Прийом фонетичної асоціації (від гр. phonetikos – звуковой, голосовий) – це прийом, який використовується для запам’ятовування незнайомих слів, добирається співзвучне слово або його частина, асоціативно зв’язуються із перекладом або значенням цього слова Гелікоптер Гель Копчений Вул. Рябоконя Рябий кінь
Прийом синтез (від гр. synthesis – з’єднання) – це прийом, при якому група одиниць інформації (з не обов’язковою послідовністю), об’єднується в єдиний образ із загальною асоціативної зв’язком. Якщо ви звернули увагу, бачите одночасно всі образи сюжета. При слові сонце згадується м’ячик, шафа – коробка (знаходимо спільні у двох словах звуки). Ми об’єднуємо цей малюнок в один діючий інтегральний образ, який має чіткий контур. Образи в асоціації повинні обов’язково з’єднуватися один із іншим.
Прийом абревіатури (італ.abbreviatura, лат. brevis — короткий) – це прийом, при якому для звзування інформаціних одиниць використовується скорочене слово або словосполучення для спрощеного образного взаємозв’язку. Наприклад, неважко уявити руку, яка вміє все робити (вишивати, показувати, різати капустину, рвати абрикосу). Уявіть собі слово РУКА – де кожний звук [Р] – рушник, [У] - указка, [К] - капустина, [А] – абрикоса.
Яблуко було зовсім маленьким і не вміло казати: ЯБЛУКО. Зате воно дуже гарно співало пісні. Особливо йому подобалося протягувати останній звук слова пісня. Якийсь мелодійний. Але цей звук самотній. А чому? Але черв’ячок завжди смівся, що яблуко ліниве і не знає, який же перший звук у слові. [Й] – дивно закричав черв’як: “Підійди до мене, адже йа знайшов майданчик, на йакому ти пограйся, а йа піду…” Ой, ой, – чується голос яблука: “То йа зрозуміло, чому ти мене дратуєш і промовляєш звук [й]. Адже на цей звук починається моє ім’я.” Сюжет – це прийом, при якому для з’язування одиниць інформації використовуються оповідання, казки, притчі, історії тощо.