Заняття з образотворчого мистецтва «Морозний ранок у лісі»

Про матеріал
Мета та задання заняття з образотворчого мистецтва – поглиблювати знання гуртківців про пейзаж, колір, та холодну й теплу кольорові гами; розвивати уміння й навички роботи з гуашевими фарбами; створити тематичний малюнок "Морозний ранок у лісі"; виховувати естетичний смак гуртківців, вміння милуватися красою рідної природи.
Перегляд файлу

План-конспект заняття з образотворчого мистецтва

 

Тема: Морозний ранок у лісі

Мета: поглиблювати знання гуртківців про пейзаж, колір, та холодну й теплу кольорові гами; створити тематичний малюнок.

Завдання: вчити вихованців створювати композицію в певній кольоровій гамі; розвивати уміння й навички роботи з гуашевими фарбами; виховувати естетичний смак гуртківців, вміння милуватися красою рідної природи.

Обладнання: альбом, фарби (гуаш, акварель), пензлики, палітра, простий олівець, вода, серветки; малюнок керівника гуртка для демонстрації послідовності та техніки виконання роботи.

Тип заняття: практичної художньої діяльності (комбінований)

Форма заняття: групова й індивідуальна.

 

Хід заняття

 

Ι. Вступна частина

Зиму люблять усі: і дорослі, і діти. Казкова краса зими хвилює, будить нашу уяву й нікого не залишає байдужим. Художники зображають зиму на картинах, композитори створюють музику, поети пишуть вірші, письменники – чарівні казки… Зима – то особливий стан природи, яка в цей час особливо урочиста, велична й загадкова. Вона сяє чистотою й свіжістю, зачаровує фантастичними перевтіленнями. Не даремно зиму називають чарівницею. А які чарівні перетворення відбуваються в природі взимку? (відповіді дітей)

А чи знаєте ви, що наше з вами містечко частково знаходиться в сосновому лісі? І багато ваших ровесників, їх батьки щоранку бачать неймовірні картини природи, коли йдуть на роботу чи навчання. Доводилось вам бувати на вулиці Новоселівській, в Старому Бору чи на Дачній взимку? (відповіді дітей, їх враження від побаченого).

ΙΙ. Основна частина

(реалізація навчально-виховних завдань кожного етапу роботи)

 

На занятті ми поглиблюватимемо знання про пейзаж, спробуємо розташовувати предмети у просторі на площині, будемо застосовувати різну кольорову гаму, щоб надати нашому малюнку казкового настрою та відчути, наскільки зима є загадковою і неповторною.

Як вам відомо, за допомогою кольору ми можемо передавати красу й багатство барв навколишнього світу. Справжній колір предметів змінюється залежно від їхнього просторового положення, сили освітлення та навколишнього середовища за якістю, кольоровим тоном та насиченістю.

Чи помічали ви, що на чистому повітрі небо і віддалені предмети здаються більш синіми, у вологому чи похмурому – сірими? (відповіді гуртківців). Колір у природі та житті людини має значну роль. Подібно до музики, кольори викликають у людей різні емоції, впливають на настрій та працездатність.

Пригадаймо, які кольори ми називаємо холодними, а які – відносимо до теплої кольорової гами? (відповіді дітей)

Ми будемо зображати зимовий пейзаж. І не простий, а морозний ранок. Коли небо стає рожево-червоним, а сніг іскриться, немов кришталь.

Для роботи нам знадобляться такі кольори: білий, жовтий, помаранчевий, червоний, рожевий, блакитний та синій. А що робити, якщо у наборі фарб не всі кольори? Правильно, ми можемо змішати на палітрі фарбу і створити той відтінок, який нам потрібний.

 

Пояснення послідовності виконання роботи

1. Білою фарбою вище центру аркушу паперу малюємо коло, зафарбовуємо білим.

2. Поступово заповнюємо площу навколо білого кола до країв листка у такій послідовності: жовтий, помаранчевий, рожевий червоний. Розтушовуємо, щоб між кольорами утворилися плавні переходи.

3. Проводимо лінію горизонту блакитним кольором і затягуємо поверхню до низ аркушу блакитним.

4. Від лінії горизонту і до рівня білого кола червоним кольором малюємо силуети ялинок. Вони можуть бути різної висоти та ширини, «заходити» одна на одну.

5. Трохи відступивши від лінії горизонту вниз, із допомогою крупних мазків малюємо синім кольором ялинки. Розташовуємо їх на передньому плані, малюємо густо; сині ялинки теж можуть «заходити» одна на одну.

6. Синім кольором на блакитному фоні позначаємо сніг. Можна виділити доріжку, яка «губиться» в деревах в далині.

7. Білим кольором на ялинках легенько позначаємо сніг.

8. Набризком або тоненьким пензликом робимо сніжинки на малюнку (за бажанням).

9. Готову роботу підсушуємо з допомогою фену.

 

ΙΙΙ. Заключна частина

Які секрети зимової краси ви сьогодні дізнались на занятті?

Які кольори можна побачити у зимовому лісі в різний час доби?

Яким може бути сніг і від чого залежить його колір?

Розмістимо ваші малюнки на виставці. Ваші чудові пейзажі переконують, що зима є чарівною і казковою порою року.

 

docx
Додано
21 жовтня
Переглядів
368
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку