Завдання I (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
із зарубіжної літератури в 2019-2020 навчальному році
8 клас
жовтень
I-й рівень. Виконайте тестові завдання (14 балів)
1. Оберіть одну правильну відповідь (2 бали).
Найвідомішими давньогрецькими трагедіографами були:
А Есхіл, Софокл, Еврипід;
Б Есхіл, Софокл, Менандр;
В Есхіл, Софокл, Аристофан.
2. Установіть відповідність (4 бали) між назвою вірша та його автором:
1. Сапфо; А «Принеси води, юначе…»;
2. Анакреонт; Б «Серце, серце…»;
3. Тіртей; В «До богів подібний…»;
4. Архілох. Г «Добре вмирати тому…».
3. Установіть послідовність (4 бали).
Установіть хронологію подій давньогрецьких міфів Троянського циклу:
А
Б
В
Г
4. Винайдіть правильний вихід із запропонованої ситуації (4 бали)
Відповідаючи на питання «Чому майже через три тисячі років після свого створення поеми Гомера екранізуються, викликають захоплення і мають мільйони прихильників?», у класі було висловлено декілька думок. Ви вважаєте, що правильним твердженням є:
А люди за три тисячі років майже не змінилися: вони все ще ведуть спустошливі війни; як і раніше, вони закохуються, гніваються, страждають та співчувають іншим;
Б в «Одіссеї» широко використовуються пригодницькі, казкові, фантастичні елементи;
В поеми Гомера вважаються енциклопедією життя давніх греків.
ІІ-й рівень. Виконайте завдання (16 балів)
5. Дайте визначення літературним поняттям (2 бали*3 завдань = 6 балів):
антична література;
елегія;
«гомерівське питання»
6. Фразелогізми – сталі словосполучення, що вживаються у переносному значенні. Вони мають різне походження. Наведіть 2 приклади фразеологізміів міфологічного походження, поясніть їх значення, коротко передай історію їх виникнення (5 балів*2 приклади =10 балів).
Фразеологізм |
Його значення |
Історія виникнення |
0,5 б |
1,5 б |
3 б |
|
|
|
ІІІ-й рівень.
Виконайте завдання (1 завдання – 30 балів: зміст – 18, мовне оформлення – 12)
7. Напишіть твір-роздум на одну з тем:
Навіщо людині даровано іскру Прометея? (за трагедією Есхіла «Прометей закутий»).
Мій улюблений герой античних міфів.
Біблія в моєму житті.
«Іліада» – енциклопедія життя стародавніх греків».
Максимальна кількість балів – 60.
Завдання I (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
із зарубіжної літератури в 2019-2020 навчальному році
жовтень
9 клас
I-й рівень. Виконайте тестові завдання (5 тестів по 4 бали = 20 балів)
1. Оберіть одну правильну відповідь (4 бали)
На монеті номіналом 2 євро зображено головного героя літературного твору…
А «Айвенго»
Б «Дон Кіхот»
В « Мандри Гуллівера»
2. Установіть послідовність (4 бали)
Установіть відповідність між письменниками та літературними жанрами, у яких вони досягли найбільших успіхів:
А комедія;
Б роман;
В трагедія;
Г сонет;
Д епічна поема
1 2
34
3. Оберіть одну правильну відповідь (4 бали)
У якій країні зародилося Просвітництво?
А Б В
4. Установіть відповідність між типом літературного героя та літературним напрямом (добою) (4 бали):
1 носій однієї домінуючої пристрасті, риси характеру;
2 незвичайна особистість, одинак зі страдницькою душею;
3 типовий представник певного суспільного прошарку, конкретної епохи;
4 природна людина, вихована за законами розуму та природи
А Просвітництво; Б реалізм; В романтизм; Г класицизм; Д бароко.
5. Оберіть одну правильну відповідь (4 бали)
Про кого розповідає поема Джорджа Байрона?
А Б В
Г Д
ІІ-й рівень. Виконайте завдання (35 балів)
5. Творчість якого письменника пов’язана із цією ілюстрацією? (5 балів)
6. Напишіть основні ознаки родів літератури + жанри + приклади творів
(15 балів):
Епос
Лірика
Драма
7. Зробіть ідейно-художній аналіз поезії (часткова відповідь – 3, неповна відповідь – 5, повна відповідь з певними помилками – 7, повна відповідь без граматичних і фактичних помилок – 15 балів).
Всі давні та прикрії співи,
Всі мрії тяжкії страшні –
Я хочу тепер поховати
Навіки в великій труні.
Чи знаєте ви, чого буде
Труна та велика й важка? –
Кохання моє в неї ляже
І вся моя туга тяжка.
Г. Гейне «Книга пісень»
ІІІ-й рівень. Виконайте завдання (1 завдання – 30 балів)
8. Напишіть твір-роздум на одну з тем (1 завдання – 30 балів: зміст – 18, мовне оформлення – 12)
«Мій улюблений твір доби Просвітництва»
«Чому Прометей залишається вічним образом у літературі?»
«Які людські й суспільні вади висміюються в «Мандрах Гуллівера» Дж. Свіфта?»
Максимальна кількість балів – 85.
Завдання I (шкільного) етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
із зарубіжної літератури
у 2019-2020 навчальному році
10 клас
жовтень
I-й рівень. Виконайте тестові завдання (4 тести по 4 бали = 16 балів)
Батьком «Нової драми» вважають…
А Б В Г
2. Установіть відповідності (4 бали) між країною та автором зазначеного твору:
1 2
3 4
А «Божественна комедія» Б «Одіссея» В «Гамлет»
3. Оберіть одну правильну відповідь (4 бали)
У одному з малюнків зашифровано назву відомого твору Миколи Гоголя, який став своєрідною «емблемою» російської реалістичної літератури
А Б В Г
4. Оберіть одну правильну відповідь (4 бали)
Про кого розповідає поема Джорджа Байрона?
А Б В
Г Д
ІІ-й рівень. Виконайте завдання (2 завдання по 15 балів = 30 балів)
5. Дайте визначення літературним поняттям (5 балів *3 = 15 балів):
вічний герой;
трагедія;
епічна поема.
6. Зробіть ідейно-художній аналіз поезії (часткова відповідь – 3, неповна відповідь – 5, повна відповідь з певними помилками – 7, повна відповідь без граматичних і фактичних помилок – 15 балів).
У вирій ластівки летять,
Роняє листя тихий сад,
Біліє іній узбереж.
А ти не йдеш, а ти не йдеш...
О вийди знов мені навстріч,
Тебе чекаю день і ніч,
Прийди, щоб я схилитись міг,
До губ твоїх, до губ твоїх!
Вже пізня осінь у полях,
Пожовклий лист упав на шлях,
Дзвенить морозу срібна креш...
А ти не йдеш, а ти не йдеш?
М. Емінеску «Чому не йдеш?»
ІІІ-й рівень.
Виконайте завдання (1 завдання – 30 балів)
7. Напишіть твір-роздум на одну з тем (1 завдання – 30 балів: зміст – 18, мовне оформлення – 12).
Багатогранність шекспірівських характерів.
Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості в поемі «Одіссея»
Максимальна кількість балів – 76.