Прізвище, ім’я __________________________ Клас ____ Дата ______________ Варіант 1
Практична робота
Тема: РОЗВ’ЯЗУВННЯ ЕКСПЕРИМЕТАЛЬНИХ ЗАДАЧ
Теоретична частина
Назвіть речовини й визначте, до якого класу належить кожна з них
Формула |
Клас |
Назва |
С2Н5ОН |
|
|
СН4 |
|
|
С2Н4 |
|
|
С2Н2 |
|
|
СН3СООН |
|
|
СН2ОН -СНОН -СН2ОН |
|
|
С 12Н22О11 |
|
|
С6Н12О6 |
|
|
Практична частина
Пам’ятайте! Серед органічних речовин є отруйні! Працюйте з ними обережно! Після роботи старанно вимийте руки.
Мета: узагальнити знання про органічні сполуки різних класів; навчитись розпізнавати їх за допомогою якісних реакцій.
Реактиви:
__________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Обладнання:____________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Дослід 1. Визначення класу органічної сполуки.
Визначте дослідним шляхом, яка речовина вам видана: лимонна кислота, крохмаль чи глюкоза. Складіть план дослідження, результати запишіть в таблицю
Послідовність дій |
Спостереження |
Висновки |
|
|
|
Рівняння реакцій ______________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок (до якого класу належить досліджувана речовина?)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 2. Якісні реакції на органічні сполуки
У пронумерованих пробірках містяться розчини етанолу та гліцерину. Виберіть один реактив, за допомогою якого можна їх розпізнати.
Виконання__________________________________________________________
Спостереження ____________________________________________________________________
Рівняння реакції
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок
В пробірці № 1 знаходиться ______________________________________________
В пробірці № 2 знаходиться ______________________________________________
Вкажіть клас органічних речовин, які ви визначили.
Дослід 3. Добування солей карбонових кислот в розчині.
З наданих реактивів отримайте розчин натрій ацетату. Як зробити дослід, щоб можна було побачити, що розчин солі дійсно утворився?
Виконання __________________________________________________________
Спостереження_________________________________________________________
Рівняння реакції
_______________________________________________________________________
Висновок (як називається реакція, що ви застосували для добування розчину солі?) _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Загальний висновок роботи
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прізвище, ім’я __________________________ Клас ____ Дата ______________ Варіант 2
Практична робота
Тема: РОЗВ’ЯЗУВННЯ ЕКСПЕРИМЕТАЛЬНИХ ЗАДАЧ
Теоретична частина
Назвіть речовини й визначте, до якого класу належить кожна з них
Формула |
Клас |
Назва |
СН3ОН |
|
|
С3Н4 |
|
|
С3Н6 |
|
|
С6Н6 |
|
|
НСООН |
|
|
СН2ОН -СН2ОН |
|
|
С5Н10О5 |
|
|
(С6Н10О5)n |
|
|
Практична частина
Пам’ятайте! Серед органічних речовин є отруйні! Працюйте з ними обережно! Після роботи старанно вимийте руки.
Мета: узагальнити знання про органічні сполуки різних класів; навчитись розпізнавати їх за допомогою якісних реакцій.
Реактиви:
__________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Обладнання:____________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Дослід 1. Визначення класу органічної сполуки.
Визначте дослідним шляхом, яка речовина вам видана: лимонна кислота, крохмаль чи глюкоза. Складіть план дослідження, результати запишіть в таблицю
Послідовність дій |
Спостереження |
Висновки |
|
|
|
Рівняння реакцій ______________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок (до якого класу належить досліджувана речовина?)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 2. Якісні реакції на органічні сполуки
У пронумерованих пробірках містяться розчини етанолу та етанової кислоти. Виберіть один реактив, за допомогою якого можна їх розпізнати.
Виконання__________________________________________________________
Спостереження ____________________________________________________________________
Рівняння реакцій
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок
В пробірці № 1 знаходиться ______________________________________________
В пробірці № 2 знаходиться ______________________________________________
Вкажіть клас органічних речовин, які ви визначили.
Дослід 3. Добування солей карбонових кислот в розчині.
З наданих реактивів отримайте розчин калій ацетату. Як зробити дослід, щоб можна було побачити, що розчин солі дійсно утворився?
Виконання __________________________________________________________
Спостереження_________________________________________________________
Рівняння реакції
_______________________________________________________________________
Висновок (як називається реакція, що ви застосували для добування розчину солі?) _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Загальний висновок роботи
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Прізвище, ім’я __________________________ Клас ____ Дата ______________ Варіант 3
Практична робота № 5
Тема: РОЗВ’ЯЗУВННЯ ЕКСПЕРИМЕТАЛЬНИХ ЗАДАЧ
Теоретична частина
Назвіть речовини й визначте, до якого класу належить кожна з них
Формула |
Клас |
Назва |
С3Н7ОН |
|
|
С3Н8 |
|
|
С4Н8 |
|
|
С6Н5 ОН |
|
|
С2Н5СООН |
|
|
СН3 СОН |
|
|
СН3 СООС2Н5 |
|
|
С5Н10О4 |
|
|
Практична частина
Пам’ятайте! Серед органічних речовин є отруйні! Працюйте з ними обережно! Після роботи старанно вимийте руки.
Мета: узагальнити знання про органічні сполуки різних класів; навчитись розпізнавати їх за допомогою якісних реакцій.
Реактиви:
__________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Обладнання:____________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Дослід 1. Визначення класу органічної сполуки.
Визначте дослідним шляхом, яка речовина вам видана: лимонна кислота, крохмаль чи глюкоза. Складіть план дослідження, результати запишіть в таблицю
Послідовність дій |
Спостереження |
Висновки |
|
|
|
Рівняння реакцій ______________________________________________________
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок (до якого класу належить досліджувана речовина?)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дослід 2. Якісні реакції на органічні сполуки
У пронумерованих пробірках містяться розчини глюкози та етанової кислоти. Виберіть один реактив, за допомогою якого можна їх розпізнати.
Виконання__________________________________________________________
Спостереження ____________________________________________________________________
Рівняння реакції
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок
В пробірці № 1 знаходиться ______________________________________________
В пробірці № 2 знаходиться ______________________________________________
Вкажіть клас органічних речовин, які ви визначили.
Дослід 3. Добування солей карбонових кислот в розчині.
З наданих реактивів отримайте розчин купрум(ІІ) ацетату. Як зробити дослід, щоб розчин солі утворився швидше?
Виконання __________________________________________________________
Спостереження_________________________________________________________
Рівняння реакції
_______________________________________________________________________
Висновок (якого типу реакція, що ви застосували для добування розчину солі?) _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
Загальний висновок роботи
_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________