Використання мнемотехніки в логопедичній роботі

Про матеріал
Розроблена слайдова презентація для дітей старшого дошкільного віку. Дібрані картинки, матеріали, використовуючи методи та прийоми мнемотехніки. Запропонований матеріал спрямований на формування лексико-граматичних категорій (увагу приділяється узгодженню іменників в непрямих відмінках) із дієсловами, прикметників із іменниками в роді, числі, відмінку, іменників із числівниками. Діти вчаться конструювати речення, складати розповіді за схемами-піктограмами.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

МНЕМОТЕХНІКА – ІННОВАЦІЙНА МЕТОДИКА

Номер слайду 2

“Педагогіка повинна орієнтуватися не на вчорашній, а на завтрашній день дитячого розвитку” Л. Виготський

Номер слайду 3

Аналогія (гр. analogia – відповідність, схожість) – це прийом, при якому між інформаційними елементами, що запам'ятовуються, знаходяться загальні ознаки (якості, властивості, відношення, тенденцій розвитку тощо). Узгодження прикметників із іменниками Узгодження дієслів із іменниками

Номер слайду 4

АНАЛОГІЯ Знаходження зайвого, вживання узагальнюючого слова Узгодження іменників із числівниками

Номер слайду 5

АНАЛОГІЯ Продукти харчування Добір прикметників, складання речень

Номер слайду 6

АНАЛОГІЯ Добирання співзвучного закінчення рядків

Номер слайду 7

АРТИКУЛЯЦІЙНІ ВПРАВИ (“Грибочок”, “Чашечка”) До піднебіння язичок Присмокчу швиденько. І триматиму “грибочок” Мовчки я довгенько. Чашку вміло я тримаю, Чай у неї наливаю – На здоров’я! Дорогих гостей стрічаю Із любов’ю.

Номер слайду 8

СХЕМА-ПІКТОГРАМА (АНАЛОГІЇ) 1. Назвіть, що це? 2. Якої форми? 3. Якого кольору? 4. Яка на дотик?

Номер слайду 9

СХЕМА-ПІКТОГРАМА 5. Яка на смак? 6. Де росте? 7. Що зі слив можна робити?

Номер слайду 10

ПІКТОГРАМА Вивчення пальчикової вправи

Номер слайду 11

Прийом склеювання – це прийом, що зв'язує призначений для запам'ятовування групи інформаційних одиниць шляхом їх об'єднання (склеювання) в єдиний цілісний образ.

Номер слайду 12

Прийом фонетичної асоціації (від гр. phonetikos – звуковой, голосовий) – це прийом, який використовується для запам’ятовування незнайомих слів, добирається співзвучне слово або його частина, асоціативно зв’язуються із перекладом або значенням цього слова Гелікоптер Гель Копчений Вул. Рябоконя Рябий кінь

Номер слайду 13

ВИВЧАЄМО ГОЛОСНІ ЗВУКИ ([і], [а], [о], [у], [е], [и])

Номер слайду 14

Приголосні (глухі). Використовуємо аналогію за звуком та прийом синтез – метод зв’язування)

Номер слайду 15

АНАЛОГІЯ ЗА РОЗМІРОМ Знайти однакові склади, скласти розповідь

Номер слайду 16

Місцезнаходження [й] у словах

Номер слайду 17

Прийом синтез (від гр. synthesis – з’єднання) – це прийом, при якому група одиниць інформації (з не обов’язковою послідовністю), об’єднується в єдиний образ із загальною асоціативної зв’язком. Якщо ви звернули увагу, бачите одночасно всі образи сюжета. При слові сонце згадується м’ячик, шафа – коробка (знаходимо спільні у двох словах звуки). Ми об’єднуємо цей малюнок в один діючий інтегральний образ, який має чіткий контур. Образи в асоціації повинні обов’язково з’єднуватися один із іншим.

Номер слайду 18

Прийом абревіатури (італ.abbreviatura, лат. brevis — короткий) – це прийом, при якому для звзування інформаціних одиниць використовується скорочене слово або словосполучення для спрощеного образного взаємозв’язку. Наприклад, неважко уявити руку, яка вміє все робити (вишивати, показувати, різати капустину, рвати абрикосу). Уявіть собі слово РУКА – де кожний звук [Р] – рушник, [У] - указка, [К] - капустина, [А] – абрикоса.

Номер слайду 19

Яблуко було зовсім маленьким і не вміло казати: ЯБЛУКО. Зате воно дуже гарно співало пісні. Особливо йому подобалося протягувати останній звук слова пісня. Якийсь мелодійний. Але цей звук самотній. А чому? Але черв’ячок завжди смівся, що яблуко ліниве і не знає, який же перший звук у слові. [Й] – дивно закричав черв’як: “Підійди до мене, адже йа знайшов майданчик, на йакому ти пограйся, а йа піду…” Ой, ой, – чується голос яблука: “То йа зрозуміло, чому ти мене дратуєш і промовляєш звук [й]. Адже на цей звук починається моє ім’я.” Сюжет – це прийом, при якому для з’язування одиниць інформації використовуються оповідання, казки, притчі, історії тощо.

Номер слайду 20

ПРИЙОМ ЛИСТІВКИ

Номер слайду 21

Практик (від гр. praktikos – діяльний, активний) – це прийом, при якому тривалість збереження в пам'яті інформації, що запам'ятовується, досягається за рахунок практичного застосування інформації й навичок за допомогою ігрових методик, практичних навичок, тренажерів .

Номер слайду 22

СУГЕСТІЯ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сосновська Альона Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
6 квітня 2020
Переглядів
1592
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку