Тренінгове заняття «СТОП булінг в дитячому середовищі» для учнів 5-11 класів

Про матеріал
Розробка тренінгового заняття «СТОП булінг в дитячому середовищі» для учнів 5-11 класів, буде корисна практичним психологам, соціальним педагогам для використання в практичній діяльності.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тренінгове заняття«СТОП булінг в дитячому середовищі»для учнів 5-11 класів. Огієвич Вікторія Леонідівна, практичний психолог Лихолітського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІІ ст.»

Номер слайду 2

Вправа «Сусід справа» Учаснику тренінгу, перед тим як повідомити інформацію про себе,по черзі, пропонується назвати ім’я сусіда справа та сказати, як він себе охарактеризував чи, наприклад, що робить його спілкування успішним або ні. Ці нюанси задає тренер перед початком вправи.

Номер слайду 3

Вправа «Я ціную…»Кожен учасник на кленових листочках записує своє ім'я і закінчує речення: Я ціную себе за те, що…. Я ціную своїх друзів за те, що…Закінчивши, озвучують написане та прикріплюють на макет стовбура деревинки, під назвою «Я ціную…»

Номер слайду 4

Вправа «Розбитий стакан»- Уяви собі, що ти взяв склянку.- Взяв.- Упусти її і подивися, що з нею трапилося.- Вона розбилася...- А тепер попроси вибачення і подивись, чи стане вона знову цілою."Пробач мені" - це просто слова. Не треба вести себе так, щоб потім треба було просити вибачення. Можна попросити пробачення, але при цьому ні краплі не каятися у скоєному. Язиком взагалі можна робити багато зла. І ціла річ завжди буде відрізнятися від розбитої, як би її не склеювали потім. І не треба виправдовувати себе: ну я ж вибачився, тобто виконав свій обов'язок. Ця притча не вчить того, що пробачити не можна, а вчить саме НЕ ОБРАЖАТИ, тобто подивитися збоку на те, що робиш. Ставтеся дбайливо до почуттів іншої людини.

Номер слайду 5

Психолог. Нам завжди подобається, коли нас цінують,люблять, поводяться з нами чемно, звертаються до нас на ім’я, особливо з лагідною інтонацією. А які відчуття у вас виникають, коли вас або когось з вашого оточення називають грубими словами на прізвисько, принижують?Запитання для обговорення: Чи спостерігали ви таку ситуацію, коли в дитячому колективі «обирається» дитина (так звана «біла ворона»), яка відрізняється від інших або зовнішнім виглядом, або розумовими здібностями, або поведінкою і цю дитину постійно зневажають та застосовують до неї прізвиська, штовхають, чіпляються , псують особисті речі та інше?Які відчуття у вас викликає така ситуація?Як ви вважаєте почуває себе дитина, з якої насміхаються?  Психолог пояснює, що обговорена ситуація називається булінгом та знайомить учасників із визначенням поняття булінгу та його основними формами.

Номер слайду 6

Інформаційне повідомлення «Що таке булінг»Булінг (від англ. Bully — хуліган, залякувати) – форма насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичній розправі, тощо. Фізичний булінг – штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, «сканування» тіла, нанесення тілесних ушкоджень тощо. Економічний булінг – крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей жертви, вимагання грошей тощо. Психологічний булінг – принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміки обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж тощо. Сексуальний булінг – принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти тощо. Кібербулінг – приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету, інших електронних пристроїв (пересилка неоднозначних фото, обзивання по телефону, знімання на відео бійок чи інших принижень і викладання відео в мережу інтернет, цькування через соціальні мережі).

Номер слайду 7

Жертви та булери. Найчастіше жертвами стають ті, хто найбільше виділяється (дивно одягнений, дивно поводиться, неохайний, носить окуляри, відмінники і т.д.). Також потенційними жертвами можуть стати ті, хто швидко втрачає самоконтроль, легко піддається емоціям. Булерами найчастіше стають ті, хто ростуть без заборон та авторитету батьків, але в той же час їм не вистачає уваги і поваги дорослих. У більшості таких дітей – яскраво виражені нарцисові риси характеру.  Їм доводиться самостверджуватися за рахунок інших людей, доводити власну перевагу. Це, можна сказати, «нещасні люди», які не отримують достатньої любові у своїй родині.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Куди можна звернутися за допомогою. Психолог: Якщо ви опинились або стали свідками ситуації булінгу, можете звернутися: у своєму навчальному закладі – до соціального педагога, практичного психолога, класного керівника, медіатора, вчителя, медичного працівника, директора школи; в поліції – до дільничного інспектора, працівників кримінальної поліції у справах дітей; до працівників служби у справах дітей державної адміністрації; неурядових громадських організацій; зверніться також за порадою до батьків, до людини, з якою у вас довірливі стосунки (друг або подруга, родичі, вчитель). Якщо ви зіткнулися з ситуацією булінгу, то для отримання інформаційних, психологічних, правових консультацій ви можете безкоштовно звернутися на Національну дитячу «гарячу лінію» за номерами 0 800 500 225 або 772 (безкоштовно) в межах України (з понеділка по п’ятницю з 10.00 до 20.00, в суботу – з 10.00 до 16.00)

Номер слайду 10

Чим відрізняється конфлікт від булінгуІноді люди плутають конфлікт із булінгом, але це різні речі. Конфлікт виникає, коли між двома чи кількома особами існує незгода, розбіжність думок або різні погляди. Конфлікт між учнями не завжди означає, що це є булінг. При конфлікті кожна особа вільно висловлює свої погляди і дисбалансу сил немає. Кожна особа відчуває, що може вільно заявити свою точку зору. Те, як люди вирішують конфлікт, може зробити його позитивним або негативним. Конфлікт стає негативним, коли особа поводиться агресивно і виявляє це болючими висловлюваннями чи діями. Після цього конфлікт стає агресивною взаємодією. Конфлікт стає булінгом, лише коли він повторюється знову і знову, і існує дисбаланс сил. З часом може з’явитися схема поведінки, за якої особа, що поводиться агресивно у конфлікті, продовжує це робити або навіть загострює конфлікт. Особа, на яку спрямований агресивний конфлікт, може почуватися все менше і менше здатною висловити свою думку і все більше і більше безсилою. Саме тоді негативний конфлікт може перейти у булінг.

Номер слайду 11

Як зупинити булінг https://www.youtube.com/watch?v=fkc. ARKWnirg

Номер слайду 12

Вправа для рефлексіїПродовжити речення: Моє ім'я ….. На сьогоднішньому занятті я дізнався(лася)……..і взяв(ла) для себе особисто……

Номер слайду 13

Притча про образу. Якось учитель з учнем ішли путівцем. Бачать-назустріч їм прямує, буркочучи, чоловік, увесь розбурханий, мало не плаче.-Що сталося, друже мій?-запитує учитель.-Та мене щойно якийсь негідник образив останніми словами, і до того ж пусто-дурно! Що я зробив йому?-Він не міг тебе образити,-відповів Учитель.-Як же не міг, якщо образив!-здивувався перехожий.-Ти ж його навіть не знаєш, а мене бачиш уперше. Як ти можеш таке казати?Учитель відійшов на кілька кроків, приглядаючись до землі, а потім нагнувся, підніс щось, підійшов до чоловіка і простягнув знайдене у кулаку.-Візьми, це тобі, напевне, допоможе. Той механічно взяв запропоноване, але, побачивши, що це жук, злякався і викинув комаху.-Що це означає?-обурився перехожий.-Вибач, друже, я не хотів тебе злякати. А от мій учень справді має те, що тобі потрібно.І, звернувшись до учня, сказав:-Дай цьому вельмишановному панові те, що ми знайшли, відпочиваючи в саду.-Що саме?-насторожився перехожий.-Якщо це також якась гидота, то я не візьму!Учень розв'язав клунок і дістав яблуко. Перехожий глянув спантеличено на гарний соковитий плід, і, переконавшись, що каверзи жодної немає, подякував, але брати не став.-Чому ти не береш?-поцікавився Учитель.-А жука взяв!-Жука я взяв ненавмисне. Я ж не знав, що ти мені даси! А яблуко мені просто непотрібне. Отак і в житті ми часто беремо непотрібне і навіть огидне просто так, не замислюючись. Нам дають, а ми беремо. Якщо хтось ображає тебе, ти маєш вибір: прийняти ці образи і відчути кривду, або просто відкинути їх, усвідомлюючи, що вони зовсім нам непотрібні. Ось тому я і сказав, що той чоловік не міг тебе образити-ти сам допоміг йому, прийнявши образливі слова!

Номер слайду 14

Вправа «Подаруй усмішку»Мета: навчитися знімати скутість обличчя за допомогою усмішки, підтримувати усмішкою, бажати добра навколишнім; створити і підтримувати позитивний емоційний фон; усувати страхи. Усі учасники групи беруться за руки і дарують один одному усмішки: кожен підліток повертається до свого сусіда праворуч або ліворуч і, побажавши йому чогось гарного, усміхається. Той у свою чергу посміхається наступному сусідові і т.д. Напруження м'язів не тільки відображає, а й формує поганий настрій, утому, негативні емоції. Мають бути напруженими тільки ті м'язи, що необхідні, всі інші повинні бути розслабленими. Цілком розслаблена людина стирає всі негативні емоції. Усміхайтеся! За серйозного виразу обличчя напружені 17 м'язів, в усмішці — 7. Фізіологічний сміх — це вібрація й масаж, що знімають напруження. Усмішка покращить настрій вам і навко¬лишнім, для усмішки шукайте приводу, провокуйте усмішку.

pptx
Додано
28 січня 2020
Переглядів
1474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку