завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з хімії 9 клас

Про матеріал
матеріал містить завдання для проведення І етапу всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії
Перегляд файлу

Завдання І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії

9 клас

  1. Загальну кількість електронів у атомі можна визначити:

А) за номером періоду

Б) за порядковим номером

В) за періодом в якому він знаходиться

  1. Виберіть формулу оксиду, який взаємодіє з лугами:

А. СO; Б. BaO; В. Na2O; Г. Al2O3.

 

  1. Оберіть ряд формул, що містить й середні, й кислі, й основні солі.

А.

Na2SO3, NaH2PO2, K2CO3; Al(OH)2Cl; Ba(HS)2; [Cu(OH)]2CO3,

Б.

FeSO4 , Ca3(PO4)2; KH2PO4, Na3[Al(OH)6], NaHSO3; KAl(SO4)2

В.

K3PO4 , Na2SO4; [Fe(OH)]2SO3 ,( NH4)2CO3; BaSO4 , Na[Cr(OH)4];

Г.

KNO3 , NaCl; [Cu(NH)3]4Cl2 , K[Al(OH)4]; AgCl , CaCO3

 

  1.               Установіть відповідність між реагентами та продуктами реакцій:

1. Ca  +  H2SO4   

А.CaSO4 + CO2↑ + H2O;

2. Ca(OH)2 + H2SO4

Б. Са(HSO3)2;

3. CaCO3 + H2SO4

В. CaSO4 + H2↑;

4. SO3 + Ca(OH)2  .

Г. CaSO4 + 2H2O;

 

Д. CaSO4 + H2O.

  1. Вкажіть масу води, що міститься у мідному купоросі, кількістю речовини 0,2 моль:

А. 10,8 г;  Б. 36г;   В. 9г;   Г. 18 г;  Д. 24 г.

 

6. Укажіть суму коефіцієнтів перед окисником та продуктом його відновлення у окисно-відновній реакції, що відбувається за схемою: S + HNO3(конц)H2SO4 + NO2 + H2O:

А.10  Б.12 В.14   Г.16

 

7. Розмістіть порції сполук за зростанням кількості йонів у них:

А. 2 моль барій гідроксиду;

Б. 1,5 моль алюміній ортофосфату;

В. 4 моль купрум(І) йодиду;

Г. 0,5 моль ферум(ІІІ) нітрату;

Д. 2,5 моль магній оксиду.

 

8. Встановіть відповідність між хімічною формулою газу та його відносною густиною за гелієм

Хімічна формула

Густина за гелієм

А. CH4

1. 8,5

Б.SO2

2. 4

В.PH3

3. 16

Г.NH3

4. 7

Д.C2H4

 

9. Визначте речовини А і Б у схемі реакції, що відбувається у розчині  CuSO4 + AK2SO4 + Б↓

А. KOH, CuOH Б. KOH, Cu(OH)2 В. K2O, CuSO4

Г. K, Cu  Д. KNO3, Cu(NO3)2

10. Виберіть реакцію, яку можна записати таким скороченим іонним рівнянням  

Н+ + ОН-H2O:

А. HCl + KOH

Б. H2SO4 + Ba(OH)2

В. H2CO3 + Ca(OH)2

Г. HСl + Cu(OH)2

 

Задачі

  1. Прочитайте описані дії учнів і представте цю інформацію у виді молекулярних і йонних рівнянь реакцій:

« виконуючи практичну роботу, учень долив до розчину калій карбонату розчин кальцій карбонату, потім послідовно в ту ж пробірку добавляв розчини хлоридною кислоти, арґентум нітрату, ферум (ІІІ) сульфату і натрій гідроксиду. Після цього він хотів зрозуміти, що у нього у пробірці. Які ж речовини утворились в пробірці в результаті проведених реакцій?»

  1. Маємо однакові за об’ємом зразки трьох речовин: золото, алюміній і лід. Густина золота – 19,3 г/л, алюміній – 2,7 г/л, льоду – 0,9г/л. у якому зі зразків міститься найбільша кількість атомів.
  2. На шальку терезів поклали магній оксид кількістю речовини 0,4 моль. Скільки моль натрій гідроксиду треба покласти на іншу шальку, щоб зрівноважити терези?
  3. Масова частка лужного металу в його оксиді дорівнює 74,2%. Оксид масою 12,4г розчинили у 87,6мл води. Обчисліть масову частку розчиненої речовини в утвореному розчині, та формулу оксиду.

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Інші матеріали
Додано
13 жовтня
Переглядів
687
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку