Затримка психічного розвитку

Про матеріал
Затримка психічного розвитку (ЗПР) – це психолого-педагогічне визначення для самого розповсюдженого серед усіх відхилень, які бувають у дітей.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Затримка психічного розвитку

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Правила роботи з дітьми з особливими потребами Дотримуйтесь встановленого порядку дня. Пропонуйте безпечне місце, звідки діти могли б спостерігати за діяльністю інших. Сприяйте залученню дітей до груп. Можна просто виконувати завдання удвох. Використовуйте позитивне підкріплення: усмішка, кивок голови чи плескання по спині, хваліть за правильні дії, не примушуйте до колективної роботи, приділяйте особливу увагу, щоб у дітей з’явилося відчуття довіри, необхідне для колективної роботи. Звертайте увагу на зусилля, а не на результат. Особливо складно працювати з агресивними дітьми, тому обмежуйте рівень шуму і візуальної стимуляції. Необхідне просторе приміщення, щоб можна було виокремити гіперактивних дітей. Давайте чіткі вказівки: учні мають чітко розуміти, чого від них хочуть, у класі має бути розпорядок дня, на агресивну поведінку слід реагувати миттєво й організовувати паузи, щоб заспокоїти дітей. Учіть дітей контролювати свої дії.

Номер слайду 9

Поради вчителю (вихователю), у класі якого навчається дитина з особливими потребами Навчитися розуміти різницю між дітьми й толерантно ставитися до особливих дітей, але в ніякому разі не акцентувати увагу на порушенні. 2. Сприяти тому, щоб кожна дитина відчула себе прийнятною. 3. Сприяти створенню в дитячому колективі атмосфери доброзичливості, справедливості й терпимості. 4. Надавати індивідуальну підтримку, але при цьому не відокремлювати дітей з особливими потребами від основної групи дітей. 5. Намагатися наблизити навчальні завдання до потреб і можливостей такої дитини. 6. Співпрацювати з іншими педагогами (логопедом, психологом, лікарями) в одній команді.

Номер слайду 10

Діти з затримкою психічного розвитку Зосередьте увагу на сильних сторонах учня і спирайтеся на них у процесі навчання. Водночас, будьте готові, що доведеться поступово заповнювати прогалини у знаннях, вміннях і навичках учня. Подавайте зміст навчального матеріалу невеликими частинами, використовуючи мультисенсорний підхід (слуховий, візуальний, маніпуляційний). Якомога більше повторюйте та закріплюйте вивчене. Заохочуйте учня, підтримуйте позитивну мотивацію навчання. Дещо сповільніть темп навчання, зважаючи на знижені психічну витривалість і розумову працездатність учня. Будьте терплячими, якщо учневі необхідно пояснити чи показати щось багаторазово. Віднайдіть оптимальний варіант взаємодії з ним (поясніть новий матеріал до уроку, на занятті дайте письмовий тезовий план, алгоритм дій тощо). Розчленовуйте завдання на окремі невеликі частини. Якщо необхідно - складайте письмовий алгоритм поетапного виконання завдання. Усні інструкції давайте по одній, доки учень не навчиться утримувати у пам'яті одразу кілька. Практикуйте прикладне застосування набутих учнем знань. Спільно з учнем покроково аналізуйте виконання завдання.

Номер слайду 11

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
15 лютого 2022
Переглядів
527
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку