Заняття з предмету "Всесвіт" 1 клас

Про матеріал
Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Сонце – джерело тепла і світла та його значення для життя на Землі. Зміна положення Сонця на небосхилі протягом доби. Земля. Форма землі. Обертання Землі навколо осі. Зміна дня і ночі. Мета сформувати в учнів знання про Сонце як зорю та основне джерело світла та тепла на Землі, та знання про структуру Сонячної системи.
Перегляд файлу

ОЗНЗ Бишівська ЗОШ І-ІІІ СТ.

 

 

 

 

Розробка заняття з предмету «Всесвіт»

1 клас

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель 1 класу

ПРИЛІПЕНКО Людмила Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття 29, с. 20-21, 28-29

Тема. Опрацювання сприйнятого матеріалу. Сонце – джерело тепла і світла та його значення для життя на Землі. Зміна положення Сонця на небосхилі протягом доби. Земля. Форма землі. Обертання Землі навколо осі. Зміна дня і ночі.

Мета сформувати в учнів знання про Сонце як зорю та основне джерело світла

та тепла на Землі, та знання про структуру Сонячної системи.

І.  Вступна частина заняття.

  1. Гра «Живе — неживе».

Учитель читає вірш, а учні, почувши назву рослини чи тварини, плещуть у долоні

  1. Запитання за малюнком с. 20-21 журнал 11.

  • Що/Кого зображено на малюнку?
  • Чому зображені на малюнку люди одягнені не в шуби і шапки, а мають

легкий одяг? (тепло)

  • Що є джерелом тепла на Землі?
  • Чому зображені на малюнку діти читають без лампи чи іншого

освітлення? (день, світло).

  • Що є джерелом світла на Землі?
  • Яку частину доби зображено на малюнку?
  • Чому ви так вважаєте?
  • Чи однаково світить і гріє Сонце у різні частини доби?
  • Як змінюється положення Сонця на небосхилі протягом доби? 
  • В який час доби буває найтепліше?
  • Чи залежить зміна прогріванні землі протягом доби від положення сонця на небосхилі? Поясніть свою думку?
  • Чи потрібні сонячне світло і тепло на Землі?

ІІ. Основна частина заняття.

  1. Робота з журналом 11. Ст.28-29

  • Що зображено на світлинах?
  • Визначте спільну ознаку об’єктів у кожному ряду і закресліть «зайве»

(морозиво – холодне і лупа – не світить).

  • Який об’єкт зображений і серед тих, що гріють, і серед тих, що світять?

(сонце)

  • Який висновок можна зробити? (що сонце гріє, оскільки у верхньому

ряді ми віднесли його до групи «гарячих» об’єктів, і світить, оскільки в нижньому ряді ми віднесли його до групи об’єктів, які світять).

  • Назвіть частини доби, зображені на малюнках і завершіть побудову

 моделей слів – день, ранок, вечір.

  • З’єднайте лініями моделі з малюнками, на яких сонця на небосхилі

зображено відповідно до слів, моделі яких побудували – день, ранок, вечір і поясніть свій вибір;

  • Що робить зображена дитина зранку/вдень/ввечері?
  • Що ще на малюнку, крім положення Сонця на небосхилі, вказує на

певну частину дня? (тінь від щогли і дитини). 

  • Що зображено?
  • Яка країна на зображенні Землі позначена прапорцем? (Україна)
  • Чому так думаєте? (прапор України)
  • Чи однакові зображення Землі на обох малюнках?
  • Чим вони відрізняються? (Земля різними боками повернута до Сонця)
  • Чи однакові частини доби в Україні зображено на малюнках? (ні)
  • Яка частина доби в Україні на малюнку праворуч? (день) Ліворуч? (ніч)
  • А яка частина доби в Україні зараз – день чи ніч?

           Позначте на малюнку зображення положення Землі на даний час для України.

  • Що зображено на світлинах?
  • Розфарбуйте частину зображення Землі, де триває ніч.
  • Зважаючи на те, що  роблять діти на світлинах, визначте, в яку частину

доби відбуваються події.

  • Визначте, на якій частині земної кулі можуть перебувати діти в час,

 коли зображено Землю, і з’єднайте лініями світлини з відповідним боком землі. Поясніть свій вибір. 

ІІІ. Підсумкова частина заняття.

  1. Гра «Що мені дає сонечко».

Учні отримують картки із зображенням тварин, рослин, людей. По черзі піднімаються і розказують, яку користь для них приносить сонце.

Наприклад. Я — дерево. Завдяки сонячному світлу з моїх листочків виділяється кисень.

«Я — людина. Від сонця я отримую вітамін D» (тощо

  1. Гра «Додай словечко».

Сонце — це велика розжарена… Воно дає нам… і… Улітку сонце на небі стоїть…, а взимку —… Завдяки сонячному світлу рослини виділяють… На сонці людський організм отримує…

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
10 січня 2022
Переглядів
371
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку