Вікторина "Мій друг дорожній рух!"

Про матеріал
закріпити і актуалізувати знання дітей про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях; розвивати уяву, увагу, спостережливість, пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на вулицях міста; виховувати культуру поведінки на вулицях та бережливе ставлення до життя та здоров'я. Діти поділені на 2 команди .
Перегляд файлу

Новопразька спеціальна загальноосвітня школа – інтернат I-IIст.

 

 

 

 «Мій друг – дорожній рух»( Вікторина)

Підготувала:Ніжніченко М.П.

 

 

C:\Users\Первый\Desktop\IMG_20190522_090133.jpg

                                                             2019

Мета: закріпити і актуалізувати знання дітей про дорожній рух і правила безпечної поведінки на вулицях; розвивати уяву, увагу, спостережливість, пізнавальні інтереси, уміння орієнтуватися на вулицях міста; виховувати культуру поведінки на вулицях та бережливе ставлення до життя та здоров'я.

Діти поділені на 2 команди .

Обладнання: кульки, знаки світлофора плакати,таблиці,фішки.

Вихователь: Доброго дня, юні знавці дорожнього руху! Я рада вітати вас на нашій вікторині! З кожним роком все жвавіше становиться на вулицях міста: рухаються машини, мотоцикли, автобуси. Одні машини везуть продукти та одяг до магазинів, інші – розвозять хліб, будівельні матеріали. Та для того, щоб автомобілі швидше постачали вантаж до місця призначення, необхідно створювати умови, за яких вони могли б без будь-яких перешкод рухатися містом. Діти, щоб зберегти своє здоров’я та життя, ми повинні чітко дотримуватися встановлених правил дорожнього руху. Впевнена, що ви з ними добре знайомі, адже вони зовсім нескладні.

Сьогодні ми не тільки пригадаємо правила дорожнього руху, а й доведемо, що дотримуємося  правил поведінки на вулицях міста.

 

Привітання команд, оголошення назв та девізів.

Виходять 2 капітани і жеребкуванням обирають  1 кольорову (Червону, зелену) кульку. Таким чином у нас з'являються назви команд. Після цього кульки надувають і прикріплюють до столів, за якими сидітимуть команди.

(Діти розповідають правила ДР в вигляді віршів)

№1. «Розминка» (учасники команд по черзі відповідають на питання)

  1. Проїзна дорога з твердим покриттям (шосе).
  2. Людина, яка пересувається на транспортному засобі (пасажир).
  3. Він забороняє, дозволяє або інформує (знак).
  4. Місце очікування автобуса (зупинка).
  5. Транспорт з «вусами» (тролейбус).
  6. З боку від дороги (кювет).
  7. Водій транспортного засобу, якому не потрібні права (велосипедист).
  8. Багатомісний автомобіль для перевезення пасажирів (автобус).
  9. Місце, де на час залишають свій транспорт (стоянка).

10.Він перекриває дорогу на залізничних переїздах (шлагбаум).

Вихователь:

Ось ми і пригадали деякі правила, а зараз я буду задавати вам питання, а ви повинні швиденько мені відповідати. А за кожну правильну відповідь мій асистент буде давати вам фішку вашого кольору. Ну... а якщо ви не будете знати відповідь, то вам можуть допомагати ваші вболівальники.

 

Конкурс № 2 Кожна команда по черзі відповідає на питання вікторини (по 9 питань 2 командам)

Вікторина:

1 Назвіть елементи вулиці (проїзна частина, край проїзної частини, тротуар, перехрестя, перехід).

2) Що таке проїзна частина? (Елемент дороги, призначений для руху транспортних засобів).

3 Що таке тротуар? (Елемент дороги, призначений для руху пішоходів).

4) Що таке перехрестя? (Місце перехрещення доріг на одному рівні).

5) Що таке пішохідний перехід? (Ділянка проїзної частини, призначена для руху пішоходів).

6) Який рух транспорту встановлено в Україні? (Правосторонній).

7) Що таке «зебра»? (Спеціальна дорожня розмітка пішохідного переходу).

18) Для чого потрібен світлофор? (Він регулює рух транспорту і пішоходів).

9) Що означають кольори світлофора? (червоний- стій, жовтий-приготуйся, зелений - іди)

10). Де і як повинні рухатися пішоходи?( по тротуарах і пішохідних доріжках, тримаючись правого боку. Якщо немає тротуарів, пішохідних доріжок або пересуватися по них неможливо, пішоходи можуть рухатися велосипедними доріжками, тримаючись правого боку)

11). У яких місцях пішоходам дозволяється переходити вулицю?(через різні види пішоходних переходах)

12).. Які наземні види транспорту ви знаєте?(автобус, тролейбус, маршрутне таксі, автомобіль...)

13). Що називається регульованим перехрестям?( Перехрестя, де черговість проїзду визначається сигналами світлофора чи регулювальника)

14). Чи можна перебігати вулицю?(ні)

15). Де повинні перебувати пішоходи, які не встигли перейти дорогу? (повинні перебувати наострівці безпеки або лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків, а у разі їх відсутності — на середині проїзної частини і можуть продовжити перехід лише тоді, коли це буде дозволено відповідним сигналом світлофора чи регулювальника та переконаються в безпеці подальшого руху.)

16) Як найчастіше називають водія? (Шофер)

17) Кого ми називаємо учасниками дорожнього руху? (Пішоходів, водіїв, пасажирів)

18) Який дорожній знак встановлюють поблизу шкіл? («Діти»)

 

Конкурс № 3 Команди відгадують загадки (по 6 загадки)

1. Біжать чотири брати

І один одного не можуть наздогнати. (Колеса)

2. Як переходиш вулицю,

То завжди зупинись,

І перш за все з увагою

На мене подивись.

Я шлях вкажу надійний,

Де небезпек нема.

Трикольорові очі

Я маю недарма…(Світлофор)

3. Маленькі будиночки містом біжать,

Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Автобус, трамвай, тролейбус)

4. Я в будь-який сезон року

Та в будь-яку непогоду

Дуже швидко в будь-який час.

 Провезу я під землею вас . (Метро)

5. Чи буває у дощичка

 Чотири колеса?

 Скажи, як називаються

 Такі чудеса? (Поливальна машина)

6. З рогами, а не коза,

Є сідло, а не кінь.

З педалями, а не рояль,

З дзвоником, а не двері.(Велосипед)

7. Полотно, а не доріжка,

Кінь біжить сороконіжка.(Поїзд)

8. Довгий хвіст дугою тягне за собою.(Тепловоз)

9. Не женуть, вівсом не годують, коли оре - сім плугів тягне. (Трактор)

10. Землю рити я допомагаю, замість тисячі лопат я один копати рад. (Екскаватор)

11.Що за чудо – довжелезний дім!

 Пасажирів багацько в нім.

 Носить взуття із резини

Та харчується бензином.(Автобус)

12.Раненько за віконцем

 Стукіт, дзвін, та гармидер.

 По прямим сталевим доріжечкам

 Ходять червоненьнькії будиночки. (Трамвай)

 

        4 конкурс «Знання - сила»

  1. Кожній команді пропонується по 2 дорожні знаки і треба знайти їм місце на вулиці.

Розповісти, які правила поведінки в громадському транспорті повинен знати кожний пасажир ( яка команда назве більше правил). C:\Users\Первый\Desktop\IMG_20190523_172147.jpg

 

№5конкурс«Художники»

Команді дається 5 хвилин, щоб намалювати задані дорожні знаки.

 

№6 конкурс «Світлофор»(Моделювання життєвої ситуації)

На який колір піде учениця?

А на який потрібно йти?

Що нам потрібно робити на жовтий колір?

На зелений?

На червоний? C:\Users\Первый\Desktop\IMG_20190523_171830.jpg

Що буде якщо вона піде на червоний колір світлофора?

В усіх країнах світу діти намагаються ніколи не порушувати Правил дорожнього руху, тому що поведінка на дорогах - показник культури людини.

А зараз визначимо команду переможця. (нагородження грамотами     кращого знавця ПДР)C:\Users\Первый\Desktop\IMG_20190523_225928.jpg

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
1609
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку