10 кл. Художні засоби ( тропи ). Тестові завдання 1 варіант
1. «Срібло за перемогу» - це :
А. Метафора. Б. Метонімія. В. Оксюморон. Г. Епітет.
2. « Слова, слова, немов вуаль,там, де тонка діагональ, звучить кришталь.» Підкреслені слова:
А. Епітет. Б. Уособлення. В. Метонімія. Г. Персоніфікація.
3. « Київ спить » - це:
А. Метафора. Б. Метонімія. В. Гіпербола. Г. Порівняння.
4. Назва збірки В. Стуса « Веселий цвинтар » - це:
А. Синекдоха. Б. Метонімія. В. Оксюморон. Г. Персоніфікація.
5. Перелічіть художні засоби в поданому реченні.
Вітер, теплий і ніжний, пливе і топче по ланах білі хмаринки, ніби лілеї блакитного велетенського ставу, підбарвлені легко сонцем.
6. Перелічіть художні засоби:
Ти наче дуб високий та міцний, я ж наче плющ похилий та смутний.
7. Який художній засіб є в рядках:
« На ста сопілках одразу я грав, щоб тебе заманити».
8. Який художній засіб ( основний ) є в рядках:
Осінь переходила в стадію старечої щуплості. Її сльози вже вичерпувались перед неминучим кінцем.
Вона стала тиха й холодна, нахмурена й спокійна напередодні сніжного загину.
9. Встановіть відповідність:
1. Ревуть блискавиці хмар. А. Метафора Г. Епітет
2. Я блукав до ночі синім степом без доріг. Б. Метонімія Д. Порівняння
3. А у тебе очі – як волошки в житі. В. Синекдоха
4. Влаштувався на роботу, може, якусь копійчину заробить.
10. Встановіть відповідність:
1. Я зустрівся з нею в терновому саду. А. Гіпербола Д. Метафора
2. Слухати Солов’яненка – насолода. Б. Синекдоха
3. Поезія згубила камертон. В. Метонімія
4. Там пролилося море сліз. Г. Епітет
11. Придумайте і запишіть 3 речення з порівняннями. Одне з порівнянь виразіть іменником в О. в.
1. « Він навколо і поміж нас, стискає на шиї пальці час» - це: 2 варіант
А. Метонімія. Б. Метафора. В.Персоніфікація. Г. Синекдоха.
2. « Я читаю Тичину і Рильського, слухаю Шопена» - це:
А.Метафора. Б. Метонімія. В.Синекдоха. Г. Уособлення.
3. « В солодкім полоні твоїх очей я п’ю солодкий біль» - це:
А. Метафора. Б. Оксюморон. В. Метонімія. Г. Епітет.
4. Назва книги « Величні нікчеми» - це:
А Перифраз. Б Метафора. В. Оксюморон. Г.Епітет.
5. Вкажіть художній засіб в кожному уривку:
А. « Ця дівчина…Обличчя, як з ікон. А ви її збираєтесь карати?!» - …
Б. « Грає кобзар, виспівує. Аж лихо сміється!» - …
В. « У лісі ялинку зрубали. За нею заплакав дубок». - …
6. Перелічіть художні засоби в поданих рядках:
Чому ліси чекають мене знову?
Я їх люблю, я знаю їхню мову,
Я з ними теж мовчанням говорю.
7. Перелічіть художні засоби в поданих рядках:
Сміється скрипка дзвінко, як маля. Я слухаю Шопена, заплющивши очі. Ці звуки – ніжні, шовкові, вони хвилюють душу, як грозова літня хмара. Музика робить мене слабшим. Визнавши свою слабкість, я стаю сильнішим.
8. Встановіть відповідність:
1. На поріг не пущу. А. Метафора Д. Уособлення
2. Гори зла моя б потуга із землі змела. Б.Персоніфікація
3. Без землі непомітно черствіє людина. В. Гіпербола
4. Заплела весна стрічки у коси. Г. Метонімія
9. Встановіть відповідність:
1. І серце розривається від болю. А. Метафора Д. Епітет
2. Китай у змаганнях завоював першість. Б. Уособлення
3. Густий голос бубонів за стіною. В. Порівняння
4. Книги – морська глибина. Г. Метонімія
10. Придумайте і запишіть 3 речення з порівняннями. Одне з порівнянь виразіть іменником в О. в.