Засідання природничого гуртка «Натураліст»: «Станьмо на варті власного майбутнього»

Про матеріал
Засідання природничого гуртка «Натураліст» на тему: «Станьмо на варті власного майбутнього» Мета: формувати активну соціальну позицію; виховувати екологічну культуру особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю, навчального закладу
Перегляд файлу

 

Кельменецький професійний ліцей

 

 

 

 

 

 

 

«Станьмо на варті власного майбутнього»

/ засідання природничого гуртка

«Натураліст»/

 

 

 

 

 

 

 

                                                              Керівник гуртка:

                                                                    викладач хімії, біології

                                                                                   Назарчук О.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Засідання природничого гуртка «Натураліст»

на тему: «Станьмо на варті власного майбутнього»

      Мета: формувати активну соціальну позицію; виховувати екологічну культуру особистості, почуття особистої відповідальності за охорону довкілля, любові до рідного краю, навчального закладу

Перебіг заходу

Посередині круглий стіл. Довкола прапорці з гаслом «Станьмо на варті власного майбутнього». За трьома столами сидять інформаційні екологічні групи. В кожного учасника   емблема «Вартовий майбутнього».

Керівник гуртка(вступне слово) Сьогодні незвичайне засідання гуртка… Тема нашого засідання: «Станьмо на варті власного майбутнього». Сьогодні обговоримо 1 питання: • чи є вихід із сміттєвих лабіринтів у нашому населеному пункті смт. Кельменці? Отож, розпочнемо засідання. Запрошую старосту гуртка, який буде вести це засідання.

Староста гуртка. Я вас всіх вітаю і перед початком пропоную переглянути 1 сценку. «Благоустрій ліцею»

                                          Сценка: «Благоустрій ліцею»

      Двоє учнів розглядають план території ліцею.

1 уч  І як його тут прибирати?

2 уч І що  тут садити? (Думають.)

Заходить учень.

3 уч  Хлопці, що це ви робите?

1 уч  Та ось, розробляємо план покращення благоустрій ліцею. От і думаємо, як навести порядок на шкільній території. Що краще посадити на території ліцею. Що ми можемо зробити власними силами?

2 уч  А що, якби біля нашого гуртожитку (показує на план)  посадити бамбуковий гай, і росте швидко, і красивий — вудочки з нього зробити та й ловити рибку.

1 уч Та що бамбук! Ех, посадити б ананаси, фінікові й кокосові пальми. Уявляєте (робить мрійливе обличчя), приходили б у  їдальню, а там подають тобі кокосове молоко, фініки, ананаси. Ніхто б не відмовився.

2 уч  А ось тут, за корпусом, я б посадив манго, лимони, мандарини й апельсини. Восени на перерву вибіжиш, а вони висять на гілках жовтогарячі, красиві, смачні.

3 уч  Друзі! Ну про що ви говорите, географію та біологію вивчаєте і повинні розуміти, що ці рослини не можуть рости у нашій місцевості, адже тут не субтропіки.

1 уч А що ти пропонуєш? Тополі вирощувати, липи, берези, яблуні? Це не цікаво. Ми їх кожен день бачимо. Про них вже все відомо. (Усі схиляються над столом.)

      Відкриваються двері, заходить Чобіт і Сміття. Вигляд у них незалежний, руки в кишенях, щось насвистують.

      Чобіт. Як вас багато! Чому це всі тут зібра­лися?

      3 уч   А ви хто такі?

      Чобіт. Я Чобіт — гроза клумб, газонів і зелених насаджень.

      Сміття. А я Сміття — гроза чистоти і порядку.

      3 уч   Вам тут робити нічого. Ми обговорюємо глобальну проблему: як зробити територію ліцею красивою, де посадити рослини. А від вас — одні неприємності.

      Сміття. Значить, прибиранням вирішили зай­нятись? Нічого у вас не вийде. Щоб не прибирали — все одно засмічу.

      Чобіт. І щоб не посадили — все одно витопчу. І тут, і тут, і ось тут!

      3 уч  Ідіть звідси геть! – виштовхує за двері

Староста гуртка Ні, друзі, їх не можна проганяти. Їх треба перевиховати. Нехай залишаються з нами і послухають, про що ми будемо говорити.

Сміття. Це ми ще побачимо, хто кого перевиховає.(сідають)

     Староста гуртка. Пропоную переглянути дві сторони краєвидів смт.Кельменці.

Перша — це чарівні краєвиди.(на комп’ютері демонструються слайди, а в цей час лунає вірш про Кельменці Ірини Сухарєвої, місцевої поетеси).

Хай десь шумлять міста великі, 
Далекі і чужі мені, 
Захмурені й багатоликі 
У повсякденній метушні. 

А моє місто невеличке, 
Привітне і негомінке, 
Немов закохане обличчя, 
Завжди усміхнене таке. 

Тут кожен ранок добрий справді, 
Бо восени чи навесні 
Добра вам побажати раді 
Дорослі, літні і малі. 

Хтось тут зупинить на "півслова", 
Хтось пожартує на ходу. 
І на душі тепліше знову, 
Хоч щось було не до ладу. 

Тут завжди з кимось по дорозі, 
І бесіді нема кінця, 
І усмішки дарують друзі, 
Що їм напрочуд до лиця. 

Тут майже всі знайомі очі, 
І голос впізнаю усіх... 
Міняти ні на що не хочу 
Я рідних Кельменців своїх

         Староста гуртка.  Так, природа нашого краю унікальна й неповторна. Кожен її куточок прекрасний по-своєму. Справді, наша Кельменеччина щедра й привітна, проте останнім часом їй живеться нелегко.

      Отож, відкриймо другу сторінку.

      Звучить сумна лірична музика. На комп’ютері демонструють слайди сміттєзвалищ Кельменець.

— Чи знайомі вам ці краєвиди? Чи тривожать вони вас? Які почуття викликають?

Я проста людина і хочу сказати,
Що все це сміття ми десь маєм прибрати,
І мусимо кожен ми сил приложити,
Щоби якнайменше довкола смітити,

Бо стане Земля — велетенський смітник
Ось був чоловік — та й на звалищі зник.
А все те, що ми мусимо десь викидати,
Ми можемо з користю переробляти.

Планету живою лишити ми мусим,
Інакше сміттям її просто задушим.
У вік електроніки й вічних систем
Ми маєм позбутись сміттєвих проблем

І з гаслом коротким «Хай згине сміття!»
Щасливими зробим планету й життя.

      Староста гуртка.  Шановні друзі! Як вийти з сміттєвих лабіринтів вивчали три групи нашого гуртка

      Надаємо їм слово для інформації, де вони викладуть суть проблеми та дадуть свої пропозиції для їх вирішення.

      1. Інформація екологічної групи 1 

      Наша група працювала під девізом: «Хай планета наша чиста розцвітає людям на добро».

Працюючи над цією темою, ми дізнались багато цікавого. Наведемо приклади. У землі не гниє бляшанка 50 років, поліетиленовий пакет — 200 років. У сухих звалищах папір не розкладається десятиліттями, спалений же папір — черговий внесок у негативні зміни клімату, розвиток парникового ефекту. Вторинна переробка однієї тонни паперу зберігає близько 30 тис. літрів води і 2,3 м3 простору на звалищах. Старий папір можна викори-стати і на присадибній ділянці. Подрібнений і внесений у ґрунт, він поліпшує його структуру і сприяє підвищенню врожайності.

Тому пропонуємо:

1. Наступний 2021 рік оголосити роком без сміття.

2. Боротися зі стихійними звалищами, захаращенням природи пластиковими пляшками, целофановими пакетами та іншим сміттям.

3.   У місцях несанкціонованих смітників встановити знаки, плакати на екологічну тему. Наприклад: «За нас ніхто планету не врятує»; «Щоб берегти землю, природу, треба її полюбити»; " «Чисті узбіччя – запорука нашого добробуту», «Краса природи порятує світ», «Збережімо Землю для наших нащадків»

 2. Інформація екологічної групи 2 

      Наша екологічна група працювала під девізом: «Жити щасливо і жити в злагоді з природою — одне й те саме».

      До природи є лише один вхід — з боку доброти.

      Головне правило, якого ми мусимо дотримуватись, — не шкодити природі. Адже природа дає нам красу, радість, здоров’я. А чи знаєте ви, скільки сміттєзвалищ та засмічених територій у Кельменцях?

      Так, дуже багато. Нами проведено рейд-перевірку чистоти селища і ми виявили, що побутовим сміттям забруднено чимало місць Кельменець.

Тому пропонуємо:

1. Із знімками та результатами досліджень ознайомити селищного голову.

2. Випустити екологічні листівки та розвісити їх Кельменцями.

3. Написати лист-звернення нашого гуртка до селищного голови.

4. Виявляти та очищати занедбані джерела в селищі.

5. Членам природничого гуртка «Натураліст» в кожній групі ліцею провести цікаві бесіди про бережливе ставлення до природи.

6. Провести екологічну анкету серед учнів ліцею.

7. Розробити пам’ятку юним туристам та відпочиваючим у місцях відпочинку(лісі, ставка, річки, парку та інших місць дозвілля)

      (Учні зачитують зміст екологічної анкети, пам’ятки юним туристам та листа-звернення до сільського голови).

Лист-звернення до селищного голови

      Ми, члени, природничого гуртка «Натураліст» Кельменецького професійного ліцею, звертаємось до Вас із проханням та пропозиціями щодо санітарного очищення смт.Кельменці

·         Просимо вимагати від організацій, громадян смт.Кельменці скидати сміття у спеціально відведені місця.

·          Весною та восени не спалювати, а компостувати листя.

·         Прибрати несанкціоновані сміттєзвалища в місцях, які є зоною відпочинку для молоді та мешканців населеного пункту. Оголосити конкурс на кращу територію підприємств, організацій, шкіл, створити екологічну міліцію селища та сіл району.

·         Розробити програму «Кельменеччина без сміття».

         2020 рік оголосити роком без сміття

Члени, природничого гуртка «Натураліст» КПЛ ____________________________ _________________________________________________________________

 

Також ми розробили анкети і хочемо щоб ви їх заповнили(роздає вчителям)

 

Анкета

1. Куди ви подінете сміття після відпочинку в місцях дозвілля?

а)   Викинете в багаття;

б)  закопаєте;

в)  заберете додому.

2. Що ти пропонуєш зробити, щоб наша школа, село, район стали ще красивішими?

3. Закінчіть речення: «Якби я був міністром екології, я б…»

 

Пам’ятка

1. У походах намагайтеся користуватися старими стоянками для відпочинку. Приберіть за собою сміття.

2. Не кидай сміття: папір, скло, порожні пляшки, консервні бляшанки. Сміття забирайте з собою, викидайте у спеціально відведені місця.

3. Насмітив — прибери!

4. Не лінуйся здавати макулатуру, не викидайте у сміття і не спалюйте папір.

      Головне правило, якого ми мусимо дотримуватись, — не шкодити природі. Адже природа нам дає красу, радість, здоров’я.

 

3. Інформація екологічної групи 3

Наш девіз:

Немов собі на злість,
Ми Землю кривдим дуже.
Злелій її, омий, очисть,
Мій добрий, юний, друже!

      Чи знаєте ви, що більшість людей на Землі не зайняті своєю головною справою — прикрашанням двору, вулиці, берегу річки.

      Тому ми пропонуємо:

1. Навчитись самому і навчай друга цінувати прекрасне, не ганьбити себе і свій рід.

2. Не смітити самому та бути прикладом для інших.

3. Знайомити учнів навколишніх сіл з екологічними проблемами. Організувати виступ ліцейної агітбригади «Еколог» на тему «Вихід із сміттєвих лабіринтів».

     

Уривок виступу нашої агітбригади пропонуємо зараз переглянути

1-й. Всім!

Разом. Хто природу оберігає!

2-й. Всім!

Разом. Хто її шанує й поважає!

3-й. Ми — члени ліцейної агітбригади «Натураліст».

Разом. Шлемо вітання своє!

4-й Наш девіз:

Разом. «Станьмо на варті власного майбутнього».

      Шість учнів повертаються спиною, на спині у кожного букви, з яких складається слово «еколог», учасники по порядку повертаються.

Е    економне використання природних ресурсів.

К    користуйся природою розумно.

О    організація боротьби зі смітниками.

Л    ліси — легені планети.

О    операція «Посади свою калину», висаджування дерев.

Г    господарське використання природних багатств.

5-й. Ми — діти України і нас об’єднали три кольори:

       Синій — символізує чисте небо та прозорість джерел.

6-й Жовтий — багатство ланів і щедрість сонця.

1-й. Зелений — колір життя.

2-й. Нас цікавить — життя лісу і поля, степу і гірського водоспаду.

3-й. Нас зворушує — схід сонця і спів птахів.

4-й. Нас турбує — стан повітря, яким ми дихаємо, вода, яку ми п’ємо, земля, на якій ми живемо.

5-й. Нас об’єднує — віра в те, що ми здатні зробити нашу Землю прекрасною і квітучою.

6-й

Ось такий ми народ рішучий,
І хочемо вам сказати,
Що землю від забруднення і вимирання

Разом

Будемо ми рятувати!

Староста гуртка. Дякую за чудовий виступ нашої агітбригади. Тож ми закликаємо всіх стати в ряди екологічної варти і бути на варті власного майбутнього.

    Чобіт. А можна і нам щось сказати? Ви знаєте, я ніколи не задумувався, наступаючи на рослини, витоптуючи їх. А зараз мені соромно. Я теж хочу бути членом вашого гуртка і також брати участь у ваших послідуючих проектах. Можна?

      Сміття. Мені теж соромно. Я визнаю свої помилки і смітити більше не буду. Я захопилася вашими ідеями і хочу теж стати членом вашого гуртка. Приймете?

 

Староста гуртка. Добре! Але для цього ви повинні присягти. Повторюйте за мною:

      Присягаємось присвятити своє життя охороні природи рідного краю; допомагати людству у вирішенні екологічних проблем; присягаємось ніде і ніколи не ображати ні рослинки, ні тваринки; прибрати нашу планету від сміття; на місці смітників посадити зелені насадження.

Чипляє бейжики члена гуртка

Чобіт

О Земле рідна! Боляче душі
За ту збіднілу фауну і флору.

І сором задушевних тих сліпців,
Що нівечать безцінну твою вроду.

 

Сміття

Сліпців, котрі не втямили азів,
Що справжнє щастя — в килимах із квітів,

У сріблі роз, у золоті хлібів,
У кришталях джерелець срібних. 

 

Керівник гуртка На цьому наше засідання закінчено. Підсумок засідання.

Лунає пісня «Мы желаем счастья вам».

 

Додаток 1

Пам’ятка «Як поводитись на природі»

Любий друже!

      Ідучи в парк, в ліс чи поле, на екскурсію чи на прогулянку, згадай: все, що тебе оточує, милує зір, слух, дає насолоду – це спільне багатство, його треба залишати чистим і неушкодженим, щоб радувало всіх, а не лише тебе одного, а тому пам’ятай:

1.     Кожний зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослин!

2.     Найкраща квітка та, що квітує там, де зросла. Не губи її!

3.     Не галасуй в лісі. Ти злякаєш пташку, вона злетить з гнізда, й ніколи в неї не виведуться пташенята. Краще послухай голоси лісу!

4.     Якщо ти знайдеш гніздечко – не зачіпай, бо пташка може покинути його. Поспостерігай за гніздом, і ти помітиш багато цікавого.

5.     Не лови барвистих метеликів, що літають над квітами. Вони нікому не завдають шкоди.

6.     Найчистіша й найсвіжіша вода – джерельна. Не скаламуть джерело! Охороняй його чистоту.

7.     Рана на рослині – рана на живому. Не ламай дерева, не каліч квітучі рослини, кущі.

8.     Не залишай після себе сміття в лісі! Нехай після тебе завжди буде чистота.

9.     Щоб згубити молоде дерево, потрібні хвилини, а щоб виростити – роки!

Пам’ятай!

  • Не можна спалювати опале листя, бо воно забруднює повітря, що ним ми дихаємо.
  • Не можна мити транспортні засоби біля водоймищ, криниць, колонок, бо це забруднює воду, що її ми п’ємо.
  • Не можна кидати будь-де папірці, пластикові пакети, пляшки, бляшанки, баночки та інші відходи, бо це засмічує землю, на якій ми живемо.

Природа щедра до нас і все що ми маємо – від неї.

Додаток 2 – фото із проведення заходу; презентація додається

E:\атестація фото\атест фото\робоче фото\PB220589.JPG   E:\атестація фото\атест фото\робоче фото\PB220572.JPG

E:\атестація фото\атест фото\робоче фото\PB220578.JPG  E:\атестація фото\атест фото\робоче фото\PB220581.JPG

E:\атестація фото\атест фото\робоче фото\PB220583.JPG  E:\атестація фото\атест фото\робоче фото\PB220584.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Використані інтернет-ресурси

1. Савчук, Т.

    Земля - наш спільний дім. Станьмо на варті власного майбутнього! проект / Тамара Савчук // Початкова школа. - 2017. - № 1. - С. 62-63.

2. Бабенко, В.

    Еколого-натуралістичне виховання школярів / В. Бабенко // Початкова школа. - 2007. - № 6. - С. 42-45.

3. Авдусенко Людмила.

 Виховання екологічної культури на уроках / Л. Авдусенко // Початкова школа. - 2008. № 5. - С. 33-35

4. Пушкар В.

    Використання методів "глибинної екології" в роботі з юннатами (З досвіду роботи Чернігівської обласної станції юних натуралістів) / В. Пушкар // Початкова школа. - 2007. - № 6. - С. 50-52.

5. Василенко Г.

 Екологічна освіта та виховання / Г. Василенко // Початкова школа. - 2007. - № 6. - С. 6-8.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, 11 клас, Сценарії
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
28 березня 2021
Переглядів
804
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку