Корекційно – розвивальне заняття для дітей молодшого шкільного віку з розвитку емоційного інтелекту. Тема : «Злість»

Про матеріал

Заняття складені з метою розвитку емоційного інтелекту молодших школярів, у заняттях переплітаються психогімнастичні, емоційні вправи та ігри, етюди, казкові перевтілення, елементи арт-терапії,тощо. Такі заняття виконають важливі завдання: допоможуть дітям зрозуміти себе, свої почуття й емоції та емоції оточуючих, регулювати власний настрій і поведінку співпрацювати та домовлятися з дорослими й однолітками. Також навчать дітей не лише висловлювати власні переживання, а й зважати на почуття інших,проявляти емпатію,сприятимуть установленню довірливих взаємин із оточенням та довкіллям формуватимуть уміння жити в гармонії із собою.

Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ

 

ТЕМА : ЗЛІСТЬ

МЕТА : Підтримувати у дітей мотивацію на пізнання себе через світ емоцій. Розвивати здатність розуміння емоційного стану іншої людини. Знайомство з новою емоцією. Навчитися виражати почуття гніву вербально і не вербально. Закріпити знання прислів’їв про емоції. Сприяти зняттю психоемоційного напруження.

 

1. Хвилинка привітання.

Вправа « Подаруй ласку ».

 

2. Знайомство зі ЗЛІСТЮ.

Злість дітей не прикрашає ,

Злість погано виглядає.

Злість не може посміхатись,

З дітками в забави гратись.

Сьогодні ми з вами познайомимось по ближче Зі ЗЛІСТЮ. Хто мені скаже на що схожа злість?

  • А що люди роблять коли зляться?
  • А як виглядають люди, які зляться?
  • А що ви робити коли розгнівані?

 

3. Демонструється піктограма злісті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Демонструється демонстративний матеріал.

 

 

 

4. Бесіда на тему ЗЛІСТЬ.

 

Що робить хлопчик? Чому він такий злий? Як можна зупинити хлопчика? Чи мали ви такий вираз обличчя, як цей хлопчик?

 

5. Етюд « Посварилися два півника »

 

Двоє дітей зчіплюють за спиною пальці рук, стають на одну ногу і, підстрибуючи, с легка штовхають один одного плечима.

 

Закінчить речення « Я гніваюсь коли…».

 

6.  Вправа  « Мурашка стомився »

 

Психолог читає вірш Л.Костенко “Мурашки думають про зиму”:

 

Знайшов мурашка гарну бадилину.

Бере – везе . везе – везе .

І так, і сяк, і вгору, і в долину –

Така важка, ніяк не доповзе.

 

Діти зображають, як повзе мурашка, як схиляється. як нього ніжки збиті камінням, як він нарешті сів, притулився до чогось, простяг ноги, опустив руки, голову, зігнувся і каже: “Така важка, ніяк не довезу .”

Вираження гніву

 

7. Вправа « Добра тварина »

 

Психолог тихим голосом говорить: « станьте будь ласка, у коло й візьміться за руки. Ми одна велика, добра тварина. Давайте послухаємо, як вона дихає!

А тепер подихаємо разом! Вдихаючи – робимо крок у перед, а видихаючи – крок назад. А тепер, вдихаючи – робимо 2 кроки у перед, а видихаючи – 2  кроки назад. Так не тільки дихає тварина, так само чітко й рівно б'ється її велике добре серця. Стукіт–робимо крок у перед, стукіт – крок назад, тощо. Ми усі беремо подих і стукіт цієї тварини собі.

 

8. Діти , а хто назве прислів'я або народні приказки пов'язані з таким почуттям, як ЗЛІСТЬ?

А як ви розумієте ці прислів’я ?

  • ВОГНЕМ ДИХАЄ.
  • БРОВИ НАВИСЛИ – ЗЛОБА НА МИСЛІ.
  • НАСУПИВСЯ, ЯК ЧОРНА ХМАРА.
  • У КОГО Є ЗЛІСТЬ, ТОЙ СВОЄ СЕРЦЕ ЇСТЬ.

 

9.Етюд « Король Боровик гнівається »

 

Йшов король Боровець

Через ліс навпростець.

Погрожував кулаком

Та стучав каблуком.

Гнівався на муху,

Що вкусила вухо.

 

( В. Приходько)

Психолог читає вірш, а діти діють відповідно до тексту.

 

10. Тренінг виходу зі стану злості.

 

Коли ви починаєте сердитися:

 

  • Заспівайте веселу пісеньку;
  • Послухайте тиху музику;
  • Пограйтеся з м'якою іграшкою;
  • Намалюйте свій настрій;
  • Розкажіть про свою злість близьким людям;
  • Погортайте родинний альбом або казки;
  • Пограйте у гру « розривання паперу.

 

11.Вправа « фігура монстра »

 

Психолог пропонує зібрати фігуру, яка складається з усього поганого, злого, агресивного, що є в кожному з учасників.

Учасники почергово « віддають » малюють свої кігті, зуби, жала, шипи, тощо. Монстра кладуть у центр кола, усі одночасно натискають на «кнопки», і як втілення всього негативного, агресивного учасників гри, стартує у відкритий космос та зникає навіки.

Учасники спільно вирішують, що робити з зображенням злості.

 

12. .  Прощання.

МЕТА: розвивати навички групової взаємодії.

ЗАВДАННЯ: У колі провести бесіду:

Що сподобалось на занятті?

Що дізнався нового?

Що було найтяжчі зробити?

Що найлегше?

Попрощатися  один з одним різними способами, не повторюючись.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
1 червня 2020
Переглядів
1177
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку