Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
9 клас
За оновленою програмою:
ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА 6 – 9 класи
Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти
Затверджено та надано гриф
«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»
(наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)
№ ур. |
Дата |
Тема |
Дист. навч. |
При- мітки |
1. |
|
I-семестр 1. Вступ (2 години) Літературні жанри і стилі. (ТЛ) Жанр, стиль. (ЛК) Жанри і стилі як органічні елементи культури. Загальне і національне в структурі жанрів і стилів. |
|
|
2. |
|
Перехідні явища в літературі. (УС) Жанрово-стильові тенденції в українській та зарубіжних літературах на етапах літературного процесу. (ЕК) Специфіка жанрів у різних національних літературах (оповідання, роман, сонет та ін.). Розмаїття індивідуальних стилів митців. (МЗ) Українська література, художня культура. |
|
|
3. |
|
2. Просвітництво (9 годин) Історичні умови та провідні ідеї Просвітництва. Вплив філософії на літературу й культуру доби. Художні напрями (просвітницький класицизм, просвітницький реалізм, сентименталізм). (ТЛ) Поглиблення понять про роман, оду. Композиція. (ЛК) Європейське мистецтво доби Просвітництва. (УС) Ідеї Просвітництва в Україні. |
|
|
4. |
|
Джонатан Свіфт (1667–1745). «Мандри Лемюеля Гуллівера» (1 частина). Історія написання твору. Просвітницькі ідеї у творі. |
|
|
5. |
|
Образ Гуллівера як втілення концепції нової людини.УРЗМ. |
|
|
6. |
|
Жанрова своєрідність роману (поєднання реалістичних елементів і соціальної фантастики). Засоби комічного (гумор, іронія, сатира, сарказм). Езопова мова. |
|
|
7. |
|
Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). Поезії «Вільшаний король», «Травнева пісня», «Прометей». Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король». |
|
|
8. |
|
Ідея кохання й щастя у «Травневій пісні», ознаки фольклору. |
|
|
9. |
|
Волелюбні мотиви та протистояння образів персонажів у «Прометеї». Образ Прометея. |
|
|
10. |
|
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759– 1805). «До радості». Просвітницька ідея об’єднання людства в оді «До радості» Ф. Шиллера. |
|
|
11. |
|
ПЧ № 1. Шиллер Ф. «Івікові журавлі» |
|
|
12. |
|
Виразне читання напам’ять оди «До радості». Пафос твору, який став гімном Євросоюзу |
|
|
13. |
|
Контрольна робота №1 з теми «Просвітництво». Різнорівневі завдання. |
|
|
14. |
|
3. Романтизм Історичні, естетичні, філософські чинники розвитку романтизму. Основні ознаки романтизму як напряму в літературі й мистецтві. Романтизм у різних країнах |
|
|
15. |
|
Романтизм у різних країнах. Віртуальна екскурсія. Музеї Гейне та Байрона. |
|
|
16. |
|
Генріх Гейне (1797–1856). «Книга пісень» («На півночі кедр одинокий…», «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…»). Специфіка німецького романтизму і творчість Г. Гейне. «На півночі кедр одинокий…» (ЕК) Порівняння оригіналів, художніх перекладів, переспівів. |
|
|
17. |
|
II-семестр
«Книга пісень»: особливості композиції збірки, образ ліричного героя, фольклорні елементи (образи, мотиви, символи, жанрові ознаки пісні та ін.). Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. |
|
|
18. |
|
Утілення високого почуття кохання у віршах митця. Особливості поетичної мови творів. «Не знаю, що стало зо мною…», «Коли розлучаються двоє…». |
|
|
19. |
|
Виразне читання напам’ять вірша «Не знаю, що стало зо мною…». (ЕК) Порівняння оригіналів, художніх перекладів, переспівів. |
|
|
20. |
|
Джордж Ноел Гордон Байрон (1788–1824). «Хотів би жити знов у горах…», «Мій дух як ніч…». Вплив творчості Дж. Байрона на розвиток романтизму в Європі. |
|
|
21. |
|
«Хотів би жити знов у горах…» Протиставлення мрії і дійсності у ліриці поета. |
|
|
22. |
|
«Мій дух як ніч…». Фольклорні та біблійні мотиви у віршах Дж. Байрона. |
|
|
23. |
|
«Мазепа» Українська тема в поемі «Мазепа». |
|
|
24. |
|
Специфіка зображення образу гетьмана у творі . (УС) Україна в житті й творчості зарубіжних митців. |
|
|
25. |
|
РМ №1 (у). Зображення образу Мазепи у різних творах мистецтва: літературі, живописі, кіно. |
|
|
26. |
|
Контрольний твір ( за поемою Байрона «Мазепа») (МЗ) Художня культура, історія, географія. |
|
|
27. |
|
НОВІ ОБРІЇ ЄВРОПЕЙСЬКОГО РОМАНУ
Віктор Гюго (1802 – 1885). «Собор Паризької Богоматері». Історична основа твору та її авторське переосмислення. (ТЛ) Поглиблення понять про роман. |
|
|
28. |
|
Провідні теми й проблеми роману. |
|
|
29. |
|
Особливості побудови сюжету і композиції. |
|
|
30. |
|
Поетизація почуття кохання. Образи персонажів (Есмеральда, Клод Фролло, Квазімодо, Феб та ін.), їхні стосунки й життєві долі. |
|
|
31. |
|
Символіка твору. |
|
|
32. |
|
Контрольна робота №2 з теми «Романтизм». Різнорівневі завдання. |
|
|
33. |
|
РМ. (п.) Порівняння образів персонажів роману В.Гюго. |
|
|
34. |
|
ПЧ. Меріме П. «Кармен» |
|
|
35.
1. |
|
Узагальнення і систематизація вивченого. Літературна вікторина.
10 клас
Реалізм Поняття про реалізм та історія його формування. Характерні ознаки реалізму як літературного напряму . |
|
|
2. |
|
Взаємодія реалізму з іншими напрямами XIX ст. (романтизмом, натуралізмом). (ТЛ) Поглиблення понять про образ (типовий), повість, художню деталь (психологічна). Психологізм, інтер’єр. Комедія. |
|
|
3. |
|
Оноре де Бальзак (1799–1850). «Гобсек». Основні віхи творчості та особливості світогляду письменника. (УС) О. де Бальзак і Україна. |
|
|
4. |
|
«Людська комедія»: історія написання, художня структура, тематика і проблематика, образи. Повість «Гобсек» у структурі «Людської комедії». |
|
|
5. |
|
Сюжетно-композиційні особливості твору («розповідь у розповіді»). |
|
|
6. |
|
РМ (усно.) Дискусія: «Гобсек - філософ чи скнара?» за повістю Оноре де Бальзака «Гобсек». |
|
|
7. |
|
Багатогранність образу Гобсека (як соціального типу доби, як філософа та ін.), засоби його створення (портрет, психологічна деталь, монолог, вчинки, філософське ставлення до життя та ін.). |
|
|
8. |
|
Микола Васильович Гоголь (1809 – 1952). Зрілий етап життя і творчості митця. (УС) М. Гоголь і Україна. |
|
|
9. |
|
«Ревізор». Творча історія п’єси. Критика суспільства. |
|
|
10. |
|
Образи персонажів як відображення аномальної системи, втілення в них соціальних і людських вад. |
|
|
11. |
|
Специфіка художнього конфлікту і жанру твору. |
|
|
12. |
|
«Шинель». Особливості сюжету і композиції твору. Образ столиці як чужого й ворожого для людини простору. |
|
|
13. |
|
Духовне знецінення й занепад особистості в умовах антигуманного суспільства. Критичний пафос твору. |
|
|
14. |
|
Трактування фіналу (роль фантастики в реалістичному творі). Авторська позиція. (ЛК) Утілення образів і сюжетів творів О. де Бальзака, М. Гоголя в мистецтві (ілюстраціях, кіно, театрі ). |
|
|
15. |
|
ПЧ № 3. Акутаґава Р. «Ніс» |
|
|
16. |
|
Контрольна робота № 3 з теми « Реалізм». Різнорівневі завдання. |
|
|
|
|
ІІ семестр |
|
|
17. |
|
Нові тенденції у драматургії кінця XIX–початку XX ст. «Стара» і «нова драма». Зміни в драматургії кінця XIX – початку XX ст. (ТЛ) «Нова драма», ібсенізм. |
|
|
18. |
|
Генрік Ібсен (1828–1906). «Ляльковий дім». Роль Г. Ібсена в розвитку світової драматургії, його новаторство. «Ляльковий дім» як соціально-психологічна драма. (УС) Українські перекладачі творів зарубіжної літератури кінця XIX–початку XX ст. |
|
|
19. |
|
Особливості драматичного конфлікту та розвиток сценічної дії (зовнішньої і внутрішньої). Композиція п’єси. |
|
|
20. 21. |
|
Образна система. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу. |
|
|
22. |
|
Бернард Шоу (1856–1950). «Пігмаліон». Особливості світогляду Б. Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п’єсі «Пігмаліон». |
|
|
23. |
|
Динаміка образу Елайзи Дулітл. |
|
|
24. |
|
Ідеї «одухотворення» людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови. (ЛК) Утілення драматичних творів Г. Ібсена і Б. Шоу в театрі, кіно. (МЗ) Художня культура, іноземна мова. |
|
|
25. |
|
Контрольний твір за творами Г.Ібсена та Б.Шоу. |
|
|
26. |
|
Література XX–XXI ст. Життя, історія, культура
Шолом-Алейхем (1859–1916). «Тев’ємолочар». Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі XIX–XX ст. Шолом-Алейхем і Україна. (ТЛ) Класична і масова література. Рецензія. Поглиблення поняття про «художність». |
|
|
27. |
|
Образна система твору. |
|
|
28. |
|
Філософські проблеми. |
|
|
29. |
|
Народний гумор. Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва. (ЕК) Переосмислення сюжетів, образів, мотивів зарубіжної літератури і культури у творах мистецтва. |
|
|
30. |
|
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «451° за Фаренгейтом». Тривога за майбутнє суспільства в романі-антиутопії «451° за Фаренгейтом». |
|
|
31. |
|
Тема знецінення культури. Провідні мотиви твору – книги (читання), пожежі, тотального контролю, інакомислення тощо. |
|
|
32. |
|
Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві. (ЛК) Бібліотечні та інтернет-ресурси. Міжнародні літературні премії. |
|
|
33. |
|
ПЧ . Геддон М. «Загадковий нічний інцидент із собакою». |
|
|
34. |
|
Контрольна робота з теми «Література XX–XXI ст.» Різнорівневі завдання
|
|
|
35. |
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. (МЗ) Українська література |
|
|
|
|
|
|
|