Тренувальні тестові завдання з основних розділів курсу алгебри та геометрії, включаючи різні види текстових задач на відсотки і дроби, вправи на встановлення відповідності між величинами, для повторення та підготовки до державної підсумкової атестації з математики у 9 класі,
Завдання-тренажери для підготовки до ДПА з математики
для 9 класу
Тема: Дії з раціональними виразами
Завдання 1 ( тип 1).
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
Розв’язання: В кожному виразі відповіді, знаходимо значення виразу:
Порівняємо отримані результати:
Бачимо, що найменшим є число 0,4. Відповідь: 4.
Розв’язати самостійно:
2. Вкажіть вираз, значення якого є найменшим:
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
3. Вкажіть вираз, значення якого є найменшим:
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
4. Вкажіть вираз, значення якого є найменшим:
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
5. Вкажіть вираз, значення якого є найменшим:
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
6. Вкажіть вираз, значення якого є найменшим:
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
7. Вкажіть вираз, значення якого є найменшим:
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
8. Вкажіть вираз, значення якого є найменшим:
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
9. Вкажіть вираз, значення якого є найменшим:
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
10. Вкажіть вираз, значення якого є найменшим:
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
Завдання 1 ( тип 2).
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
Розв’язання: Перемножимо дані числа
у всіх множниках )
Далі, перемноживши , отримаємо відповідь: 216. Відповідь: 2
Розв’язати самостійно:
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
||||||||||
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
|
Завдання 1 ( тип 3).
1. Запишіть у відповідь номери вірних рівностей:
1) 2) 3) 4)
Розв’язання: Виконаємо обчислення:
Відповідь: 2; 4.
Розв’язати самостійно:
2. Запишіть у відповідь номери вірних рівностей:
1) 2) 3) 4)
3. Запишіть у відповідь номери вірних рівностей:
1) 2) 3) 4)
4. Запишіть у відповідь номери вірних рівностей:
1) 2) 3) 4)
5. Запишіть у відповідь номери вірних рівностей:
1) 2) 3) 4)
6. Запишіть у відповідь номери вірних рівностей:
1) 2) 3) 4)
7. Запишіть у відповідь номери вірних рівностей:
1) 2) 3) 4)
8. Запишіть у відповідь номери вірних рівностей:
1) 2) 3) 4)
9. Запишіть у відповідь номери вірних рівностей:
1) 2) 3) 4)
10. Запишіть у відповідь номери вірних рівностей:
1) 2) 3) 4)
Завдання 1 ( тип 4).
1. Для кожного десяткового дробу вкажіть його розклад у вигляді суми розрядних доданків:
А. 0,9024 Б. 9,2004 В. 0,9204
1) 2)
3) 4)
Розв’язання А: розкладемо на суму розрядних доданків:
0,9024 = 0,9 + 0,00+ 0,002 + 0,0004=
Аналогічно перетворюємо кожне число
Б) 9,2004= 9
. Відповідь: А-1, Б – 3, В- 2.
Розв’язати самостійно:
2. Для кожного десяткового дробу вкажіть його розклад у вигляді суми розрядних доданків:
А. 0,7407 Б. 7,4007 В. 0,7047
1) 2)
3) 4)
3. Для кожного десяткового дробу вкажіть його розклад у вигляді суми розрядних доданків:
А. 0,8402 Б. 8,4002 В. 0,8042
1) 2)
3) 4)
4. Для кожного десяткового дробу вкажіть його розклад у вигляді суми розрядних доданків:
А. 0,0573 Б. 0,5073 В. 0,5703
1) 2)
3) 4)
5. Для кожного десяткового дробу вкажіть його розклад у вигляді суми розрядних доданків:
А. 0,8014 Б. 8,1004 В. 0,8104
1) 2)
3) 4)
6. Для кожного десяткового дробу вкажіть його розклад у вигляді суми розрядних доданків:
А. 0,4013 Б. 4,1003 В. 0,4103
1) 2)
3) 4)
Тема: Графічна залежність між величинами
Завдання 2.
Розв’язання:
По осі Ох знаходимо 200 км / год - що відповідає 2 клітинам, піднімаємося до перетину з графіком і дивимося відповідне значення на осі Оу. Відповідь: 1 (mc).
Розв’язати самостійно:
Тема: Задачі на знаходження відсотків
Завдання 3.
Розв’язання:
1-й спосіб:
98000000 – 100%
? - 50%,
98000000:100=980000= 49000000 (грн.).
2 –й спосіб:
50% - половина від 100%, значить 98000000:2= 49000000 (грн.).
Відповідь: 49000000 грн.
Розв’язати самостійно:
Завдання 4.
Розв’язання: Знайдемо загальну кількість частин 7 + 13 = 20 частин;
20ч – 100%
13ч - ? %- листяні; 13
Відповідь: 65%.
Розв’язати самостійно:
2. Число хвойних дерев в парку відноситься до числа листяних як 2:23. Скільки відсотків дерев в парку складають листяні?
3. Число хвойних дерев в парку відноситься до числа листяних як 23:27. Скільки відсотків дерев в парку складають листяні?
4. Число хвойних дерев в парку відноситься до числа листяних як 3:22. Скільки відсотків дерев в парку складають листяні?
5. Число хвойних дерев в парку відноситься до числа листяних як 43:7. Скільки відсотків дерев в парку складають листяні?
6. Число хвойних дерев в парку відноситься до числа листяних як 89:11. Скільки відсотків дерев в парку складають листяні?
7. Число хвойних дерев в парку відноситься до числа листяних як 7:3. Скільки відсотків дерев в парку складають листяні?
8. Число хвойних дерев в парку відноситься до числа листяних як 59:41. Скільки відсотків дерев в парку складають листяні?
9. Число хвойних дерев в парку відноситься до числа листяних як 9:41. Скільки відсотків дерев в парку складають листяні?
10. Число хвойних дерев в парку відноситься до числа листяних як 77:23. Скільки відсотків дерев в парку складають листяні?
Задачі на дроби.
Завдання 5.
Розв’язання: Кількість всіх куль візьмемо за 1, тоді в антракті було продано
Відповідь: 128.
Розв’язати самостійно:
Задачі про вклади
Завдання 6.
1. Ощадний банк нараховує на строковий вклад 20% річних. Вкладник поклав на рахунок 500 грн. Яка сума буде на цьому рахунку через рік, якщо жодна операція з рахунком проводитися не буде?
Розв’язання: 500 грн. – 100%; 500 Відповідь: 600 грн.
Розв’язати самостійно:
Задачі на уцінку товару
Завдання 7.
Розв’язання: ? – 100%
880р. – 80%, 880
Відповідь: 1100 грн.
Розв’язати самостійно:
Задачі на прибуток підприємства
Завдання 8.
Розв’язання: 1) 100% - 80%= 20% - приватним особам.
2) 60000000р. – 100%
? - 20%, 0000000
Відповідь: 12000000 грн.
Розв’язати самостійно:
Задачі на долі
Завдання 9
Розв’язання: 1) 3 + 5= 8 – всього долей.
2) 20000000: 8 = 2500000 грн – на 1 долю.
3) 25000005 = 12500000 грн - 5 долей..
Відповідь: 12500000 грн.
Розв’язати самостійно:
Тема: Розв’язування лінійних рівнянь
Завдання 10.
Розв’язання: перенесемо невідомі доданки в ліву частину, відомі доданки в праву частину:
Відповідь:
Розв’язати самостійно:
Тема: Розв’язування раціональних рівнянь
Завдання 11.
Розв’язання: Зведемо доданки до спільного знаменника:
Відповідь: 6.
Розв’язати самостійно:
Тема: Квадратні рівняння
Завдання 12.
Розв’язання: 1
скористаємося зворотного теоремою Вієта: 42 розкладемо на множники так,
щоб їх різниця дорівнювала 13; це числа 7 і 6. Тоді х1 = - 6, х2 = - 7. Відповідь: -6; -7.
: знайдемо дискримінант Д= в2 – 4ас; Д = 132 - 4= 169 – 168=1; х1= =-6; 2= Відповідь: -6; -7.
Розв’язати самостійно:
Тема: Нерівності
Завдання 13 ( тип 1).
Розв’язання: 72= 49 65; 82 = 6465, значить М відповідає числу .
Відповідь: М.
Розв’язати самостійно:
Завдання 14 ( тип 2).
1) 2) 3)
Розв’язання:
1) якщо , то
вірно;
2);
тоді невірно;
3) ми уже вияснили, що від’ємне число , тоді вірно.
Відповідь: 1; 3.
Розв’язати самостійно:
1) 2) 3)
1) 2) 3 ) .
1) 2) 3) .
1) 2) 3)
1) 2) 3) .
1) 2) 3) .
Завдання 15 ( тип 3).
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
Розв’язання: На координатній прямій видно, що с <а, значить варіант 1) не може бути вірним; 2) при множенні нерівності с <а, на від’ємне число, знак нерівності змінюється, значить нерівність вірна; 3) і 4) якщо до обох частин нерівності додати одне і те ж число, то нерівність вірна або міркувати як в прикладах типу 3 ..
Відповідь: 1.
Розв’язати самостійно:
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
4. На координатній прямій зображені числа а і с. Яка із наступних нерівностей невірна?
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
5. На координатній прямій зображені числа а і с. Яка із наступних нерівностей невірна?
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
6. На координатній прямій зображені числа а і с. Яка із наступних нерівностей невірна?
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
7. На координатній прямій зображені числа а і с. Яка із наступних нерівностей невірна?
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
Завдання 16 ( тип 4 ).
Розв’язання: Щоб порівняти числа, необхідно їх привести до одного виду:
внесемо під знак кореня числа, які не стоять під коренем.
=; ; тепер порівняємо і запишемо в
порядку зростання (від меншого до більшого).
Відповідь:
Розв’язати самостійно:
Тема: Властивості степеня
Завдання 17 (тип 1).
Розв’язання: . При піднесенні добутку до степеня,підносимо до цього степеня кожний множник. При піднесенні до квадрату кореня квадратного, отримуємо підкореневий вираз. Відповідь: 1.
Розв’язати самостійно:
Завдання 18 ( тип 2).
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
Розв’язання: Скористаємося властивостями степеня: показники віднімаються при діленні, тоді представимо наш вираз у вигляді частки Тепер ми бачимо, що такий вираз стоїть під номером 2.
Відповідь: 2.
Розв’язати самостійно:
2. Який із виразів дорівнює ?
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
3. Який із виразів дорівнює ?
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
4. Який із виразів дорівнює ?
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
5. Який із виразів дорівнює ?
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
6. Який із виразів дорівнює ?
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
Завдання 19 ( тип 3).
Розв’язання: Застосуємо властивості степеня: при піднесені степеня до степеня показники перемножаються, при діленні – віднімаються:
. Відповідь:
Розв’язати самостійно:
Тема: Застосування теореми Піфагора
Завдання 20.
Розв’язання: Якщо проаналізувати рух хлопчика, то ми побачимо, що він йшов по катетам прямокутного трикутника. Тоді знайти треба гіпотенузиу (відстань від будинку до місця, де виявився хлопчик).
АВ = =450м
= А
Відповідь: 510м.
450м ?
Розв’язати самостійно: 240м
С В
1. Хлопчик пройшов від будинку по напрямку на схід 120 м. Потім повернув на північ і пройшов 50 м. На якій відстані (в метрах) від будинку виявився хлопчик?
2. Хлопчик пройшов від будинку по напрямку на схід 560 м. Потім повернув на північ і пройшов 420 м. На якій відстані (в метрах) від будинку виявився хлопчик?
3. Хлопчик пройшов від будинку по напрямку на схід 400 м. Потім повернув на північ і пройшов 300 м. На якій відстані (в метрах) від будинку виявився хлопчик?
4. Хлопчик пройшов від будинку по напрямку на схід 990 м. Потім повернув на північ і пройшов 200 м. На якій відстані (в метрах) від будинку виявився хлопчик?
Завдання 21.
Розв’язання: Ми знаємо, що захід і північ знаходяться один до одного під прямим кутом.
А 700м В Треба знайти АД.
ДН= 820 – 700 = 120;
160м
Д Н 820м С АДН – прямокутний,
АН = ВС = 160м
По т. Піфагора АД = Відповідь: 200м.
Розв’язати самостійно:
1. Дівчинка пройшла від будинку по напрямку на захід 980 м. Потім повернула на північ і пройшла 280 м. Після цього вона повернула на схід і пройшла ще 980 м. На якій відстані (в метрах) від будинку виявилася дівчинка?
2. Дівчинка пройшла від будинку по напрямку на захід 480 м. Потім повернула на північ і пройшла 720 м. Після цього вона повернула на схід і пройшла ще 480 м. На якій відстані (в метрах) від будинку виявилася дівчинка?
3. Дівчинка пройшла від будинку по напрямку на захід 120 м. Потім повернула на північ і пройшла 320 м. Після цього вона повернула на схід і пройшла ще 720 м. На якій відстані (в метрах) від будинку виявилася дівчинка?
3. Дівчинка пройшла від будинку по напрямку на захід 380 м. Потім повернула на північ і пройшла 180 м. Після цього вона повернула на схід і пройшла ще 380 м. На якій відстані (в метрах) від будинку виявилася дівчинка?
4. Дівчинка пройшла від будинку по напрямку на захід 160 м. Потім повернула на північ і пройшла 80 м. Після цього вона повернула на схід і пройшла ще 220 м. На якій відстані (в метрах) від будинку виявилася дівчинка?
Тема: Задачі на подібність
Завдання 22.
Розв’язання: Д
ВЕ = 1,5 м; СД= ?; ВС = 16 ш; АВ = 4 ш.
( кут С спільний; трикутники Е
прямокутні).
А
В С
Тоді АС = 16+4=20;
; Відповідь: 7,5 м.
Розв’язати самостійно:
Тема: Знаходження площі та елементів фігури
Завдання 23.
Розв’язання: Так як ділянка прямокутна,
то його Ѕ= a2;
тоді a = 110000:100 = 1100м. Відповідь: 1100м.
Розв’язати самостійно:
Завдання 24.
Розв’язання: За умовою задачі нова труба повинна мати
Ѕ=Ѕ1+ Ѕ2; Ѕ= ; r1=6:2=3; r2= 8:2=4; Ѕ1= 9; S2= 16; S= 16 + 9 = 25; тоді радіус нової труби дорівнює 5 см, а діаметр 10 см. Відповідь: 10 см. (Більш простий спосіб:
Розв’язати самостійно:
Завдання 25.
Розв’язання: Знайдемо площу дошки: 2 ∙ 0,2 ∙ 0,001 = 0,0004м2, площа балки: 10 ∙ 0,5 ∙ 0,8 = 4м2; знайдемо кількість дощок: 4: 0,0004 = 40000: 4 = 10000 досок. Відповідь: 10000 досок.
Розв’язати самостійно:
Тема: Теорія ймовірності
Завдання 26.
Розв’язання: Всього тризначних чисел 999- 99 = 900; з них на 33 діляться (132+ 33 ∙ (n-1)) = 990; 990; (999: 33 = 30 і 7 в остачі, тоді 33 ∙ 30 = 990, по формулі n-го члена арифметичної прогресії); 33n = 990 - (132 -33); 33n = 891; n = 27; Таким чином ймовірність Р = 27/900 = 0,03; Відповідь: 0,03.
Розв’язати самостійно:
2. Коля вибирає тризначне число. Знайдіть ймовірність того, що воно ділиться на 4.
3. Андрій вибирає тризначне число. Знайдіть ймовірність того, що воно ділиться на 10.
4. Коля вибирає тризначне число. Знайдіть ймовірність того, що воно ділиться на 93.
5. Максим вибирає тризначне число. Знайдіть ймовірність того, що воно ділиться на 98.
6. Женя вибирає тризначне число. Знайдіть ймовірність того, що воно ділиться на 2.
7. Стас вибирає тризначне число. Знайдіть ймовірність того, що воно ділиться на 20.
8. Вова вибирає тризначне число. Знайдіть ймовірність того, що воно ділиться на 49.
9. Валя вибирає тризначне число. Знайдіть ймовірність того, що воно ділиться на 50.
10. Женя вибирає тризначне число. Знайдіть ймовірність того, що воно ділиться на 52.
11. Телевізор у Марини зламався і показує тільки один випадковий канал. Марина вмикає телевізор. В цей час по восьми каналах з сорока показують кінокомедії. Знайдіть ймовірність того, що Марина потрапить на канал, де комедія не йде. Пояснення: 40 - 8 = 32; Р = 32/40 = 0, 8. Відповідь: 0,8.
12. Телевізор у Саші зламався і показує тільки один випадковий канал. Саша вмикає телевізор. В цей час по п'ятнадцяти каналах з п'ятдесяти показують кінокомедії. Знайдіть ймовірність того, що Саша потрапить на канал, де комедія не йде.
13.Телевізор у Олі зламався і показує тільки один випадковий канал. Оля вмикає телевізор. В цей час по семи каналах з двадцяти одного показують новини. Знайдіть ймовірність того, що Оля потрапить на канал, де новини не йдуть.
14.Телевізор у Колі зламався і показує тільки один випадковий канал. Коля вмикає телевізор. В цей час по дев'яти каналам з двадцяти одного показують новини. Знайдіть ймовірність того, що Коля потрапить на канал, де новини не йдуть.
15. На тарілці 20 пиріжків: 2 з м'ясом, 16 з капустою і 2 з вишнею. Рома навмання вибирає один пиріжок. Знайдіть ймовірність того, що він виявиться з вишнею.
16. На тарілці 10 пиріжків: 5 з м'ясом, 2 з капустою і 3 з вишнею. Андрій навмання вибирає один пиріжок. Знайдіть ймовірність того, що він виявиться з вишнею.
17.У фірмі таксі в даний момент вільно 15 машин: 3 чорних, 6 жовтих і 6 зелених. За викликом виїхала одна з машин, що випадково опинилася найближче до замовника. Знайдіть ймовірність того, що до нього приїде жовте таксі.
18. Маша з татом вирішили покататися на колесі огляду. Всього на колесі п'ятнадцять кабінок, з них 2 - сині, 10 - зелені, інші - червоні. Кабінки по черзі підходять до платформи для посадки. Знайдіть ймовірність того, що Маша буде кататися в червоній кабінці.
19.У бабусі 10 чашок: 8 з червоними квітами, інші з синіми. Бабуся наливає чай в випадково вибрану чашку. Знайдіть ймовірність того, що це буде чашка з синіми кольорами.
20. На іспиті 40 квитків, Сеня не вивчив 8 з них. Знайдіть ймовірність того, що йому попадеться невивчений квиток.
21. На іспиті 20 квитків, Андрій не вивчив 1 з них. Знайдіть ймовірність того, що йому попадеться невивчений квиток.
22. Батьківський комітет закупив 20 пазлів для подарунків дітям на закінчення року, з них 11 з машинами і 9 з видами міст. Подарунки розподіляються випадковим чином. Знайдіть ймовірність того, що Іллі дістанеться пазл з машиною.
23. Батьківський комітет закупив 25 пазлів для подарунків дітям на закінчення року, з них 19 з машинами і 6 з видами міст. Подарунки розподіляються випадковим чином. Знайдіть ймовірність того, що Віті дістанеться пазл з машиною.
24. В середньому на 50 кишенькових ліхтариків припадає п'ять несправних. Знайдіть ймовірність купити працюючий ліхтарик.
25.В середньому на 100 кишенькових ліхтариків припадає дев'ять несправних. Знайдіть ймовірність купити працюючий ліхтарик.
26. У середньому з кожних 150 які надійшли на продаж 120 акумуляторів заряджені. Знайдіть ймовірність того, що куплений акумулятор не заряджений.
27. В середньому з кожних 100 щонадійшли на продаж 96 акумуляторів заряджені. Знайдіть ймовірність того, що куплений акумулятор не заряджений. 28. Стьопа навмання вибирає двозначне число. Знайдіть ймовірність того, що воно починається на 8.
29. Максим навмання вибирає двозначне число. Знайдіть ймовірність того, що воно починається на 3.
30.Андрій навмання вибирає двозначне число. Знайдіть ймовірність того, що воно закінчується на 5.
Тема: Відповідність між графіком та функцією.
Завдання 27.
1. Графік якої з наведених нижче функцій зображений на малюнку?
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
Розв’язання: На малюнку зображено графік квадратичної функції, вітки параболи напрямлені вгору, координати точки перетину з віссю Оу- (0; -3). 1 і 2 не підходить так як вітки напрямлені вгору; залишається вибір з 3 і 4; координати перетину з віссю Ох: для 3) 2х2 + 2х -3 = 0; по теоремі Вієта х1 ∙ х2 = -3, х1 + х2 = -в, по малюнку корені протилежні і більший корінь додатній, значить в має знак «-2».
Значить зображена функція 4. Відповідь: 4.
Розв’язати самостійно:
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
1. |
|
|
2. |
|
|
3. |
|
|
4. |
|
1. |
34 |
|
2. |
3 |
|
3. |
-21 |
|
4. |
-3 |
Розв’язання: Вітки параболи напрямлені вгору, значить а- додатній коефіцієнт і відповіді 3, 4 не підходять; вибір з відповідей 1 і 2. За графіком видно, що від вершини параболи або осі симетрії: при х = 1, у = 3 і а = 3: 1 = 3. Відповідь: 2.
Розв’язати самостійно:
1. |
1 |
|
2. |
-11 |
|
3. |
-6 |
|
4. |
-1 |
1. |
0 |
|
2. |
-1 |
|
3. |
1 |
|
4. |
-4 |
1. |
-10 |
|
2. |
-2 |
|
3. |
2 |
|
4. |
10 |
1. |
-6 |
|
2. |
-1 |
|
3. |
-3 |
|
4. |
1 |
Тема: Знаходження значення виразу
Завдання 28.
Розв’язання: Підставимо у вираз числове значення змінної:
Відповідь:
Розв’язати самостійно: