Тренінг для учнів на тему:" Молодь за здоровий спосіб життя"

Про матеріал
Формувати в учнів свідоме ставлення до власного здоров’я та життя. Та довести учасникам тренінгу , що власна життєва позиція і власне «Я» є основними в проблемі шкідливих звичок .
Перегляд файлу

Тренінг на тему: «Молодь за здоровий спосіб життя»

 

Мета: оцінка рівня про інформованості щодо проблем та актуалізація шляхів соціально правильного вибору.

 

Цільова аудиторія: школярі 12-14 років.

Час проведення: 60 хвилин

Обладнання: папір, маркери, ручки, стікери.

Основні завдання:

  1. Активізувати критичне, аналітичне ставлення учасників до «спокус здорового життя»;
  2. Надати можливість усвідомити власне ставлення до проблемного питання;
  3. Формування свідомого ставлення до власного здоров’я та життя;
  4. Довести учасникам, що власна життєва позиція і власне «Я» є основними в проблемі шкідливих звичок;
  5. Актуалізувати усвідомлення учасниками своїх життєвих цінностей.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід проведення:

  1. Привітання.

Мета: налагодження доброзичливої атмосфери в колективі та згуртування групи.

  1. Повідомлення тренером мети та цілей заняття.

Сьогодні темою заняття є проблема паління, особливо в підлітковому віці. Розглянемо можливі причини звернення до пагубної привички та шляхи соціально вірного вибору. З’ясуємо які саме проблеми чатують на курців та як може куріння зашкодити людині, яка сама не палить та на жаль у її оточенні багато курців. Обговоримо шляхи правильної, твердої та переконливої відмови.

  1. Обговорення правил роботи в групі.
  • Активність
  • Правило піднятої руки
  • Послідовність
  • «Тільки тут і тепер»
  • Конфіденційність
  • Взаємоповага
  1. Повідомлення тренера

Вплив тютюну на організм підлітка

  Головна мішень для тютюнового диму-верхні дихальні шляхи та легені. Подразнення слизових оболонок починається вже в ротовій порожнині. При курінні крізь шар тютюну всмоктується повітря, яке посилює горіння. При цьому тютюновий дим руйнує емаль зубів, що призводить до запалення слинних залоз. Це супроводжується підвищеним слиновиділенням. Слизові оболонки гортані, трахеї, бронхів також подразнюються тютюновим димом, що створює умови для розвитку хронічних бронхітів, пневмоній.

   У тютюну дуже багато канцерогенних речовин, які спричинюють онкологічні захворювання(рак). Курці з великою ймовірністю можуть захворіти на рак гортані, ротової порожнини або легень.

    Дуже шкідливо куріння позначається на зовнішності людини. Навіть у молодому віці при невеликому стажі куріння проявляються характерні ознаки курця – пожовтіння зубів і нігтів, нездоровий колір шкіри, мережа розширених судин на обличчі.

     Куріння є фактором ризику розвитку серцево – судинних захворювань. Викурювання навіть однієї цигарки призводить до прискорення серцевого ритму, звуження судин, підвищення артеріального тиску. Результат куріння – порушення функціонування серцевих м’язів, що може призвести до інфаркту міокарда. В наслідок куріння може розвинутись таке тяжке захворювання судин ніг як облітерируючий ендартирії, яке дуже часто супроводжується ампутацією кінцівок.

      Нервова система, кров, органи травлення також страждають при попаданні в організм продуктів горіння тютюну. Куріння провокує розвиток виразки шлунку, ускладнює інші захворювання.

       У жінок, які курять, порушується розвиток статевих органів, що може мати наслідок безпліддя. Якщо курить вагітна жінка, чи до останнього продовжуючи досить довгий стаж курця, жінка народжує: народжується дуже слабка дитина, зі зниженою вагою, з порушеннями нервової системи, що однак може проявлятися не відразу, а з плином часу.

       Компоненти тютюнового диму руйнують вітаміни в організмі людини, послаблюють його імунну(захисну) систему, внаслідок чого у курця в організмі часто спостерігаються прояви алергії, перебіг усіх захворювань триваліший і лікуються вони тяжче, ніж ті, які не курять.

         Які і всі наркотичні речовини, нікотин – головна складова тютюнового диму, потрапляють в організм, змінюють його діяльність таким чином, що людина починає відчувати більшу чи меншу, усвідомлювану чи ні, потребу в ньому – розвивається залежність. Це підтверджують такі статистичні дані: 85% курців хотіли б кинути курити, а вдається це лише 15% з них.

          Важливо також пам’ятати, що великої шкоди курці завдають не тільки собі, а й усім хто їх оточує(цих людей часто називають пасивними курцями). Вдихаючи тютюновий дим у прокуреному приміщенні. Пасивний курець зазнає такого ж впливу компонентів тютюну, що й сусід, який палить. Часто з тими ж руйнівними наслідками для здоров’я.

5.Гра – розминка «Острів мрій»

Мета: настроїти учасників на роботу, сприяти згуртуванню групи.

Хід гри: на дошці вивішують острови мрій. Учням пропонують аркуші з краями, що клеяться. На аркуші підліток пише своє ім’я й усім дозволяється помандрувати на свій острів мрій. Після цього деяких підлітків просять прокоментувати, чому вони обрали саме цю мрію, які рішення та вчинки, що вони роблять зараз, відображаються на здійсненні їхньої мрії, їхніх життєвих цілях.

6.Тест «Що я знаю про паління?».

Інструкція: відповісти на питання «Правильно» - «Неправильно»!

  1. Одна з головних причин паління – прагнення «бути як усі».
  2. Некурці змушені страждати від захворювань дихальної системи внаслідок пасивного паління.
  3. Паління допомагає розслабитися, коли людина нервує.
  4. У легенях людини, що викурює щодня протягом року по пачці цигарок, осідає літр тютюнової смоли.
  5. Фізичні вправи нейтралізують шкоду, яке завдає паління.
  6. Однієї пачки цигарок цілком достатньо, щоб участився пульс, підвищився артеріальний тиск і порушилося нормальне кровопостачання та циркуляція повітря в легенях.
  7. Тютюнопаління є однією з основних причин захворювань серця.
  8. Немає нічого страшного, якщо підлітки «бавляться» цигарками, якщо вони залишать це заняття до того, як паління перетвориться на звичку.

7.Мозковий штурм: «Що призводить до звички паління?»

Мета: сприяти усвідомленню учасниками суті причин, що призводить до того, що людина починає палити.

Хід вправи: Тренер занотовує всі думки, щодо причин чому люди починають палити та узагальнює отриману інформацію.

8.Вправа « Зроби свій вибір».

Мета: розвивати уміння аналізувати ситуації за схемою прийняття рішень, робити власний вибір.

Хід вправи: Учасники об’єднуються у три підгрупи, кожна з яких отримує картку із завданням.

  1. Ти разом зі своєю подругою(другом) – на дні народження приятеля. Всі

Розмовляють, веселяться. Один з товаришів каже, що для піднесення настрою треба випити, і дістає пляшку з горілкою. Тобі теж налити чарку. Твоя подруга(друг) просить тебе не пити, а всі інші пропонують випити, мовляв, «Тобі що, слабо?» Твоє рішення???

  1. Ти збираєшся на дискотеку. Раніше на дискотеках ти завжди почувався ніяково, коли запрошував дівчат(чи коли тебе

запрошували)потанцювати. Цього разу твої друзі пропонують тобі «найсильніший рецепт» - випити 100 грамів «для хоробрості». Ти знаєш, що може бути після цих 100 грамів. Твоє рішення???

  1. Якось у шкільному туалеті старший(-а) за віком учень(-иця) запропонував(-ла) тобі цигарку. Ти відмовився(-лася). Тоді він(вона) почав(-ла) насміхатися над тобою, говорячи, що «ти ще малий(мала), не доріс(не доросла) тощо. Ти дуже обурений(-а) ще й тому, що поряд стоять і все це чують не байдужі тобі люди, однолітки. Твоє рішення???

Завдання для груп: проаналізуйте свою ситуацію за схемою прийняття рішень і зробіть правильний вибір, обґрунтуйте його.

Коли одна група обґрунтовує свою відмову всі інші є її опонентами.

9.Підведення підсумків

Мета: з’ясувати настрій групи, щодо проблемного питання та проведеної роботи взагалі.

Хід вправи: тренер цікавиться враженнями від роботи та думками, що виникли в учасників під час тренінгу з проблемного питання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
16 лютого 2022
Переглядів
363
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку