6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Завдання для перевірки та узагальнення знань з теми "Художні засоби" ( тропи )

Про матеріал
Запропоновані завдання допоможуть узагальнити та перевірити знання учнів 10 класу , які вивчають мову на профільному рівні, а також допоможуть пригадати вивчені художні засоби при підготовці до ЗНО.
Перегляд файлу

10 кл.                              Художні засоби ( тропи ).   Тестові завдання               1 варіант            

        1. «Срібло за перемогу» - це :

А. Метафора.   Б. Метонімія.   В. Оксюморон.  Г. Епітет.

       2.  « Слова, слова, немов вуаль,там, де тонка діагональ, звучить кришталь.» Підкреслені слова:

              А. Епітет.            Б. Уособлення.      В. Метонімія.         Г. Персоніфікація.

       3.  « Київ спить » - це:

             А. Метафора.       Б.  Метонімія.       В. Гіпербола.      Г. Порівняння.

      4.  Назва збірки В. Стуса « Веселий цвинтар » - це:

            А. Синекдоха.  Б. Метонімія.       В. Оксюморон.      Г. Персоніфікація.

      5.  Перелічіть художні засоби в поданому реченні.

  Вітер, теплий і ніжний, пливе і топче по ланах білі хмаринки, ніби лілеї блакитного велетенського   ставу, підбарвлені легко сонцем.

     6.   Перелічіть художні засоби:

               Ти наче дуб високий та міцний, я ж наче плющ похилий та смутний.

    7.  Який художній засіб є в рядках:

« На ста сопілках одразу я грав, щоб тебе заманити».

  8.  Який художній засіб ( основний ) є в рядках:

Осінь переходила в стадію старечої щуплості. Її сльози вже вичерпувались перед неминучим кінцем.

Вона стала тиха й холодна, нахмурена й спокійна напередодні сніжного загину.

9. Встановіть відповідність:

      1. Ревуть блискавиці хмар.                                       А. Метафора           Г. Епітет

      2. Я блукав до ночі синім степом без доріг.         Б. Метонімія          Д. Порівняння

      3. А у тебе очі – як волошки в житі.                        В. Синекдоха

      4. Влаштувався на роботу, може, якусь копійчину заробить.                           

10.  Встановіть відповідність:

        1.  Я зустрівся з нею в терновому саду.                А. Гіпербола         Д. Метафора

        2. Слухати Солов’яненка – насолода.                   Б. Синекдоха

        3. Поезія згубила камертон.                                    В. Метонімія

        4. Там пролилося море сліз.                                    Г. Епітет                

11. Придумайте і запишіть 3 речення з порівняннями. Одне з порівнянь виразіть іменником в О. в.

1. « Він навколо і поміж нас, стискає на шиї пальці час» - це:                               2 варіант

           А. Метонімія.  Б.  Метафора.    В.Персоніфікація.  Г. Синекдоха.

2.  « Я  читаю Тичину і Рильського, слухаю Шопена» - це:

         А.Метафора.         Б. Метонімія.         В.Синекдоха.  Г. Уособлення.

3. « В солодкім полоні твоїх очей я п’ю солодкий біль» - це:

         А. Метафора.  Б.  Оксюморон.    В. Метонімія.   Г. Епітет.

4.  Назва книги « Величні нікчеми» - це:

        А Перифраз.         Б Метафора.       В. Оксюморон.        Г.Епітет.

5.  Вкажіть художній засіб в кожному уривку:

                 А. « Ця дівчина…Обличчя, як з ікон. А ви її збираєтесь карати?!»  - …

                 Б.  « Грає кобзар, виспівує. Аж лихо сміється!» - …

                 В.  « У лісі ялинку зрубали. За нею заплакав дубок». - …

6.  Перелічіть художні засоби в поданих рядках:

                Чому ліси чекають мене знову?

                Я їх люблю, я знаю їхню мову,

                Я з ними теж мовчанням говорю.

7.  Перелічіть художні засоби в поданих рядках:

     Сміється скрипка дзвінко, як маля. Я слухаю Шопена, заплющивши очі.  Ці звуки – ніжні, шовкові, вони хвилюють душу, як грозова літня хмара. Музика робить мене слабшим. Визнавши свою слабкість, я стаю сильнішим.

8.  Встановіть відповідність:

      1. На поріг не пущу.                                                     А. Метафора                Д. Уособлення

      2. Гори зла моя б потуга із землі змела.                Б.Персоніфікація

      3. Без землі непомітно черствіє людина.              В. Гіпербола

      4.  Заплела весна стрічки у коси.                              Г. Метонімія                

9.  Встановіть відповідність:

        1. І серце розривається від болю.                           А. Метафора             Д. Епітет

        2. Китай у змаганнях завоював першість.             Б. Уособлення

        3. Густий голос бубонів за стіною.                           В. Порівняння

        4.  Книги – морська глибина.                                    Г. Метонімія                     

10.  Придумайте і запишіть 3 речення з порівняннями. Одне з порівнянь виразіть іменником в О. в.

 

               

         

 

 

 

              

 

         

docx
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
22 жовтня 2020
Переглядів
978
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку