Завдання ДПА для 9 класу за оновленою програмою. "Географія" .Варіант 10

Про матеріал

На виконання атестаційної роботи відводиться 90 хвилин.

Виконання атестаційної роботи не передбачає використання атласів та інших джерел картографічної та візуальної інформації.

Оцінювання

Тести з1 -8 -1бал(за одну правильну відповідь, на один тест);

тести на відповідність -4бали (за одну правильну відповідь, на один тест);

тести множинної відповіді -3бали (за одну правильну відповідь, на один тест);

розгорнута відповідь -6 балів (за одну правильну відповідь, на одне запитання);

завдання з математичним розрахунком -3 бали за (одну правильну відповідь, на одне запитання);

позначення на контурній карті -10 балів.

Шкала оцінювання

5,3- 10,5

10,6-15,8

15,9-21,1

21,2 -26,4

26,5-31,7

31,8 –37,0

37,1 -42,3

42,4- 47,6

47,7-

52,0

53,0 -58,2

58,3

63.0

63,1-

64,0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Перегляд файлу

Варіант 10

І. Виберіть одну правильну відповідь

1. У пунктах, позначених на рисунку, виміряно температуру повітря. Інверсії температур у цій місцевості не виявлено. Визначте послідовність пунктів, що відображатиме зростання температури (від найнижчої до найвищої).

А

Б

В

Г

 

 

 

 

А - 1→2 →3

Б  2 → 3 → 4

В - 3 → 2 → 1

Г4 → З → 2

 

 

2. Які характеристики річки залежать від кліматичних умов тієї території, де сформувався її басейн?

Аширина й глибина річища

Внапрямок і швидкість течії

Бтривалість повені й межені

Гформа й розмір дельти

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

3. У якій півкулі відносно екватора розташована Антарктида?

АЗахідній

В - Північній

Б - Східній 

Г Південній

А

Б

В

Г

 

 

 

 

 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

4. Що спричиняє заболочування великих площ у природних зонах тундри й тайги Євразії та Північної Америки?

Анизовинний рельєф, надмірне зволоження

В значні запаси торфу, континентальний клімат

Бводопроникні гірські породи, трав'яниста рослинність

Г підзолисті ґрунти, розріджений рослинний покрив

 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

5. Прочитайте уривок з літературного твору й визначте правильну характеристику річки: «Хата наша стоїть над балкою, за хатою крутий спуск до річки... Берег зелений, осока, латаття, і серед густої трави - неначе слонова спина. Горбом виступає камінь-валун. Це починається брід. Річка тут широко розливається по кам’яному ложу, плюскотить... Погравшись на сонці, вода падає в протоку і сварливо булькоче десь під камінням».

Ау річищі виходять на поверхню кристалічні породи щита

Врічка сформувала долину в товщі лесових відкладень

Бу долині річки відкладені потужні пласти алювіальних порід

Грічковою долиною є розмитий у вапнякових породах яр

 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

6. В одному з міст України функціонує підприємство, яке істотно забруднює атмосферне повітря. Яке джерело інформації необхідно використати, щоб оселитися в більш екологічно безпечній частині цього міста?

А - графіки середньомісячних температур повітря

В - таблиці фенологічних спостережень

Б - діаграми середньомісячної кількості опадів

Г - рози вітрів

 

А

Б

В

Г

 

 

 

 

7. Які виробництва мають найвищий рівень концентрації в Києві та Харкові?

А - штучних і синтетичних волокон

В - азотних і фосфорних мінеральних добрив

Б- синтетичного каучуку й шин

Г - фармацевтичних продуктів і препаратів

 

А - цукрова

Б - кондитерська

В -олійно-жирова

Г - крохмале-патокова

8. Укажіть галузь харчової промисловості, сировинну базу якої відображено на картограмі.

А

Б

В

Г

 

 

 

 

ІІ. Встановіть відповідність

9. Визначте відповідність між гірськими породами та їх походженням:

1

пісок

А

магматична

2

крейда

Б

осадова уламкова

3

кухонна сіль

В

осадова органічна

4

граніт

Г

осадова хімічна

 

 

Д

Метаморфічна

                                                                                                      Позначте відповіді:

 

1

2

3

4

А

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

В

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10. Установіть відповідність між типом ґрунту та рослинним угрупованням, що є ґрунтотворним чинником для кожного типу.

                                                                                                     Позначте відповіді:        

 

1

2

3

4

А

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

В

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

1

сірі лісові

А

діброви

2

чорноземи типові

Б

соснові бори

3

каштанові

В

лучні степи

4

дерново-підзолисті

Г

мішані дубово-соснові ліси

 

 

Д

типчаково-полинові степи

 

 

11. Установіть відповідність між родовищами та мінеральними ресурсами ,які в них добувають :                                                                            Позначте відповіді:

 

1

Іршанське

А

торф

2

Мужіївське

Б

титан

3

Микитівське

В

золото

4

Шибилинське

Г

ртуть

 

 

Д

природний газ

 

1

2

3

4

А

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

В

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12. Установіть відповідність між інформацією про адміністративну область України та назвою цієї області.                                                  Позначте відповіді:

1

функціонують морські та річкові порти

А

Закарпатська

2

заходить на територію України нафтопровід «Дружба»

Б

Херсонська

3

автомобільні дороги прокладено через перевали

В

Житомирська

4

розміщено найбільший аеропорт

Г

Київська

 

 

Д

Харківська

 

1

2

3

4

А

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

В

 

 

 

 

Г

 

 

 

 

Д

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Завдання з вибором трьох правильних варіантів відповідей

13. Вибрати географів – мандрівників епохи Великих географічних відкриттів

1

Ератосфен

2

Птолемей

3

Арістотель

4

Христофор Колумб

5

Васко да Гама

6

Фернан Магеллан

7

Гіпократ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14. Вибрати острови Тихого океану:

1

Сицилія

2

Джаригач

3

Японські

4

Сахалін

5

Гавайські

6

Мадагаскар

7

Шпіцберген

 

 

 

 

 

 

 

 

15. Що зумовило уповільнення темпів скорочення населення в Україні впродовж 2007–2016 років?

 

 

 

1

реалізація заходів демографічної політики уряду

2

додатне сальдо зовнішніх міграцій

3

збільшення частки населення старших вікових груп

4

зростання частки жіночого населення

5

зростання показників народжуваності

6

збільшення щільності населення

7

зростання рівня урбанізованості

 

 

 

16. Порівняйте місце Франції та України в міжнародному поділі праці. Визначте види діяльності, для розвитку яких в Україні вигідно використати сучасні технології з Франції та досвід їх упровадження в цій країні.

1

освоєння родовищ нафти й газу на морському шельфі

2

залучення інвестицій у будівництво припливних електростанцій

3

упровадження безпечних технологій зберігання радіоактивних відходів

4

кооперування у виробництві авіаційної техніки та освоєнні космосу

5

переведення тваринництва на екстенсивний шлях розвитку

6

прокладення міжконтинентальних підводних трубопроводів

7

розвиток інфраструктури гостинності в туристичних центрах і районах

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV.Завдання відкритого типу

17. Дайте визначення поняття «мінеральні ресурси» та приведіть приклади   їх класифікації за  використанням.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

18. Охарактеризуйте секторальну структуру господарства та її залежність від рівня  економічного розвитку країни.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

V. Завдання з використанням математичних розрахунків

19. Визначте температуру повітря на Говерлі, якщо на висоті 261метр, вона сягала 20С°.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 20. Населення світу станом на 1 січня 2016 року становило 7 375 млн. осіб, а станом на 1 січня 2015 -77295 млн. осіб. Визначте коефіцієнт природного приросту.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

VІ. Завдання на контурній карті

21. Нанесіть на контурну карту по три адміністративні  області  з найбільшою та найменшою густотою населення та найбільшим природним приростом.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Андрусів Оксана - Іванна Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Географія 9 клас (Гільберг Т.Г., Савчук І. Г., Совенко В.В.)
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
2140
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку