Збірник складається з тестів для контрольних робіт з математики для 11 класу, що охоплюють курс математики згідно з програмою для загальноосвітніх навчальних закладів 11 класу. Запропоновані тести та орієнтовні критерії оцінювання допоможуть об'єктивізувати процес оцінювання, надійно і достовірно проаналізувати підготовку учнів, оцінити якість їх знань, рівень сформованих компетентностей і компетенцій. Різнорівневі й компетентнісні тестові завдання, з яких укладено варіанти тестів, охоплюють широке коло дій, прийомів діяльності, що допоможе виявити різні рівні засвоєння навчального матеріалу, прогалини у підготовці учнів і спроектувати заходи з метою їх усунення.
Тести доцільно використовувати на етапі завершення вивчення теми з математики, зокрема для проведення контрольної роботи.
Збірник розрахований на вчителів математики, методистів, студентів математичних факультетів педагогічних вищих навчальних закладів, слухачів курсів підвищення кваліфікації.
Морозова Алла Володимирівна
вчитель математики Смілянської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №12
Смілянської міської ради Черкаської області
Алгебра
11 клас
Збірник контрольних робіт
(академічний, профільний рівні)
Збірник складається з тестів для контрольних робіт з математики для 11 класу, що охоплюють курс математики згідно з програмою для загальноосвітніх навчальних закладів 11 класу. Запропоновані тести та орієнтовні критерії оцінювання допоможуть об’єктивізувати процес оцінювання, надійно і достовірно проаналізувати підготовку учнів, оцінити якість їх знань, рівень сформованих компетентностей і компетенцій. Різнорівневі й компетентнісні тестові завдання, з яких укладено варіанти тестів, охоплюють широке коло дій, прийомів діяльності, що допоможе виявити різні рівні засвоєння навчального матеріалу, прогалини у підготовці учнів і спроектувати заходи з метою їх усунення.
Тести доцільно використовувати на етапі завершення вивчення теми з математики, зокрема для проведення контрольної роботи.
Збірник розрахований на вчителів математики, методистів, студентів математичних факультетів педагогічних вищих навчальних закладів, слухачів курсів підвищення кваліфікації.
ЗМІСТ
АЛГЕБРА 11 клас 1. Контрольна робот № 1. Показникова та логарифмічна функції |
4 |
2. Контрольна робота № 2. Інтеграл та його застосування |
7 |
3. Контрольна робота № 3. Елементи теорії ймовірності та математичної статистики |
12 |
4. Контрольна робота № 4. Підсумкова |
17 |
5. Відповіді до контрольних робіт 6. Використані джерела |
22 25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Варіант 1
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
2. Відомо, що . Порівняйте m та n.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
3. Обчисліть log 9.
А |
Б |
В |
Г |
-3 |
0,5 |
2 |
3 |
4. Визначте кількість точок перетину графіків функцій y = 5x та y = - x + 6.
А |
Б |
В |
Г |
жодної |
одна |
дві |
безліч |
5. Розв’яжіть рівняння log0,25 (1 – x) = – 1.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
2 |
3 |
А |
Б |
В |
Г |
– 10 |
–9 |
–6 |
–5 |
1 |
lg(10а) |
А |
10 |
2 |
lga10 |
Б |
|
3 |
|
В |
|
4 |
10lga |
Г |
10 |
|
|
Д |
a |
8. Якщо відомо, що населення деякої держави щорічно збільшується на 2%, а через N років воно стане у 3 рази більшим, то чому дорівнює значення N ?
9. Зазначте, при яких значеннях х послідовність чисел є арифметичною прогресією.
10. Владник поклав до банку 10000 грн. під 15% річних.
1) Який прибуток матиме вкладник через 3 роки? Відповідь округлити до цілих.
2) Через скільки років сума на рахунку подвоїться?
Варіант 2
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
2. Визначте, яка умова виконується, якщо .
А |
Б |
В |
Г |
k < l |
k l |
k = l |
k > l |
3. Обчисліть log 25.
А |
Б |
В |
Г |
-2 |
0,5 |
|
2 |
4. Визначте кількість точок перетину графіків функцій .
А |
Б |
В |
Г |
жодної |
одна |
дві |
безліч |
5. Розв’яжіть рівняння .
А |
Б |
В |
Г |
0,25 |
|
2,125 |
4 |
6. Обчисліть кількість цілих розв’язків нерівності .
А |
Б |
В |
Г |
5 |
6 |
7 |
8 |
7. Установіть відповідність між виразами (1-4) і їх числовими значеннями (А-Д).
1 |
|
А |
– 1 |
2 |
|
Б |
0 |
3 |
|
В |
0,5 |
4 |
|
Г |
1 |
|
|
Д |
2 |
8. Кожної доби вміст рідини в посудині зменшується у 3 рази. Яким буде об’єм рідини через t діб, якщо спочатку він складав а л?
9. Зазначте, при яких значеннях х послідовність чисел є арифметичною прогресією.
10. Населення міста щорічно зростає на 3%.
1) Зараз у місті проживає 50000 мешканців. Скільки громадян було у місті 2 роки тому при тих самих демографічних показниках. Відповідь округлити до тисяч.
2) Через скільки років населення міста збільшиться в 1,5 рази?
Контрольна робота № 2
Інтеграл та його застосування
Варіант 1
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
–3 |
–2 |
3 |
7 |
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
А |
Б |
В |
Г |
1 |
2 |
3 |
4 |
4. Якими лініями обмежена фігура, зображена на рисунку?
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
5. Обчисліть .
А |
Б |
В |
Г |
–4 |
4 |
8 |
16 |
6. Тіло рухається прямолінійно зі швидкістю (м/с). Знайдіть шлях, пройдений тілом за другу секунду.
А |
Б |
В |
Г |
7,5 м |
8 м |
8,5 м |
9 м |
7. Установіть відповідність між даними функціями (1-4) та їх первісними (А-Д):
1 |
|
А |
|
2 |
|
Б |
|
3 |
|
В |
|
4 |
|
Г |
|
|
|
Д |
|
8. Обчисліть площу фігури, обмеженої лініями
9. Сила 4 Н розтягує пружину на 8 см. Яку роботу треба виконати, щоб розтягнути пружину на 10 см?
10. Після затяжних дощів, які призвели до підтоплення підвалів будинків, комунальне підприємство розпочало роботу по відкачуванню води. Підвал має форму прямокутного паралелепіпеда, основа якого є квадрат зі стороною 3 м. Глибина підвалу 4 м.
1) Обчисліть роботу, яку необхідно виконати, щоб відкачати воду з підвалу. Густина води 1000 кг/м3, g ≈ 10 м/с2. Відповідь представити числом у стандартному вигляді.
2) Як зміниться значення роботи, якщо глибину підвалу зменшити вдвічі?
Варіант 2
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
2. Обчисліть
А |
Б |
В |
Г |
–13 |
–5 |
5 |
13 |
3. Серед поданих на малюнках фігур оберіть криволінійну трапецію.
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
А |
Б |
В |
Г |
1 |
2 |
3 |
4 |
4. Якими лініями обмежена фігура, зображена на рисунку?
А |
Б |
В |
Г |
|
|
y = 0
|
|
5. Обчисліть .
А |
Б |
В |
Г |
6 |
8 |
12 |
24 |
6. Тіло рухається прямолінійно зі швидкістю (м/с). Знайдіть шлях, пройдений тілом за другу секунду.
А |
Б |
В |
Г |
5,25 м |
6,25 м |
6,75 м |
7,5 м |
7. Установіть відповідність між інтегралами (1-4) та їх числовими значеннями (A-Д)
1 |
|
А |
|
2 |
|
Б |
|
3 |
|
В |
0,75 |
4 |
|
Г |
20 |
|
|
Д |
68,2 |
8. Обчисліть площу фігури, обмеженої лініями
9. Сила 3 Н стискає пружину на 5 см. Яку роботу треба виконати, щоб стиснути пружину на 8 см?
10. Нещодавно археологи при розкопуванні стародавніх поселень знайшли жертовне місце, яке їх дуже зацікавило. Після досліджень було з’ясовано, що це кам’яне тіло, утворене обертанням параболи у = – х2 + 2х + 3 навколо вісі Ох (х вчені вимірювали в метрах). Густина каменя 2500 кг/м3.
1) Знайдіть об’єм кам’яного тіла. Прийняти π ≈ 3.
2) Яку масу каменя використали на виготовлення цього жертовника стародавні майстри? Відповідь виразити в тоннах.
Контрольна робота № 3
Елементи теорії ймовірності та математичної статистики
Варіант 1
А – При одному пострілі по мішені вибили 7 очок.
Б – При підкиданні монети випав герб.
В – При вийманні однієї карти з колоди вийняли десятку.
Г – При підкиданні двох гральних кубиків випало 13 очок.
Д – При купівлі лотерейного білета купили виграшний білет.
2. Визначте кількість трицифрових чисел, які можна скласти з цифр 1, 2, 3, 4, 6, 7,8, не повторюючи їх в утвореному числі.
А |
Б |
В |
Г |
7 |
21 |
210 |
343 |
3. У коробці лежать 8 синіх та 12 червоних олівців. Укажіть ймовірність того, що перший навмання взятий олівець виявиться синім.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
7 |
30 |
120 |
210 |
5. Знайдіть ймовірність того, що вибране навмання одне з усіх двоцифрових чисел, буде кратним 10.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
6. У вазі стоїть 7 червоних і 5 білих гвоздик. Укажіть кількість способів складання букету з трьох квітів, у якому будуть дві білі гвоздики.
А |
Б |
В |
Г |
35 |
70 |
105 |
210 |
7. У шкільній олімпіаді з географії взяли участь 20 учнів десятих класів. Бали, набрані учасниками олімпіади, утворили певний ряд даних, на основі якого склали його статистичний розподіл частот:
Бал |
5 |
7 |
9 |
10 |
12 |
15 |
16 |
18 |
Частота бала |
3 |
4 |
2 |
1 |
5 |
3 |
1 |
1 |
Установіть відповідність між характеристикою ряду даних (1-4) та її числовим значенням (А-Д).
|
Характеристика ряду даних |
|
Числове значення характеристики |
1 |
Розмах |
А |
10,5 |
2 |
Мода |
Б |
11 |
3 |
Медіана |
В |
12 |
4 |
Середнє значення |
Г |
13 |
|
|
Д |
14 |
8. Шістьох студентів необхідно розподілити за трьома різними групами. Знайдіть кількість таких способів.
9. У відділі працює певна кількість чоловіків і жінок. Для анкетування навмання вибрали одного з співробітників. Ймовірність того, що це чоловік, дорівнює . Знайдіть відношення кількості жінок до кількості чоловіків, що працюють в даному відділі.
10. У школі є два одинадцятих класи. В 11-А навчається 12 хлопців та 8 дівчат. В 11-Б навчається 9 хлопців та 15 дівчат. З учнів цих двох класів потрібно обрати двох ведучих для проведення святкового вечора.
1) Скільки всього існує варіантів вибору таких пар ведучих, якщо хлопець повинен бути з 11-А класу, а дівчина – з 11-Б?
2) Скільки всього існує варіантів вибору таких пар ведучих, якщо ними можуть бути або 2 хлопці, або 2 дівчини одинадцятих класів?
Варіант 2
1.Укажіть вірогідну подію.
А – Випадання числа очок, меншого від 8.
Б – Випадання числа очок, більшого від 2.
В – Випадання числа очок, кратного 10.
Г – Випадання числа очок, яке ділиться на 3.
Д – Випадання 6 очок.
2. Визначте кількість чотирицифрових чисел, які можна скласти з цифр 1, 2, 3, 4 не повторюючи їх в утвореному числі.
А |
Б |
В |
Г |
10 |
14 |
24 |
32 |
3. У коробці лежать 8 синіх та 12 червоних олівців. Укажіть ймовірність того, що перший навмання взятий олівець виявиться червоним.
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
4. Визначте, скількома способами можна вибрати три підручники з 8, які стоять на полиці.
А |
Б |
В |
Г |
24 |
38 |
56 |
336 |
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
30 |
60 |
90 |
120 |
7. На рисунку позначено полігон частот певного ряду даних Установіть відповідність між характеристикою ряду даних (1-4) та її числовим значенням (А-Д).
|
Характеристика ряду даних |
|
Числове значення характеристики |
1 |
Кількість елементів |
А |
12 |
2 |
Розмах |
Б |
18 |
3 |
Мода |
В |
21 |
4 |
Медіана |
Г |
24 |
|
|
Д |
30 |
8. П’ятьом студентам потрібно вибрати одну з чотирьох запропонованих спортивних секцій. Знайдіть кількість таких способів.
9. У відділі працює певна кількість чоловіків і жінок. Для анкетування навмання вибрали одного з співробітників. Ймовірність того, що це чоловік, дорівнює . Знайдіть відношення кількості чоловіків до кількості жінок, що працюють в даному відділі.
10. В 11 класі навчається 23 учні, серед них 13 дівчат. Для участі у військово-польових змаганнях треба обрати команду хлопців в складі 5 чоловік. У складі команди повинен бути командир та заступник.
1) Скількома способами це можна зробити?
2) Як зміниться кількість способів формування команди, якщо до її складу увійде медична сестра?
Контрольна робота № 4
Підсумкова
Варіант 1
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
-4 |
4 |
8 |
16 |
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
-3 |
-1 |
1 |
3 |
1 |
|
А |
0,5; -0,5 |
2 |
|
Б |
0 |
3 |
|
В |
0,5 |
4 |
|
Г |
1 |
|
|
Д |
2 |
1) Який шлях проїде пілот цієї гонки за 4 с від початку руху?
2) Який шлях він проїде за четверту секунду? Відповідь округлити до цілих.
Варіант 2
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
-3 |
|
1 |
|
А |
Б |
В |
Г |
|
|
|
|
А |
Б |
В |
Г |
-5 |
-4 |
4 |
5 |
(А-Д).
1 |
|
А |
|
2 |
|
Б |
|
3 |
|
В |
|
4 |
|
Г |
|
|
|
Д |
х |
Відповіді до контрольних робіт
Алгебра 11 клас
Контрольна робота №1
Показникова та логарифмічна функції
Варіант 1
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Б |
А |
В |
Б |
А |
А |
1-В 2-Г 3-Б 4-Д |
|
3 |
5209 грн.; 5 років |
Варіант 2
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Б |
А |
Г |
Б |
Г |
В |
1-В 2-Б 3-Д 4-Г |
|
|
47000; 14 років |
Контрольна робота №2
Інтеграл та його застосування
Варіант 1
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Г |
В |
Б |
А |
Г |
В |
1-Д 2-В 3-Б 4-Г |
4,5 |
0,25 Дж |
7,2 зменшиться в 4 рази. |
Варіант 2
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
А |
В |
Г |
В |
Б |
A |
1-Г 2-В 3-Б 4-Д |
4,5 |
0,192 Дж |
91,8 м3, 229,5 т |
Контрольна робота №3
Елементи теорії ймовірності та математичної статистики
Варіант 1
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Г |
В |
А |
В |
А |
Б |
1-Г 2-В 3-Б 4-А |
729 |
5:2 |
180; 463
|
Варіант 2
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
А |
В |
А |
В |
В |
А |
1-Б 2-Д 3-А 4-В |
1024 |
4:5 |
5040; збільшиться в 13 разів. |
Контрольна робота №4
Підсумкова
Варіант 1
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
В |
В |
А |
Г |
Г |
Б |
1-Г 2-Д 3-А 4-Б |
8 |
4 12 10
|
145,2 м; 68 м |
Варіант 2
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
В |
В |
В |
Г |
А |
А |
1-В 2-Г 3-А 4-Д |
|
40 80 60
|
300 Кл; 222 Кл |
ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА
1