Завдання для шкільного етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з правознавства для дев'ятикласників. Розроблені відповідно до методичних рекомендацій
Завдання І етапу
Всеукраїнських учнівських олімпіад з правознавства.
(2018/2019 н.р.). 9 клас
1 . Визначте державний лад запропонованої гіпотетичної держави (12 б.)
До складу держави входять 10 графств. У кожному графстві є свої уряд та парламент. Інтереси графств у верхній палаті Народних зборів, парламенті держави, представляють по 5 представників. Нижня палата Народних зборів формується шляхом всенародних виборів за списками політичних партій в загальнодержавному виборчому окрузі. Конституції графств приймаються їхніми парламентами, але вони не повинні суперечити конституції держави, що приймається народними зборами. Уряд в державі формується партією, що перемогла на виборах, або коаліцією партій, яка матиме більшість депутатів у Народних зборах. Уряд призначається та звільняється парламентом. В державі вже понад 10 років діє закон про опозицію, яки гарантує діяльність опозиційних сил.
2. Вкажіть, до якої галузі права належать норми, що регулюють відносини: (10 б.)
Галузь |
Ситуація |
|
|
а) Між батьками і дітьми.
б) Між кандидатом у Президенти України і виборцями.
в) Між працівником і роботодавцем.
г) Між міліціонером і порушником правил дорожнього руху.
д) Між продавцем і покупцем.
е) Між заводом «Азот» і державою.
ж) Між державою і платником податків.
з) Між усиновлювачем і усиновленим.
і) Між Україною та Францією.
к) Між громадянами, що мають суміжні земельні ділянки, з приводу прокладання лінії зв’язку.
3. Визначте спільне та відмінне між (10 б.)
- обмеженням дієздатності та позбавленням дієздатності;
- федерацією та конфедерацією
4. Заповніть таблицю : (15 б.)
Ситуація |
Які правопорушення вчинені? |
Який вид відповідальності передбачений за ці діяння ? |
Чи нестимуть особи відповідальність? Чому? |
Ситуація 1 |
|
|
|
Ситуація 2 |
|
|
|
Ситуація 3 |
|
|
|
Ситуація 4 |
|
|
|
Ситуація 5 |
|
|
|
Ситуація 1.
Олеся К. (13 р.) назбирала у лісі конвалій, що внесені у Червону книгу України, і торгувала ними біля універмагу.
Ситуація 2.
Валентина Д., що працювала авіадиспетчером, спізнилась на роботу без поважних причин.
Ситуація 3.
Іван М. (15 р.) та Степан П. (13 р.) пограбували намет і вкрали коштовні годинники та мобільні телефони.
Ситуація 4.
Ірина Р. сплатила викладачу університету Миколі Н. 5 тисяч євро за вступ її доньки до вузу.
Ситуація 5.
Олексій Ф (19 р.) взяв у борг у Романа Т. 10 тисяч грн., пообіцявши повернути через рік, але у призначений строк борг не повернув.
5. Розв’яжіть задачу ( 10 б).
16-річний Олег вранці 15 листопада 2011 року зробив ранкову гімнастику, а після сніданку на прохання батьків прибрав у кімнаті. О 9год. ранку він придбав у магазині ковбасу і булку, а з 10 до 11 год. плавав у басейні, сплативши 20 грн. Об 11.30 год. він пішов на червоне світло і був оштрафований. Олег з друзями придбав у магазині 3 пляшки пива і пачку сигарет, котрі були розпиті у найближчому сквері. На зауваження перехожих компанія відповіла нецензурною лайкою. Громадяни викликали наряд міліції, неповнолітні чинили опір, погрожуючи міліціонерам розправою.
У яких випадках Олег вступав у правові відносини?
Якими галузями права регулюються ці відносини?
В яких випадках були порушені норми права?