Завдання для підготовки до олімпіади з педагогіки та психології

Про матеріал

Предмет "Психологія" викладається у профільному 11-му класі. Проте, з даного навчального предмету проводяться всі етапи учнівських олімпіад. Даний матеріал містить питання та відповіді, які можа використовувати у підготовці учнів 10-11х класів до олімпіади з педагогіки та психології.

Перегляд файлу

Питання

для шкільного туру олімпіади з педагогіки та психології

(для учнів 11 класів)

2017/2018 н.р.

 

Критерії оцінювання

Теоретичні запитання (1 по 30) – складаються із запропонованих питань та варіантів відповідей на них; оцінюються від 0 до 1 балу

0 балів – неправильна відповідь

1 бал – правильна відповідь

Максимальна кількість балів – 30 балів

Завдання психолого педагогічного спрямування  (есе та ситуація) по 10 балів

Загальна максимальна кількість балів – 50 балів

1. Урок, як основну форму організації навчання запропонував


А) В.Сухомлинський    Б) Аристотель

В) Я.Коменський    Г) Вольтер

Д) Г.Сковорода

2. Уява – це

А) процес узагальненого та опосередкованого віддзеркалення предметів та явищ в їх звязках та відносинах; пізнання нового, невідомого

Б) здатність зберігати та відтворювати у свідомості колишні враження та досвід

В) здатність свідомості відновлювати чи створювати відсутній або реально не існуючий обєкт

Г) емоційний процес середньої тривалості, який відображає субєктивне ставлення до існуючих або можливих ситуацій

3. Визначте тип темпераменту, який характеризується легким пристосуванням до умов навколишнього середовища

А) меланхолік    Б) холерик

в) флегматик   Г)  сангвінік

4. Процес набуття емоційного сану від одного індивіда до іншого на рівні психічного контакту – це

А) емоційне реагування  Б) емоційне зараження

В) емоційна дія    Г) емоційна напруга

5. Який психічний процес допоміг Фалесу в VІ ст. до н.е. виміряти висоту пірамідки у таким спосіб: у той час, коли довжина його тіні дорівнювала його зросту, він виміряв тінь піраміди і впізнав її висоту

А) сприйняття    Б) увага

В) мислення    Г) уява

6. Вкажіть вченого-педагога, з діяльністю якого повязане поняття «ліцей»

А) Платон     Б) Аристотель

В) Діоген     Г) Я.Каменський

7. Для якого виду уваги відіграє провідну роль інтенсивність подразника

А) мимовільної    Б) довільної

В) післядовільної    Г)  незадовільної

8. Для опису якого психічного процесу можу бути використане поняття «інтуїція»

А) відчуття     Б) сприймання

В) уяви      Г) мислення

9. Явище «зазубрювання навчального матеріалу» є яскравим прикладом

А) смислового запамятовування

Б) механічного запамятовування

В) ейдетичного запамятовування

Г) селективного запамятовування

10. Який із видів відтворення є більш продуктивним за критеріями точності та обсягу відтворюваної інформації

А) впізнавання     Б) пригадування

В) загадування     Г) ремінісценція

11.  Надмірна вираженість, «загострення» деякий індивідуальних властивостей характеру – це

А) спрямованість    Б) твердість

В) акцентуація    Г) стереотипізація

12.  Найнижчою (-чими) потребою (-ами) є потреба (-би)

А) в безпеці    Б) в приналежності та любові

В) в самоактуалізації   Г) фізіологічні

13. Сукупність психічних, фізіологічних і соціальних особливостей конкретної людини з погляду її унікальності називається

А) особистістю     Б) індивідуальністю

В) індивідом    Г) не має правильної відповіді

14.  Що відноситься до форм вирішення конфлікту

А) осуд, гумор, переконання, поступка

Б) поступка, компроміс, уникнення, співпраця

В) підкорення, примирення, переконання, узгодження

Г) поступка, вимога, переконання, критика

15. Криза ідентичності є характерною для:

А) молодших школярів   Б) юнаків та дівчат

В) підлітків     Г) дітей дошкільного віку

16. Педагогічний такт – це

А) певні психологічні особливості особистості, які є умовою досягнення нею в ролі вчителя високих результатів у навчанні та вихованні дітей

Б) стійка індивідуально-специфічна система психологічних засобів, прийомів, навичок, методів, способів виконання педагогічної діяльності

В) дотримання педагогічного принципу міри спілкування з дітьми в найрізноманітніших сферах діяльності

Г) уміння педагога поєднувати та за необхідністю використовувати різні методи й прийоми навчання

17. Виховна робота в якій передбачається певне дійство до заздалегідь розробленого сюжету називається

А) диспут      Б) колективна творча справа

В) свято      Г) етична бесіда

18. Покарання – це

А) спосіб впливу на вихованця з метою припинення його негативних дій

Б) метод виховання, що виявляється у формі вимоги

В) прохання, стимулювання, добрі справи

Г) управління діяльністю учня за допомогою різноманітних повторюваних справ

19. Позиція педагога – це

А) науково-теоретична підготовка

Б) система ставлень до педагогічної діяльності

В) вміння планувати процес навчання

Г) орієнтація в різних галузях науки

20. Обєкт діяльності педагога – це

А) навчальні завдання   Б) педагогічний процес

В) форми навчання   Г) методи навчання

21. Принцип гуманізації характеризує

А) вседозволеність  Б) визнання людиною права бути самим собою

В) розвиток пізнавальних сил учнів Г) виховання працьовитості

22. Стрижнем громадянського виховання є:

А) відсутність конфліктів між вихованцями

Б) цілеспрямована діяльність школярів

В) політехнічна освіта

Г)  патріотизм

23. Заохочення – це

А) емоційно-словесний вплив на вихованців

Б) несхвалення і негативна оцінка дій та вчинків особистості

В) залучення вихованців до вироблення правильних оцінок та суджень

Г) спосіб педагогічного впливу на вихованця з метою стимулювання позитивної поведінки

24. Головною рушійною силою виховання є:

А) протиріччя між наявним рівнем розвитку і новими, більш високими потребами

Б) протиріччя суспільного розвитку

В) протиріччя індивідуальної моральної свідомості

Г) розбіжність ціннісних орієнтацій

25. Від батьків до дітей не передається

А) способи мислення   В) соціальний досвід

В) тип нервової системи і темперамент

Г) колір шкіри, очей

26.  Офіційна посада педагога вперше зявилася у:

А) стародавній Греції   Б) середньовічній Європі

В) коледжах Америки    

Г) церковно-приходських школах Російської імперії

27. Основними категоріями педагогіки є:

 А) освіта, розвиток, виховання

Б) навчання і виховання

В) освіта, навчання і виховання

Г) творчість, навчання і виховання

28. Організація навчання з максимальним урахуванням індивідуальності дитини, створення сприятливих умов для розвитку її духовних цінностей – це

А) виховний вплив   Б) галузь педагогіки

В) гуманізація навчання  Г) дидактика

29. Який з перелічених нижче показників не може бути критерієм вихованості учнів

А) культура поведінки   Б) ставлення до інших людей

В) рівень інтелекту   Г) зовнішній вигляд

30. Для чого вчителю потрібно знати вікові особливості дітей?

А) вікова періодизація – це точна схема психічного розвитку дитини, у відповідності до якої розробляються та застосовуються універсальні засоби виховання

Б) на основі вікової періодизації вчитель здійснює вивчення індивідуальних особливостей дітей, які враховує в процесі навчально-виховної діяльності

В) знання вікової періодизації дає можливість учителю побачити ріст і розвиток біологічного фонду людини

Г) для вчителя знання вікових особливостей не має реального сенсу, оскільки всі його методи виховання ґрунтуються на знанні індивідуальних особливостей учнів

 

Есе (письмова творча робота психолого педагогічного спрямування)

Завдання: поясніть з точки зору мотивації навчання в школі, як ви розумієте прислів’я:

«Можна затягнути коня у воду, але не можна змусити його пити»

Дайте власну оцінку висловлюванню та наведіть приклади

Критерії оцінювання:

1. Адекватність розуміння теми

2. Інтеграція філософських, психологічних, педагогічних знань

3. Яскравість і образність викладу (використання засобів художньої образотворчості)

4. Оригінальність викладу, креативність мислення

Максимальна кількість балів – 10 балів

Психолого-педагогічна ситуація

Завдання:

Бажаючи зацікавити учнів своїм предметом, досягти кращої дисципліни, вчителька принесла на урок яскраві малюнки і таблиці, що стосувалися нового матеріалу. Учні дійсно із цікавістю розглядали наочні посібники, але коли потрібно було працювати, у класі здіймався шум, продовжувались розмови. Це обурило вчительку. Швидко склавши картини та книги, вона ображено сказала:

  • Бачу, що вас нічим неможливо зайняти. На вас нічого е діє! Скільки вчитель не старається, вас це зовсім не хвилює. Коли я йшла до вас на урок, я думала: «От який цікавий урок у нас сьогодні буде, діти будуть задоволені». Скільки я часу витратила, щоб підібрати ці картини, хотіла, щоб ви краще засвоїли новий матеріал. А тепер бачу, що робила це даремно. Ви не цінуєте працю інших.

Критерії оцінювання:

1. Повнота розкриття конфліктної ситуації

2. Визначення учасників конфлікту

3. Оцінка поведінкової реакції дорослого в конфлікті

4. Визначення напрямків вирішення конфлікту

5. Особисте бачення вирішення конфлікту

6. Ефективність запропонованих шляхів виходу з конфлікту

Максимальна кількість балів – 10 балів

 

 

 

 

Відповіді до питань шкільного туру олімпіади з педагогіки та психології

(для учнів 11 класів)

2017/2018 н.р.


 

№ запитання

відповідь

1

В

2

В

3

Г

4

Б

5

В

6

Б

7

А

8

Г

9

Б

10

А

11

В

12

Г

13

Б

14

Б

15

Б

 

 

№ запитання

відповідь

16

В

17

В

18

А

19

Б

20

Б

21

Б

22

Г

23

Г

24

А

25

Б

26

А

27

В

28

В

29

В

30

Б


 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
19 березня 2018
Переглядів
4724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку