Використання пісенного матеріалу як засіб формування комунікативної компетенції на уроках англійської мови
Провідним для сучасної методики викладання іноземної мови є розвиток комунікативної компетенції.
Ефективність оволодіння мовою і формування комунікативної компетенції знаходиться в прямій залежності від активності учнів, залучення їх в усі види мовленнєвої діяльності, тому велике значення в організації навчального процесу відіграє мотивація навчання.
Перед кожним учителем постає питання: як зацікавити учнів, як підвищити мотивацію. Чому б не зробити це за допомогою того, що зрозуміло і близьке кожному школяреві і має досить велике значення в їх житті?
І це, безумовно, музика. За допомогою музики і пісень англійською мовою міцніше засвоюються лексичні одиниці, і розширюється словниковий запас.
Матеріал, який дається дітям у формі пісні запам'ятовується набагато швидше і викликає великий інтерес до вивчення мови.
Ну і, нарешті, завдяки музиці створюється сприятлива обстановка на уроці і знижується психологічне навантаження.
Пісню можна використати на різних етапах уроку.
На початку уроку - для створення емоційного настрою; фонетичної зарядки;
- пісня «Hello»
В середині уроку - для міцнішого закріплення лексичного і граматичного матеріалу; емоційної паузи; ідентифікації граматичних форм;
-пісня «I have a pet»
У кінці уроку - для релаксації.
-пісня «Bye»
У піснях вже знайома лексика зустрічається в новому контекстуальному оточенні, що допомагає її активізації. Саме в піснях краще засвоюються граматичні конструкції. Пісні сприяють удосконаленню навичок вимови. Ну і, нарешті, завдяки музиці створюється сприятлива обстановка на уроці і знижується психологічне навантаження.
Використання пісень на уроках англійської мови дає найкращий результат на етапі початкового навчання та при роботі з учнями старших класів. Матеріал, який дається дітям у формі пісні запам'ятовується набагато швидше і викликає великий інтерес до вивчення мови. Крім тих пісень, які пропонуються в навчальних комплексах, можна знайти безкрає безліч дитячих пісень і відеороликів на абсолютно різні теми в мережі Інтернет. Наприклад, учням 2-го класу буде набагато простіше запам'ятати алфавіт або ж цифри від 1 до 10, якщо на уроці використовувати відеоролики і музичний супровід. Дітям це дуже цікаво, і весь матеріал запам'ятовується в рази швидше.
Основна мета навчання іноземній мові - формування комунікативної компетенції. Комунікативна компетенція - це мовна, соціокультурна, учбова, мовна, компенсаторна компетенції в процесі їх формування реалізуються в наступні цілі: що розвиває (розвиваються естетичні, творчі здібності, музичний слух). освітня (формується соціально-культурна компетенція учня, оскільки в піснях відбивається історія, культура і повсякденне життя країни мови, що вивчається). повчальна (удосконалюється вимова, засвоюється лексика, розширюється активний і пасивний словник учня, ідентифікуються і активізуються граматичні конструкції). розвитку мовних навичок і умінь; вдосконалення навички читання. Методичні переваги пісень в навчанні іноземній мові, на мій погляд, можна сформулювати наступному образом
- Вірші, пісні - це той текстовий матеріал, який діти люблять, який їм цікавий, робота з ними позитивно емоційно забарвлена для учня, що значною мірою сприяє засвоєнню матеріалу. - Автентичний літературний або фольклорний матеріал сприяє досягненню мови в контексті культур. - Поетичні тексти і пісні є прекрасним матеріалом для відробітку ритму, інтонації іншомовної мови, вдосконалення вимови. - При роботі з віршами і піснями ми вирішуємо проблему багатократного повторення висловлювань після однієї моделі або сприйняття одного і того ж слова. Багатократне повторення пісні або вірша не сприймається як штучне.
Критерії відбору пісень : пісня має бути приємною, ритмічною, не занадто довгою, мати приспів; вона повинна мотивувати, зацікавити тих, що навчаються; відповідати віку і мірі навченої учнів; відбивати страноведческую специфіку; голос виконавця має бути зрозумілим . Пісню можна використати на різних стадіях уроку На початку уроку - для створення емоційного настрою; фонетичної зарядки;
1. Фонетичної зарядки на початковому етапі навчання. Тут я, в основному, використав короткі дитячі пісні типу "ABC song", "Happy Birthday" "Old McDonald had a farm", "Clap your hands", "What is your name"?, "You put your right hand in" і інші. В середині уроку - для аудирования; емоційної паузи; ідентифікації граматичних форм; закріплення лексичного і граматичного матеріалу;
2. Для міцнішого закріплення лексичного і граматичного матеріалу. Пісні можуть вводитися у зв'язку з вивченням лексичної теми, наприклад: "; Politics - "Wind of change"; Drugs "Hotel California" (Eagles); Teenagers "Numb" (Linking Park), Appearance "I' ve got two eyes" Також введення пісні може бути органічно пов'язаної з вивченням граматичної теми, наприклад: Present Simple - пісні з до/ф "Love Story"; Present Progressive - "I' m sitting in the morning", Complex Object "I saw you dancing", Past Simple - "Lady in Red" (Chris de Burg); Past Simple - "Yesterday", "Hotel California" (Eagles), оборот there is - "Girl" (Beatles) та ін. 3. Як стимул для розвитку мовних навичок і умінь. Наприклад, уміння побудувати розповідь на основі сюжету пісні.
У кінці уроку - для релаксації. 4. Як свого роду релаксація в середині або кінці уроку, коли учні втомилися і їм потрібна розрядка, що знімає напругу і поновлююча їх працездатність.