Збережемо нашу Землю блакитною і зеленою

Про матеріал

Година спілкування покликана розширити і поглибити знання дітей з екології, з правил поводження під час надзвичайних ситуацій та ознайомити зі способами захисту від надзвичайних ситуацій;сприяти етичним взаєминам людини з довкіллям; викликати , розвивати та виховувати в учнів почуття відповідальності за майбутнє України і Землі в цілому.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Виховна година

Збережемо нашу Землю блакитною і зеленою

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

 

    Методична ідея та розробка: вчителя початкових класів

Порубльової Світлани Миколаївни

 

 

 

 

 

      Збережемо нашу Землю блакитною і зеленою

 

Мета: розширити і поглибити знання дітей з екології, з правил поводження під час надзвичайних ситуацій та ознайомити зі способами захисту від надзвичайних ситуацій;  сприяти етичним  взаєминам людини з довкіллям; викликати , розвивати та виховувати в учнів почуття відповідальності за майбутнє України і Землі в цілому.

Епіграф

«Доторкнутися до природи

можливо лише серцем»

Є просто храм, є храм науки

А є іще природи храм -

З лісами, які тягнуть руки

Назтруіч сонцю і вітрам.

«Храм природи» - ось якими словами назвав С.Смирнов наше навколишнє середовище.

Рибі — вода, птахам — повітря, звірям — ліси. А людині потрібна Батьківщина. Скажи, мені, будь-ласка, що для тебе значить Батьківщина? «Мікрофон» (Від дітей).

Знаєш, що таке Батьківщина?

Батьківщина — це ліс осінній

І гаряче сонячне коло.

Батьківщина — це труд і свято

Батьківщина — це мама і тато

Це твої найщиріші друзі

І бджола у весняному лузі

Батьківщина — це рідна мова

Це дотримане чесне слово,

Лан пшеничний і небо синє

                                                  Це твоя і моя Україна!

Оглянися довкола: який прекрасний, дивний світ нас оточує — ліси, поля, ріки, озера, гори, небо, сонце, звірі, птахи. Це все дивовижна природа! Наше життя невіддільне від неї. Що дає нам природа? Природа нас годує, напуває, одягає, вона щедра і безкорислива! Один мудрець сказав: «І якщо мені іноді хочеться жити до 120 років, то тільки тому, що одного життя мало, щоб випробувати до кінця свою чарівність і всю цілющу силу нашої природи. Любов до природи — одна з найвірніших ознак любові до Батьківщини.»

Та, нажаль, не завжди ми шануємо чарівну вроду природи. Безумне ставлення до навколишнього середовища призвело до того, що ми втрачаємо близько 20% усіх видів нині існуючих тварин. Промислові й побутові відходи отруюють поверхневі та підземні води, зменшують родючість ґрунтів.

На сьогодні у світі втрачено 1200 видів тварин. Протягом останніх століть в Україні зник дикий кінь (тарпан) тур. Та укр. Степовий сайгак. На грані зникнення світлий тхір, норка, горностай, вовк. Зникнення загрожує більш як 150 видам рослин України. Вони занесені до Червоної книги.

(Слайд про тварин).

1948 року було створено міжнародну Червону книгу, куди заносяться усі рослини і тварини, яким загрожує зникнення. А в 1982 року закон про Червону книгу було прийнято в Україні. Сьогодні до неї записано понад 800 видів рослин і тварин з метою їхньої  охорони і збереження. Чому ця книга називається Червоною? Ця книга називається так, тому, що червоний колір — колір небезпеки.

А зараз, діти, відгадавши кросворд, довідаєтесь про скарб, який є найдорожчим і найціннішим у світі.

  1. Це весняний чорний птах

      Називають його………………… (шпак)

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. За вікном сніжок                                                                                                            

Піднялася віхола                                                               

      Та не страшно пташщі

Що сидить під стріхою………….. (горобець)

  1. Хитра кума, що сліда замела……. (лисиця)               7
  2. Вправні будівельники

Майструють дашок

Із соснових гілок……………….. (мурахи)

  1. Я перша квітка в гаю

Синім цвітом зацвітаю………….. (пролісок)

  1. Влітку наїдається

Взимку відсипається………………. (ведмідь)

  1. Білі дзвіночки висять – гойдаються

Як вони називаються……….. (конвалії)

Яке основне слово ми отримали?

 

Так! Це природа!

На превеликий, жаль природа буває не завжди лагідною. Інколи  трапляються надзвичайні  природні ситуації: землетрус, повінь , пожежа, буревій… Які існують способи захисту від них ? (Повідомлення підготовлених учнів)

Дії при землетрусі.

Якщо землетрус застав вас у будинку, найкраще протягом 15-20 секунд вибігти на відкриту місцевість. Не можна стояти поблизу будівель, високих стін; не користуйтесь ліфтом. Якщо неможливо вибігти на вулицю сховайтесь під стіл, в шафу або відчиніть двері і станьте у дверний отвір. Обличчя закрийте руками, щоб не поранитися склом. Тримайтесь подалі від вікон та скляних перегородок.

Якщо підземні поштовхи застали вас на вулиці – відійдіть далі від будівлі, ліній електропередач. Не торкайтесь обірваного дроту – він може бути під напругою. В автобусі не треба зчиняти паніку, бити вікна, рватися до дверей. Водій зупинить автобус і відкриє двері.

Дії при повенях.

Якщо вода застала вас у полі, лісі, треба вийти на підвищені місця або вилізти на дерево. Можна використати всі предмети, які зможуть триматися на воді (дошки, уламки дерев). Якщо ви знаходитеся у домі, треба перенести необхідне майно на вищі поверхи або в ті місця, які не затоплюються водою. Обов’язково вимкнути газ. електрику, взяти документи, теплі речі, їжу.

Дії при пожежі.

Палаючий будинок залишають накрившись з головою мокрою ковдрою або верхнім одягом. В задимлених приміщеннях треба рухатися поповзом або пригнувшись. Якщо пожежа застала вас в степу або в лісі, кордон вогню слід переходити проти вітру, прикривши обличчя та голову одягом.

Правила пожежної безпеки.

Забороняється:

- розводити багаття в лісах, заростях очерету, поблизу хлібних полів;

- не можна палити сірники та кидати їх, не загасивши в полі, лісі.

Правила поведінки вдома.

Обережно користуватися вогнем, нагрівальним, електричним, газовим приладдям, не забувати вимикати після користування.

Отже, запам’ятайте ці правила і якщо трапиться надзвичайна ситуація не панікуйте, а дійте розсудливо та дотримуйтесь вказівок старших.

 

Підсумок

А зараз проведемо невеличкий підсумок нашої години спілкування.

  1. Гра «Хто чим славиться»

Всі представники живої природи мають свої особливі риси притаманні їм ознаки.

Гра «Хто чим славиться»

Соловейко – (піснею)

Джерельце – (водою)

Колосок – (зерном)

Сонечко – (світлом, теплом)

Квітка – (красою, ніжним запахом)

 

 

  1. Скласти прислів’я

У вас лежать на парті завдання «Склади прислів’я та приказки, поясни їх».

  1. Ліс і вода – (брат і сестра)
  2. Зрубали дерево – (прощавай птахи)
  3. Ліс – (це наше багатство)
  4. Ластівка день починає – (а соловей кінчає)
  5. Бережеш дерево – (бережеш життя)
  6. Рослини – (це окраса землі)
  7. Де знищується природа – (там знищується життя)
  8. Землю поважай – (вона дасть урожай)
  1. Складання пам’ятки

А тепер  ми зможемо з вами скласти пам’ятку «Поведінка учня в природному оточенні»

          1. Кожний зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя.

                ▪ Не топчи, не зривай рослин.

          2. Найкраща квітка та, що квітує, там де зросла.

                ▪ Не губи її!

          3. Щоб згубити молоде дерево, потрібні хвилини, а виростити – роки.

                ▪ Не ламай дерев, кущів!

          4. Не лови барвистих метеликів, що літають над квітами. Вони схожі на казкові літаючі квіти, і нікому не завдають шкоди.

          5. Не галасуй  у весняному лісі. Ти злякаєш пташку – вона залишить гніздо  

                ▪ Не руйнуй пташиних гнізд. Краще послухай щедрий голос лісу.

Світ навколо вас, діти, дуже привабливий та цікавий і ви живете у ньому, як у рідному домі, бо ви – теж частина цієї природи.

А щоб вам було тут затишно і добре, треба поводити себе мудро і оберігати довкілля, бо без нього не зможемо жити. Треба допомагати природі. Що ви можете корисного зробити і як ви можете допомогти природі напишіть на своїх відбитках рученят.

  1. Гра «Як зберегти природу»

А зараз вийдіть на середину класу. Проведемо гру «Як зберегти природу».

1. Якщо ти не нариваєш великих букетів квітів, то сплесни в долоні над головою.

2. Якщо ти ніколи не залишаєш сміття в лісі, то топни ногою.

3. Якщо ти не ламаєш гілок дерев, то підстрибни.

4. Якщо ти саджаєш і доглядаєш квіти, дерева, кущі, то підніми руку.

5. Якщо тобі подобаються квіти – посміхнися.

6. Якщо ти підібрав приблудне кошеня, то простягни руку вперед.

 

Якщо ти переконаний, що треба кожній людині піклуватися про природу, про все живе – простягни руки своїм сусідам і візьми їх за руки.

Давайте ось так, як ви взялися дружньо за руки, ми будемо єдині у прагненні зберегти нашу землю блакитною і зеленою. Ми на своїй планеті не тимчасові мешканці, а мудрі господарі.

 

 

doc
Пов’язані теми
Екологія, Виховна робота
НУШ
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
1643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку