Використання інтерактивних методів навчання та інформаційно-комунікаційної технології – мультфільмів на корекційно - розвиткових заняттях з розвитку зв'язного мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення.
Заняття з розвитку зв’язного мовлення для дітей старшого дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення
«Зимові розваги».
Автор: Єропсанова Світлана Олександрівна
Заклад: м. Костянтинівка, ЗДО №8 вчитель-логопед
Тема: «Зимові розваги».
Мета: розвивати у дітей навички складання творчої розповіді, розвивати творчу активність та комунікативні навички.
Завдання:
Обладнання: ноутбук, мультиплікаційний фільм «Зимові розваги». (Пригоди Болєка і Льоліка)
(Посилання https://www.youtube.com/watch?v=OLQn6em6BJ8), предметні малюнки, «кошик ідей та понять», кульки з вати, соломинки для коктейлю, лазерна указка, тренажер Базарного, шаблони «кадр кіноплівки», Д/і «Зимові знахідки», «Логічні квадрати», «Причитай слово», музичний супровід.
Попередня діяльність: формування навичок роботи з мультфільмами, розподіл на команди за різними ознаками.
Хід заняття
Діти стають у коло, пропоную помінятися місцями тих хто:
- вже прокинувся;
- хоче займатися;
- пив на сніданок чай;
- йшов у дитячий садок пішки;
- добирався в дитячий садок на машині;
- у кого гарний настрій;
- у кого є в одязі жовтий колір;
- хто хоче багато знати.
Логопед: В нашому кошику є багато зимових малюнків. Пропоную вам зібрати все що ви знаєте про зимові розваги. (Діти достають з кошика малюнки та доводять що вони підходять до запропонованої теми). А в нашому кошику ще є нові знання. (Повторюємо та пояснюємо складні слова: ковзаняр, саночник, лижник, хокеїст, фігурист).
Логопед: Діти сьогодні в нашій мультстудії демонстрація нового мультфільму. Цікаво дізнатися як він називається. На жаль афішу хлопці закидали сніжками, допоможете мені її розчистити?
- Яка пора року зображена в мультфільмі?
- Чому Льолек і Болєк сумували?
- Чому зраділи діти?
- Чим вирішили зайнятися хлопчики?
- Яку птицю побачив на даху Болек? (Яких птахів ми можемо зустріти взимку, чим ми можемо їм допомогти?)
- Що трапилося з Болєком? (Чому? (Він пухкий)
Який буває сніг - білий, легкий, пухнастий, липкий, холодний, блискучий, сріблястий, мерехтливий)
- Хто йому допоміг вибратися із замету?
- Кого розбудили хлопчики в зимовому лісі? Чиї сліди можуть побачити Льолек та Болєк на снігу (а чому ви не назвали сліди ведмедя та їжачка? (вони взимку сплять)).
- Як хлопці, собака та ведмідь позбулися гуль?
- Чому ведмідь став кидатися сніжками?
- Як хлопчакам вдалося перехитрити ведмедя, щоб злізти з дерева?
- Хто виявився хитрішим і мудрішим? Чому?
5. Окорухова гімнастика (тренажер Базарного)
Логопед пропонує слідкувати очами за промінцем.
6. Вправа «Чиста дошка».
А тепер ми з вами повинні відредагувати наш мультфільм. Я пропоную вам зняти з дошки нотатки і виконати завдання (на дошці розміщені перевернені схематичні завдання, діти обирають будь-який, перегортають та відповідають):
- Нова назва.
- Доведи що цей предмет відноситься до нашого мультику.
- Який настрій у тебе після перегляду.
- Чого в мультику не вистачає.
- Чи може цей предмет замінити той який вже є у головних героїв.
- Який епізод в мультфільмі тобі найбільше запам'ятався? Чому?
7. Физхвилинка - кінезіологічна вправа «Малювання руками».
- Чи можна назвати героїв цього мультфільму командою? Чому?
- Чи можна вас назвати командою?
Зараз ми перевіримо, як ваші команди вміють діяти спільно. Поверніться обличчям до свого друга, з'єднайте долоні і намалюємо кадри з нашого мультфільму: сонечко, дерево, замети, і посмішку. (Діти в парах зімкненими руками під музику «малюють» названі логопедом фігури.).
8. Мозковий штурм «Що ми побачили в кадрі».
Тепер подивимося які ви уважні монтажери і не упустите жодної деталі. (Діти розглядають сюжетний малюнок через «кадр кіноплівки» та запам’ятовують деталі). Погляньте на кадр кіноплівки і скажіть:
- хто сидить під ялинкою,
- скільки птахів сидить на дереві,
- якого кольору лопатки у дітей,
- з чого діти зробили шапки для сніговиків,
- де діти катаються на лижах,
- що замерзло в лісі,
- скільки дівчаток посковзнулися і впали.
9. Вправа «Прочитай слово».
Для наступного завдання я пропоную вам розділитися на дві команди. Для того щоб нам вибрати капітанів команди ми повинні прочитати зашифроване слово. (діти відгадують слово склавши його з перших літер малюнків, хто перших справився той стає капітаном). Капітани обирають собі членів команди.
10 . «Зимові розваги». Творчі розповіді.
У кожної команди своє завдання:
- «Озвучення мультфільму» - складання діалогу між героями,
- розповідь від імені одного з героїв Льолека або Болєка, або від імені ведмедя.
(Доки одна з команд складає розповідь інша команді виконує завдання д/ігри: «Зимові знахідки», «Логічні квадрати»).
11. Рефлексія. Проблемні питання.
А зараз мої команди порадьтеся та дайте відповідь мені на запитання: