Заняття з мовленнєвого розвитку для молодшої групи " На пошуки весни"

Про матеріал
Показове заняття з розвитку мовлення з використанням інновацій ( карток Глена Домана, мнемотаблиць та цеглинок лего).
Перегляд файлу

 Заняття з розвитку мовлення  

з використанням методики Глена Домана, мнемотаблиць та лего цеглинок

 

                                                          « На пошуки весни »

Мета:  знайомити дітей з порою року – весною, з весняними явищами, її ознаками та характерними особливостями завдяки асоціативним карткам,розширити знання та назви перших весняних квітів за допомогою методики Глена Домана, вчити дітей читати за мнемотаблицями, продовжувати вчити нескладні деталі з конструктора лего ( промінці для сонечка, крапельки для хмарки, кольори  веселки) , закріпити вміння розгадувати загадки, закріплювати  вміння робити артикуляційні, дихальні, збагачувати активний словниковий запас дітей, розвивати дрібну моторику рук, мовлення, логічне мислення, увагу, уяву, пам’ять, виховувати почуття любові до рідної природи, вміння відчувати її чарівність і красу.

Обладнання: музика «Веснянка», відео артикуляційної вправи

« з Жирафиком, ( ютуб канал); фізкультхвилинки, індивідуальні дзеркала, загадки, закличка, шаблони сонечка, хмаринка, цеглинки лего, мнемотаблиці « З чим приходить весна?», асоціативні картки « Весна»,  зображення дівчини – Весни ( надруковане). Зображення квітів, кошик, квіти на паличках для дихальних вправ, фізкультхвилинки.

Хід заняття

 Організаційна частина

Добрий день, мої малята,

Милі хлопчики й дівчата,

У цей день і у цей час

Рада бачити я вас!

Любідіти, до нас 
Завітали люди щирі.
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром.
Усміхніться, роздивіться
І до мене поверніться.

 

Основна частина

До нас завітав  сніговичок, він сумний тому що закінчується зима, і настає інша пора року. Ось – ось уже на порозі милозвучна, тепла пора року. А яка саме дізнаєтесь прослухавши мелодію.

1.     Бесіда про весну.

 Звучить музика  - «Веснянка»

-         Діти, яку пору року нагадує вам ця мелодія? (Весну)

-         Яка зараз пора року? (Весна)

-         Сьогодні ми здійснимо з вами мандрівку в гості до Весни. Мандрівка буде і веселою, і цікавою, але нелегкою, бо Весна, запрошуючи нас в гості, запропонувала нам ще й випробування.

-         Ви погоджуєтесь на таку подорож? (Так)

2.     Артикуляційна гімнастика. « З жирафиком» ( відео). ( ютуб канал)

-         Діти, перш, ніж почати нашу подорож, нам  самим треба розім’ятись, і необхідно розім’яти наші з вами органи артикуляції – губи, язичок, щічки… бо протягом подорожі на нас чекає багато різних завдань, де необхідно буде щось говорити, пояснювати тощо.

-         І зараз ми з вами виконаємо артикуляційні вправи ( вправи виконують перед дзеркалом, уважно слідкувати за правильністю виконання вправ):

-         А тепер трошки і самі розімнемось і вирушимо в подорож:

Ось іде до нас весна.
Все навколо ожива:
Підсніжники прокидаються,   (потягнутися, вдих - видих)
Проліски посміхаються,          (посміхнутися)
Пташки прилітають,                 (махають руками, як крилами)

Діти вибігають,                          (біг на місці)

На луках стрибають.                  (стрибки)

    Початок подорожі - 1 завдання

    Асоціативні картки « Весна яка?»

Дітки настала пора року весна. Хто мені скаже які зміни відбулися в природі?

( Сонечко стає тепліше, зеленє травичка, з҆являються листочки на деревах).

-         Діти, а давайте з вами всі разом покличемо сонечко, щоб воно зазирнуло до нас у віконце і світило яскравіше!

   Закликання сонечка  « Вийди, вийди сонечко»– та прикріплення сонечку промінчиків з лего цеглинок

 

-         Гляньте, сонечко до нас прийшло, але воно сумне чомусь – мабуть тому воно сумне, що в нього взимку промінчики померзли і стали зовсім маленькими, давайте ми прикріпимо нашому сонечку промінчики, щоб воно пригрівало тепліше і світило нам ясніше! (Діти прикріплюють до сонечка   промінчики).

-         Але спочатку давайте розімнемо наші пальчики:

Доброго ранку
Доброго ранку, сонцепривітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку тобі i мeнi!
(Пальцями правої руки по черзі „вітатися" з пальцями лівої руки, торкаючись один до одного кінчиками).

 

  • Але раптом  налетіла, темна, чорна  хмара, затулила сонечко і пішов дощик.

Викладають крапельки для хмарки, з цеглинок лего.

Читання заклички « Іди,іди дощику»

  • Молодці дітки, ви дуже гарно впоралися із завданням. Ідемо далі.

 

-         А що ж з’являється після теплого дощику?

Кольорова дуга

Через річку пролягла. (Райдуга)

 

-         А ось і веселка. Та що ж з нею трапилося?  Так, вона не різнобарвна… Давайте повернемо їй кольори. Відповідайте щвидко:

Яблуко  якого кольору? (Червоного)

Морква якого кольору? (Помаранчевого)

А лимон ? (Жовтий)

А листя весняне яке? (Зелене)

Небо весняне – (Блакитне)

Річка ігриста – (Синя)

Ніч – (Фіолетова)

-         Ось і з’явились всі кольори на веселці, бо ви правильно відповідали на запитання.

  Ой ти, Весно красна,

Принесла веселку,

Щоб нам день був ясний,

А душа весела.

Фізкультхвилинка « Весняна галявина».

- Ось і це завдання ви виконали, переходимо далі.

Мнемотаблиці « З чим приходить весна?»

Вивчення назв квітів  за методикою Глена Домана.

 

- Діти, ми прямуємо далі , пригріло сонечко, пішов теплий дощик, і на галявині виросло багато весняних квітів. А хто знає якісь вірші або загадки про весняні квіти?

 

1)    Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю,

Відгадайте, що за квітка

Бо мене не стане влітку.    (Пролісок)

 

2)  Лист зелений не пропав,

 а під снігом задрімав,

щоб у синю сукенчину

одягнуть весняну днину. (Барвінок)

 

3)    Із перлин разочок,

Зелений листочок.

Аромат духмяний

Тішить ліс весняний. (Конвалія)

 

4)    Квітень жовту фарбу взяв,

 моріжок розмалював,

і з-під пензлика розквітли,

 наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)

 

5)    Ця квіточка з'являється
Як тільки тане сніг,
Біленькими дзвіночками
Всміхається до всіх. (Підсніжник)

 

-         Які діти молодці, скільки загадок про весняні квіти знають, і поки ви розказували загадки, на нашій галявині розквітли перші весняні квіти – давайте їх назвемо! (Пролісок, підсніжник, кульбаба, тюльпан, барвінок, конвалія). Подивіться, яка краса навколо!!!!! Давайте зберемо ці квіти в кошик, вони нам ще згодяться,  і підемо далі, бо скоро вже, мабуть, ми  зустрінемо нашу красуню – Весну! (наголосити, що ці квіти несправжні, тому їх збирати можна, але насправді красу природи не потрібно нищити – не треба зривати квіти, топтати їх, необхідно лише милуватися красою природи).

 

-         Ми з вами трішки стомились, поки збирали квіти, і тепер відпочинемо, і зробимо дихальні вправи – уявіть себе тепленьким весняним вітерцем, який тихенько дмухає на все навколо – на травичку, на квіти... (У кожної дитини є квіти на паличці, дитині необхідно дмухати на квіти, щоб вони піднімались високо вгору).

 

Дихальні вправи.

   Зустріч із Весною. Прикрашання сукні Весни першими весняними квітами. Завершення зустрічі з Весною.

Ми Весну шукали,

Вірші ми читали,

Розв’язали всі завдання,

Що давала нам Весна…

Тільки де ж вона сама?

Давайте її покличемо!

-         Заходь, Весно, не барись,

Радістю весняною поділись,

Виглядали тебе вранці ми, на зорі,

Із тобою буде весело дітворі.

(З’являється Весна  -  намальована)

-         Діти, Весна дуже рада, що ви виконали всі завдання, які вона вам готувала. І вона щаслива, що зустрілася з такими гарними, чемними дітками. Подивіться, яка красива наша Весна, але гляньте на її сукню – вона така простенька….давайте прикрасимо сукню Весни тими квітами, які ми назбирали на галявині!

Дітки, Ви до дівчини – Веснипідійдіть
Весну-красну прикрасіть.

(Практична робота дітей)

-         Малята, я хочу, щобця красуня Весна залишилась у вас і прикрашалакуточокприродивашоїгрупи.
 - Дякуємо тобі люба Весно.
Як добре діти, жити нам,
Де все наповнене красою!
Всі ви дружно працювали,
Гарно всімдопомагали.
Нагулялась дітвора?
Все, скінчилась наша гра.

-         І подорож наша весняними стежками теж закінчилась.

Заключна частина.

Підсумкова бесіда.

-         Куди ми з вами подорожували?

-         Які завдання готувала нам Весна?

-         Чи сподобалась вам наша подорож весняними стежинками?

 -  До побачення! (Заняття закінчується)

 

 

docx
Додав(-ла)
Драгун Олена
Додано
28 вересня 2021
Переглядів
5602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку