Заняття складені з метою розвитку емоційного інтелекту молодших школярів, у заняттях переплітаються психогімнастичні, емоційні вправи та ігри, етюди, казкові перевтілення, елементи арт-терапії,тощо. Такі заняття виконають важливі завдання: допоможуть дітям зрозуміти себе, свої почуття й емоції та емоції оточуючих, регулювати власний настрій і поведінку співпрацювати та домовлятися з дорослими й однолітками. Також навчать дітей не лише висловлювати власні переживання, а й зважати на почуття інших,проявляти емпатію,сприятимуть установленню довірливих взаємин із оточенням та довкіллям формуватимуть уміння жити в гармонії із собою.
ЗАНЯТТЯ
ТЕМА : РАДІСТЬ.
МЕТА : Підтримувати у дітей мотивацію на пізнання себе через світ емоцій. Дати змогу дітям виразити свою радість. Розвивати здатність розуміння емоційного стану іншої людини. Закріпити знання прислів’їв про емоції. Виховувати у дітей інтерес до емоційного стану один одного.
1. Хвилинка привітання.
Вправа « Подаруй ласку ».
2. Знайомство з РАДІСТЮ.
Радість хоче ,щоб ми усміхались,
Пісні співали і разом грались.
Радість хоче ,щоб ми дружили,
І подаруночки друзям дарили.
Сьогодні ми з вами познайомимось по ближче з РАДІСТЮ.
3. Демонструється піктограма радості
Демонстративний матеріал.
4.Читання вірша Т. Цидзіної « Що таке радість? »
5. Вправа « Закінчити речення »
Діти, а що для вас радість? Ви завжди відчуваєте радість? Що ви робити від радості? Пригадайте будь ласка це щасливе почуття, і закінчіть речення.
« Я радію коли…»
« Учень радіє коли…»
« Мама радіє коли…»
« Дорослі радіють коли…»
« Друг радіє, коли…»
« Тато радіє, коли…»
« Вчителька радіє, коли…»
6.Етюд « Сонячні промінчики »
Діти підставляють долоньки до сонечка. Як тепло ! Усі радіють!
7. Етюд « Після дощу »
Спекотливе літо. Тільки-но пройшов дощ. Діти обережно ступають навколо уявних калюж, намагаючись не замочити ноги. Потім розбешкетувалися, стрибають по калюжах так сильно, що бризки летять у всі боки, їм дуже весело. Всі радіють!
8. Вправа « Коли радіють тварини? »
Хмар нема,
Дощу кінець,
Сонце в небі сяє.
По калюжі горобець
Вистрибує – кружляє,
Цвірінь – цвірінь,
Цінь – цвірінь.
Чим тішиться горобець?
Поміркуйте, коли й чому можуть радіти зайці, лисиці, ведмеді.
9. Вправа « Острів плакс »
Говоруша приїхав на казковий острів, де живуть самі плакси. Він намагається втішити то одного, то іншого, але всі діти відштовхують його та продовжують рюмсати.
Тоді він вирішує навчити їх посміхатися – підходить до одного і весело всміхається йому. Той припиняє плакати і теж починає посміхатися. Коли всі діти по черзі змінять сльози на посмішку, мандрівник розповідає їм, сміючись, як він здивувався, побачивши, що всі плачуть. Діти пригадують і зображають, як вони плакали. Потім весело сміються. Всі разом танцюють під музику.
10. Діти , а хто назве прислів'я або народні приказки пов'язані з таким почуттям, як радість?
А як ви розумієте ці прислів’я ?
11. Гра « День радісних зустрічей »
Психолог тримає у руках кольорові кружечки, на яких написане слово
« дякую!». Діти називають радісного, веселого казкового або мультиплікаційного героя і отримують своє « дякую!».
12. Обговорення і прощання.
МЕТА: розвивати навички групової взаємодії.
Діти діляться своїми почуттями від заняття.
ЗАВДАННЯ: попрощатися один з одним різними способами, не повторюючись.