ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Про матеріал
Впровадження нових інформаційних технологій у навчанні привело до появи нових освітніх технологій і форм навчання, що базуються на електронних засобах обробки і передачі інформації.
Перегляд файлу

ЗАСТОСУВАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ВИВЧЕННІ ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Суржик О.С.

викладач вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист, голова циклової комісії

«Технологія обробки матеріалів на верстатах і автоматичних лініях» 

Лозівської філії Харківського державного автомобільно-дорожнього коледжу

 

Досліджено впровадження у навчальний процес мультимедійних технологій.

Ключові слова: інформаційні технології, мультимедійні засоби, наочність, анімація, електронні освітні ресурси.

 

APPLICATION OF MULTIMEDIA TECHNOLOGIES FOR THE STUDY OF TECHNICAL DISCIPLINES

 

The introduction of multimedia technologies into the educational process is explored.

Key words: information technologies, multimedia, visualization, animation, electronic educational resources.

 

Актуальність дослідження.

У наш час процес освіти неможливо представити без використання комп'ютерних навчальних технологій, що формують нові методи і способи навчання. Комп'ютер дозволяє працювати з величезними масивами інформаційних ресурсів, скорочувати час на пошук потрібної інформації, одержувати знання в рамках освітнього простору за допомогою електронних технологій, поліпшувати якість освіти.

Впровадження нових інформаційних технологій у навчанні привело до появи нових освітніх технологій і форм навчання, що базуються на електронних засобах обробки і передачі інформації.

 

Мета дослідження.

Метою дослідження є вивчення результатів впровадження у навчальний процес у Лозівській філії Харківського державного автомобільно-дорожнього коледжу мультимедійних комп’ютерних технологій, вирішення проблем, пов’язаних з постійно наростаючим потоком нової інформації, ускладненням знань, відсутністю ілюстративного матеріалу.

 

Виклад основного матеріалу дослідження.

Впровадження комп’ютера у навчальний процес не тільки звільняє викладача від рутинної роботи в організації навчального процесу, воно дає можливість створити багатий довідковий і ілюстративний матеріал, представлений у найрізноманітнішому  вигляді: текст, графіка, анімація, звукові і відео елементи.

Зростаюча щільність інформаційного потоку змушує максимально задіяти всі канали сприйняття студентів. Отже, найбільшу увагу необхідно приділяти зоровій складовій теоретичного курсу, на противагу слуховій складовій (голосу лектора), що повинна мати вторинне значення.

Діапазон матеріалів, які можуть бути використані в якості вихідних при розробки мультимедійних наочних посібників надзвичайно широкий – починаючи від ілюстрацій у підручниках і наявних звичайних плакатах і до самостійно отриманих фото і відео матеріалів [2, c. 112].

При вивченні спеціальних технічних дисциплін виникають труднощі із забезпеченням і відновленням матеріальної і навчально-лабораторної бази, тому що придбання сучасного дорогого обладнання не завжди доступно, а можливість виїзду на профільні підприємства скрутна. Тому створення і використання електронних освітніх ресурсів почасти вирішує дану проблему. Крім того, програмне забезпечення, розроблене для спеціальних технічних дисциплін, у комплекті з електронними навчальними ресурсами допомагає студентам самостійно освоювати теоретичний матеріал і є актуальним для всіх форм навчання, та для розвитку дистанційних освітніх технологій [1, c. 213].

У Лозівській філії Харківського державного автомобільно-дорожнього коледжу є відповідний кадровий потенціал, навчальний заклад має власну електронну бібліотеку, мультимедійні підручники та посібники, автоматизовані системи тестування.

Багаторічний досвід роботи з розробки програмно-методичних матеріалів у навчальному закладі дав можливість створити мультимедійні навчальні підручники для багатьох дисциплін. Так були розроблені: Електронний Навчальний Методичний Комплекс з дисципліни Технологія машинобудування, Електронна бібліотека студента, Електронний практикум з дисциплін Комп’ютерна графіка, Системи автоматизованого проектування для верстатів з ЧПК, Електронний освітній ресурс «Основи проектування технологічних процесів», Мультимедійний курс з дисциплін Технологія машинобудування «Обробка отворів», комп’ютерні програми для проведення технологічних та економічних розрахунків та ін. Всі ці розробки активно застосовуються при проведенні лекційних, семінарських та лабораторнопрактичних занять.

 

Висновки.

Загальним підсумком включення до складу лекційного та практичного курсу мультимедійних складових є ріст впливу на зорову систему сприйняття, що дає можливість підвищити щільність корисного інформаційного потоку до студента, і, як результат, поліпшити якість отриманих знань.

 

Література

1.              Основи нових інформаційних технологій навчання: Посібник для вчителів / Авт. кол. за ред. Ю. І. Машбиця. - К.: ІЗМН, 1997. - 214 с.

2.              Євдокимов В.І. , Пономарьова Г.Ф., Луценко В.В., Агапова Т.П. та ін. Ефективність навчання студентів; Навчальний посібник/ За ред.. В.І. Євдокимова\ Харків: ХНПУ ім. Г.С.Сковороди, 2004. - 222 с.

 

pdf
Додав(-ла)
Surzhik Alexandr
Додано
31 травня 2020
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку