24 вересня о 18:00Вебінар: Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання

Застосування ознак рівності трикутників до розв’язування задач

Про матеріал
Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Ознаки рівності трикутників; розвивати вміння швидко й чітко формулювати свої думки, працювати самостійно і в парі, в групі; виховувати позитивну мотивацію до навчання, культуру мовлення.
Перегляд файлу

Геометрія, 7 клас

 

Тема уроку: Застосування ознак рівності трикутників до розвязування задач

Мета: Узагальнити та систематизувати знання учнів з теми «Ознаки рівності трикутників; розвивати вміння швидко й чітко формулювати свої думки, працювати самостійно і в парі, в групі; виховувати позитивну мотивацію до навчання, культуру мовлення.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Оформлення класної кімнати: у класній кімнаті розвішені плакати, виготовлені учнями заздалегідь

«Геометрія є пізнання всього існуючого. (Платон)»,

«Натхнення потрібне в поезії, як і в геометрії. (О.С.Пушкін)».

Парти у класі стоять навпроти. Учні класу обєднані у дві команди по 10 чоловік, інші займають місця глядачів, або є помічниками учителя.

Обладнання: плакати із завданнями кожній команді, дидактичний роздатковий матеріал (задачі на картках для кожної команди).

 

Хід уроку:

Учитись можна тільки весело…

Щоб переварити знання, їх треба вживати з апетитом.

А.Франс

І. Організаційний момент.

Урок проходить у формі «Математичного бою».

Оголошуються правила гри:

1. За кожну правильну відповідь під час усного опитування нараховується 3 бали.

2. Капітан команди може відповісти після відповіді всіх членів команди, якщо вважає їх відповідь хибною.

3. Якщо член команди, який відповідає, не може дати відповідь, то відповісти може інший член команди, але команда одержить лише 1 бал.

4. Під час «Математичного бою» запитання групі, яка «приймає» бій, задають учні класу. Запитання не повинні повторюватися. За правильно поставлене запитання команда одержує 1 бал.

5. За неправильну відповідь, або порушення дисципліни нараховуються штрафні бали (3 бали).

6. Якщо члени команди, яка «приймає» бій, не знають відповіді, то відповідає той учень, який поставив запитання, і він приносить своїй команді додатково 2 бали.

7. Під час колективного виконання членами команди певного завдання дозволяється консультація.

8. Всі необхідні записи за вказівкою учителя заносяться в зошит.

 

ІІ. Актуалізація знань учнів.

Приклади усних запитань для «Математичного бою».

1. Що називається трикутником ?

2. Назвіть елементи трикутника.

3. Прочитайте першу ознаку рівності трикутників.

4. Прочитайте другу ознаку рівності трикутників.

5. Який трикутник називається рівнобедреним ?

6. Прочитайте третю ознаку рівності трикутників.

7. Як називаються сторони рівнобедреного трикутника ?

8. Назвіть властивість кутів рівнобедреного трикутника.

9. Що називається периметром трикутника ?

10. Сформулюйте означення висоти трикутника.

11. Дайте означення медіани трикутника.

12. Сформулюйте означення бісектриси трикутника.

13. Який трикутник називається рівностороннім ?

14. Сформулюйте властивість медіани рівнобедреного трикутника, проведеної до його основи.

 

ІІІ.  Проведення гри.

І етап.

Гравцям пропонується 3 картки з різними завданнями.

До дошки виходять 6 учнів розвязувати задачі.

Задачі для І команди:

1. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 25 см. Основа дорівнює 7 см. Знайдіть бічну сторону.

2. Трикутник АВС дорівнює трикутнику MNK. <A =30о , <N=70o, <C=80o. Знайти <B, <M, <K.

3. Відрізки АВ і СD перетинаються в т. О так, що АО=ОВ, СО=ОD. Довести: АС=ВD.

Задачі для ІІ команди:

1. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 19 см. Бічна сторона дорівнює 5 см. Знайти основу.

2. Трикутник OPR дорівнює трикутнику XYZ. OP=3дм,  YZ=5дм,  OR=4дм. Знайти: PR,  XY,  XZ.

3. Відрізки АD і ВС перетинаються в т. М. АМ=СМ. <BAM=<DCM. Довести: трикутники АВМ і СDМ рівні.

ІІ етап.

У цей час члени команди колективно розвязують задачі, які підготували команди одна одній.

Задачі для І команди:

1. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 42 см. Основа трикутника на 6 см більша за бічну сторону. Знайдіть сторони трикутника.

2. Відрізки АD і ВС перетинаються в точці О так, що АО=ОD і СО=ОВ. Знайдіть кут ВАО, якщо кут CDO дорівнює 34о.

 

Задачі для ІІ команди:

1. Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 49 см., а бічна сторона на 4 см менша від основи. Знайдіть сторони трикутника.

2. Відрізки KP і  EF перетинаються в точці М так, що КМ=МР і ЕМ=МF. Знайдіть КЕ, якщо РF=12 см.

ІІІ етап.

На плакатах зображено завдання, яке отримує кожна команда. Учні працюють колективно.

Запитання до малюнків: назвати трикутники, що дорівнюють трикутнику АВС і вказати ознаку, за якою вони рівні.

 

ІV. Підсумок уроку.

 

V.  Домашнє  завдання.

 Повторити ознаки рівності трикутників.

doc
Додано
20 березня
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку