Завдання з геометричними фігурами
Завдання з геометричними фігурами значною мірою впливають на розвиток образного і конструктивного мислення, адже розв’язуючи такі завдання відбувається збагачення емоційного та чуттєвого досвіду дитини, формування сенсорної культури (розрізнення форм, кольорів, розмірів тощо), сприяння розвитку основних психічних процесів (сприймання, пам’ять, увага, мислення, мовлення) та пізнавальних здібностей (допитливість, винахідливість, раціональність)
При вирішенні таких завдань мислення дітей стає більш гострим і вони можуть аналізувати, проводити порівняння, узагальнювати факти та робити висновки. Міркування учнів стають зрозумілими, переконливими, послідовними, логічними. Саме в процесі вирішення таких завдань найбільш природним шляхом учні можуть формувати елементи творчого математичного мислення.
Завдання 1 «Що зайве і чому?»
Перед учнем знаходиться листок з надрукованою на ньому схемою. Завдання учня визначити, що зайве у кожному з квадратів та обґрунтувати свою відповідь.
Завдання 2. Судоку
Необхідно заповнити вільні клітинки запропонованими фігурами так, щоб в кожному рядку, в кожному стовпці і в кожному малому квадраті, кожна фігура зустрічалася лише один раз.
Завдання 3. «Заповни таблицю»
Перед учнем знаходиться листок з надрукованою на ньому таблицею Завдання учня правильно заповнити порожні клітинки.
Завдання 4. «Порахуй та запиши»
Перед учнем знаходиться листок з надрукованою на ньому схемою Завдання учня правильно порахувати фігури та заповнити відповідні порожні клітинки.
Завдання 5. «Порахуй та розфарбуй»
Перед учнем знаходиться листок з надрукованою на ньому схемою Завдання учня правильно порахувати фігури та заповнити відповідні порожні клітинки.
Завдання 6. «Збери на ниточку намисто»
Перед учнем знаходиться листок з надрукованими на ньому намистинами Завдання зібрати на ниточку намисто за зразком
Завдання 7. «Знайди 2 однакові зображення»
Перед учнем знаходиться листок з надрукованими на ньому намистинами Завдання учня знайти 2 однакові зображення
Завдання 8. Склади частини у ціле
З’єднайте зазначені в таблицях дві частини деталей і намалювати фігури, що вийшли, в порожніх рамочках. (Деталі можна повертати в голові в будь-який бік, щоб знайти саме те положення, яке з’єднає ці деталі в одну геометричну фігуру)
Завдання 9. Цікаві фігури
Назвати фігури, з яких складаються картинки та розфарбувати їх зазначеними кольорами
Завдання 10. «Відремонтуй килимок»
Перед учнем знаходиться листок з надрукованими на ньому різнобарвними килимками. Знайдіть необхідний клаптик для їх ремонту.
Завдання 11. «Що зайве?»
Перед учнем знаходиться листок з надрукованими на ньому смужками з різними фігурами. Завдання учня знайти зайвий малюнок у кожному рядку.
Завдання 12. Гра «Тетріс»
Перед учнем знаходиться листок з схемою та вирізані деталі з гри Тетріс. Завдання учня скласти деталі згідно схеми.
Завдання 13. «Цифри і фігури»
Перед учнем знаходиться листок з цікавим прикладом з фігур. Завдання учня знайти, яке число буде замість знака питання.
Завдання 14. «Будь уважним»
Перед учнем знаходиться листок з різними фігурами. Завдання учня знайти і порахувати фігури. Результат записати у відповідні комірки.
Завдання 15. «Квіточки»
Знайдіть на малюнку усі трикутники, прямокутники, ромби та круги і розфарбуйте за зразком.
Завдання 16. Накладання фігур
У кожному із завдань три кольорові фігури, які необхідно послідовно (в умі) накласти одна на одну, та після знака «=» намалювати результат накладання.
Завдання 17. «Відремонтуй квадрат»
З’єднай деталі так, щоб отримати цілий квадрат.