Завдання I етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади із зарубіжної літератури в 2019-2020 навчальному році

Про матеріал
Завдання I (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади із зарубіжної літератури в 2019-2020 навчальному році для 8,9,10 класів.
Перегляд файлу

Завдання I (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

із зарубіжної  літератури в 2019-2020 навчальному році

8 клас

жовтень

I-й рівень. Виконайте тестові завдання (14 балів)

1.      Оберіть одну правильну відповідь (2 бали).

 Найвідомішими  давньогрецькими  трагедіографами були: 

А Есхіл, Софокл, Еврипід;  

Б Есхіл, Софокл, Менандр;  

В Есхіл, Софокл, Аристофан.

Результат пошуку зображень за запитом "есхіл" ÐŸÐ¾Ð²â€™ÑÐ·Ð°Ð½Ðµ зображенняРезультат пошуку зображень за запитом "еврипід"

2.      Установіть відповідність (4 бали) між назвою вірша  та його автором:

1. Сапфо;               А «Принеси води, юначе…»;

2. Анакреонт;         Б «Серце, серце…»;

3. Тіртей;                В «До богів подібний…»;

4. Архілох.              Г «Добре вмирати тому…».

 

3.  Установіть послідовність (4 бали).

Установіть  хронологію подій давньогрецьких міфів Троянського циклу:

А

     Результат пошуку зображень за запитом "греки прибули до трої"                     

  Б                                              

     Результат пошуку зображень за запитом "викрадення єлени"

 

 

В

Результат пошуку зображень за запитом "падіння трої"    

Г

Результат пошуку зображень за запитом "греки на кораблях"

 

4.      Винайдіть правильний вихід із запропонованої ситуації (4 бали) 

Відповідаючи на питання  «Чому  майже через три  тисячі років після свого створення поеми Гомера екранізуються, викликають захоплення і мають мільйони прихильників?», у класі було висловлено  декі­лька думок. Ви вважаєте, що правильним твердженням є:

А     люди за три тисячі років майже не змінилися: вони все ще ведуть спустошливі війни; як і раніше, вони закохуються, гніва­ються, страждають та співчувають іншим;

Б      в «Одіссеї» широко використовуються пригодницькі, казкові, фантастичні елементи;

В     поеми Гомера  вважаються енциклопедією життя давніх греків.

 

ІІ-й рівень. Виконайте завдання (16 балів)

5.      Дайте  визначення літературним поняттям (2 бали*3 завдань = 6 балів):

антична   література;

елегія;

«гомерівське питання»

 

6.      Фразелогізми – сталі словосполучення, що вживаються у переносному значенні. Вони мають різне походження. Наведіть  2 приклади фразеологізміів міфологічного походження, поясніть їх значення, коротко передай історію їх виникнення (5 балів*2 приклади =10 балів).

 

 

 

Фразеологізм

Його  значення

Історія  виникнення

0,5 б

1,5 б

3 б

 

 

 

 

ІІІ-й рівень. 

 Виконайте завдання (1 завдання – 30 балів: зміст – 18, мовне оформлення – 12)

7.      Напишіть твір-роздум на одну з тем:

Навіщо  людині  даровано іскру Прометея? (за  трагедією Есхіла «Прометей закутий»).

Мій улюблений герой античних міфів.

Біблія в моєму житті.                                  

«Іліада» – енциклопедія життя стародавніх греків».

 

Максимальна кількість балів – 60.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання I (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

із зарубіжної літератури в 2019-2020 навчальному році

жовтень

9 клас

I-й рівень. Виконайте тестові завдання (5 тестів по 4 бали = 20 балів)

1.     Оберіть одну правильну відповідь (4 бали)

На монеті номіналом 2 євро зображено головного героя літературного твору…

 

А «Айвенго»

Б «Дон Кіхот»

В « Мандри Гуллівера»

2.   Установіть послідовність (4 бали) 

Установіть відповідність між письменниками та літературними жанрами, у яких вони досягли найбільших успіхів: 

А комедія; 

Б роман; 

В трагедія;       

Г сонет;   

Д епічна поема                                                     


1Результат пошуку зображень за запитом "сервантес" 2C:\Users\Виктор\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\6849BF3F.tmp

3Результат пошуку зображень за запитом "мольєр"4  C:\Users\Виктор\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\FFB8F8FB.tmp                                                          

 

 

3.      Оберіть одну правильну відповідь  (4 бали)

У якій країні зародилося Просвітництво?

А     Б     В

 Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "Англія флаг" Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "Франція флаг" Результат пошуку зображень за запитом "японія флаг"Результат пошуку зображень за запитом "японія флаг" Результат пошуку зображень за запитом "японія флаг"

4. Установіть відповідність між типом літературного героя та літературним напрямом (добою)  (4 бали):
1 носій однієї домінуючої пристрасті, риси характеру; 

2 незвичайна особистість, одинак зі страдницькою душею; 

3 типовий представник певного суспільного прошарку, конкретної епохи; 

4 природна людина, вихована за законами розуму та природи 

 

А Просвітництво; Б реалізм; В романтизм; Г класицизм; Д бароко.

 

5.  Оберіть одну правильну відповідь (4 бали)

Про кого розповідає поема Джорджа Байрона?

А     Б     В

C:\Users\Виктор\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\7ADCF667.tmpC:\Users\Виктор\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\AC0D140D.tmpРезультат пошуку зображень за запитом "20 гривень"

Г     Д

Результат пошуку зображень за запитом "10 гривень"C:\Users\Виктор\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\F63FE3A9.tmp

 


ІІ-й рівень. Виконайте завдання  (35 балів)

5. Творчість якого письменника пов’язана із цією ілюстрацією? (5 балів)

C:\Users\Виктор\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\CA549939.tmp

6.      Напишіть основні ознаки родів літератури + жанри + приклади творів

(15 балів):


Епос

Лірика

Драма

 

7.      Зробіть  ідейно-художній аналіз поезії (часткова відповідь – 3, неповна відповідь – 5, повна відповідь з певними помилками – 7, повна відповідь без граматичних і фактичних помилок – 15 балів).

 Всі давні та прикрії співи,

Всі мрії тяжкії страшні –

Я хочу тепер поховати

Навіки в великій труні.

Чи знаєте ви, чого буде

Труна та велика й важка? –

Кохання моє в неї ляже

І вся моя туга тяжка.

                                   Г. Гейне «Книга пісень»

 

ІІІ-й рівень. Виконайте завдання  (1 завдання – 30 балів)

8. Напишіть твір-роздум на одну з тем (1 завдання – 30 балів: зміст – 18, мовне оформлення – 12)

«Мій улюблений твір доби Просвітництва» 

«Чому Прометей залишається вічним образом у літературі?»

«Які людські й суспільні вади висміюються в «Мандрах Гуллівера» Дж. Свіфта?»

 

 

 

Максимальна кількість балів – 85.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завдання I (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади

із зарубіжної літератури

у 2019-2020 навчальному році

10 клас

жовтень

 

I-й рівень. Виконайте тестові завдання (4 тести по 4 бали = 16 балів)

  1. Оберіть одну правильну відповідь (4 бали).

Батьком «Нової драми» вважають…

А   Б   В   Г 

 Ð ÐµÐ·ÑƒÐ»ÑŒÑ‚ат пошуку зображень за запитом "шекспір"Результат пошуку зображень за запитом "мольєр"Результат пошуку зображень за запитом "ібсен"Результат пошуку зображень за запитом "брехт"

2.     Установіть відповідності (4 бали) між країною та автором зазначеного твору:

1      2

Результат пошуку зображень за запитом "англія"C:\Users\Виктор\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\9B3393B9.tmp

3      4

Результат пошуку зображень за запитом "греция"Результат пошуку зображень за запитом "шотландия"

Результат пошуку зображень за запитом "шотландія"Пов’язане зображення

А «Божественна комедія»     Б «Одіссея»   В «Гамлет»

 

3.   Оберіть одну правильну відповідь (4 бали)

У одному з малюнків зашифровано назву відомого твору Миколи Гоголя, який став своєрідною «емблемою» російської реалістичної літератури

 

 

 

А    Б   В  Г

Результат пошуку зображень за запитом "лапти"C:\Users\Виктор\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\AC0A712.tmpРезультат пошуку зображень за запитом "шинель"Результат пошуку зображень за запитом "фуфайка"

 

4.  Оберіть одну правильну відповідь (4 бали)

Про кого розповідає поема Джорджа Байрона?

А     Б     В

C:\Users\Виктор\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\7ADCF667.tmpC:\Users\Виктор\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\AC0D140D.tmpРезультат пошуку зображень за запитом "20 гривень"

Г     Д

Результат пошуку зображень за запитом "10 гривень"C:\Users\Виктор\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\F63FE3A9.tmp

 

ІІ-й рівень. Виконайте завдання (2 завдання по 15 балів = 30 балів)

 

5.     Дайте визначення  літературним  поняттям (5 балів *3 = 15 балів):

вічний герой;

трагедія;

епічна поема.

 

6.     Зробіть   ідейно-художній аналіз поезії (часткова відповідь – 3, неповна відповідь – 5, повна відповідь з певними помилками – 7, повна відповідь без граматичних і фактичних помилок – 15 балів).

 

У вирій ластівки летять,

Роняє листя тихий сад,

Біліє іній узбереж.

А ти не йдеш, а ти не йдеш...

О вийди знов мені навстріч,

Тебе чекаю день і ніч,

Прийди, щоб я схилитись міг,

До губ твоїх, до губ твоїх!

 

Вже пізня осінь у полях,

Пожовклий лист упав на шлях,

Дзвенить морозу срібна креш...

А ти не йдеш, а ти не йдеш?

                                  М. Емінеску «Чому не йдеш?»

 

 

                            ІІІ-й рівень. 

Виконайте завдання (1 завдання – 30 балів)

 

7. Напишіть твір-роздум на одну з тем (1 завдання – 30 балів: зміст – 18, мовне оформлення – 12).

Багатогранність шекспірівських характерів.

Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості в поемі «Одіссея»

 

 

Максимальна кількість балів – 76.

 

docx
Додано
22 жовтня
Переглядів
849
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку