Буклет "Здоров'язберегаючі технології в роботі вчителя-логопеда закладу дошкільної освіти

Про матеріал
Буклет з логопедії "Здоров'язберігачі технології в роботі вчителя-логопеда закладу дошкільної освіти" презентує досвід роботи вчителя-логопеда з впровадження в корекційно-відновлювальну роботу різних інноваційних форм, методів здоров'язберегаючих технологій, показує авторські ігри та дидактичний матеріал
Перегляд файлу

                               «Без здоров'я і мудрість незавидна,

                                і мистецтво бліде, і багатство

                                 без користі, і слово безсиле»

                                                                          Герофіл 

   Здоров’язберігаючі технології  – це система заходів, що включає взаємозв'язок і взаємодію всіх факторів розвивального середовища, спрямована на збереження здоров'я дитини на всіх етапах її навчання та розвитку. Здоров’язберігаючі педагогічні технології включають всі аспекти впливу на здоров’я дитини на різних рівнях – інформаційному, психологічному, біоенергетичному.

  Основні завдання використання здоров'язберігаючих технологій у роботі вчителя – логопеда:

  • розвиток навичок спілкування, навчання зв'язної, граматично правильної мови
  • формування фонетичної сторони мовлення
  • створення сприятливого емоційного клімату  для дітей з порушенням мовлення
  • розвиток артикуляційної моторики, мовленнєвого дихання
  • C:\Users\Administrator\Pictures\2019-08\DSC_4596.JPGознайомлення з простими прийомами по збереженню власного здоров'я
  • корекція недоліків моторного розвитку

У  своїй практиці  використовую різноманітні оздоровчі технології:

C:\Users\Administrator\Pictures\2019-08\DSC_4608.JPGТехнології збереження і стимулювання здоров'я.

До нього відносяться наступні методи і прийоми:

  •              Дихальна гімнастика
  •              Офтальмотренаж
  • Психогімнастика, релаксація
  • Ігри з піском та водою
  • Динамічні паузи та рухливі ігри
  •                   Пальчикова гімнастика

C:\Users\Administrator\Pictures\2019-08\DSC_4635.JPG     Мова починається з правильного дихання, з голосу. Діти на логопедичних заняттях  із задоволенням дмуть на метеликів, листячко, сердечка, гарячий чай, роблять заметіль у пляшці і бурю в склянці, забивають м'яч у ворота і годують мишенят.   

C:\Users\Administrator\Pictures\2019-08\DSC_4614.JPGC:\Users\Administrator\Pictures\2019-08\DSC_4604.JPG    Недоліки мовлення дітей тісно пов'язані з порушеннями дрібної моторики. Прості рухи кистей допомагають зняти загальну напругу, розслаблюють губи, що сприяє покращенню вимови звуків. Тому вправи на розвиток ручної вмілості займають значне місце на логопедичних заняттях, особливо на початковому етапі корекційної роботи. Використовую пальчикову гімнастику, викладання предметів по інструкції і за зразком, шнурівки, обводки, пазли, мозаїки,

C:\Users\Administrator\Pictures\2019-08\DSC_4627.JPGнанизування бус, камінчики Марбл,                                        сортування дрібних предметів, перебирання крупи, малювання пальцем по манці, роботу зі скріпками, прищіпками, ґудзиками, сухий басейн з каштанами,  графічні диктанти.

 

         

C:\Users\Administrator\Pictures\2019-08\DSC_4620.JPGШироко використовую   авторське нестандартне  обладнання для розвитку мовного дихання, дрібної моторики рук: «сухий басейн з каштанами», «погодуй Мишеня», «зимова завірюха», «кольорові сердечка»,  «модельєр», «квітковий конструктор», «чарівні мішечки»,  доріжки здоров’я для стимулювання біологічно активних точок.

 

Технології навчання дітей здоровому способу життя.

До цієї групи технологій належать наступні:

  •              ЛЕГОтехнології
  •              Різні види масажу
  •              Ігротренінг та ігротерапія
  •              Комунікативні ігри

   З допомогою конструктора ЛЕГО діти мають можливість моделювати різні ситуації, відпрацьовувати навички діалогічного та монологічного мовлення, вчаться взаємодії в грі, розвивають дрібну моторику рук. Також використовую ЛЕГО при проведенні звукового аналізу слів, моделювання різних типів речень.

C:\Users\Administrator\Pictures\2019-08\DSC_4637.JPGC:\Users\Administrator\Pictures\2019-08\DSC_4607.JPGІгри є ефективним методом корекції емоційно-особистісного розвитку дитини. В ігровій, неформальній обстановці діти не тільки краще  засвоюють знання, але й набувають нові навички та звички, непомітно для себе починають контролювати свою поведінку і долати психологічні труднощі. Намагаюся всі завдання давати дітям в ігровій формі.          

   Корекційно-оздоровлювальні технології.

До цієї групи  відносяться:

  •  Артикуляційна гімнастика
  • Біоенергопластика і Кінезиологія
  • Су-Джок терапія
  • Мнемотехніка
  • Наочне моделювання
  • Логоритмика
  • Арттерапія та кольоротерапія
  • Ейдетика
  • Фонетична ритміка

     В рамках роботи за технологією арттерапії виготувала книжки з  авторськими  розвивально-корекційними  казками «Як МашаC:\Users\Administrator\Pictures\2019-08\DSC_4641.JPG загублений звук шукала», «Пригоди Зайченятка», які активізували роботу по введенню  поставлених звуків в активне мовлення дітей, створили позитивний емоційний настрій на заняттях.

 

 

 

   Таким чином можна  зробити висновок, що робота з корекції мовлення дітей дає кращі результати тоді, коли використовуються сучасні новітні здоров’язберігаючі технології, альтернативні методики та нестандартні методи.    Цілеспрямоване використання різних здоров’язберігаючих технологій в роботі вчителя-логопеда приводить до підвищення якості корекційно-відновлюваної роботи: зменшується адаптаційний період, швидше  проходить етап постановки звуків та полегшується робота по автоматизації та диференціації звуків.

  Підготувала  Запара Лариса Миколаївна вчитель-логопед вищої категорії, старший вчитель

Дошкільний навчальний заклад №3

Лиманської міської ради Донецької області

м.Лиман, вул. К.Гасієва, буд. 22-а

sadtri@ukr.net

C:\Users\Administrator\Pictures\2019-08\DSC_4532.JPG

 

 

 

 

 

C:\Users\Administrator\Desktop\Конкурс Шакіна Л.В\HJZKv93JEXNyWAJaeFrw.jpg

Лиманська міська рада

Управління освіти, молоді та спорту

Лиманської міської ради

Навчально-методичний центр

 

F:\logo2019-01.png

 

 

«Здоров’язберігаючі технології в роботі вчителя-логопеда закладу дошкільної освіти»

Матеріали з досвіду роботи вчителя-логопеда дошкільного навчального закладу №3 Лиманської міської ради  Запари Л.М.

 

м.Лиман

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
19 лютого 2022
Переглядів
1521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку