Урок "Грецька релігія і міфологія"

Про матеріал
Матеріал містить розробку уроку з всесвітньої історії для 6 класу. Тип уроку: урок формування компетентностей.Урок розроблено згідно змістових полей такого типу уроку. В конспекті уроку є різні форми роботи з учнями з метою формування компетентностей на різних змістових полях компетентнісного уроку, ілюстративний матеріал, матеріали для групової роботи на уроці, хвилинку відпочинку.
Перегляд файлу

Урок історії в 6 класі:

Тема уроку «Грецька релігія і міфологія»

Тип уроку: урок формування компетентностей, практичне заняття.

Обладнання: програма з історії, підручник «Всесвітня історія. Історія України (інтегрований курс), О.І. Пометун, П.В. Мороз, Ю.Б. Малієнко , Київ, видавничий дом «Освіта» 2014, атласи та контурні карти, настінна карта, ілюстрації, презентація, телефони з виходом в Інтернет.

Хід уроку:

ЗМІСТОВЕ ПОЛЕ УРОКУ:

План уроку:

  1. Боги стародавньої Греції.
  2. Міфи стародавньої Греції.

ПОЛЕ ЦІЛЕСТВОРЕННЯ УРОКУ: очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

- розповідати про релігійні вірування стародавніх греків; (інформаційна компетентність, спілкування державною мовою, цінності й моральність)

- аналізувати язичеські релігії народів Стародавнього світу; (логічна та аксіологічні компетеності)

- пояснювати причини появи релії; (логічна та аксіологічна компетентності, інформаційна компетентність)

- використовувати зміст міфів стародавньої Греції на уроках літератури; (спілкування державною мовою, загальнокультурна грамотність, інформаційна компетентність)

- пояснювати терміни «пантеон», «релігія», «язичництво», «міф»; (інформаційна компетентність, логічна компетентність)

- зможуть користуватись QR кодами для пошуків інформації в Інтернеті; (інформаційна компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, уміння навчатись впродовж життя)

- зможуть працювати в групах; (аксіологічна компетентність, соціальна і громадянська компетенності)

- виступати перед аудиторією; (аксіологічна компетентність, соціальна і громадянська компетентності)

ЕМОЦІЙНЕ ПОЛЕ УРОКУ:

Вправа «Смайлики настрою»

Учні піднімають смалик настрою і говорять: „Я (назвати себе) зараз відчуваю себе як …”

МОТИВАЦІЙНЕ ПОЛЕ:

Вчитель: Уявіть, що ви подорожуєте в часі й вам випала нагода відвідати давньогрецьку бібліотеку, яка була спалена під час завоювання іншими народами. У вас з’явилась унікальна можливість попрацювати в цій бібліотеці та проаналізувати міфологію греків. Життям давніх греків керувала віра в богів. Елліни були впевнені, що тільки з їхньою допомогою можна приборкати природу, перемогти ворога. Боги створили світ, і вони ним упевнено керують. Усі свої успіхи та поразки греки пояснювали божою волею, фатумом. Про релігійні уявлення греків ми дізнаємося з безлічі міфів. Так називали в Давній Греції перекази про походження світу, про богів і героїв.

ТЕХНОЛОГІЧНЕ ПОЛЕ:

Актуалізація опорних знань і вмінь

Дидактична гра  «Так  чи  ні?» ( гра - голосування долонями)

  1. Релігія – це вірування в надприродні сили (так) 
  2. Язичництво – це обожнювання сил природи (так)
  3. Храм — житло людини (Ні)
  4. Храм – житло бога (так)
  5. Пантеон – це головний храм (ні)
  6. Міф – це казка (ні)

Вивчення нового матеріалу:

  1. Боги  стародавньої Греції.

Робота з термінологією: словник -

Пантеон – сукупність богів у релігії .

Вчитель: Вважається,  що пантеон грецьких богів сформувався  під впливом Сходу. Елліни називали своїх  богів  олімпійцями,  оскільки вважали, що ті живуть на верхівці гори Олімп. Уявлення греків про їх богів свідчать, що вони разом подолали довгий історичний час, витоки якого сягають первісного минулого.

Завдання: Об’єднайтесь у 5 груп (прийом: понеділок, вівторок, середа, четвер, п”ятниця…) й оберіть одне із завдань, яке потрібно виконати на основі тексту й ілюстрацій. Завершуючи роботу в групах, ознайомте однокласників з результатами ваших досліджень.

Група №1.

Завдання 1. Заповніть у зошиті таблицю «Боги стародавніх греків».  (робота з підручником стор.130 – 131 параграф 28)

Робота з таблицею

Учасники групи розподіляють між собою імена богів і, використовуючи матеріал підручника, заповнюють таблицю. Після завершення роботи представники груп коротко розповідають про відповідних богів, користуючись матеріалом заповнених таблиць. Учитель під час виступів учнів демонструє зображення богів.

Таблиця: Світ стародавніх богів

Відповідь: «Боги стародавніх греків»

Імена богів

Які сили природи вони відображали

Покровителями яких занять вони вважалися

Гея

Земля

Природа, дерева, тварини

Уран

Небо

Вітер, хмари

Зевс

Громовержець

Закони

Посейдон

Морський цар

Мореплавство, вологим та стихійним силам природи

Аїд

Повелитель царства мертвих

Підземні надра землі

Апполон

Сонячне світло

Цілительство, краса та поезія

Гефест

Вогонь

Ковальство

Афродіта

Морська піна

Краса та кохання

Артеміда

Полювання

Покровителька лісів

Афіна

Мудрість

Ремесла, наука, захисниця міст

Ніка

Перемога

Мистецтво і наука

Гермес

Торгівля

Хитрі та енергійні люди

Деметра

Хлібні колоски

Землеробство та родючість

Діоніс

Виноградарство та виноробство

Виноградарів

Група №2

Завдання 2. Розгляньте малюнки і порівняйте, як зображували своїх богів греки, єгиптяни.

Робота з підручником: стор. 131 (параграф 28) та стор. 63 (параграф 14)

Група №3

Завдання 3. Поясніть, яку інформацію можна одержати про богів з їхніх зображень. Наведіть приклади.

Робота з підручником: стор. 131 (параграф 28) та стор. 63 (параграф 14) та слайдами презентації.

http://myfhology.info/gods/greece-gods/zeus2.jpg

http://img1.liveinternet.ru/images/foto/b/3/591/2668591/f_14889171.jpghttp://funbook.com.ua/pic/images_4/Chto_znachit_imya_boga_Aid-2.jpg

 

 

 

Група №4.

Завдання 4. Складіть кластер «Родовід Зевса» за планом: 1) дружина; 2) мати; 3) дочка; 4) перший брат; 5) другий брат.

Схема_21-01Зразок кластера.

 

 

 

 

 

 

 

 

Група №5.

Завдання 5. Поясніть, які уявлення давніх греків про навколишній світ та особливості їхнього способу життя відображувались у міфології.

http://qrcoder.ru/code/?https%3A%2F%2Fsupermif.com%2Fgreki%2Fkun%2Fbogi_40.html&4&0Використовуючи QR – код, знайти в Інтернеті міф про подивиги Тесея.

https://supermif.com/greki/kun/bogi_40.html

 

 

 

 

 

 

 

Хвилина відпочинку: «Ліхтарики-зірочки» -  Руки витягнуті перед собою. Одна долоня стиснута в кулак, друга — пальці розчепірені. Ритмічна зміна позицій («зірочки запалилися і згасли»).

Метод «Навчаючи-вчуся»: підведення підсумків роботи груп:

Група 1 презентує таблицю «Світ стародавніх богів Греції»

Група 2 Розповідає як зображували своїх богів греки, єгиптяни.

Група 3. Доносить інформацію, яку вони дізналися про богів з їхніх зображень.(слайди презентації)

Група 4.  Представляє кластер «Родовід Зевса»

Група 5. Виступають із повідомленнями про давньогрецьких міфічних героїв. (Подвиги Геракла, Тесея, Прометея)

Група учнів, яка отримала випереджаюче завдання, представляє скрапбукінг «Міфи стародавньої Греції»

Висновок: Методом «Навчаючи-вчуся» формулюємо висновок:

  1. Давні греки залежали від сил природи і  вірили, що боги, які живуть на Олімпі, допоможуть пролитися дощу на висохлу землю, захистять на полі битви, надихнуть у мистецтві тощо…
  2. Така релігія науковцями називається язичництво.
  3. Духовний світ та життя стародавніх греків знайшли своє відображення у міфах.
  4. Дуже багато спільного можна знайти в релігіях стародавнього Єгипту та стародавньої Греції.

Продукт навчання:

  • Таблиця «Стародавні боги Греції»
  • Кластер «Родовід Зевса»
  • малюнки

РЕФЛЕКСИВНЕ ПОЛЕ:

Закінчіть речення:

  • Після практичної роботи я знаю…
  • Після практичної роботи вмію …
  • Після практичної роботи розумію ….
  • Я розповім батькам і друзям….
  • Оцінювання учнів

Домашнє завдання: вивчити параграф 28 стор. 130 -132

Знайти в Інтернеті і прокоментувати крилаті вислови, пов”язані з міфами:

«Нитка Аріадни», «Прокрустове ложе», «Погляд Медузи».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
22 липня 2022
Переглядів
1040
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку