Прислівник як частина мови

Про матеріал
Ознайомити учнів із прислівником як частиною мови, його загальним значенням, морфологічними ознаками, синтаксичною роллю;
Перегляд файлу

Урок:

Тема: Прислівник як частина мови

Мета: а) ознайомити учнів із прислівником як частиною мови, його загальним значенням, морфологічними ознаками, синтаксичною роллю;

б) виробляти уміння і навички знаходити прислівник у текстах, визначати розряд за значенням, морфологічні ознаки, типи словосполучень із прислівником; в) виховувати мовленнєву культуру учнів

Обладнання: підручник, таблиці, схеми, дидактичний матеріал

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань

А) Бесіда на повторення:

1. Яку науку вивчаємо?

2.Що таке морфологія?

3. Які є групи частин мови?

4. Які знаєте дієслівні форми?

5. Які з них змінні?

6.Яка дієслівна форма змінна?

7. Що це означає?

Б) Розподільний диктант

Зшито, збудований, чудовий, граєшся, піднявши, гріючи, написано, зів’ялий, сидячий, співати, веселий

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

ІV. Робота над темою

а) пояснення нового матеріалу

б) робота з підручником, із схемами

V. Закріплення матеріалу

1. Вибірковий диктант (виписати прислівники, визначити розряд за значенням)

Тихо рипить сніг під ногами. Хлопець удвічі старший за дівчину. Розвідники рано-вранці вийшли з лісу. Десь далеко чулося відлуння грому. Він спросоння нічого не міг розібрати. Дівчина це зробила навмисне.

2. Диктант – завдання (визначити тип словосполучень)

Кава по-турецьки

Писати грамотно

Дуже холодно

3. Творче завдання (придумати три словосполучення із прислівником)

4. Творче завдання (прислівники, визначити розряд за значенням)

Легкий, два, ранок, гора, лівий, ніч, зло, гарячий

5. Спостережливе око. Допитливий розум. Влучне слово (розрізнити прислівник та прикметник)

Вибрати найкращу сукню. Виконати роботу найкраще.

Ця пісня радісніша за іншу. Ставало радісніше на душі.

Це завдання значно легше. Біля верстата працювати легше.

6. Розвиток зв’язного мовлення (вибрати два прислівники, скласти з ними речення на тему «Новорічне привітання»)

Щиро, сердечно, радісно, гаряче, святково, завжди.

VІ. Підсумки уроку (рефлексія) – заповнити таблицю

Загальне значення прислівника

Морфологічні ознаки

Синтаксична роль

Питання

Розряд за значенням

Приклади

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. Оцінювання.

VІІ. Домашнє завдання. Вивчити параграф §   , виконати вправу

doc
До підручника
Українська мова (профільний рівень) 10 клас (Плющ М.Я. та ін.)
Додано
22 жовтня 2020
Переглядів
725
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку