Заняття з розвитку зв'язного мовлення для дітей старшого дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення "Зимові розваги"

Про матеріал

Використання інтерактивних методів навчання та інформаційно-комунікаційної технології – мультфільмів на корекційно - розвиткових заняттях з розвитку зв'язного мовлення дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення.

Перегляд файлу

Заняття з розвитку зв’язного мовлення для дітей старшого дошкільного віку з загальним недорозвиненням мовлення

 «Зимові розваги».

Автор: Єропсанова Світлана Олександрівна

Заклад: м. Костянтинівка, ЗДО №8 вчитель-логопед

Тема: «Зимові розваги».

Мета: розвивати у дітей навички складання творчої розповіді, розвивати творчу активність та комунікативні навички.

Завдання:

  • Вправляти дітей у конструюванні складнопідрядних речень.
  • Розвивати навички творчої розповіді (складання розповіді).
  • Розвивати комунікативні навички.
  • Розвивати мовне мислення.
  • Вчити аналізувати події, мати свою думку та аргументувати її.
  • Розуміти зміст мультфільму. Вчити передавати своє відношення до змісту.
  • Розвивати загальну моторику.
  • Виховувати навички взаємодії.
  • Виховувати у дітей дружелюбність, чуйність, вміння співчувати.
  • Створити атмосферу творчої взаємодії.

Обладнання: ноутбук, мультиплікаційний фільм «Зимові розваги». (Пригоди Болєка і Льоліка)

(Посилання https://www.youtube.com/watch?v=OLQn6em6BJ8), предметні малюнки,  «кошик ідей та понять», кульки з вати, соломинки для коктейлю, лазерна указка, тренажер Базарного,  шаблони «кадр кіноплівки»,  Д/і «Зимові знахідки», «Логічні квадрати», «Причитай слово», музичний супровід.

Попередня діяльність: формування навичок роботи з мультфільмами, розподіл на команди за різними ознаками.

Хід заняття

  1. Вправа  «Поміняйся місцями».

Діти стають у коло, пропоную помінятися місцями тих хто:

- вже прокинувся;

- хоче займатися;

- пив на сніданок чай;

- йшов у дитячий садок пішки;

- добирався в дитячий садок на машині;

- у кого гарний настрій;

- у кого є в одязі жовтий колір;

- хто хоче багато знати.

  1. Вправа  «Кошик ідей та понять». 

Логопед: В нашому кошику є багато зимових малюнків. Пропоную вам зібрати все що ви знаєте про зимові розваги. (Діти достають з кошика малюнки та доводять що вони підходять до запропонованої теми). А в нашому кошику ще є нові знання. (Повторюємо та пояснюємо складні слова: ковзаняр, саночник, лижник, хокеїст, фігурист).

  1. Дихальна вправа «Сніжки».

Логопед: Діти сьогодні в нашій мультстудії  демонстрація нового мультфільму. Цікаво дізнатися як він називається. На жаль афішу хлопці закидали сніжками, допоможете мені її розчистити?

  • Тільки як нам бути, що станеться зі снігом якщо взяти його руками?
  • А що трапиться з паперової афішею від води?
  • Як же нам прибрати сніжки не торкаючись їх руками? (припущення дітей)
  • Так як сніжки у нас несправжні, а ватяні, ми можемо прибрати їх за допомогою власного подиху та соломинок. ( Діти соломинками присмоктують «сніжок» та прибирають його з афіші).
  • Ось ми і очистили нашу афішу можемо прочитати назву – Зимові розваги.
  1. Перегляд мультфільму. Вправа «Стоп-кадр» (в певному місці зупиняємо мультфільм та відповідаємо на запитання).

- Яка пора року зображена в мультфільмі?

- Чому Льолек і Болєк сумували?

- Чому зраділи діти?

- Чим вирішили зайнятися хлопчики?

- Яку птицю побачив на даху Болек? (Яких птахів ми можемо зустріти взимку, чим ми можемо їм допомогти?)

- Що трапилося з Болєком? (Чому? (Він пухкий)

Який буває сніг - білий, легкий, пухнастий, липкий, холодний, блискучий, сріблястий, мерехтливий)

- Хто йому допоміг вибратися із замету?

- Кого розбудили хлопчики в зимовому лісі? Чиї сліди можуть побачити Льолек та Болєк на снігу (а чому ви не назвали сліди ведмедя та їжачка? (вони взимку сплять)).

- Як хлопці, собака та ведмідь позбулися гуль?

- Чому ведмідь став кидатися сніжками?

- Як хлопчакам вдалося перехитрити ведмедя, щоб злізти з дерева?

- Хто виявився хитрішим і мудрішим? Чому?

5. Окорухова гімнастика (тренажер Базарного)

Логопед пропонує слідкувати очами за промінцем.

6. Вправа «Чиста дошка».

 А тепер ми з вами повинні відредагувати наш мультфільм. Я пропоную вам зняти з дошки нотатки і виконати завдання (на дошці розміщені перевернені схематичні завдання, діти обирають будь-який,  перегортають та відповідають):

- Нова назва.

- Доведи що цей предмет відноситься до нашого мультику.

- Який настрій у тебе після перегляду.

- Чого в мультику не вистачає.

- Чи може цей предмет замінити той який вже є у головних героїв.

- Який епізод в мультфільмі тобі найбільше запам'ятався? Чому?

7. Физхвилинка -  кінезіологічна вправа «Малювання руками».

- Чи можна назвати героїв цього мультфільму командою? Чому?

- Чи можна вас назвати командою?

Зараз ми перевіримо, як ваші команди вміють діяти спільно. Поверніться обличчям до свого друга, з'єднайте долоні і намалюємо кадри з нашого мультфільму: сонечко, дерево, замети, і посмішку. (Діти в парах зімкненими руками під музику «малюють» названі логопедом фігури.).

8. Мозковий штурм «Що ми побачили в кадрі».

Тепер подивимося які ви уважні монтажери і не упустите жодної деталі. (Діти розглядають сюжетний малюнок через «кадр кіноплівки» та запам’ятовують деталі). Погляньте на кадр кіноплівки і скажіть:

- хто сидить під ялинкою,

- скільки птахів сидить на дереві,

-  якого кольору лопатки у дітей,

- з чого діти зробили шапки для сніговиків,

- де діти катаються на лижах,

- що замерзло в лісі,

- скільки дівчаток посковзнулися і впали.

9. Вправа «Прочитай слово».

Для наступного завдання я пропоную вам розділитися на дві команди. Для того щоб нам вибрати капітанів команди ми повинні прочитати  зашифроване слово. (діти відгадують слово склавши його з перших літер малюнків, хто перших справився той стає капітаном). Капітани обирають собі членів команди.

10 . «Зимові розваги». Творчі розповіді.

У кожної команди своє завдання:

-  «Озвучення мультфільму» - складання діалогу між героями,

- розповідь від імені одного з героїв Льолека або Болєка, або від імені ведмедя.

(Доки одна з команд складає розповідь інша команді виконує завдання д/ігри: «Зимові знахідки», «Логічні квадрати»).

11. Рефлексія. Проблемні питання.

А зараз  мої команди порадьтеся та дайте відповідь мені на запитання:

  •  Що ви порадите робити хлопчакам, щоб не нудьгувати, якщо взимку немає снігу.
  • Що може статися, якщо сніг буде йти не припиняючись.
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
7 жовтня 2018
Переглядів
2251
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку