Збірка вправ для розвитку комунікативних навичок на уроках англійської мови в початковій школі.

Про матеріал
використання комунікативних вправ для розвитку навичок усного і писемного мовлення на уроках англійської мови в початковій школі.
Перегляд файлу

Заклад загальної середньої освіти I-III ступенів № 9

Військово-цивільної адміністрації міста Торецьк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Збірка вправ для розвитку комунікативних  навичок на уроках англійської мови в початковій школі.

 

 

                                                          Виконали:

                                                                  Каменева Ю.В.

                                                                Присакар Н.О.

                                                                                                                                                                

                                 

Інтеграція України у світову спільноту вимагає достатнього рівня володіння іноземними мовами.

Тому, саме загальноосвітня школа є навчальним закладом, в якому формуються базові механізми іншомовного спілкування.

Таким чином, набуває актуальності поняття компетентності учнів.

Серед питань, що розв’язуються методикою викладання іноземних мов, комунікативна компетенція й способи її досягнення є однією з найбільш  актуальних.

Провідною ідеєю представленого нами педагогічного досвіду є процес комунікації, такий необхідний на сучасному етапі навчання школярів іноземної мови.

 

А саме, використання комунікативних вправ для розвитку навичок усного і писемного мовлення на уроках англійської мови в початковій школі.

 

Актуальність теми обумовлена ​​стабільним інтересом сучасної лінгвістики та педагогіки до процесів, що відбуваються в мові і створенням нових більш досконалих методик навчання учнів англійської мови в загальноосвітній школі.

 

Метою нашої роботи є навчання учнів вільно спілкуватися англійською мовою як на запропоновані теми, так і на абсолютно абстрактні, , висловлювати свою точку зору,  активно вступати в бесіду, вміти використовувати мову й мовлення для реалізації цілей спілкування.

 

Також перед нами були поставлені такі завдання:

 

- розвинути здібності здійснювати продуктивні мовні дії, тобто розвиток комунікабельності;

 

  - розвинути в учнів здатність до здогадки, вміння скористатися відповідним для даного конкретного випадку варіантом висловлювання, тобто свідоме використання комунікативних зразків.

 

Використання мовних комунікативних вправ на уроках іноземної мови допомагає включити учнів в усне мовне спілкування.

 

Запропоновані вправи можуть використовуватися  в початкових класах ЗЗСО. Рівень вивчення предмету –стандартний.

 

   Метою комунікативної компетентності є формування усного та писемного мовлення як засобу спілкування. Тому, щоб  досягти цієї мети та щоб підтримати інтерес учнів до вивчення іноземної мови,  намагаємось використовувати різноманітні види вправ, а саме:

 

-Респонсивні вправи:

 

 а) запитання - відповідь;

 

 б) репліки;

 

в)  бесіда.

 

-Ситуативні вправи:

 

 а) проблемні ситуації;

 

 б) уявні ситуації;

 

 в) рольові ситуації.

-Репродуктивні вправи:

а) переказ;

б) скорочено-вибірковий переказ;

в) переказ - переклад; 

г) інсценізація.

-Описові вправи:

 а) описания статичних сюжетів;

б) описреальних об’єктів (у старшій ланці. )

-Дискусійні вправи:

а) навчальна дискусія;

 б) коментування;

 в) ситуативність навчання ( ситуація створюються таким чином, щоб вона спонукала учня до говоріння.)

-Композиційні вправи:

а) усний або письмовий твip іноземною мовою.

-Ініціативні вправи:

 а) запитання учнів;

 б)прес-конференція.

На початковому етапі доречно використовувати такі комунікативні завдання:

 

- при вивченні теми «Знайомство» вправу «Карусель».

 

Мета: формування навичок швидкого реагування при вступі в контакт, розвиток емпатії та рефлексії

 

Завдання:

 У вправі здійснюється серія зустрічей, щоразу з новою людиною. Члени групи встають за принципом «каруселі»: обличчям один до одного, утворюючи два кола: внутрішній (нерухомий) і зовнішній (рухливий).

 

Інструкція: «Легко увійти в контакт, підтримати розмову на одну з пропонованих тем і попрощатися. Час на встановлення контакту і проведення бесіди 2-3 хвилини. Потім зовнішнє коло пересувається на одну людину вправо і бесіда починається з новим співбесідником»

 

Теми для бесіди (записані на фліп-чарті чи дошці ):

• Перед вами людина, яку ви добре знаєте, але якудовго не бачили. Ви раді цій зустрічі ...

• Перед вами незнайомий чоловік. Познайомтеся з ним ...

• Перед вами маленька дитина, вона чогось злякалась. Підійдіть до неї і заспокойте її.

 

Вправа «What's your name?»

 

Тема: Знайомство

 

Мета: Первинна обробка (зіставлення) інформації

 

Завдання :

В інтернеті ти познайомився з дітьми з Англії. Їх звуть Alfred, Margareta, Antony, Carolyn. Оберіть для кожного імені відповідне скорочення, яке ти зможеш використовувати при зверненні до своїх друзів: a) Lynn b) Tony c) Greta d) Fred

 

Запиши в таблицю тільки букви:

 

  1. Alfred
  2. Margareta
  3. Antony
  4. Carolyn

 

-Для розвитку навичок аудіювання:

  • послухати речення та обвести відповідні слова:

five pears      four desks

1.  There are five pears  on  the  table

washing        wearing

2.  He’s washing  hands

  • послухати і дописати речення:

I  don’t  like_____        I  like____

 Вправа : «Знайдіть відмінності»

 

Мета: аудіювання тексту.

 

Учитель вішає картину і представляє учням її опис на фонограмі чи у власному озвученні. В текстімає бути кілька невідповідностей зображеному на картині. Учні слухають і в своїх зошитах позначають кожну невідповідність. Потім вони  обговорюють свої відпоівіді.

Важливе значення має рівень володіння письмом, тобто досягнення елементарної комунікативної компетенції, яка забезпечує вміння:

  • заповнити анкету;
  • написати листа зарубіжному ровеснику;
  • точно й стисло викласти думку;
  • заповнити пропуски відповідною формою:

«to be»

This man______young.

These  dresses______short.

  • упорядкувати букви, щоб утворити слово:

ssdre - dress

  • заповнити пропуски, спираючись на малюнок:

He has t____c____.

Вправа: «Розкажи про себе»

 

Тема: Знайомство

 

Мета: розвиток  письмової  комунікації.

 

Завдання:

На уроці англійської мови тебе попросили заповнити анкету. Відповідай на питання по-англійськи.

What's your name? _________________

 

How old are you? _________________

 

Where are you from? _________________

 

Зразок:

My name is Ann Black. I  am nine. I am from England.

 

Вправа  «Листівка-привітання»  Greeting Card

 

Тема: Зимові свята

 

Мета : розвиток письмової  комунікації

 

Завдання:

 Привітай свого друга з Новим роком та Різдвом. Використовуючи зразок, склади текст привітальної листівки, розташувавши речення в правильному порядку. У відповідь запиши тільки цифри.

 

1. Love,

 

2. Dan

 

3. Merry Christmas and a Happy New Year!

 

4. Dear Kate,

 

Зразок:

 

Dear Jane,

 

Happy Birthday to you! May your wishes come true.

 

Best wishes,

Tom

 

Вправа: «What is your address?»

 

Мета:  розвиток письмової  комунікації.

 

Завдання : Вчитель пропонує  тобі заповнити анкету, в яку потрібно записати своє ім`я, адресу та вік. Заповни форму за зразком.

 

Complete the form:

 

Form

Name:

Address:

Age:

Date:

 

Зразок:

Name: Ivanov Alex

Address: Flat 10- House 5,

Gornaya Street,

Kyiv,

Ukraine

Age: 10

Date: May, 15. 2018

 Вправа: «Writing a letter»

Мета: розвиток письмово їкомунікацїї.

Написання листа з опорою на отриманий лист. (Ти щойно отримав лист від свого друга, в якому він розповідає про початок свого навчального року. Напиши у відповідь про початок року у твоїй школі.

Для відпрацювання  граматичного або лексичного матеріалу вікористовуємо такі вправи:

Вправа : «Наvе you ...?»

Мета: тренувати  учнів у складанні і використанні загальних питань у своєму мовленні з дієсловом «to havе».

На столi у вчителя знаходяться іграшки. Учні  уважно розглядають іграшки та запам'ятовують їх. Потім вони відвертаються, вчитель ховає одну з іграшок за спину, а інші -- закриває. Учні повертаються та ставлять питання ведучому: «Наvе уоu а rabbit?», «Наvе уоu а саt?», «Наvе уоu а dоg?» доти, поки хтось не вгадає заховану іграшку.

 

Вправа:  «What Colour Is It?»

Мета: тренування учнів у вживанні лексики, яка означає кольори.

На столі в учителя розкладені іграшки різних кольорів. Вчитель пропонує одному з учнів загадати яку-небудь іграшку-тварину. Спочатку учні повинні відгадати колір, питаючи: «Іs it red?», «Іs it blue?» тощо. Якщо учень відгадав колір, то він відгадує, що це за тварина.

Особливу увагу у роботі з учнями початкової  школи  слід відвести використанню рольових ігор. Вони дають можливість розвивати як діалогічне, так і монологічне мовлення.

Назва гри: «Buying a Ticket»

Мета: розвивати уміння вести бесіду з теми “Travelling”.

Хід гри:

 Учитель виконує  роль касира. Учні діляться на дві групи та вибирають маршрут. Потім представник кожної групи підходить до каси і купує квитки для всієї групи. Перемагає той, хто зможе більш чітко й лаконічно порозумітися з касиром і купити  квитки.

Назва гри: «Hunting».

Мета: активізувати лексичний матеріал з теми «Тварини»

Хід гри:
На дошці  картки  з  зображеннями тварин.
Викликаються два учні , які виконують роль  «мисливців», по команді «відкривають вогонь» - пишуть на аркушах назви тварин, яких вони хочуть «спіймати». Написавши слово, «мисливець» показує слово класу, і діти кажуть «потрапив», якщо слово написано правильно, і «повз», якщо в слові допущено помилку.Картинка  «спійманої» тваринки знімається з дошки. Після двох промахів «мисливець» уступає своє місце іншому учневі.
 

Назва гри : « Теремок»

Мета: опрацювання в усному мовленні деяких питань про погоду, природні явища, пори року використовується рольова гра по сюжету «Теремок».

Хід гри:

«Мешканці теремка» задають «гостям» питання і тільки після правильних відповідей дозволяють їм зайти. Серед заданих питань можуть бути наступні: Who are you?  What season is it now?  It is warm or cold now?

Ще одним засобом розвитку комунікативної компетентності є інсценування текстів. Особливістю цього виду діяльності є те, що учням дозволяється доповнювати висловлювання персонажів власними репліками, переробляти їх на свої, а не запам'ятовувати ті, що надані в казці.

Окремим видом інсценування є переказ тексту від іншої особи, коли учень може показати свої знання у вживанні дієслів 1 -ї або З -ї особи.

 

Висновок

Розвиток комунікативних умінь неможливий без оволодіння мовними засобами реалізації усного і писемного мовлення. Проте знання лексичного і граматичного матеріалу ще не забезпечує становлення комунікативних умінь.

Учитель має добирати такі види вправ і завдань та використовувати такі види навчальної діяльності, які б співвідносилися із зазначеними вище чинниками. Всі вправи і завдання мають бути комунікативно-спрямованими, а навчальні дії учнів – чітко вмотивованими.

Різноманітність видів діяльності учнів під час виконання  вправ  посилюють їхню пізнавальну мотивацію до вивчення англійської мови, бажання спілкуватися нею, зокрема, висловлювати свої думки у монологічному чи діалогічному  мовленні.

Сподіваємось, що   запропонована збірка вправ допоможе зробити процес навчання  більш цікавим і ефективним, і буде сприяти розвитку і закріпленню навичок учнів, а також  розвитку  навичок  самостійної  роботи.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Володимирівна Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Євтухович Тетяна Вікторівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
8 листопада 2019
Переглядів
17903
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку