Засвоєння таблиці множення числа 9

Про матеріал
Закріпити таблицю множення числа 9, формувати вміння складати та розв’язувати рівняння, удосконалювати обчислювальні навички.
Перегляд файлу

ТЕМА. ЗАСВОЄННЯ ТАБЛИЦІ МНОЖЕННЯ ЧИСЛА 9 СКЛАДАННЯ ТА РОЗВ'ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ТВОРЧА РОБОТА НАД ЗАДАЧЕЮ

МЕТА. Закріпити таблицю множення числа 9, формувати вміння складати та

розв'язувати рівняння, удосконалювати обчислювальні навички. Вчити дітей розв'язувати нетрадиційні задачі, працювати самостійно в групах. Шляхом активних методів навчання залучити всіх учнів до творчого мислення. Розвивати пам'ять, логічне мислення, математичне мовлення. Виховувати інтерес до пізнання нового. Прищеплювати інтерес до вивчення математики.

ОБЛАДНАННЯ УРОКУ. Малюнки , індивідуальні картки, малюнок-схема до задачі, таблиці для усного рахунку, сигнальні картки, казкові персонажі, макет

місяця із зірочками і т.д.

ХІД УРОКУ

1.Організація класу

Привітання.

II. Повідомлення теми та мети уроку

1. Вступне слово вчителя.

Починаємо заняття математики з елементами логіки. Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання таблиці множення на 9, вдосконалювати вміння усних обчислень, складати та розв'язувати рівняння, творчо працювати над задачею та розв'язувати різні завдання з логічним навантаженням. Одним словом, тема нашого уроку "Подумаємо". Адже здавна кажуть люди: "Для того, щоб удосконалювати розум, потрібно більше розмірковувати, ніж заучувати". А щоб урок пройшов цікавіше, проведемо його у формі інтелектуальної гри "Знатоки".

І так, діти, саме сьогодні ви зможете одержати не тільки оцінки, а й звання "Мудрика", "Розумника", "Швидкодумика", "Шустрика", "Довгодумика".

За кожну правильну відповідь ви отримаєте фішку, яка пририрівнюється до одного бала. Набравши відповідну кількість фішок, ви будете удостоєні звання:

 

 

 

 


 

C:\Documents and Settings\Teacher\Рабочий стол\Насон СК\знатоки\IMG.jpg

III. Актуалізація опорних знань . Математична розминка

(Проводиться методом "Блискавка")

  •        Яку арифметичну дію виконуємо при знаходженні частки? (ділення)
  •        Який знак треба поставити між числами при збільшенні числа у кілька разів?

(множення)

 Якщо в задачі питається, скільки залишилося? Яку останню дію виконуємо?

(віднімання)

  •        Як знайти частину від числа? (діленням)
  •        Як знайти число за його частиною? (множенням)
  •        На яке число не можна ділити? (нуль)
  •        Яке число при множенні найбільше? (добуток)
  •        Назвіть компоненти при відніманні, (зменшуване, від'ємник, різниця) Хто відповів на всі запитання безпомилково, той бере собі одну фішку.

2. Логічна розминка.

А тепер, використовуючи ці знання, спробуйте продовжити ланцюжок термінів:

Додавання        + (плюс),   ...,   ...,   ......

Віднімання       - (мінус),   ..., ..., ..., ....

Ділення : (поділити), ..., ... , ..., ... .

Множення       х (помножити), ........... .

(Учні, які зуміли продовжити ланцюжок термінів, одержують по фішці).

3. Перевірка домашнього завдання.
Діти, пригадайте, яке завдання було додому?
(Вивчити таблицю множення числа 9).
Зараз перевіримо, як ви засвоїли таблицю множення на 9.

Прийом "Маятник"

9*1=9        9*2 = 18     9 * 3 = 27

Прийом "Відлуння"

9*4 = 36      9*5 = 45       9 * 6 = 54

Далі полічити дев'ятками до 90.

54, 63, 72, 81, 90

Індивідуальна робота

В цей час, коли перевірялась домашня робота, учень виконував завдання біля дошки.

     Записати всі числа, які є результатами таблиці множення числа 9.

9, 18, 27, 36, 45, 54, 63, 72, 81, 90

Вправа "Дятлова кузня"

Вистукати олівцем або ручкою відповіді простих прикладів, а останній результат назвати. (Кожен учень має картку.)


 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

55

56

57

58

59

60

61

62

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77

78

79

80

81

82

83

84

85

86

87

88

89

90

91

92

93

94

95

96

97

98

99

100


  •       Знайдіть найменше двоцифрове число. (10)
  •       Додайте стільки ж. (20)
  •       Поділіть на 5. (4)
  •       Збільшіть у 9 разів. (36)
  •       Знайдіть четверту частину від цього числа. (9)
  •       Додайте два десятки. (29)
  •       Назвіть відповідь. 29
  •       Дайте характеристику цього числа.

 Інтерактивно-ігрова вправа „Зателефонуй"

(На партах у дітей лежать іграшкові телефони). Самостійно розв'язавши приклади, ви зможете зателефонувати своєму товаришеві, і між вами відбудеться математична розмова. Відповіді прикладів і є номерами телефонів, за якими треба подзвонити. Наприклад:

10 + 9x9 = 91

36 : 6 х 2 = 12

2 + 4 х 9 = 38     отже, номер телефону   91 - 12 - 38 .

Під час самостійного розв'язування прикладів працюватиме "Довідкове бюро", яке зможе вам надати допомогу. Дзвонити за номером 07, звертатися на Ви.

(В "Довідкове бюро " звертаються учні, в яких виникають питання під час самостійного розв 'язування).

Зразок математичного діалогу:

  •       Дзвоню за номером 91-12-38.
  •       Алло. Номер 91-12-38 слухає.
  •       Світлано, назви першу дію у першому прикладі..........
  •       На скільки відповідь першого прикладу більша за відповідь другого?^
  •       Зараз порахую. 91 - 12 = 79
  •       Придумай приклад з такою ж відповіддю..............

Прийом "На ваш погляд "

- На ваш погляд, за яким принципом записані учнем числа1: (Відповідь діти починають словами "На мій погляд...").

  - Назвіть число, яке продовжить цей рядок (99).

   - Зверніть увагу на перше та останнє число і дайте відповідь на питання. У скільки разів найбільше двоцифрове число більше за найбільше одноцифрове число?

 (99 : 9 = 11).

ІV. Корекція і закріплення математичних навичок

Прийом "Сфотографуй"

(Учням показується картка з числами, які вони повинні за 10 с запам'ятати ).

 

  • Хлопчикам пропонується записати числа, які записані на картці, по пам'яті.
  • Дівчатка мають записати ті числа, яких не вистачає до результатів таблиці множення на 9. (27, 45, 63, 81)

Це завдання оцінюється двома фішками. (Взаємоперевірка).

Проблемно-пошукова вправа "Знайди порушника та вкажи місце його проживання"

№ п/п

 

 

 

1

9

61

27

2

18

81

7

3

32

90

54

(Вказати за позначками число, яке не є результатом таблиці множення на 9).

Учні. Порушник - число 32, проживає у третьому синьому рядочку під червоним трикутником.

Порушник - число 61, проживає у першому зеленому рядочку під жовтим овалом. Порушник - число 7, проживає у другому жовтому рядочку під голубим квадратом.

 

 




 

                                           

                                                          2 пара

                                 - Добрий день, Сніжано!

- _____________________

   - Світлано, скажи, будь ласка, що таке множення?

  - Множення - це додавання однакових доданків.

 - Згадай компоненти при множенні.

    - Перший множник, другий множник, добуток.

         - Назви добуток двох дев'яток.

          - ________________________

          - Я назву числа, а ти скажи, яке число не є результатом

            множення на дев'ять: 18, 26, 27, 81.

 - _____________________

  - Назви першу дію першого прикладу.

  - ______________________

  - Збільш цю відповідь у 9 разів.

  - ______________________


  • Дякую, Сніжано. Мені приємно було з тобою розмовляти. До побачення.

Діти, які правильно розв 'язали приклади й порозмовляли по телефону, отримують по 2 фішки.

 Вчитель:

  •       "Довідкове бюро" працювало 2хв.
  •       Скільки це секунд? (60 х 2 = 120 с)
  •         Дізнайтесь, яка це частина години. (60 : 2 = 30 тридцята частина).

 Проблемно-ігрове завдання "Чиї це розмови?"

(Під час складання діалогів один учень виконує самостійно  завдання біля дошки).



V. Фізкультхвилинка


(Проводиться грою "День — ніч''').

За командою "ніч" учні присідають і схиляють голови до колін, за командою "день" діти піднімають голови, встають та відповідають.

 

  •       Плесніть у долоні стільки разів, скільки зірочок навколо місяця.
  •       Поклоніться стільки разів, скільки дев'яточок на місяці.
  •       Назвати числа, у яких число 9 стоїть у розряді десятків. (90, 92, 99)
  •       Назвати числа, у яких число 9 стоїть у розряді одиниць. (9,19, 99)

(За це завдання діти отримують по фішці).

Фізкультхвилинка, діти, одночасно була і настановою на задачу.

VІ. Творча робота над задачею

Задачі - це найцікавіше, але в той самий час і найважче в математиці. Чи можна навчитись розв'язувати будь-які задачі? Звичайно, це неможливо. Адже може зустрітися така задача, яку не вдасться розв'язати. Деякі вчені-математики витрачають усе своє життя на те, щоб знайти розв'язок окремих задач. Але якщо говорити про шкільні задачі, то кожен із вас може навчитись їх розв'язувати. Для цього ви повинні бути завзятими й терпеливими.

Давайте подивимось, скільки етапів потрібно пройти, щоб відповісти на запитання задачі.

№ 380, с.58

М. В. Богданович Математика Зкл.

Дві групки дівчаток пекли пиріжки. У першій групі було 4 дівчинки, а в другій -5. Перша групка спекла 24 пиріжки, а друга - 25. Яка група працювала краще?

C:\Documents and Settings\Teacher\Рабочий стол\Насон СК\знатоки\IMG_0006.jpgВКАЗІВКА. Щоб відповісти на запитання задачі, треба дізнатися, скільки пиріжків зліпила одна дівчинка в кожній групі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз задачі

  •                  Скільки груп пекло пиріжки?
  •                  Скільки дівчаток працювало у перші групі?
  •                  Скільки вони спекли пиріжків?
  •                  Що відомо про другу групу?

Занотуємо це у таблиці.

Запис умови задачі

  •                  Пригадаємо, як записували умови до задач.
  •                  А тепер запишемо умову по-новому. Нове – це те, що ти не бачив, не чув і ніколи не робив. Але, використовуючи дані, які відомі у задачі, ми спробуємо практично уявити, як це відбувалось.

(Діти об’єднуються у дві групки).

Уявіть процес ліплення пиріжків. (Кожна дівчинка ліпила по одному пиріжку). Ваше завдання: зліплені пиріжки по черзі насаджуйте на деко .

(Цей процес діти відтворюю на схемі за допомогою роздаткового матеріалу). Пошук способу розв'язання задачі.

  •       Зачитаємо, що запитується в задачі? (Яка групка працювала краще).
  •       Чи зможемо ми зразу дати відповідь на поставлене запитання? (Так).
  •                     Поясніть, як ви міркували? (Краще працювала друга групка, бо дівчатка цієї групки спекли більше пиріжків).
  •       Хто думає по-іншому?

     А я спробую вам довести, що краще працювала перша групка. Треба тільки знайти ключ до розв'язання задачі. Для цього звернемось до вказівки.

Вказівка. Щоб відповісти на запитання задачі, треба дізнатися, скільки пиріжків зліпила одна дівчинка в кожній групці.

Згідно вказівки нам стає зрозумілий шлях розв'язання цієї задачі.    

Розв'язання задачі. (Дивись схему).

Перевірка.

Щоб зробити перевірку цієї задачі, врахуємо роботу кожної дівчинки з першої та другої групок. 6 > 5. Ось стає очевидним, яка групка працювала краще.

       Відповідь. Краще працювала перша групка.

 

Спробуйте сформулювати відповідь прес-методом.

Я вважаю, що______________________

__________тому, що_________.

Наприклад,       ____________________

________тому___________________.

VІI. СКЛАДАННЯ ТА РОЗВ'ЯЗАННЯ РІВНЯНЬ

Одним із завдань уроку є навчитись складати та розв'язувати рівняння.

         - Згадаємо, що таке рівняння?

  - Що означає розв'язати рівняння?

Робота дітей у групах.

Завдання для І групи:

1) 3а цими даними скласти рівняння.

2) Сформулюйте правило для розв'язку цього рівняння.

3) Відшукайте геометричну фігуру, яка містить розв'язок цього рівняння.


 

 

 

 

 

 

     - Назвіть кожну фігуру.

- Яка фігура не має кутів?

- Яка фігура має гострі кути?

 Завдання для II групи'.

Виловіть ті рибки, які містять рівняння, в якому X = 6.


Завдання для III групи.

Інтерактивне вправа"Мозкова атака"

Складіть рівняння за цими даними.

 

 

 

Інструктування учнів щодо виконання цього завдання

  •       В якій частині рівняння записуємо 6 = 6? (При перевірці).
  •       Що означає цей запис? (Ліва частина дорівнює правій).

Отже, права частина дорівнює 6, а ліва складається з двох доданків, один з яких Х.

(Діти на дошці записують рівняння).


       X + 4 =.6               X +2 = 6          Х+ 5 = 6

 


2 + Х= 6


     6=6
        3 + Х = 6


 

Х+1=6                5 + Х = 6       6 + Х = 6

 

      Швидко впорались з роботою. Чому? Бо працювали дружно, разом виправляли помилки, відповідально ставились до роботи. А зараз кожен відповідає за себе. Підрахуйте свої фішки і дізнайтесь, якого звання ви варті.

Урочисте нагородження.

(Діти отримують нагороди: медалі-звання „Мудрика", ,,Розумника", „Швидкодумика ", „Шустрика ", „Довгодумика ").

Якщо 12 балів отримали двоє і більше учнів, між ними проводиться змагання за титул "Знатока".

ЛОГІЧНИЙ ТУР „Найрозумніший"

  • З одного дуба впало 14 яблук, а з другого - 10. Скільки всього яблук впало?
  • Людмила й Оленка купили в буфеті по булці, а Світлана забула гроші вдома. Толі Людмила і Оленка дали по половинці булки Світлані. Кому дісталась ціла булка?
  • 5 картоплин зваряться за півгодини. За скільки хвилин звариться одна картоплина в цій же каструлі?

- Сума двох чисел - 70. Чому дорівнює нова сума, якщо кожен доданок збільшити на 10?

 

 

 

Вручення титула "Знатока".

Пам'ятайте, що постійна робота над собою приносить не тільки насолоду перемоги, але й чудові результати в розвитку ваших творчих здібностей. Перемога дістається тому, хто багато трудиться.

 

VIII. Підсумок уроку

  •       Скажіть, над якою темою ми сьогодні працювали?
  •       Які навички отримали?
  •       Як це може бути корисним у житті?
  •       Що вам сьогодні здалося найцікавішим?
  •       Що вам здалося найважчим?

 

C:\Documents and Settings\Teacher\Рабочий стол\Насон СК\знатоки\IMG_0009.jpg


 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
3 лютого 2020
Переглядів
1112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку