Корекційно – розвивальне заняття для дітей молодшого шкільного віку з розвитку емоційного інтелекту. Тема : «Страх»

Про матеріал

Заняття складені з метою розвитку емоційного інтелекту молодших школярів, у заняттях переплітаються психогімнастичні, емоційні вправи та ігри, етюди, казкові перевтілення, елементи арт-терапії,тощо. Такі заняття виконають важливі завдання: допоможуть дітям зрозуміти себе, свої почуття й емоції та емоції оточуючих, регулювати власний настрій і поведінку співпрацювати та домовлятися з дорослими й однолітками. Також навчать дітей не лише висловлювати власні переживання, а й зважати на почуття інших,проявляти емпатію,сприятимуть установленню довірливих взаємин із оточенням та довкіллям формуватимуть уміння жити в гармонії із собою.

Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ

 

ТЕМА : СТРАХ

 

МЕТА : Підтримувати у дітей мотивацію на пізнання себе через світ емоцій. Дати змогу дітям виразити свої страхи. Розвивати здатність розуміння емоційного стану іншої людини. Закріпити знання прислів’їв про емоції.

Зняти напруження, яке виникло через страхи.

 

1. Хвилинка привітання.

Вправа « Подаруй ласку ».

 

2. Знайомство з СТРАХОМ.

 

Як страшно, боюся,рятуйте мене,

Побьють, обкрадуть, образять мене.

Я дуже боюсь всіх навкруги

Живу я у стресі ,бо страшно мені!

Сьогодні ми з вами познайомимось по ближче з СТРАХОМ.

  • Хто мені скаже на що схож страх?
  • А що люди роблять коли відчувають страх?
  • Як вони себе поводять при відчуті страху?

 

  • 3. Демонструється піктограма страху

 

 

 

Демонстративний матеріал.

 

             

 

4. Бесіда на тему СТРАХ.

 

Чого злякався хлопчик? Що йому здалося? Що сталося на лісовій галявині? Хто кого більше злякався: хлопчик – зайчика чи, навпаки, зайчик хлопчика?

 

5. Читання і обговорення оповідання В. Сухомлинського «Заєць і відро».

 

6. Вправа « Подолай страх».

 

Учасникам пропонується намалювати те, чого вони бояться.

Після малювання, ще раз проговорити свій страх, взяти свої малюнки й розірвати їх на дрібні шматочки.

Продемонструвати, що зібрати страх вже не можливо. Запропонувати дітям зібрати шматочки в купу й викинути до смітника. Потім пояснити, що все сміття спалюють, а разом і «страх», тому більше він до дітей не по вернеться.

 

 

7. Конкурс « Боягузів»

 

Психолог садить дітей у коло і починає розповідати про те, чого він боявся, але зараз перетворив страх на усмішку. Потім передає естафетну хусточку по колу, й усі діти зізнаються у своїх страхах. Наприкінці діти встають і, узявшись за руки, промовляють гуртом:

Страх – страх – страшилко,

Геть, геть котись!

На сміх – сміх – смішинку

Пе – ре – тво – рись!!!

 

8.Вправа « Квіточка на повітрі»

 

Вправа виконується у групі дітей та психолога не більше 6 – 8 чоловік. Всі стають у коло, витягують руки ладонями вперед. Вибирають «квіточку» вона стає у центр кола з зав’язаними очима. Подана інструкція: «Ноги від підлоги не відривати, очі заплющити, тіло розслабити й податися назад». Руки товаришів обережно направляють «квіточку» по колу, передаючи один одному.

 

9. Діти , а хто назве прислів'я або народні приказки пов'язані зі страхом?

А як ви розумієте ці прислів’я ?

  • У страха великі очі;
  • Тремтить, як осинове листя;
  • Душа аж у п’ятах;
  • Ляканий звір далеко біжить;
  • Він сам своєї тіні боїться;
  • Страхів багато, а життя одне;
  • Берегись бед пока их нет.

 

10. Вправа « Чи коросний страх?»

 

Почуття страху за своє життя притаманне всім і завжди. Воно повинно вам допомогати виконувати елементарні правила безпеки вдома й на вулиці, щоб у небезпечних і важких життєвих ситуаціях ви не потрапили в біду.

Якщо немає страха, то :

  • Можна впасти з балкона;
  • Пустити у квартиру злодія;
  • Потрапити під колоса автомобіля;
  • Обпектися киплячою водою;
  • Спричинити пожежу у квартирі.

 

Демонструється наочність.

 

 

 

 

 

 

Але страх може бути дуже шкідливий, тому що через постійний страх перед чимось ми:

  • Не радіємо життю;
  • Почуваємось не впевнено;
  • Частіше хворіємо;
  • Менше пізнаємо навколишній світ;
  • Боїмося знайомитися з людьми.

Що ж робити?

Бути обачним. Частіше посміхатися. Глузувати з не потрібних страхів.

 

11. Прощання.

МЕТА: розвивати навички групової взаємодії.

Діти що ж таке страх, як з ним боротися?

Всі сідають у коло, психолог передає запалену свічку, спочатку всі дивляться на неї, придивляються до полум’я. потім, передаючи свічку один одному, відчувають тепло, яке вона випромінює. Психолог каже: « Візьміть собі трішечки тепла, поверніться до свого сусіда, який сидить  праворуч від вас і, дивлячись йому в очі, посміхніться й скажіть щось добре, гарне, наприклад: «Я тебе люблю», «Я дуже радий, що ти мій друг», «Приємно тебе бачити», «Бажаю тобі гарного настрою» та інше.

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
1 червня 2020
Переглядів
1553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку