Заняття складені з метою розвитку емоційного інтелекту молодших школярів, у заняттях переплітаються психогімнастичні, емоційні вправи та ігри, етюди, казкові перевтілення, елементи арт-терапії,тощо. Такі заняття виконають важливі завдання: допоможуть дітям зрозуміти себе, свої почуття й емоції та емоції оточуючих, регулювати власний настрій і поведінку співпрацювати та домовлятися з дорослими й однолітками. Також навчать дітей не лише висловлювати власні переживання, а й зважати на почуття інших,проявляти емпатію,сприятимуть установленню довірливих взаємин із оточенням та довкіллям формуватимуть уміння жити в гармонії із собою.
ЗАНЯТТЯ
ТЕМА : СУМ
МЕТА : Підтримувати у дітей мотивацію на пізнання себе через світ емоцій. Розвивати здатність розуміння емоційного стану іншої людини. Знайомство з новою емоцією. Закріпити знання прислів’їв про емоції. Сприяти зняттю психоемоційного напруження. Виховувати у дітей інтерес до емоційного стану один одного.
1. Хвилинка привітання.
Вправа « Подаруй ласку ».
2. Знайомство з СУМОМ.
Сум заважає сонцю радіти,
Сум не зважає на річку і квіти,
Сум віджени і нам посміхнись –
До сонечка теплого знов повернись!
Сьогодні ми з вами познайомимось по ближче зі СМУТКОМ.
3. Демонструється піктограма суму.
Демонструється демонстративний матеріал.
4. Бесіда на тему СУМ
Чому сумує дівчинка? Покажіть всі вираз її обличчя. Що вона говорить своїй бабусі? Поміркуйте чи сумує разом із дівчинкою її песик?
Не треба сумувати!
Ті, хто нас любить, завжди повертаються!
Чому сумує хлопець? Чи може його настрій змінитися? Яким чином?
Чому сумує дівчинка дивлячись у вікно? Чи може їй хтось допомогти? А чи може вона сама собі допомогти? Яким чином? Порадьте будь ласка, яким чином вона може підняти собі настрій.
5. Вправа « Сонячний зайчик »
Сонячний зайчик заглянув до тебе у вічі. Заплющ їх. Він побіг далі по обличчю, обережно погладь його долонями : на чолі, на носі, на ротику, на щічках, погладжуй голівку, шию. Руки, ноги. Він заліз на живіт – погладь його. Він не бешкетник – він любить тебе. А тепер промінчикові треба йти далі. Візьми його у долоньки, витягни їх якомого далі уперед і вгору. Випусти зайчика. Помахай йому ручкою.
Зараз глибоко вдихнемо й посміхнемося один одному.
6. Малювання на тему « На що схожий сум ».
7. Діти , а хто назве прислів'я або народні приказки пов'язані з таким почуттям, як СУМ?
А як ви розумієте ці прислів’я ?
8. Давайте пограємо.
Діти скажіть, які це казки? Чому плакали та сумували ці казкові герої? Згадай чи змінився їх настрій наприкінці казки і чому?
9.Вправа « Клубочок »
Ведучий тримає в руках клубочок ниток, обмотує нитку навколо пальця, запитує учасника гри, кидаючи клубочок:
Що сподобалось на занятті?
Що дізнався нового?
Що було найтяжчі зробити?
Що найлегше?
Той ловить клубочок, обмотує нитку навколо пальця, відповідає на запитання, а потім запитує щось іншого гравця.
У кінці гри клубочок знову повертається до ведучого. Всі бачать нитки, які зв'язують учасників гри в одне ціле, дізнаються один про одного багато нового.