9 квітня о 15:00Вебінар: Скринька таємниць творчого вчителя початкової школи на уроках математики та природознавства

Завдання І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з правознавства.

Про матеріал

Завдання для шкільного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з правознавства для дев'ятикласників. Розроблені відповідно до методичних рекомендацій

Перегляд файлу

 

Завдання І етапу

Всеукраїнських учнівських олімпіад з правознавства.

(2018/2019 н.р.).  9 клас

1 . Визначте державний лад запропонованої гіпотетичної держави (12 б.)

До складу держави входять 10 графств. У кожному графстві є свої уряд та парламент. Інтереси графств у верхній палаті Народних зборів, парламенті держави, представляють по 5 представників. Нижня палата Народних зборів формується шляхом всенародних виборів за списками політичних партій в загальнодержавному виборчому окрузі. Конституції графств приймаються їхніми парламентами, але вони не повинні суперечити конституції держави, що приймається народними зборами. Уряд в державі формується партією, що перемогла на виборах, або коаліцією партій, яка матиме більшість депутатів у Народних зборах. Уряд призначається та звільняється парламентом. В державі вже понад 10 років діє закон про опозицію, яки гарантує діяльність опозиційних сил.

 

2. Вкажіть, до якої галузі права належать норми, що регулюють відносини: (10 б.)

 

Галузь

Ситуація

 

 

а) Між батьками і дітьми.

б) Між кандидатом у Президенти України і виборцями.

в) Між працівником і роботодавцем.

г) Між міліціонером і порушником правил дорожнього руху.

д) Між продавцем і покупцем.

е) Між заводом «Азот» і державою.

ж) Між державою і платником податків.

з) Між усиновлювачем і усиновленим.

і) Між Україною та Францією.

к) Між громадянами, що мають суміжні земельні ділянки, з приводу прокладання лінії зв’язку.

3. Визначте спільне та відмінне між  (10 б.)

- обмеженням дієздатності та позбавленням дієздатності;

- федерацією та конфедерацією

 

4. Заповніть таблицю : (15 б.)

 

Ситуація

Які правопорушення вчинені?

Який вид відповідальності передбачений за ці діяння ?

Чи нестимуть особи відповідальність?

Чому?

Ситуація 1

 

 

 

Ситуація 2

 

 

 

Ситуація 3

 

 

 

Ситуація 4

 

 

 

Ситуація 5

 

 

 

 

Ситуація 1.

Олеся К. (13 р.) назбирала у лісі конвалій, що внесені у Червону книгу України, і торгувала ними біля універмагу.

Ситуація 2.

Валентина Д., що працювала авіадиспетчером, спізнилась на роботу без поважних причин.

Ситуація 3.

Іван М. (15 р.) та Степан П. (13 р.) пограбували намет і вкрали коштовні годинники та мобільні телефони.

Ситуація 4.

Ірина Р. сплатила викладачу університету Миколі Н. 5 тисяч євро за вступ її доньки до вузу.

Ситуація 5.

Олексій Ф (19 р.) взяв у борг у Романа Т. 10 тисяч грн., пообіцявши повернути через рік, але у призначений строк борг не повернув.

 

5. Розв’яжіть задачу    ( 10  б).

16-річний Олег вранці 15 листопада 2011 року зробив ранкову гімнастику, а після сніданку на прохання батьків прибрав у кімнаті. О 9год. ранку він придбав у магазині ковбасу і булку, а з 10 до 11 год. плавав у басейні, сплативши 20 грн. Об 11.30 год. він пішов на червоне світло і був оштрафований. Олег з друзями придбав у магазині 3 пляшки пива і пачку сигарет, котрі були розпиті у найближчому сквері. На зауваження перехожих компанія відповіла нецензурною лайкою. Громадяни викликали наряд міліції, неповнолітні чинили опір, погрожуючи міліціонерам розправою.

У яких випадках Олег вступав у правові відносини?

Якими галузями права регулюються ці відносини?

В яких випадках були порушені норми права?

 

 

 

docx
Додано
29 серпня 2018
Переглядів
2247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку