Департамент освіти і науки
виконкому Криворізької міської ради
Комунальний позашкільний навчальний заклад
«Центр туризму, краєзнавства та екскурсій учнівської молоді Інгулецького району» Криворізької міської ради
ШКОЛА РЕЗЕРВУ КЕРІВНИКІВ
«ВЕДЕННЯ ДІЛОВОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ В ЗАКЛАДАХ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ»
Кривий Ріг
2020
ПРОГРАМА
Місце проведення:
|
|
||
Дата проведення:
|
|
||
Час проведення:
|
|
||
|
|||
09.45-10.00 |
Реєстрація учасників Адміністрація КПНЗ «ЦТКЕУМ Інгулецького району» КМР
|
||
10.00-10.10 |
Брейк-кава
|
||
|
|
||
10.10-10.15 |
Вступні уваги Ганна Глядченко, директор КПНЗ «ЦТКЕУМ Інгулецького району» КМР
|
||
ГРУПА 1 |
|||
10.15 -11.15 |
Психологічний серфінг «Мистецтво управлінської діяльності» Анна Липко, психолог КГ № 127
|
||
|
|
||
11.20 -11.50 |
Ведення ділової документації в закладі позашкільної освіти Ілона Юношева, заступник директора КПНЗ «ЦТКЕУМ Інгулецького району» КМР
|
||
11.50-12.20 |
Тренінг «»Підтримка та відновлення внутрішніх ресурсів керівника» Оксана Ходорковська, психолог КНВК ЗШІ № 9
|
||
|
|||
ГРУПА 2 |
|||
10.15 -10.45 |
Ведення ділової документації в закладі позашкільної освіти Ілона Юношева, заступник директора КПНЗ «ЦТКЕУМ Інгулецького району» КМР
|
||
10.45-11.15 |
Тренінг «Підтримка та відновлення внутрішніх ресурсів керівника» Оксана Ходорковська, психолог КНВК ЗШІ № 9
|
||
11.20-12.20 |
Психологічний серфінг «Мистецтво управлінської діяльності» Анна Липко, психолог КГ № 127
|
||
|
|
||
|
|
||
Підведення підсумків роботи |
|||
12.20-12.35 |
Впровадження туризму в систему роботи закладу освіти, шляхом взаємодії з центром туризму та громадськими організаціями Руслан Милостивий, керівник гуртка «Гірський туризм» КПНЗ «ЦТКЕУМ Інгулецького району» КМР, вчитель географії КНВК ЗШІ № 9
|
||
12.35 |
Підбиття підсумків засідання школи резерву керівників закладів позашкільної освіти Ганна Глядченко, директор КПНЗ «ЦТКЕУМ Інгулецького району» КМР |
||
ВЕДЕННЯ ДІЛОВОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ В ЗПО
Тема: Підтримка та відновлення внутрішніх ресурсів керівника.
Мета: ознайомити керівників з психологічними інструментами, які допоможуть відновлювати внутрішні ресурси; навчити свідомо керувати процесами саморегуляції.
Час проведення : 30 хвилин
Обладнання: папір А4, ватман 4 листа, олівці або масляна пастель, метафоричні карти.
Хід роботи:
З’ясування понять: ресурси, професійне вигорання, саморегуляція.
Психоемоційне вигорання.
Сподіваюсь і навіть впевнена що вираз емоційне вигорання для вас не нове, а добре відоме. Я не відкрию таємницю якщо скажу,що педпрацівники це та категорія працівників яка має багато шансів заробити «синром емоційного вигорання» так як змушені в силу своєї професійної діяльності багато та інтенсивно контактувати з іншими людьми, під час роботи вони зазнають сильних нервово-психічних навантажень, які проявляються в емоційній втомі і виснаженні.
Як наслідок, змінюються поведінка, почуття, мислення, здоров’я, змінюється ставлення до роботи, до оточуючих і до власного життя.
Найскладнішим є те, що вигорання розвивається поступово, і в цьому його підступність. Людина часто не усвідомлює симптомів. Вона не може побачити себе з боку і зрозуміти, що відбувається.
Професії типу «людина-людина» мають високий ризик виникнення професійного стресу, тому у психологічній літературі їм приділено найбільше уваги. Це обумовлено низкою соціально-економічних та соціально-психологічних чинників. Одним з аспектів є дослідження змісту і структури синдрому «професійного вигорання» та виявлення його тендерних аспектів; розробка технології профілактики та подолання синдрому «професійного вигорання»; розробка індивідуальної програми профілактики та подолання синдрому «професійного вигорання»; розробка тренінгів щодо профілактики та подолання синдрому «професійного вигорання» і здійснення успішної професійної кар’єри жінок та чоловіків.
Ознаки синдрому емоційного вигорання
Їх умовно можна поділити па три основні групи: психофізичні, соціально-психологічні і поведінкові.
До психофізичних симптомів:
До соціально-психологічних симптомів:
До поведінкових симптомів :
Стадії прояву емоційного вигорання
Психологічні і організаційні труднощі, пов’язані з роботою в системі «людина-людина», а саме: екстрений характер роботи, необхідність весь час «бути у формі», глибина і гострота проблем, з якою приходить клієнт, неможливість вибору клієнтів, неможливість емоційної розрядки і багато іншого. І це не може не «спалювати» нормальну людину. Можна навіть сказати більше - якщо людина не горить, значить — це не людина, а механізм, що ідеально підігнаний під рамки професійних установок, а її душа (особистість) настільки мала, що легко вмішується у відведеному їй професійному просторі. Ненормальним є не те, що людина, яка працює в сфері «людина – людина», «згорає», оскільки це природній процес, а те, що вона не вміє вчасно помітити це.
Три стадії прояву вигорання .
Що призводить до синдрому професійного вигорання:
Основні «пастки».
Способи попередження професійного вигорання
Група поділяється на 3 підгрупи. Кожна підгрупа на ватмані відповідає на питання:
1. Що нарощує ресурси?
2. Що зменшує ресурси?
Далі кожна підгрупа захищає свою роботу. Після чого складається загальний список того, що нарощує ресурси та список того, що зменшує ресурси.
Час виконання 7 – 10 хв.
Інструкція:
Уявіть, що ваше тіло це країна, яка має свій ландшафт. Замалюйте в ляльці – країні, де що знаходиться (моря, гори, рівнини, річки, ліса, тощо). – 10 хв.
Вправа з метафоричними картками.
ПСИХОЛОГІЧНИЙ СЕРФІНГ
Тема: Мистецтво управлінської діяльності
Мета: систематизувати існуючі та сформувати нові знання і навички учасників в управлінській діяльності; підвищити рівень управлінської компетентності через формування навичок самоорганізації, мотивації, цілепокладання, розстановки пріоритетів, контролю і оцінки особистих показників діяльності.
Час проведення: 1 година
Обладнання: ноутбук, проектор, метафоричні карти, кольорові олівці, папір А4, ватмани 3 шт.
Хід роботи:
Кожному учаснику пропонується вибрати метафоричну карту, яку вони асоціюють з собою і представити її, назвавши своє ім’я.
Учасникам пропонується намалювати улюблену квітку.
Обговорення:
Представлення результатів тесту на слайді.
Ромашка — постійно вагаються, шукають підтримки.
Троянда — демонстративність, якщо серединки не видно —не так швидко і близько може допустити до себе, потрібно завойовувати довіру.
Тюльпан —чоловіча квітка, самозгорання, працює повільно.
Піон — пишний цвіт, має лікувальну дію.
Гвоздика — дуже важливо, щоб їх цінували, дуже тонкий внутрішній світ, витривалі.
Незабудки, фіалки — бажають залишити після себе слід, домашні, довго адаптуються до нових умов.
Кактус — інтелектуальна квітка. Якщо створити умови, то вони дуже швидко розвиваються.
Весняні квіти — люблять бути першими.
Троянда — демонстративність, якщо серединки не видно —не так швидко і близько може допустити до себе, потрібно завойовувати довіру.
Казкові квіти — вірять у дива, з такими людьми потрібно домовлятися, давати надію на те, що вони здатні самі щось змінити.
Мак — може швидко проявити себе за короткий проміжок часу.
Конвалії — «право вибору залишаю за собою», самі не приймають рішень. Таких людей не можна підганяти.
Лілія — важка енергетика, не терплять, коли біля них хтось перебуває, витискають усіх.
Пролісок — відсутня мотивація, запитання ще не поставили, а вони вже відповідають.
Нарцис — самозакоханість, своя модель світу.
Осінні квіти — не люблять конкуренції.
Учасники об’єднуються у три групи. Завдання для кожної із груп створити портрет сучасного керівника та наділити його якостями, які необхідні для успішної управлінської діяльності. Після виконання завдання кожна група презентує свою роботу. Загальні результати виводяться на слайд.
Враховуючи, що для будь – якого керівника важливі комунікаційні вміння, пропоную наступну вправу.
Із числа учасників обирається 5 бажаючих. Один залишається в кімнаті, інші чотири виходять за двері. Першому учаснику пропонується сюжетна картинка, його завдання як найточніше передати побачене наступному учаснику, другий третьому і т.д. В кінці вправи тренер показує картинку яка була на початку і порівнює з розповіддю останнього учасника.
Обговорення:
Кожен із нас по різному сприймає побачену та почуту інформацію. Задача керівника, в цьому випадку, вміло використовувати комунікативні навички, подавати ідеї та чітко і впевнено формулювати задачі перед колегами.
Учасники об’єднуються у трійки. Двоє починають між собою розмовляти на вільну тему, третій намагається підключитися до розмови, але на нього не звертають уваги. Потім ролі міняються, кожен повинен побути у ролі неприйнятого.
Обговорення:
-Що відчували ті хто ігнорував співрозмовника?
-Що відчував той, кого ігнорували?
-Як ви гадаєте, про що ця вправа?
Вправа виконується парами. Один з учасників стискає руку в кулак, а інший намагається розтиснути його (руки й пальці не викручувати і не ламати). Після завершення вправи ведучий виявляє, чи використовувались несилові методи, на кшталт прохань, умовлянь, хитрощів.
Обговорення ситуацій:
Висновок: Тому для ефективного керівника необхідно обрати правильний стиль спілкування, щоб уникати конфліктів та неприємних ситуацій.
ПІДСУМКОВА АНКЕТА
ШКОЛИ РЕЗЕРВУ КЕРІВНИКІВ ЗАКЛАДІВ ПОЗАШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ
Шановні колеги!
Заповніть будь ласка. Цю анкету. Усі ваші оцінки будуть узяті до уваги організаторами заходу. Відповідаючи, урахуйте, що 1 - це найнижчий ба, яким ви оцінюєте даний захід, а 5 – найвищий бал.
1. Наскільки школа резерву керівників ЗПО відповідала меті? |
|||||
Не знаю |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2. Чи надала школа нові ідеї, які ви можете застосувати в роботі? |
|||||
Не знаю |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
3. Чи було висвітлено питання, про які ви дійсно хотіли дізнатися? |
|||||
Не знаю |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
4. Чи достатнім для вас був обсяг інформації, який ви отримали під час засідання школи резерву? |
|||||
Не знаю |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
5.Чи справдилися ваші очікування? |
|||||
Не знаю |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6.Наскільки вам сподобалася організація? |
|||||
Не знаю |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
7. Наскільки ви б оцінили користь школи резерву керівників ЗПО взагалі? |
|||||
Не знаю |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
8. Чи допоможе вам інформація. Отримана під час школи резерву, у вашій роботі? |
|||||
Не знаю |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
9. Зауваження та пропозиції щодо роботи організаторів заходу ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ |