Збірник історичних диктантів 6 клас

Про матеріал
Важливим завданням навчального процесу є поточний контроль успішності учнів. Історичний диктант є одним із видів перевірки знань.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Вчитель історії та правознавства

Хотянівської ЗОШ І-ІІ ступенів

 Крупельницька Оксана Олександрівна

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Важливим завданням навчального процесу є поточний контроль успішності учнів.

Історичний диктант є одним із видів перевірки знань.

На початку або наприкінці уроку (вчитель вирішує залежно від ситуації) оголошується диктант з теми. Учні пишуть на окремих аркушах паперу або в зошиті лише номери питань  і відповіді на них. Загалом на диктант відводиться 10-12 хвилин. За кожну правильну відповідь учень отримує один бал.  Загальну оцінку отримуємо шляхом підсумовування балів, набраних учнем.

 

 

 

6 клас_________________________________________________

ВСТУП ДО ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ

1.Наука, яка вивчає вірування, звичаї, побут, господарство різних народів? (Етнографія)

2.До яких історичних джерел включають міфи, казки, пісні? (Усні)

3.Наука, яка вивчає минуле людства? (Історія)

4.Перший період всесвітньої історії? (Історія Стародавнього світу)

5.Батько історії? (Геродот)

6.До яких історичних джерел належать зброя, коштовності? (Речові)

7.Те, що відбувалось з людьми в минулому, в певний час та в певному місці? (Історична подія)

8.До яких історичних джерел належать книги, написи? (Писемні)

9.Наука, яка вивчає історію за речовими пам’ятками? (Археологія)

10.Від якої події розпочинається історія людства?

(Виникнення людини)

11.Одиниця виміру, яка пояснює тривалість подій (Час)

12.Система обрахунку часу, базована на періодичності явищ природи: зміни пори року, дня і ночі (Календар)

6 клас_________________________________________________

Р.І. Первісні спільноти

Тема. Виникнення людини

1.Наука, що вивчає минуле людства? (Історія)

2.Система обрахунку часу, базована на періодичності явищ природи? (Календар)

3.Поступовий, дуже повільний розвиток живих організмів від найпростіших форм до сучасного вигляду? (Еволюція)

4.Від якої події розпочинається історія людства? (Виникнення людини)

5.Найдавніші людиноподібні мавпи (Дріопітек)

6.Яка історія вивчає період від виникнення людини до знищення Західної Римської імперії? (Історія Стародавнього світу)

7.Процес еволюційного формування людини сучасного фізичного типу? (Антропогенез)

8.За яким календарем ми живемо? (Григоріанським)

9.Точний календарний час певної події? (Дата)

10.Століття – це .. (100 років)

11.Тисячоліття - це? (1000 років)

12.Наука, яка вивчає історію за речовими пам’ятками? (Археологія)

 

6 клас_________________________________________________

Р. І. Первісні спільноти

Тема. Становлення людства

1.Наука, яка вивчає минуле людства? (Історія)

2.Нова кам’яна доба? (Неоліт)

3.Період в історії від виникнення людини до 476 р. н.е.? (Історія Стародавнього світу)

4.Система обрахунку часу, базована на періодичності явищ природи? (Календар)

5.Давньо-кам’яний вік? (Палеоліт)

6.Поступовий, дуже повільний розвиток живих організмів? (Еволюція)

7.Середньо-кам’яний вік? (Мезоліт)

8.Процес еволюційного формування людини сучасного фізичного типу? (Антропогенез)

9.Найдавніші людиноподібні мавпи? (Дріопітеки)

10.Мідно-кам’яна доба? (Енеоліт)

11.Істота, яка сформувалась близько 1,5 млн р. т.? (Пітекантроп)

12.Батько історії? (Геродот)

              

 

6 клас_______________________________________________        

Р. І. Первісні спільноти

Тема. Господарство первісних людей

1.Процес еволюційного формування людини сучасного фізичного типу (Антропогенез)

2.Тривале зниження температури земного клімату? (Льодовиковий період)

3.Перше знаряддя праці? (Рубило)

4.Спосіб спільного полювання? (Загінне полювання)

5.Перша форма об’єднання людей? (Стадо)

6.Провідна роль жінки? (Матріархат)

7.Згуртування чоловіків і жінок для спільного проживання, продовження роду? (Сім’я)

8.Форма об’єднання людей, які мали спільного предка? (Рід)

9.Предмет, прилад для полегшення трудових зусиль? (Знаряддя праці)

10.Об’єднання кількох родів, які мали господарські відносини? (Племя)

11.Головні заняття первісних людей? (Полювання, збиральництво)

12.Постійне проживання на певній території? (Осіле життя)

 

6 клас________________________________________________

 

Р. І. Первісні спільноти

Тема. Розвиток господарства. Неолітична революція.

1.Предмети, що позначають вартість товару? (Гроші)

2.Перший вид землеробства? (Мотичний)

3.Обмін товаром за гроші? (Торгівля)

4.Способи життя давніх людей? (Осілий і кочовий)

5.Виготовлення предметів господарювання? (Ремесло)

6.Провідна роль чоловіків? (Патріархат)

7. Новий кам’яний вік? (Неоліт)

8.Види землеробства? (мотичне, орне, підсічно-вогневе)

9.Який метал першим почали обробляти люди? (Мідь)

10.Види скотарства? (Домашнє, відгінне)

11.Перша тварина, приручена людиною? (Собака)

12.Перехід людства від збиральництва та мисливства до рільництва і скотарства, за часів неоліту? (Неолітична революція)

              

 

 

6 клас________________________________________________

 

Р. І. Первісні спільноти

Тема. Духовна культура та вірування людей

1.Віра людей в надприродні сили? (Релігія)

2.Письмо у вигляді малюнків? (Малюнкове письмо)

3.Статуя, що зображує Бога? (Ідол)

4.Віра в безсмертя душі, у духів? (Анімізм)

5.Особа, яка здійснювала жертвоприношення? (Жрець)

6.Віра в надприродні властивості «священних речей»? (Фетишизм)

7.Художнє відтворення духовного життя людей? (Мистецтво)

8.Віра в родинні зв’язки людини з тваринами? (Тотемізм)

9.Малюнки, видряпані на скелях? (Петрогліфи)

10.Віра в надприродні сили людини? (Магія)

11.Система графічних знаків, уживаних для писання в будь-якій мові? (Писемність)

12.Основні персонажі у творчості первісних людей? (Тварини)

 

 

 

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ

ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ

6 клас_________________________________________________

Р. І. Первісні спільноти

Тема. Трипільська археологічна культура

1.Виготовлення виробів з гончарної глини: посуду, кахлів, вази? (гончарство)

2.Культура на укр. землях, яка існувала від 5 тис. до н.е. до к. 3 тис. до н.е. (трипільська)

3.У якому році археологи знайшли поселення трипільців? (1893)

4.Найшанованіша богиня трипільців? (Мать-Земля)

5.Ім’я керівника археологічної експедиції, яка знайшла поселення трипільців? (Вікентій Хвойка)

6.Величезні поселення трипільців, які нагадують міста? (Протоміста)

7.Основні заняття трипільців? (землеробство, скотарство, гончарство)

8.Сукупність подібних археологічних пам’яток, що належать до одного історичного часу і території? (Археологічна культура)

9.Орнамент поширений на посуді трипільців? (змія, спіраль)

10.Якими кольорами розфарбовували посуд трипільців (червоний, білий, чорний)

11.Неметалічні тверді вироби, які випалювали в печах? (Кераміка)

12. Скільки поверхів мали трипільські будинки? (2)

       

6 клас________________________________________________

Р. І. Первісні спільноти

Тема. Початок формування держави та цивілізації

1.Найшанованіші, найстаріші члени роду (Старійшини)

2.Сукупність людей, об'єднаних певними відносинами та спільною територією (Суспільство)

3.Зібрання всіх членів роду (Народні збори)

4.Віра в надприродні сили (Релігія)

5.Заможні люди та їх нащадки (Знать)

6.Спосіб організації суспільства, що забезпечує панівне становище одних верст суспільства над іншим (Держава)

7. Поступовий, дуже повільний розвиток живих організмів від найпростіших форм до сучасного вигляду? (Еволюція)

8.Об’єднання членів одного роду, які спільно господарювали (Родова громада)

9. Право та можливість керувати (Влада)

10.Кілька родових громад, які жили на в одній місцевості (Сусідська громада)

11. Сукупність подібних археологічних пам’яток, що належать до одного історичного часу і території? (Археологічна культура)

12. Людська спільнота, яка впродовж певного періоду часу  має стійкі особливі риси в соціально-політичній організації, економіці та культурі, спільні духовні цінності та ідеали (Цивілізація)

 

docx
Додано
13 липня 2022
Переглядів
3948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку