Зарубіжна література 6 клас Жуль Верн "П'ятнадцятирічний капітан"

Про матеріал
Зарубіжна література 6 клас Жуль Верн "П'ятнадцятирічний капітан" Зарубіжна література 6 клас Жуль Верн "П'ятнадцятирічний капітан"
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування

уроків зарубіжної літератури

9 клас

За оновленою програмою:

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи

Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти

Затверджено та надано гриф

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)

№ ур.

Дата

Тема

Дист.

навч.

При-

мітки

1.

 

I-семестр

1. Вступ (2 години)

Літературні жанри і стилі.

(ТЛ) Жанр, стиль.

(ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів.

 

 

2.

 

Перехідні явища в літературі.

(УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу.

(ЕК) Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців.

(МЗ) Українська література, художня культура.

 

 

3.

 

2. Просвітництво (9 годин)

Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм).

(ТЛ) Поглиблення понять про роман, оду. Композиція.

(ЛК) Європейське мистецтво доби Просвітництва.

(УС) Ідеї Просвітництва в Україні.

 

 

4.

 

Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі.

 

 

5.

 

Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.УРЗМ.

 

 

6.

 

Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова.

 

 

7.

 

Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). Поезії «Вільшаний король», «Травнева пісня», «Прометей».

Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».

 

 

8.

 

Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору.

 

 

9.

 

Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея.

 

 

10.

 

Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759– 1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера.

 

 

11.

 

ПЧ № 1. Шиллер Ф. «Івікові журавлі»

 

 

12.

 

Виразне читання напам’ять оди «До радості». Пафос твору, який став гімном Євросоюзу

 

 

13.

 

Контрольна робота №1 з теми «Просвітництво».

Різнорівневі завдання.

 

 

14.

 

3. Романтизм

Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах

 

 

15.

 

Романтизм у різних країнах.

Віртуальна екскурсія. Музеї Гейне та Байрона.

 

 

16.

 

Генріх Гейне (1797–1856). «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»).

Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «На півночі кедр одинокий…»

(ЕК) Порівняння оригіналів, художніх перекладів, переспівів.

 

 

 

 

 

 

17.

 

    II-семестр

 

 

 

 

«Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів.

 

 

18.

 

 Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. «Не знаю, що стало зо мною…»,  «Коли розлучаються двоє…».

 

 

19.

 

Виразне читання напам’ять вірша «Не знаю, що стало зо мною…».

(ЕК) Порівняння оригіналів, художніх перекладів, переспівів.

 

 

20.

 

Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…».

Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі.

 

 

21.

 

«Хотів би жити знов у горах…» Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета.

 

 

22.

 

«Мій дух як ніч…».  Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона.

 

 

23.

 

«Мазепа»  

Українська тема в поемі «Мазепа».

 

 

24.

 

Специфіка зображення образу гетьмана у творі .

(УС) Україна в житті й творчості зарубіжних митців.

 

 

25.

 

РМ №1 (у). Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно.

 

 

26.

 

Контрольний твір ( за поемою Байрона «Мазепа»)

(МЗ) Художня культура, історія, географія.

 

 

 

 

27.

 

НОВІ ОБРІЇ ЄВРОПЕЙСЬКОГО РОМАНУ

 

Віктор Гюго (1802 – 1885). «Собор Паризької Богоматері». Історична основа твору та її авторське переосмислення.

(ТЛ) Поглиблення понять про роман.

 

 

28.

 

Провідні теми й проблеми роману.

 

 

29.

 

Особливості побудови сюжету і композиції.

 

 

30.

 

Поетизація почуття кохання. Образи персонажів (Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки й життєві долі.

 

 

31.

 

Символіка твору.

 

 

32.

 

Контрольна робота №2 з теми «Романтизм».

Різнорівневі завдання.

 

 

33.

 

РМ. (п.) Порівняння образів персонажів роману В.Гюго.

 

 

34.

 

 ПЧ. Меріме П. «Кармен»

 

 

35.

 

 

 

 

 

 

 

1.

 

Узагальнення і систематизація вивченого.

Літературна вікторина.

 

 

 

 10 клас

 

        Реалізм

Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму .

 

 

2.

 

Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом).

(ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість, художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр. Комедія.

 

 

3.

 

Оноре де Бальзак (1799–1850). «Гобсек». Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника.

(УС) О. де Бальзак і Україна.

 

 

4.

 

«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи.

Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії».

 

 

5.

 

Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»).

 

 

6.

 

РМ (усно.)  Дискусія: «Гобсек - філософ чи скнара?» за повістю Оноре де Бальзака «Гобсек».

 

 

7.

 

Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.).

 

 

8.

 

Микола Васильович Гоголь (1809 – 1952). Зрілий етап життя і творчості митця.

(УС)  М. Гоголь і Україна.

 

 

9.

 

«Ревізор». Творча історія п’єси. Критика суспільства.

 

 

10.

 

Образи персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад.

 

 

11.

 

Специфіка художнього конфлікту і жанру твору.

 

 

12.

 

«Шинель». Особливості сюжету і композиції твору. Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору.

 

 

13.

 

Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства. Критичний пафос твору.

 

 

14.

 

Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція.

(ЛК) Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака, М. Гоголя в мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі ).

 

 

15.

 

ПЧ № 3. Акутаґава Р. «Ніс»

 

 

16.

 

Контрольна робота № 3 з теми « Реалізм».

Різнорівневі завдання.

 

 

 

 

                  ІІ семестр

 

 

 

 

17.

 

 Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст.

«Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст.

(ТЛ) «Нова драма», ібсенізм.

 

 

18.

 

Генрік Ібсен (1828–1906). «Ляльковий дім». Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма.

(УС) Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст.

 

 

19.

 

Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси.

 

 

20.

21.

 

Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

 

 

22.

 

Бернард Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон».

 

 

23.

 

Динаміка образу Елайзи Дулітл.

 

 

24.

 

Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.

(ЛК) Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно.

(МЗ) Художня культура, іноземна мова.

 

 

25.

 

Контрольний твір за творами Г.Ібсена та Б.Шоу.

 

 

 

 

 

 

 

26.

 

 Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура

 

 

Шолом-Алейхем (1859–1916).

«Тев’ємолочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст.

 Шолом-Алейхем і Україна.

(ТЛ) Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність».

 

 

27.

 

Образна система твору.

 

 

28.

 

Філософські проблеми.

 

 

29.

 

Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.

(ЕК) Переосмислення сюжетів, образів, мотивів зарубіжної літератури і культури у творах мистецтва.

 

 

30.

 

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом».

 

 

31.

 

Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо.

 

 

32.

 

Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.

(ЛК) Бібліотечні та інтернет-ресурси. Міжнародні літературні премії.

 

 

33.

 

ПЧ . Геддон М. «Загадковий нічний інцидент із собакою».

 

 

34.

 

Контрольна робота  з теми  «Література XX–XXI ст.» Різнорівневі завдання

 

 

 

35.

 

Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. (МЗ) Українська література

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 листопада 2023
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку