Заняття з використанням арт-терапевтичних технік "Я та мої емоції. Як навчитися розпізнавати та контролювати свій емоційний стан"

Про матеріал
Позакласне заняття, розроблене на основі ізотерапевтичних та інших арт-терапевтичних технік. Можна застосовувати в роботі з учнями з особливими освітніми потребами.
Перегляд файлу

Іванова Анна Вікторівна

 

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ

КРАМАТОРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

 

 

Автор: керівник гуртка образотворчого мистецтва

Іванова Анна Вікторівна

 

Заняття з використанням

арт-терапевтичних технік

Тема. Я та мої емоції. Як навчитися розпізнавати та контролювати свій емоційний стан

Мета:

  • дати уявлення про роль позитивних емоцій для здоров’я;
  • забезпечити можливості для вираження думок, фантазії та внутрішніх переживань через творчу діяльність;
  • розвивати вміння оцінювати власний психологічний стан, сприймати і розуміти почуття оточуючих;
  • виховувати культуру вираження почуттів, здатність до співпереживання, взаєморозуміння.

Формат: онлайн-заняття на платформі Google Meet

Хід заняття

  1. Організація початку заняття. Створення позитивної атмосфери та налаштування на творчу роботу

Вправа-привітання «Гріємо долоньки»

https://youtu.be/d0umDNfI6yo?si=4wBA-qiQePGshfsL

Вправа «Плесни у долоні, якщо ти…»

  •    любиш ласувати цукерками;
  •    народився влітку/ взимку/ восени/навесні;
  •    маєш домашнього улюбленця або декількох;
  •    маєш братика та/або сестричку;
  •    сумуєш, коли на вулиці дощ;
  •    чогось боїшся;
  •    часом не розумієш пояснень вчителя чи батьків.

(діти обирають відповідну реакцію)

ІІ. Оголошення теми та мети заняття

- Тема нашого заняття - «Я та мої емоції». Кожен з нас у цю хвилину відчуває якісь емоції. Це може бути задоволення після перегляду цікавого мультфільму, зацікавленість новою темою, образа на сестричку чи братика, з яким посварилися, та інші. Тобто всі ми з вами постійно відчуваємо та переживаємо певні емоції, і вони можуть бути приємними або неприємними. І це абсолютно нормально.

-  Отже сьогодні ми потренуємося сприймати та розуміти власні емоції, а також проявляти їх.

ІІІ. Основна частина. Малювання в пальчиковій техніці «Де живуть мої емоції»

Вправа-розігрів «Емоційна розминка»

https://youtu.be/LCJgW3KxGQE?si=PBQhpSNOJeMpGyRH

-  Коли ви роздивлялися попередні фото та виконували вправу, то напевно помітили, що для кожної з емоцій є характерними певна міміка, пози, жести, вираз обличчя, рухи тіла. Тож недарма вчені стверджують, що емоції людини живуть у її тілі. А ми з вами спробуємо перевірити це твердження.

Вправа «Де живуть мої емоції»

-  Візьміть аркуш паперу і олівцем – простим або кольоровими, зобразіть на ньому свій власний силует. Тепер уявіть, що ви очікуєте на якусь дуже радісну подію. І вона вже ось-ось станеться або вже сталася…Вас охоплює радість – де живе ця емоція? Умочіть пальчика в жовту фарбу і зафарбуйте це місце на своєму малюнку.

- А зараз уявіть, що вас щось дуже сильно налякало. Зосередьтеся на власних відчуттях – де живе ваш страх? Умочіть пальчика в чорну фарбу і зафарбуйте ці місця.

- Уявіть, що вас щось дуже сильно засмутило. Синьою фарбою позначте, де живе сум. А яскраву червону фарбу використайте, щоб позначити, де живуть злість та роздратування – кожен з нас може відчувати ці емоції, коли сильно розлючений.

- А тепер спробуйте уявити те, що дарує вам відчуття спокою. Де живе це відчуття? Позначте ці місця зеленою фарбою.

- Подивіться який багатий на кольори малюнок у нас вийшов - дійсно, емоції живуть у нашому тілі. І це ми зобразили лише декілька емоцій з того величезного різноманіття, яке кожен з нас переживає щодня. І кожна з емоцій, які ми відчуваємо та переживаємо, є нормальною – радість і сум, спокій і злість та всі інші.

- Як ви гадаєте, чи можна стримувати будь-які власні емоції, не дозволяти собі проявляти їх? Пропоную переглянути коротке відео, щоб дати відповідь на це запитання.

https://youtu.be/EZnk97hFNZU?si=OJD7HUsQxCebXdNU

- Отже, чи варто стримувати свої емоції?

Хвилинка релаксації

https://youtu.be/nvgF0QIw_ZA?si=NG0RJpiDOOLFlfhf

- Які відчуття виникли у вас після виконання цієї вправи?

- Який у вас зараз настрій?

ІІІ. Заключна частина. Підведення підсумків

- Іноді буває так, що нас переповнює радість, а іноді нам сумно, або як то кажуть, просто немає настрою. Це абсолютно нормально – відчувати різні емоції. Але якщо впоратися з емоціями буде важко, пропоную вдатися до малювання - спробуйте ці цікаві техніки на дозвіллі.

docx
Додано
23 серпня
Переглядів
535
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку