Збірка "Фізкультхвилинки на уроках в початковій школі".

Про матеріал
Збірка фізкультхвилинок, які можна використовувати на будь-яких уроках в початковій школі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Фізкультхвилинки

на уроках в початковій школі

 

 

 

Підготувала вчитель початкових класів

Пирятинського ліцею №4

Гриценко В.О.

 

1 клас

Дивовижна природа

Трава маленька-маленька (діти присідають).
Дерева високі-високі (встають та підіймати руки догори).
Вітер дерева гойдає-гойдає (повертаються навколо себе).
То вправо, то вліво нахиляє (нахиляються вправо та вліво).
То вгору, то назад (тягнуться вгору та назад).
То вниз нахиляє (нахиляються вперед).
Птахи летять-відлітають (махають руками-«крилами»).
Учні за парти тихенько сідають (діти сідають за парти).

 Руханка

Вам не хочеться сидіти?
Треба трішки відпочити.
Руки вгору, руки вниз,
І сусіду посміхнись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть,
А тепер їх опустіть. 
Плигніть, любі, кілька раз.
До роботи братись час. 

Ранковий котик

Сірий котик міцно спав (діти закривають обличчя долонями),
Навіть пісню не співав.
Та, нарешті, пробудився (нахиляють голову вправо-вліво, вгору-вниз)
І довкола обдивився (діти роблять рух очима по колу, а потім вліво і вправо).
Став смачненько потягатись (потягування)
І чистенько умиватись (імітують руками вмивання).
Порозчісував він вуса (імітація розчісування вусів руками). 
Зуби й кігті нагострив (кілька разів міцно стискають кулачки та розслаблюють руку)
І до комірчини побрів (ходьба на місці).
Буде мишку полювати й добро оберігати (діти потирають долоні).
Ми, як котик, відпочили,
Щоб зміцніли наші сили. 

У лісі 

Ходить сонечко по колу (рух очима по колу),
Дрімає олениця (очі зімкнуті).
Ми йдемо з тобою в лузі тихо-тихо (відкрити очі).  
І йдемо ми в лісі, знайдемо стежину (подивитися вниз). 
Он сорока йде по гілці (подивитися вгору)
Дзьобом чистить спину.

Зайці плигають

Плиг-скок, плиг-скок! (чотири рази плигають на місці)
На білесенький сніжок. 
Присідають, слухають: (присідають та підставляють руку до вуха (ніби слухають))
Чи не йде десь вовк (двічі закривають обличчя руками).
Раз – зігнуться, розігнуться (нахиляються та стають рівно, слідкуючи за поставою),
Два – підстрибнуть, потягнуться (плигають та потягуються (двічі)),
Три – в долоні плескають (тричі інтенсивно плескають в долоні),
Головою кивають (повертають голову вліво, а потім вправо (двічі)).

 

 

 Африка

У спекотних країнах (діти легкими рухами пальців проводять по столу)
Носороги (руки ставлять на зігнуті розчепірені пальці)
Просто ходять по дорозі (руками рухаються вперед)
Мокнуть в річці бегемоти (долоні догори, стискаємо і розтискаємо пальці),
Дикі кішки – десь полюють (розкривають пальці віялом),
Крокодили (розкривають руки, з'єднані у зап'ясті),
Мавпенята (руки приставити до голови як вуха),
Зебри – жителі савани (розчепірені пальці плигають по столу),
І тропічні птахи (великі пальці переплести і махати долонями), – 
Є чому тут дивуватись (долоні перевертати вгору-вниз)!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    2 клас

Зайчики

Забавлялись зайченята, (встають, руки піднімають вгору)
Виглядаючи маму і тата. (руки на поясі, повертаються праворуч-ліворуч)
Ось так лапку до лапки. (плескають в долоні)
Ось так шапку до шапки. (руки піднімають до голови)
Ось так — вусом потрусили.(хитають головою)
Так — так — так! (стрибають на місці).

 

Про Петрика

Петрик йшов, йшов, йшов (крокують на місці)
І суницю знайшов. (нахиляються вперед)
З’їв і далі пішов. (імітація рухів, які виконує хлопчик)
Петрик йшов, йшов, йшов
І горішок знайшов.
Підняв і далі пішов.
Петрик йшов, йшов, йшов
І грибочок знайшов.
Поклав у кошик
і додому пішов. (сідають за парти)

 

Про товаришів

І направо, і наліво,
Щоб нічого не боліло.
Один і два, три і чотири —
Набираємося сили.
Нахилились, повернулись,
До товариша всміхнулись.

 

Про сонечко

Руки сонцю підставляйте,
З сонцем в піжмурки пограйте.
До вподоби нам ця гра.
Любить сонце дітвора.
Один, два — рада сонечку трава.

 

У садку

У садку зеленому
Яблук нарвемо.
В кошики великі
Ми їх складемо.
Ручки хай потрудяться —
Буде нелегко.
Вправними, бадьорими,
Дружними ростемо.

 

Вітерець

Сильний вітер до землі
гне дерева молоді, (присідають)
А вони ростуть, міцніють (піднімаються)
Вгору тягнуться, радіють. (встають навшпиньки, руки тягнуть вгору)

 

Фізкультурники

Тут трава росте висока ,
Тут стежинонька вузька.
Вище руки, вище ноги —
Не проста у нас дорога.
А тепер ідемо боком —
Із підскоком, із підскоком.
Походили на носочках,
А тоді на п’ятах.
Випростали добре спини
І звели лопатки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 клас

«Орел, слон, мавпа»
Орієнтовний час: 3-7 хвилин.
Хід гри: Діти стають колом. У центрі знаходиться ведучий. Він вказує на будь-якого учасника з кола та промовляє «орел», «слон» або «мавпа».
Для відтворення однієї фігури потрібно три учня. Ведучий вказує на певного школяра, промовляючи «орел». Дитина, на яку вказали, має зобразити дзьоб, а її сусіди – крила.
Якщо ведучий промовив «мавпа», то учасник, на якого він показав, має почати кривлятися, а його сусіди – зобразити руки, які чухають боки уявної «мавпи».
Якщо ведучий промовив «слон», учасник, на якого він показав, має зобразити хобот, а його сусіди з обох боків – великі вуха.

Сонце світить для тих...
Для цієї вправи попросіть учнів сісти в коло. Скажіть: «Сонце світить для тих, у кого в одязі є щось біле». Усі, хто мають в одязі щось біле, міняються місцями. Продовжуйте: «Сонце світить для тих, хто в туфлях (у піджаку, із хвостиками ...)».

«Миємо руки»
Узяли духмяне мило, (ритмічно потираємо долоні,наче миємо руки.)
Добре руки з ним помили.
Полетіли від води
Бризки з рук туди-сюди.
(Пальці стиснути в кулачок,потім з силою випрямити їх,наче струшуючи водичку.)
Рушничок я свій беру.
(Енергійні рухи імітують почерговевитирання кожної руки рушником.)
Швидко ручки обітру.

«Квасимо капусту»
Руками імітувати відповідні рухи.
- Ми капусту шаткували! Двічі — прямими, напруженимидолонями імітувати рухи сокири: вверх-униз.
- Солі в неї ми поклали! Двічі — пальці зібрані «щіпкою», «солимо капусту».
- Ми капусту м’яли, дерли! Двічі — енергійно стискати пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі.
- Смачну моркву туди терли! Двічі — пальці однієї руки стиснуті в кулак і здійснюють ритмічні рухи вверх-униз по долоні другої руки. Після цього змінити руки.

 

Про вправи

Фізкультвправи – у пошані,
Їх ми дуже любимо,
За хвилину відпочинем
І знання черпати будемо.
Руки вгору, руки вниз.
Сядь, устань і повернись.
Руки в боки й нахились
Вправо, вліво і вклонись.
Ноги трішки ти зігни
Й навприсядки походи.
Потім млин зроби руками.
Хай цей день щасливим стане.

 

 

 

Любимо вправи

  1. Руки вгору підіймаєм,
    Потім вниз їх опускаєм.
    Ту-лу-бом повигинаєм
    Раз, два, три – відпочиваєм.
    Ручками ми помахаєм
    І легенько пострибаєм.
    Трішки ми поприсідаєм.
    Вдих та видих – і сідаєм.

 

  1. Раз - підняти руки вгору,
    Два - схилитися додолу,
    Не згинайте, діти, ніг,
    Як торкаєтесь підлоги.
    Три, чотири - прямо стати,
    Будем знову починати.

 

  1. Встаньте, діти, посміхніться,
    Землі нашій поклоніться
    За щасливий день вчорашній.
    І до сонця потягніться.
    В різні боки нахиліться.
    Веретеном покрутіться.
    Раз присядьте, два присядьте.
    І за парти тихо сядьте.

 

4 клас

«Годинник»
Орієнтовний час: 7 хвилин.
Принцип: Вчитель пропонує уявити, що колектив класу – величезний годинник, який працює за відповідним сигналом педагога.
Запропонуйте учням розрахуватись по порядку (кожен має запам’ятати свій порядковий номер).
Потім вчитель називає час, наприклад, 10 годин 12 хвилин (той, у кого порядковий номер означає години, має плеснути у долоні, у кого хвилини – стрибнути). Той, хто помилився, вибуває з гри.

«Горизонтальна вісімка»
Мета: Розвиток міжпівкульної взаємодії, довільності, самоконтролю.
Намалюйте в повітрі в горизонтальній площині цифру вісім три рази спочатку однією рукою, потім іншою, потім обома руками одночасно.

Гра «Піраміда зі стаканчиків»
Вправа, яка стане корисною і педагогам, якщо колектив не відчуває себе командою. Фантастична гра, яка викличе море емоцій. Попереджаємо, буде галас! Але цікаво.
Гра-вправа вимагатиме від учасників терпіння та розуміння один одного. Об’єднайте клас у групи по 4-6 дітей. З гумової стрічки потрібно зробити кільце. Це може бути і гумка для волосся, головне, аби вона добре тягнулася.

До гумки на рівній відстані прив’яжіть цупкі нитки, їх кількість дорівнює кількості учасників у команді.
Діти мають розтягнути гумку так, аби вдалося одягнути її на перевернутий пластиковий чи паперовий стаканчик. Далі потрібно послабити натяг і зуміти перенести усі ємності, які є «будівельним» матеріалом піраміди.

Чому навчить гра: командній роботі, умінню слухати та ставити себе на місце іншого, терпінню, зосередженості, здатності шукати компроміси для вирішення проблеми.

Зоопарк
Вправа проводиться, сидячи в колі. Підготуйте картки із різними тваринами та роздайте дітям. Запропонуйте розглянути тваринку, зображену на картці, по черзі назвати своє ім’я та назву цієї тваринки. Для прикладу, почніть із себе: «Я – Софія, я – мавпенятко»). Коли всі назвали себе, поставте праворуч від себе вільний стілець, двічі поплескайте руками по своїх колінах і скажіть: «Мавпенятко, мавпенятко…», — далі двічі поплескайте руками по сидінню вільного стільця: «запрошує до себе вовченятко». Дитина, яка назвала себе вовченятком, швидко пересідає на вільний стілець. А учень, праворуч від якого звільнився стілець, запрошує до себе іншу тваринку. Продовжуйте, доки всі діти не поміняються місцями.

Знайди предмети
Сформуйте чотири групи дітей. Кожній групі дайте аркуш кольорового паперу. Наприклад, сірий, червоний, синій або зелений.
Завдання: за три хвилини принести предмети заданого групі кольору у визначене для них місце. Перемагає група, яка збере найбільше предметів.
Примітка: оберіть кольори так, щоб групи були в рівних умовах.

У лісі

Діти лісом гуляли,
За природою спостерігали (учні ходять по кімнаті)
Вгору — на сонце подивились — (дивляться на сонце, рух «ліхтарики»)
Промінчиками зігрілись.
Метелики літали,
Крильцями махали (імітують метелика)
Дружно плеснімо: раз, два, три, чотири, п'ять (плещуть в долоні)
Треба нам букет зібрать(присідають, імітують букет в руках)
Раз присіли, два присіли,
В руках дзвоники задзвонили.
Вправо дзвін: — Дінь-дінь!
Вліво дзвін: Дінь-дінь! (нахили вправо, вліво з « букетом»)
На ніс сіла бджола (показують пальцями і слідкують поглядом, як бджола летить і сідає на ніс)

Зозуля

Облітала я лісок вздовж, ушир і навкосок (махають руками в сторони, вперед, навкоси)
Відпочила в холодку,на кленовому листку.
І росинок з тирличу напилася досхочу (імітують пиття води)
Діти йшли через лісок — подала їм голосок (ходьба)
Налічила їм літа: двадцять, тридцять, аж до ста.
Щоб ні горя, ні біди,щоб росли як із води
(піднімаються на носки, руки вгору, дивляться на них)

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
8 жовтня
Переглядів
170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку