|
Ізюмський дошкільний навчальний заклад (ясла -садок) №2 комбінованого типу Ізюмської міської ради Харківської області |
«Подорож до країни Звукограй» Диференціація звуків [с] - [ш] в складах, словах та реченнях. |
|
Диференціація звуків [с] - [ш] в складах, словах та реченнях.
«Подорож до країни Звукограй»
Мета:
Обладнання:
Хід заняття:
І. Організаційний момент
Логопед:
Добрий день, любі наші гості!
Радісно вітаємо вас.
Спасибі, що прийшли до нас!
У дитсадочку є в нас кабінет,
В якому звуковимові вчить нас …. (логопед)
Логопед:
Щоб гарно розмовляти,
Нам треба вимовляти
Все правильно і чітко.
Щоб було всім зрозуміло,
Гарно, вправно і красиво!
Логопед:-Візьміть люстерка, зробимо зарядку для язика.
Комплекс для шиплячих:
«парканчик»
«рупор»
«парканчик» - «рупор» (чергування вправ)
«чашка» (під рахунок до 10)
«киця п’є молоко»
«гойдалка»
«маляр»
ІІ. Основна частина
Логопед: - А наш язик тепер допоможе нам здійснити подорож у країну «Звукограй», де живуть звуки [с] і [ш], які ми сьогодні вчимося гарно вимовляти. Але для цього треба нам все пригадати, що ми знаємо про ці звуки.
Музика (звук насоса)
Логопед: - Прислухайтесь до цієї мелодії. Що це? Це улюблена пісенька якого звука? [с]
Логопед: - Тепер ми точно зможемо розпізнати цей звук.
Музика (шипіння змії)
Логопед: - А тепер прислухайтесь до цієї мелодії? Що це? Це улюблена пісенька якого звука? [ш]
Логопед: - Тепер і цей звук ми зможемо розпізнати.
Логопед: - Щоб потрапити в країну «Звукограй», нам необхідно пройти по цій доріжці і промовити звуки [с] і [ш] чітко і правильно (діти ідуть по доріжці, по- чергово вимовляючи звуки: с – ш – с – ш – с – ш )
Музика: (звук металофону)
Логопед: - Ось ми і потрапили в країну «Звукограй»
-Діти, а тут повний безлад. Звуки [с] і [ш] переплуталися між собою, в складах, словах та реченнях.
- Допоможемо навести порядок в цій країні.
Логопед:
Знаю я цікаву гру:
Ану, думай, голова.
Я кажу вам певний звук –
Ви з ним кажете слова.
Логопед:
Ну, наприклад, [с] в кінці
Пригадайте слова ці!
Швидко думай, не чекай,
Слова із звуком називай!
(насос, кокос, ананас, і т.д.)
Логопед:
А тепер початок слова –
Починаємо гру цю знову
(сумка, сом, син і т.д.)
Логопед: - Ось ми і розділили звук [с] та звук [ш]. Звукам це так сподобалось, що вони захотіли з нами пограти:
Ша – ша – ша Наша Маша в ліс пішла Са – са – са Укусила в ніс оса Ши – ши – ши Машу в лісі ми знайшли Си – си – си Довгі вуса у оси |
Плескаємо Ходьба на місці Плескаємо Біг на місці Плескаємо Стрибаємо на місці Плескаємо Повертаємося навколо себе |
Логопед: - А тепер спробуйте за мною хором повторити склади:
Са – ша
Со – шо
Су – шу
Си – ши
Логопед: - А тепер по- черзі повторюйте за мною ті склади, які я назву (індивідуальна робота)
Музична гра «Шипульки та свистульки»
Логопед:- А зараз ми спробуємо заспівати пісеньку про ялинку по складах. Розділимося на 2 команди: «Шипульки» - [ш]; «Свистульки» - [с]
Я буду диригентом і буду показувати, яка команда буде зараз співати.
Логопед: - В країні «Звукограй» тепер і в складах порядок.
Логопед: - Подивіться тепер на ці картинки:
Миска – мишка
Каска – кашка
Сапка – шапка
Маска – Машка
Логопед:- Повторюйте за мною слова ці хором
А тепер по- черзі (індивідуальна робота)
Дидактична гра «Мишка – миска»
Логопед:- А тепер пограємо у гру «Мишка – миска»
-Сир в миску покладемо і мишці дамо.
-В слові мишка який звук [с] чи [ш]? (ш)
Значить слова зі звук [ш] мишці даємо.
-В слові миска який звук [с] чи [ш]? (с)
Значить слова зі звук [с] в миску кладемо.
Логопед: - А тепер і з пальчиками прийшов час пограти
Шла Маша по сніжку |
Імітувати крок вказівним і середнім пальцями правої руки |
Несла сушку у мішку |
З’єднати великий і вказівний палець на обох руках, утворити кільце |
Сушку – Сашку, Сушку – Мишку, Сумки є для Прошки, Іришки, Й Антошки. |
Пригощати сушками кожен палець (надівати кільце), починаючи з великого пальця на лівій руці |
Ще дві сушки Нюшці, Та іще Ванюшці, Ще три сушки для Андрюшки, Танюшки, І Настюшки. |
Пригощати сушками кожен палець (надівати кільце), починаючи з великого пальця на правій руці |
Логопед: - А в країні «Звукограй» слова сховались під подушку. А допоможе їх нам знайти «Вітерець». Подмухайте і назвіть свої слова
(шосе, сушка, Саша, шість, соняшник, пастушок, пастушка)
Логопед:- Ось ми і в словах навели порядок.
Логопед:
Звуки ви запам’ятали,
І слова з ними назвали
А тепер завдання інше
І, напевно, ще складніше.
Ну ж майстерність проявіть
Скоромовки розкажіть:
Дидактична гра «Кубик емоцій» ( промовляння слова «сонце» та речення «Вийшло сонце у віконце» згідно смайлам на кубику емоцій (радісно, сумно, злісно, питально, повільно, швидко)
Логопед: - Ось ми і в реченнях вже розрізняємо звуки [с] - [ш].Тепер в країні «Звукограй» все в порядку, звуки [с] - [ш]на своїх місцях.А нам час повертатися до дитячого садочка. Повертаємося по цій же доріжці, що і прийшли . Тільки «Шипульки» стрибають на букви «Ш» і промовляють звук [ш], а «Свистульки» стрибають на букви «С» і промовляють звук [с].
ІІІ. Підсумок
Музика: (Звук металофону)
Логопед: -Ось ми і в дитячому садку.
Гарно ви відповідали
І завдання подолали.
Ці звуки всім потрібно знати,
Правильно їх вимовляти.
Логопед:-Які звуки ми вчилися правильно вимовляти та розрізняти? ([с] - [ш])
-Які нові ігри вам сподобались?
-Кого можна похвалити?
-Тож давайте разом скажемо які ми?
(Діти в колі тримаються за руки)
Ми – здорові!
Ми – щасливі!
Ми – найкращі!
Ми - молодці!
-Поплескаємо один одному і отримаємо від країни «Звукограй» солодкі подарунки.