Збірник КТР з української мови, 5 клас

Про матеріал
Пропонований посібник містить контрольні тестові роботи з мови для 5 класу. Завдання різнорівневі. На додаток уміщені контрольні диктанти
Перегляд файлу

                                                               

 

         

          Збірник

       завдань КТР

з мови для 5 класу


               

 

 

                                   

                                                   Контрольна тестова робота №1.

                                            Повторення вивченого в початкових класах. Текст

І. Тест (3 б.)

1. Укажіть рядок, у якому всі іменники записані правильно

А) сестра Марина, кінофільм гостя з майбутнього, українські гори   Б) вулиця «Кірова», цукерки «Ведмедик», гра «Соняшник»     В) поет Тарас Шевченко, казка «Морозко», проспект Гагаріна

2. Укажіть рядок, у якому всі іменники у формі орудного відмінка однини мають подовження

А) молодість, мідь, милість     Б) осінь, сіль, піч   В) меч, радість, чарівність

3. Укажіть рядок, у якому в усіх прикметниках пишеться літера і в закінченні

А) соковит..й сливі, чарівн..ми казками, на березов..й гілці    Б) у вогк..й землі, на химерн..й хвилі, у вільн..й державі         В) зручн..ми ножицями, запашн..ми садами, доглянут…й садибі

4. Укажіть рядок, у якому всі слова – числівники

А) три, десяток, сьомий  Б) сорок вісім, одинадцять, двоє     В) третина, чверть, одна шоста

5. Укажіть рядок, у якому вжито особовий займенник ІІІ особи однини чоловічого роду

А) Відмінні вони й за відтінками значення, і за стилістичним забарвленням.

Б) Його заслужено називають «золотим голосом» України.     В) Воно відроджується, як та червона ниточка у вишиванці.

6. Укажіть рядок, у якому всі дієслова ІІ дієвідміни

А) летить, жую, переплітає        Б) стою, співав, несемо        В) світить, кричати, радила

ІІ. Закодувати поданий текст за частинами мови (3 б.)

     Ставок заснув. У вечірній тиші вітерець ласкавої осені листочки подихом колише і навіює мрійні сни. Сонце востаннє землі усміхається…

ІІІ* Попрацюй творчо.

Розгляньте малюнок. Напишіть за ним твір, використовуючи прислівники (6-7 речень)  (6 б.)

                                                     

                                                      Контрольна тестова робота №2

                            Відомості з синтаксису й пунктуаціі. Словосполучення і речення

І.Тест (3б.)

1. Укажіть рядок, у якому поєднання слів є словосполученням

А) пекти раків, за будинком, батьки і діти

Б) цілий день, рсіння ніч, читати книжки

В) природа і людина, на сонці, відліт журавлів

2. Другорядний член речення, що відповідає на запитання непрямих відмінків, називається

А) додатком        Б) означенням               В)обставиною

3. У поданому реченні На горбочку біля річки виростають дві смерічки граматичною основою є

А) на горбочку виростають    Б) виростають дві смерічки       В) виростають смерічки

4. За метою висловлювання речення поділяються на:

А) окличні та неокличні     Б) поширені та непоширені        В) розповідні, питальні та спонукальні

5. У поданому реченні Пожовклий лист у моє вікно влетів виділене слово виступає

А) додатком             Б) обставиною       В) означенням

6. Оберіть правильний вибір

... поїзд підходив до станції призначення.

А) швидкий        Б) бурхливий       В) жвавий

ІІ. Спиши речення, вставляючи пропущені розділові знаки. Підкресли головні та другорядні члени в другому реченні (3 б.)

   Узимку життя в річках дещо затихає але не припиняється. Судаки окуні щуки продовжують своє полювання.

ІІІ.* Попрацюй творчо(6б.)

Підготуйте  і запишіть розповідь на тему «Моя родина», вживаючи різні речення за метою висловлювання

 

                                                               Контрольна тестова робота №3

Відомості з синтаксису та пунктуації. Речення з однорідними членами речення, звертаннями, вставними словами.  Складні речення

І.Тест (3 б.)

1. Виділіть речення з однорідними членами (розділові знаки відсутні)

А) Вдовина хата була висока світла і дзвінка.   Б) Тихо плинуть по Дунаю навантажені човни.

В) Поверніть мене до класу срібним покликом дзвінка.

2. Укажіть, яким членом речення є виділене слово у поданому реченні  Де ти,фантазіє,там радощі й весна (Леся Українка)

А) підметом   Б) додатком      В) не є членом речення     

3. Укажіть, який розділовий знак і де саме потрібно ставити у поданому реченні

Усе в чеканні спілі роси земля і місяць вишні і тополі (Б.Олійник)

А) тире після слова «чекання»           Б) двокрапку після слова «чеканні»

В) двокрапку після слова «усе»

4. За допомогою вставних слів здається, можливо, мабуть можна виразити

А) почуття радості                  Б) упевненість                   В) невпевненість   

5. Позначте речення, у якому перед виділеним сполучником потрібно поставити кому

А) Яблуньки, вишні та абрикоси висадимо ближче до будинку.

Б) Сосни немов розступилися і обгорнули поляну.   В) І птахам і звірятам цікаво дивитися на людей.

6. Позначте речення, у якому допущено пунктуаційну помилку

А) Ще нам, браття молодії, усміхнеться доля.

Б) Чи знаєш, ти хлопче, якого коня тобі серед поля вготовила доля?

В) Летіть, летіть, нестримеі журавлі, через усі держави і кордони.

ІІ. Виконайте синтаксичний розбір поданих речень, вставте пропущені розділові знаки (3б.)

1.Мати перша навчила мене любити роси любисток м’яту маковий цвіт і калину (М.Стельмах)

2. Жовтий і блакитний кольори є безперечно символами життя і миру.

ІІІ.* Попрацюй творчо (6 б.)

Напишіть невеликий текст (4 – 5 речень) на одну із запропонованих тем: «Зима на подвір’ї школи», «Сміється день зимовий за вікном», використовуючи у структурі тексту складні речення.

 

                                                           Контрольна тестова робота №4.

                                        Відомості з синтаксису й пунктуації. Пряма мова і діалог

І.Тест (3б.)

1. Чуже мовлення, передано не дослівно, а тільки зі збереженням змісту, називається

А) прямою мовою     Б) непрямою мовою     В) діалогом

2. Пряма мова береться в

А) дужки            Б) лапки            В) тире з обох боків

3. Укажіть речення з прямою мовою (розділові знаки при прямій мові відсутні)

А) Ой діброво, темний гаю! Тебе одягає тричі на рік (Т.Шевченко)

Б) А лисичка вночі нишком устала, курочку з’їла й пір’ячко загребла.

В) Бачить лисичка хату, заходить туди, вклонилась звичайнесенько та й каже Добривечір, люди добрі!

4. Знайдіть речення з непрямою мовою

А) Помітивши, що галченя відвертає голову, хлопці вирішили, що воно наїлося.

Б) Василько крикнув, щоб хлопці наловили знайденому галченяті жуків.

В)  Вона поклала його на столі й сказала мамі: «Хай лежить воно тут до весни».

5. Діалог – це

А) різновид прямої мови, що передає розмову двох осіб

Б) приблизно передане висловлювання певної особи      В) складне речення

6. Визначте, яке з тверджень НЕ стосується діалогу

А) кожна репліка діалогу записується з нового рядка

Б) при діплозі не ставляться лапки, кожна репліка діалогу записується з нового рядка і перед нею ставиться тире          В) пряма мова береться в лапки і починається з великої літери

ІІ.Запишіть подані речення у формі діалогу (3б.)

   Андрійко запитав у мами, чи пам’ятає вона назву, яку передають у їхній родині від покоління до покоління. Мама відповіла, що пам’ятає. Хлопчик на це зауважив: «А моє покоління її щойно розбило»

ІІІ*Попрацюй творчо (6б.)

Складіть речення за поданими схемами

  1. «П?» - а.                                 2) А: «П!»               3) «П, - а,-  п.»

                                                             Контрольна тестова робота №5.

                                                    Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія

І. Тест (3 б.)

1. Знайти слово з м’яким знаком

А) гал…ці             Б) біл…ці               В) дівчинон…ці                     Г) фіал…ці

2. Знайти слово з йо

А) с…годні       Б) з…..мка               В) сл..за                                 Г) бад.рість

3. Знайти слово, в корені якого НЕ ставиться м’який знак

А) дерев.яний               Б) олов …яний      В) мавп..ячий                      Г) круп…яний

4. Знайти слово, в якому апостроф після префікса НЕ ставитсья

А) з….ясувти                  Б) роз…..єднати                 В) з.економити         Г) під….їхати

5. Знайти слово, в якому м’які приголосні НЕ подовжуються

А)иохолодже(н)я                        Б) підні(ж)я         В) коло(с)я           Г) перехрес(т)я

6. Знайти слово,  в якому НЕ ставиться ні  м‘який знак, ні апостроф

А) конферанс..є                      Б) борд….юр           В) п….єдестал       Г) інтерв….ю

ІІ. Зробити звуковий запис поданих слів (3б.)

І варіант    Батьківщина, веснянка, солов’ї, вітрильце, насіння, вмивається

ІІ варіант   Україна, щавель, колосся, пісня, явір, гнешся

ІІІ* Попрацюй творчо(6б.)

Напишіть твір – мініатюру на тему «По букет квітів для мами»,вживаючи слова іншомовного походження (у своєму тексті їх підкреслити)


                                                    Контрольна тестова робота №6

                                                           Орфоепія. Орфографія

І.Тест (3 б.)

1. Укажіть рядок, у якому всі слова з ненаголошеним голосним НЕ перевіряються наголосом

А) дешевий, веслувати, межа, глибокий    Б) гриміти, левада, кривий, пшениця

В) метро, брезент, лимон, температура      В) широкий, чемпіонат, креслярський, вечеря

2. У словах якого рядка відбувається чергування /і/ - /о/ -/е/

А) веч..р – веч..ра – веч..ря                              Б) н..ж –н…жа – н…жі

В) м…ст – м…сти – м..стом                                Г) н…с – н…са – н…сами

3. Укажіть рядок, де в усіх словах відбувається спрощення

А) гіган…ський, зліс..ний, кількіс…ний           Б) радіс..ний, вартіс…ний, хвас…ливий

В) тиж..невий, щас..ливий, жаліс..ний           Г) пристрас..ний, виїз..ний, форпос…ний

4. Укажіть рядок, у якому всі слова НЕправильно поділено на склади для переносу

А) о-пис, май-оріти, І.Я.-Франко                       Б) ко-жух, горді-сть, узбіч-чя

В) хи-ст, як-що, міль-йон                                     Г) вихо-джу, пі-дземний, рад-жу

5. Укажіть рядок, у якому всі слова розташовані в алфавітному порядку

А) акція, актриса, афіша, асфальт                     Б) вовк, весілля, гілка, гава

В) завдання, заграва, задача, задвірок            Г) копійка, копито,конюшина, конячка

6.Укажіть рядок, у якому в усіх словах є подвоєння приголосних унаслідок збігу

А) об..ігти, щоден…ик, давнин…а                       Б) погодин…ий, ран..ій, розріс..я

В) насін…я, дозвіл..я, жит..я                                  Г) листян..ий, спец..ех, від…ати

ІІ. Перекладіть подані сполуки слів рідною мовою (3б.)

Город Харьков, город Горький, горький на вкус, железная гирька,ларьки в центре города, поставьте на место, отрежьте ломоть хлеба.

Слова для довідок: вкус – смак, ломоть – скибка.

ІІІ* Попрацюй творчо (6б.)

Складіть невеличкий твір – розповідь за одним із поданих прислів’їв. Зверніть увагу на засоби милозвучності (чергування /у/ -/в/, /і/ - /й/)

Гірка правда краща, ніж солодка брехня. З великої хмари – малий дощ. Земля чорна, а білий хліб родить.

                                          Контрольна тестова робота №7

                                                           Лексикологія

І.Тест (3 б.)

1. Укажіть рядок, у якому всі слова однозначні

А) морквина, опеньок, бронхіт, жито                Б) добрий, окремий, ряд, сила

В) тепло, інший, скакати, сіяти                             Г) палкий, старий, крило, сонце

2. Укажіть групу слів – синонімів

А) дивний, неймовірний, великий                      Б) м’який, лагідний, пухкий

В) розумний, недурний, мудрий                          Г) тихий, беззвучний, сонячний

3. Укажіть антонім до слова радість

А) спокій        Б) натхнення     В) задоволення     Г) смуток

4. Визначте словосполучення, у якому слово глибокий ужито у прямому значенні

А) глибока таємниця    Б) глибоке почуття     В) глибока печаль     Г) глибоке озеро

5. Визначте речення з помилкою у слововживанні

А) Дідусь подарував мені книжку.      Б) Я гладжу білизну.

В) Мама  збирала суниці.                       Г) Я їду в Карпати.

6. Оберіть слово, що НЕ містить емоційного забарвлення

А) гарнесенький      Б) гарний    В) гарнюсінький    Г) гарненький

ІІ. Виконай запропоноване завдання (3б.)

І варіант  Доберіть антоніми до багатозначних слів у поданих словосполученнях

Сухий одяг, суха погода, сухий хліб, суха мова, сухе літо, сухі квіти.

ІІ варіант  Списати речення, дібрати до кожного з виділених слів синоніми

Піднялася хуртовина. Розмовляти з вихованою людиною Тихо розмовляти. Старий рукопис.Сашко весь день гасав з товаришами.

ІІІ* Порацюй творчо (6б.)

Прочитай вірш і проаналізуй його. Чого втекли Вітіни гості? Поміркуй і розкажи, як потрібно зустрічати гостей та як поводити себе в гостях? Свої роздуми оформи як невеличкий твір на тему «До мене прийшли гості», вживаючи нейтральні та стилістично забарвлені слова

 

 


                                     

                                                 У гостях

У Віті – день народження.                           І меблі у вітальні

Ми всі туди запрошені                                 не мацайте руками,

І ввечері, о шостій,                                        і пальцями по стінах

Прийшли до нього в гості.                           Не мажте -

Нам одчинила двері                                      будуть плями…

Мала сестричка Віті                                        І ще сестриця Віті

І зразу запитала:                                              щось стала говорити.

-Хто ноги з вас не витер?                              Та ми її не слухали -

В нас килим – не для того,                            хіба ж це варто слухать?!

Аби його бруднити!                                         Ми від її «гостинності»

Ану, біля порога                                               помчали геть щодуху,

Знімайте черевики!                                        бо й справді

Та подарунки зразу давайте,                       ох, непросто

Я сховаю.                                                           отак ходити в гості!

Та кришталеву вазу                                                                         (А.Костецький)

Не скиньте!

Я вас знаю!..                                                                   

Ви думаєте: просто

Отак ходити в гості?

А це – наука справжня,

Відповідальна справа!..

 

                                               Контрольна тестова робота №8

                    Будова слова. Орфографія. Узагальнення вивченого за рік

І. Тест (3 б.)

1. Змінюване слово складається з

А) префікса та суфікса     Б) суфікса та закінчення   В) префікса, кореня, суфікса та закінчення

2. Спільнокореневі слова є в рядку

А) задум, задуманий, задуха      Б) колос, колодязь, колисанка     В) красень, прекрасний, окраса

3. Виділіть рядок, у якому всі слова НЕ мають закінчення

А) пюре, журі, сирі      Б) какаду, вгору, тихо      В) радість, піч, припічок

4. Виділіть речення, у якому немає помилок у слововживанні

А) По вечорам ми збираємося в цій кімнаті.    Б) Візьми любий рушник.   В) Ми відвідали зоопарк.

5. Текст типу роздуму складається з

А) зачину й кінцівки    Б) прикладів і висновку    В) тези й аргументів

6. Виділіть речення, у якому немає додатка

А) У нас шляхи називають гостинцями.     Б) Львів – одне з найдавніших міст України.

В) Забіліли мури, вежі, появилися церкви.

ІІ. Виконайте подані завдання (3б. )

  1. Розберіть за будовою слова беззубий, зранку, приклеїти, опівночі.
  2. Наведіть приклад речення з обставиною місця.
  3. Напишіть чотири слова іншомовного походження, у яких вживається апостроф.

ІІІ* Попрацюй творчо (6 б.)

Складіть і запишіть тексти за аналогією: а) лист – поздоровлення; б) опис птаха

  1. Дорога моя матусю! Вітаю тебе з днем  8 Березня. Бажаю здоров’я, обіцяю добре вчитися.

                                                            Твоя Галинка

 

  1. Орел сизокрилий всім птахам цар. Гнізда він в’є на скелях та на старих дубах. Літає високо, бачить далеко. Дзьоб у орла серпом, кігті крючком.

 

 

 

                                                       Контрольний диктант №1

                                                          Непередбачена зима

   Уночі випав сніг. Він засипав дороги, подвір’я, зрівняв з узгір’ями річку, прим’яв до землі кущі та гілля дерев. Запорошив бур’яни. Уранці всі жителі села вийшли розчищати стежки й дороги. А коли піднімався вітер, усе очищене знову було закидане. Сніг ніби грається з людьми, щедро розкидаючи свої запаси.

   Так прийшла зима, яку ніхто вже не чекав. Усе навколо закурилося, задиміло. Вітер в’южив холодну снігову пилюку й сипав нею скрізь.

   Потім стихла заметіль так несподівано, як і почалася. Ніби відчуваючи своє швидке закінчення, зима особливо почала морозити землю. Але кожного дня рум’яне сонце піднімається все вище й пригріває все більше.  (99 слів)

                                                                                              (З журналу)

 

 

 

                                                  Контрольний диктант №2

                                                                        Дощ

    А кругом знову темно. Тільки дощ сіє й сіє на чиїсь лани.

   … У напільне вікно почало видніти. Дивуються діти, думали вже ніч, а воно знову дніє.

   І знову синє небо, а на ньому золоте сонце сипле скрізь гарячими блискучими бризками. По шляху біжать жваві струмочки, крутяться, підстрибують, танцюють, весело про щось бурмочуть.

   Пишається проти сонця гай, увесь у блискучих краплинах, як у дорогому намисті. Густішою стіною сплелося жито, що почало вже квітувати. Пустило із себе дух свого цвіту. Поміж його стеблами засіяли волошки, немов посвітились синії лампадки. Розжаріли голівки горицвіту, загула бджола. Високо під небом кигикнула чайка, блиснула срібним крилом. (101 слово)

                                                                                             (С.Васильченко)

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 лютого 2022
Переглядів
3953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку