у космос кораблі, Та я із роду хліборобів, І родовід мій – від землі! Другий. Знайти своє , щоб серце стисло, Щоб зрозумів – отут я весь. Всім – жити чесно, З правдою усюди не розминатись, а дружить, А ремесло, як кажуть люди, Нам за плечами не носить. 2. Так, мине зовсім небагато часу, і постане гостре та зовсім непросте питання вибору майбутньої професії. А як зробити правильний вибір? Як зорієнтуватися серед розмаїття професій та обрати ту єдину, яка принесе тобі самому задоволення та користь суспільству, державі? Щоб спробувати знайти відповідь на ці та інші питання, ми й зібралися сьогодні тут. Вікторина «Все профессии нужны, все профессии важны» 3.: (Слайд 3) Вибір професії - надзвичайно важливий і відповідальний крок у житті кожної людини: відповідальний не лише перед самим собою, а й перед іншими людьми. Всім нам доводилося не раз зустрічатися з неуважним лікарем, чиновником, грубим продавцем, некомпетентним бухгалтером чи секретарем. Ми обурювалися, ображалися, критикували. А спробуймо поставити питання «чому?» і дати на нього відповідь. Якщо від природи замкнута людина, що неправильно обрала свою професію, змушена цілий день спілкуватися, проявляти увагу та турботу до клієнтів або, навпаки, рухлива людина годинами виконує монотонну «паперову роботу», то вже з ранку вони відчувають втому й роздратування, а до вечора обридла робота настільки вимотує, що в душі не залишиться нічого, окрім ниючої знемоги… - Я дуже не хочу, щоб така неприємність сталася з вами, нашими учнями, тому зараз ми розглянемо формулу вибору професії. - Питання: що буде, якщо ширину актової зали помножити на її довжину? (Площа актової зали) - А що буде, якщо поставити знак «плюс» між поняттями ХОЧУ МОЖУ ПОТРІБНО? (Слайд 4). Я відкрию вам секрет: вийде правильний вибір професії. (Слайд 5) - Як пояснити цю формулу? У ній всього три величини: хочу - це все, що мені подобається, до чого лежить душа; можу - це все, що мені по силам, за здібностями; треба - це все, що потрібно для суспільства, країни. Співвідношення між «хочу» і «можу» - у ваших руках. Якщо у людини є мрія і вона твердо йде до своєї мети, вона обов'язково її досягне. Але для цього потрібно розібратися в собі, дізнатися свої сильні і слабкі сторони, свої здібності і недоліки. 3. Тестування. - Може бути, трохи розібратися в собі вам допоможе жартівливий тест з геометричними фігурами. Мені потрібні три добровольці. Три старшокласники виходять і на закріплених великих аркушах малюють маркерами фігури Слайд 6 Використовуючи три геометричні фігури - трикутник, коло, квадрат, намалюйте чоловічка, що складається з 10 елементів. Повинні бути використані всі три види фігур. Якість малюнка не має значення. Якщо намальовані зайві елементи - їх треба закреслити, якщо їх не вистачає - домалювати відсутні. Час виконання - 30 с. (Діти малюють фігурки.) Тепер підрахуйте кількість трикутників. (Діти виконують завдання.) А тепер слухайте ключ до тесту. Перший тип: 6-8 трикутників - тип керівника, хороші викладачі. Яскраво виражене прагнення до лідерства, добре розбираються в людях, працюють з інформацією. Другий тип: 5 трикутників. Відповідальний виконавець, хороші організаторські здібності. Професіонал, до дрібниць продумує свою діяльність. Третій тип: 4 трикутника. Різноманітність інтересів і талантів. Схильність до індивідуальної роботи. Четвертий тип: 3 трикутника. Тип вченого. Раціональний, об'єктивний, легко переключається з одного виду діяльності на інший. П'ятий тип: 2 трикутника. Інтерес до мистецтва і людині. Тонко відчуває все нове і незвичайне. Шостий тип: 1 трикутник. Винахідник, конструктор, художник. Володіє багатою уявою. Звичайно, цей тест не відображає все різноманіття ваших талантів. Але, може бути, він допоможе вам замислитися про себе, про свої можливостях і здібності і почати розвивати ці здібності. У кінцевому підсумку це допоможе вам у виборі життєвого шляху. - У світі багато професій. Щоб не заплутатися в них, фахівці об'єднують їх у великі класи, групи. Всі професії об'єднують в п'ять великих груп, типів. У нашій країні прийнято користуватися класифікацією професора Е.А. Клімова. Його класифікація поділяє всі професії на 5 основних типів: 1. Людина-Природа. 2. Людина-Техніка. 3. Людина - Людина. 4. Людина-Знакова система. 5. Людина-Художній образ. Щоб дізнатися до якого тпу професій ви належите – пропоную пройти Вам ще одне тестування. Тестування ДДО (Диферанційно-ді Перегляд презентації Слайд 7 Перший тип: людина - природа. Люди цих професій мають справу з живою і неживою природою (ветеринар, агроном, гідролог, вівчар, механізатор, тракторист). Для них характерний загальний предмет праці - тварини і рослини, грунт і повітряне середовище. Слайд 8 Другий тип: людина - техніка. Це можуть бути льотчики, водії, матроси, токарі, слюсарі та інші професії, які використовують технічні пристрої. Слайд 9 Третій тип: людина - людина. Предметом праці у цій професії є інша людина, а характерною рисою діяльності - вплив на інших людей. До такого типу професій належать учитель, лікар, журналіст, продавець. Слайд 10 Четвертий тип: людина - знакова система. Фахівці такого типу використовують в своїй праці різні знаки: усна і письмова мова, цифри, хімічні та фізичні символи, ноти, схеми, карти, графіки, малюнки, дорожні знаки і т. п. Це бухгалтери, учені, люди, що працюють в лабораторіях, наукових центрах. Слайд 11 П'ятий тип: людина - художній образ. Людей цього типу відрізняє наявність живого образного мислення, художня фантазія, талант. Це музиканти, художники, актори, дизайнери та ін Щоб не помилитися у виборі професії, потрібно врахувати свої психологічні особливості, здібності, фізичні можливості. 8. Вибір професії - це дуже важлива подія в житті кожної людини. Але яку б професію ви не вибрали, вам завжди знадобляться знання, отримані в школі. Тому постарайтеся вже зараз визначити область ваших інтересів, більше читайте, набирайтеся досвіду та знань. Вибір професії – це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. А щоб було легше його зробити, психологи розробили «Алгоритм професійного самовизначення», де пропонуються поради щодо вибору професії і визначені основні помилки. (СЛАЙД 12, а за ним 13) Такі пам*ятки знаходяться на стенді школи та у ваших класних кабінетах КАПСУЛА ЧАСУ ПРОФЕСІЙ 9. Давня притча. Слайд 14 "Три мудрых совета" Омар Хайям. СЛАЙД 15 Алгоритм професійного самовизначення Пам`ятка старшокласникам Знайти своє покликання – джерело щастя. 1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння й працевлаштування. 2. Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представлять. 3. Вислухати думку батьків, тренерів, учителів, друзів, проаналізувати їх. 4. Скласти список суттєвих можливостей професій ( наприклад, можливість спілкування з багатьма людьми, поїздки за кордон, висока платня тощо ) і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій. 5. Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій. 6. Звернутися до психолога з проханням визначити ( дослідити ) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам`яті, уяви тощо. 7. Прислухатись до своїх відчуттів, інтуїції. 8. “Приміряти” кожну з професій. Порівняти, зважити всі “ плюси ” і “мінуси ”. 9. Зробити вибір. 10. Упевнено йти до мети. Професійних вам успіхів і досягнень! Основні помилки у виборі професії: 1. Поділ на “престижні” й ” непрестижні ”. 2. Ототожнення навчального предмета з професією. 3. Перенесення ставлення до людини (наприклад, до вчителя, тренера) на професію. 4. Вибір під чиїмось впливом. 5. Неправильне уявлення про характер праці в певній трудовій діяльності. 6. Вибір під впливом певних обставин. 7. Думки про легке життя.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«ТВОЯ МАЙБУТНЯ ПРОФЕСІЯ – ТВІЙ ВИБІР»

Номер слайду 2

style.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 3

Номер слайду 4

ХОЧУМОЖУПОТРІБНО

Номер слайду 5

ХОЧУ + + МОЖУ ++ ПОТРІБНО == ПРАВІЛЬНИЙ ВИБІР ПРОФЕСІЇ

Номер слайду 6

Номер слайду 7

. Диференційно-діагностичний опитувальник (ДДО) інтересів(за. Клімовим Є. А.)

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Номер слайду 10

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Доглядати за тваринами{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Обслуговувати машини, прилади{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 питання

Номер слайду 11

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Допомагати хворим людям{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Складати таблиці, схеми. програми обчислювальних машин{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}2 питання

Номер слайду 12

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Стежити за якістю виготовлення книжкових ілюстрацій, плакатів{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Стежити за станом і розвитком рослин{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}3 питання

Номер слайду 13

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Обробляти матеріали (дерево, тканини, метал, пластмасу){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Доправляти товар до споживача{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}4 питання

Номер слайду 14

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Обговорювати науково-популярні книжки, статті{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Обговорювати художні твори, п'єси, концерти{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}5 питання

Номер слайду 15

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Вирощувати молодняк (тварини){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Тренувати товаришів (молодших) у виконанні будь-яких дій: трудових, навчальних, спортивних.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}6 питання

Номер слайду 16

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Копіювати малюнки, зображення або настроювати музичні інструменти{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Керувати будь-яким вантажним засобом (транспортом або підйомним){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}7 питання

Номер слайду 17

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Розшукувати або пояснювати людям необхідні відомості (у довідковому бюро, на екскурсії){5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Оформлювати виставки, вітрини за допомогою художніх засобів або брати участь у підготовці п'єс. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}8 питання

Номер слайду 18

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Ремонтувати речі, вироби, одяг, техніку{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Шукати і виправляти помилки в текстах, таблицях{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}9 питання

Номер слайду 19

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Лікувати тварин{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Виконувати розрахунки, обчислення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}10 питання

Номер слайду 20

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Виводити нові сорти рослин{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Проектувати, конструювати нові види промислових виробів{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}11 питання

Номер слайду 21

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Розв'язувати суперечки між людьми, заохочувати їх, пояснювати їм не зрозуміле{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Розбиратися у схемах, кресленнях, перевіряти, уточнювати{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}12 питання

Номер слайду 22

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Спостерігати, вивчати роботу гуртків художньої самодіяльності{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Спостерігати, вивчати життя мікробів{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}13 питання

Номер слайду 23

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Обслуговувати, налагоджувати медичні прилади{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Надавати людям медичну допомогу у разі їх травмування {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}14 питання

Номер слайду 24

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Складати точні описи, звіти про спостереження.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Описувати та художньо зображувати події, що спостерігалися або виникли в уяві{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}15 питання

Номер слайду 25

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Робити лабораторні аналізи{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Приймати оглядати хворих, проводити з ними бесіди{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}16 питання

Номер слайду 26

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Фарбувати або розмальовувати стіни приміщень, поверхні машин, виробів, пристроїв{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Здійснювати монтаж споруд{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}17 питання

Номер слайду 27

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Організовувати культпоходи, екскурсії до театру, музею{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Грати на сцені, брати участь у концертах{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}18 питання

Номер слайду 28

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Виготовляти за кресленнями деталі, вироби, машини, одяг{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Креслити, копіювати мапи, креслення{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}19 питання

Номер слайду 29

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}а) Боротися з хворобами рослин, шкідниками{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}б) Працювати на клавішних машинах {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}20 питання

Номер слайду 30

Номер слайду 31

1. Людина - природа Люди цих професій мають справу з живою і неживою природою (ветеринар, агроном, гідролог, вівчар, механізатор, тракторист…). Для них характерний загальний предмет праці - тварини і рослини, грунт і повітряне середовище.

Номер слайду 32

2. Людина - техніка Спрямованість діяльності на технічні об'єкти (машини, механізми, матеріали, види енергії тощо). Це можуть бути льотчики, водії, матроси, токарі, слюсарі, механіки…

Номер слайду 33

3. Людина - людина Предметом праці у цій професії є інша людина, а характерною рисою діяльності - вплив на людей. До такого типу професій належать учитель, лікар, журналіст, психолог, продавець-консультант...

Номер слайду 34

4. Людина – знакова система Фахівці такого типу використовують в своїй праці різні знаки: усна і письмова мова, цифри, хімічні та фізичні символи, ноти, схеми, карти, графіки, малюнки, дорожні знаки... Це бухгалтери, учені, програмісти люди, що працюють в лабораторіях, наукових центрах.

Номер слайду 35

5. Людина – художній образ Людей цього типу відрізняє наявність живого образного мислення, художня фантазія, талант. Це музиканти, художники, актори, дизайнери та ін

Номер слайду 36

Алгоритм професійного самовизначення1. Визначити кілька професій, які подобаються, до яких є потяг, існують принципові можливості успішного їх освоєння й працевлаштування.2. Шукати якнайбільше інформації про ці професії, знайомитися з людьми, які їх представлять.3. Вислухати думки батьків, тренерів, учителів, друзів, проаналізувати їх.4. Скласти список суттєвих можливостей професій і проаналізувати його відносно своєї мети, очікувань, мрій. 5. Визначити фізичні та психологічні якості, необхідні для кожної з професій.6. Звернутися до психолога з проханням визначити (дослідити) інтереси, здібності, темперамент, особливості пам`яті, уяви тощо.7. Прислухатись до своїх відчуттів, інтуїції.8. “Приміряти” кожну з професій. Порівняти, зважити всі “ плюси ” і “мінуси ”.9. Зробити вибір.10. Упевнено йти до мети.

Номер слайду 37

Основні помилки у виборі професії:1. Поділ на “престижні” й ” непрестижні ”.2. Ототожнення навчального предмета з професією.3. Перенесення ставлення до людини (наприклад, до вчителя, тренера) на професію.4. Вибір під чиїмось впливом.5. Неправильне уявлення про характер праці в певній трудовій діяльності.6. Вибір під впливом певних обставин.7. Думки про легке життя.                                                                          

Номер слайду 38

ТРИ МУДРІ ПОРАДИ Омар Хайяма

Номер слайду 39

Професійних вам успіхів і досягнень!

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гага Альона
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Додано
22 січня 2020
Переглядів
2418
Оцінка розробки
4.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку