завдання до практичної роботи з органічної хімії 10 клас

Про матеріал
Завдання з друкованою основою для виконання учнями практичної роботи на тему "Розв'язування експериментальних задач з участю органічних речовин" в трьох варіантах. Кожен учень отримує аркуш з завданням і виконує роботу або індивідуально, або в групах чи парах в залежності від можливостей кабінету та наявності реактивів та обладнання. Робота складається з теоретичної та практичної частин (3 досліди), містить нагадування про актуальні в данному випадку правила техніки безпеки, місце для занотовування учнем своїх спостережень, складання рівнянь реакцій та запису висновків до кожного досліду та загального висновку роботи.
Перегляд файлу

Прізвище, ім’я __________________________ Клас ____ Дата ______________ Варіант   1

Практична робота

Тема: РОЗВ’ЯЗУВННЯ ЕКСПЕРИМЕТАЛЬНИХ ЗАДАЧ

Теоретична частина

Назвіть речовини й визначте, до якого класу належить кожна з них

Формула

Клас

Назва

С2Н5ОН

 

 

СН4

 

 

С2Н4

 

 

С2Н2

 

 

СН3СООН

 

 

СН2ОН -СНОН -СН2ОН

 

 

С 12Н22О11

 

 

С6Н12О6

 

 

 

Практична частина

Пам’ятайте! Серед органічних речовин є отруйні! Працюйте з ними обережно! Після роботи старанно вимийте руки.

Мета: узагальнити знання про органічні сполуки різних класів; навчитись розпізнавати їх за допомогою якісних реакцій.

Реактиви:

__________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

Обладнання:____________________________________________________________

_______________________________________________________________________

Дослід 1. Визначення класу органічної сполуки.

Визначте дослідним шляхом, яка речовина вам видана: лимонна кислота, крохмаль чи глюкоза. Складіть план дослідження, результати запишіть в таблицю

Послідовність дій

Спостереження

Висновки

 

 

 

 

 

 

 

 

Рівняння реакцій ______________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок (до якого класу належить досліджувана речовина?)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Дослід 2. Якісні реакції на органічні сполуки

У пронумерованих пробірках містяться розчини етанолу та гліцерину. Виберіть один реактив, за допомогою якого можна їх розпізнати.

Виконання__________________________________________________________

Спостереження ____________________________________________________________________

Рівняння реакції

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок

В пробірці № 1 знаходиться ______________________________________________

В пробірці № 2 знаходиться ______________________________________________

Вкажіть клас органічних речовин, які ви визначили.

 

Дослід 3. Добування солей карбонових кислот в розчині.

З наданих реактивів отримайте розчин натрій ацетату. Як зробити дослід, щоб можна було побачити, що розчин солі дійсно утворився?

Виконання __________________________________________________________

Спостереження_________________________________________________________

Рівняння реакції

_______________________________________________________________________

Висновок (як називається реакція, що ви застосували для добування розчину солі?) _______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

 

 

Загальний висновок роботи

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім’я __________________________ Клас ____ Дата ______________ Варіант   2

Практична робота

Тема: РОЗВ’ЯЗУВННЯ ЕКСПЕРИМЕТАЛЬНИХ ЗАДАЧ

Теоретична частина

Назвіть речовини й визначте, до якого класу належить кожна з них

Формула

Клас

Назва

СН3ОН

 

 

С3Н4

 

 

С3Н6

 

 

С6Н6

 

 

НСООН

 

 

СН2ОН -СН2ОН

 

 

С5Н10О5

 

 

6Н10О5)n

 

 

 

Практична частина

Пам’ятайте! Серед органічних речовин є отруйні! Працюйте з ними обережно! Після роботи старанно вимийте руки.

Мета: узагальнити знання про органічні сполуки різних класів; навчитись розпізнавати їх за допомогою якісних реакцій.

Реактиви:

__________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

Обладнання:____________________________________________________________

_______________________________________________________________________

Дослід 1. Визначення класу органічної сполуки.

Визначте дослідним шляхом, яка речовина вам видана: лимонна кислота, крохмаль чи глюкоза. Складіть план дослідження, результати запишіть в таблицю

Послідовність дій

Спостереження

Висновки

 

 

 

 

 

 

 

 

Рівняння реакцій ______________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок (до якого класу належить досліджувана речовина?)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Дослід 2. Якісні реакції на органічні сполуки

У пронумерованих пробірках містяться розчини етанолу та етанової кислоти. Виберіть один реактив, за допомогою якого можна їх розпізнати.

Виконання__________________________________________________________

Спостереження ____________________________________________________________________

Рівняння реакцій

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок

В пробірці № 1 знаходиться ______________________________________________

В пробірці № 2 знаходиться ______________________________________________

Вкажіть клас органічних речовин, які ви визначили.

 

Дослід 3. Добування солей карбонових кислот в розчині.

З наданих реактивів отримайте розчин калій ацетату. Як зробити дослід, щоб можна було побачити, що розчин солі дійсно утворився?

Виконання __________________________________________________________

Спостереження_________________________________________________________

Рівняння реакції

_______________________________________________________________________

Висновок (як називається реакція, що ви застосували для добування розчину солі?) _______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

 

 

Загальний висновок роботи

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім’я __________________________ Клас ____ Дата ______________ Варіант   3

Практична робота № 5

Тема: РОЗВ’ЯЗУВННЯ ЕКСПЕРИМЕТАЛЬНИХ ЗАДАЧ

Теоретична частина

Назвіть речовини й визначте, до якого класу належить кожна з них

Формула

Клас

Назва

С3Н7ОН

 

 

С3Н8

 

 

С4Н8

 

 

С6Н5 ОН

 

 

С2Н5СООН

 

 

СН3 СОН

 

 

СН3 СООС2Н5

 

 

С5Н10О4

 

 

 

Практична частина

Пам’ятайте! Серед органічних речовин є отруйні! Працюйте з ними обережно! Після роботи старанно вимийте руки.

Мета: узагальнити знання про органічні сполуки різних класів; навчитись розпізнавати їх за допомогою якісних реакцій.

Реактиви:

__________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

Обладнання:____________________________________________________________

_______________________________________________________________________

Дослід 1. Визначення класу органічної сполуки.

Визначте дослідним шляхом, яка речовина вам видана: лимонна кислота, крохмаль чи глюкоза. Складіть план дослідження, результати запишіть в таблицю

Послідовність дій

Спостереження

Висновки

 

 

 

 

 

 

 

 

Рівняння реакцій ______________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок (до якого класу належить досліджувана речовина?)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Дослід 2. Якісні реакції на органічні сполуки

У пронумерованих пробірках містяться розчини глюкози та етанової кислоти. Виберіть один реактив, за допомогою якого можна їх розпізнати.

Виконання__________________________________________________________

Спостереження ____________________________________________________________________

Рівняння реакції

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок

В пробірці № 1 знаходиться ______________________________________________

В пробірці № 2 знаходиться ______________________________________________

Вкажіть клас органічних речовин, які ви визначили.

 

Дослід 3. Добування солей карбонових кислот в розчині.

З наданих реактивів отримайте розчин купрум(ІІ) ацетату. Як зробити дослід, щоб  розчин солі  утворився швидше?

Виконання __________________________________________________________

Спостереження_________________________________________________________

Рівняння реакції

_______________________________________________________________________

Висновок (якого типу реакція, що ви застосували для добування розчину солі?) _______________________________________________________________________

_______________________________________________________________________

 

 

Загальний висновок роботи

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
12 квітня 2019
Переглядів
2633
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку