Завдання до гімназійної сесії з української мови 5 клас

Про матеріал
Завдання до гімназійної сесії І семестр 5 клас. Завдання розраховані на перевірку засвоєних знань за період навчання І семестру. Кожен білет містить 2 завдання: теоретичне та практичне.
Перегляд файлу

Прізвище _______________________________Дата__________________Клас 5 -__

№ 1

  1. Алфавіт. Співвідношення звуків і букв. Звукове позначення букв я, ю,є, ї.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

2. Допишіть до кожного зі слів префікс пре- або при-

Багатий, вабити, везти, веселий, вітати, в’язаний, дивний, довго, дорожній, крутити, писаний, солити.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА_______________________

Прізвище _______________________________Дата__________________Клас 5 -__

№ 2

  1. Лексичне значення слова. Однозначні й багатозначні слова

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

2. Перепишіть, вставляючи в префікси пре- і при- пропущені букви.

1. Пр..красне село стало ще милішим, воно прибралося в зело, заквітчалося клечанням. 2. Вишеньці моїй пр..добре у саду. 3. Пр..співує старий, косить. 4. А яка ж то була радість, коли орач виймав кусок пр..черствілого хліба.  5. Сонце підбилося вище і пр..грівало.  6. Уляна дивилася на комісара Шредера з неприхованим пр..зирством. ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА_______________________

Прізвище _______________________________Дата__________________Клас 5 -__

№ 3

  1. Пряме й переносне значення слова

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

  1. Визначте закінчення й основу в словах: білого, трава, дзвінок, пишуть, червоний, весна. Дібрати спільнокореневі до слова весна.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА_______________________

 

 

Прізвище _______________________________Дата__________________Клас 5 -__

№4

1.Групи слів за значенням. Синоніми. Антоніми

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

2.Запишіть слова у дві колонки: у першу — спільнокореневі слова, у другу — форми слова:  вітер, вітерець, вітрюга, вітру, вітрами вітряний, вітром, вітрище, вітрам.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА_______________________

 

Прізвище _______________________________Дата__________________Клас 5 -__

№5

1.Групи слів за значенням. Омоніми. Пароніми

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

2. Спишіть, змінюючи форму слів у дужках. Визначте спільнокореневі слова і форми одного слова.

Перший (весняний) місяць називають в (Україна) березнем. У цей час прокидаються берези, даруючи (люди) цілющий березовий сік. Вважають, що (назви) місяця пішла від (давній) промислу. Ранньої (весна) вирубували (ліс), переважно (березовий), щоб на звільнених (ділянки) посіяти зернові.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА_______________________

 

Прізвище _______________________________Дата__________________Клас 5 -__

№6

1.Основа слова (корінь, суфікс, префікс) і закінчення — значущі частини слова

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

2.Виберіть і запишіть словосполучення лише з незмінними словами.
Рідна мати, мати право; працювати добре, добре діло; заглибина в горі, висіти вгорі; сісти в таксі, защемити таксі хвіст; іти по новому мосту, мислити по-новому, вирости вкупі, в купі листя.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА_______________________

 

 

Прізвище _______________________________Дата__________________Клас 5 -__

№7

1. Форми слова й спільнокореневі слова.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА________

2. Виправте помилки в поданих фонетичних транскрипцiях.

[бджiлонʹка], [свйатковий], [гедзʹ],[заявлйаю], [п’iщинка], [компʹутер], [пiд’iжджати], [пор’йядок], [зйавлйайусйа], [н’ан’ка], [ялинка],[кожух].

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА_______________________

 

 

Прізвище _______________________________Дата__________________Клас 5 -__

№8

1. Змінювані й незмінювані слова.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА________

2.Затранскрибувати подані слова.

Пісня, вимога, голубка, кропива, спина, Полтавщина, джемпер, кілометр, союз, медаль, вірний, джигіт.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА_______________________

 

 

Прізвище _______________________________Дата__________________Клас 5 -__

№9

1. Спільнокореневі слова. Префікс і суфікс.

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_______

2.Розташувати в алфавітному порядку.

   Завдання, завершувати, завершеність, зв'язок, зв’язковий, зневіра, зрада, знищувати, земля, зразок, земельний, зрошувати, зріз, зоря, зірка.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА_______________________

 

 

Прізвище _______________________________Дата__________________Клас 5 -__

№10

1. Вимова та написання префіксів пре-, при-, прі-. роз-, без-

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_______

2.Подані слова розібрати за будовою.

Радість, тепло, морський, водяний, ліс, таксі, бандурист, лісовик, моряк, сніг, підводний, заморський.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА_______________________

 

 

Прізвище _______________________________Дата__________________Клас 5 -__

№11

1. Звуки голосні і приголосні,  дзвінкі та глухі, тверді й м'які.

 

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_______

2.У першу колонку запишіть словосполучення з прямим значенням, у другу — переносним.

Тепла праска, тепле проміння, теплий одяг, тепле вітання, тепла зустріч, теплий день, тепле слово, теплий колір, теплі думки. Рідкі сходи, рідка сметана, рідкий випадок, рідкі зустрічі, рідкий ліс, рідке волосся, рідкий дощ, рідка суміш, рідкий збіг обставин, горіли зорі, горить-тремтить ріка, нам не горить, обличчя горіло, у неї в руках все горить, на тобі взуття горить, жито у полі горіло.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

                                                                                                             ОЦІНКА_________

ЗАГАЛЬНА ОЦІНКА_______________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
18 квітня 2021
Переглядів
380
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку