Збірник позаурочних заходів з професії «Кухар»

Про матеріал
Матеріали збірника містять розробки позаурочних заходів по професії «Кухар» з використання інтерактивних методів навчання, а саме: сценарій заходу, присвяченого міжнародному дню кухарів та кулінарів, сценарій конкурсно-розважальної програми «Кухарі і кухарочки», сценарій КВК «Кулінарний батл». Заходи носять рекомендаційний характер для педагогів харчового напрямку щодо проведення тижнів кулінарного мистецтва.
Перегляд файлу

 

Державний навчальний заклад

«Буцький політехнічний професійний ліцей»

 

 

Залізняк Анжела В’ячеславівна,

викладач спеціальних предметів харчового напрямку, спеціаліст вищої категорії, старший викладач

 

Назва матеріалу:

Збірник позаурочних заходів з професії «Кухар».

 

Анотація:

Матеріали збірника містять розробки позаурочних заходів по професії «Кухар» з використання інтерактивних методів навчання, а саме: сценарій заходу, присвяченого міжнародному дню кухарів та кулінарів, сценарій конкурсно-розважальної програми «Кухарі і кухарочки», сценарій КВК «Кулінарний батл».

Заходи носять рекомендаційний характер для педагогів харчового напрямку щодо проведення тижнів кулінарного мистецтва.

 

 

 

 

 

Розглянуто і схвалено на засіданні методичної комісії викладачів та майстрів виробничого навчання з професій харчового напрямку

 

Протокол № 7 від 3 березня 2019 року

Голова методично комісії: А.В.Залізняк

ЗМІСТ

ВСТУП……………………………………………………………………………………4

1.Сценарій заходу присвячений Міжнародному дню кухарів і кулінарів

…………………………………………………………………………………………….5

2.Сценарій    конкурсної    –    розважальної    програми    «Кухарі    і    кухарочки»

…………………………………………………………………………………………...16

3.Сценарій КВК «Кулінарний батл» …….……………………………………………45 ВИСНОВОК……………………………………………………………........................50

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ………………………………………………51 Вступ

Створення системи позакласної роботи за професією, що має на меті підвищення рівня знань, умінь і навичок учнів, розвивають інтерес до навчання та самостійної творчої роботи.

Педагогічна практика показує, що позакласна робота повинна стати продовженням теорії і формою періодичного підведення підсумків професійної підготовки учнів . Тому  перед педагогічним колективом стоїть дуже важливе завдання – виховати в учнів не тільки повагу та інтерес до обраної професії, але й усвідомлення особистої значущості та індивідуальності у колективі і суспільстві вцілому. Дати зрозуміти їм , що їхні особисті та професійні якості заслуговують поваги – значить вирішити ще одне важливе завдання - допомогти у професійному ставленні та самоствердженні. Плануючи і організовуючи позакласні заходи, треба мати на увазі, що вони проводяться у вільний час учнів, що має свої відмінності від робочого і навчального часу.

Отже, потрібно так організувати захід, щоб він став не тільки логічним продовженням теоретичного і практичного навчання, але й розширив знання і навички учнів, розвивав інтерес  і любов до обраної професії, творчий потенціал: дух змагання, кмітливість, почуття суперництва; долучити учнів до системи культурних цінностей, що відображають багатство загальнолюдської культури, в тому числі культури свого народу; озброїти учнів системою знань. Сприяти вихованню почуття поваги і причетності до проведення колективних заходів в ліцеї, пробудженню емоційного ставлення до життя; розвивати в учнів пам'ять, увагу, логічне мислення, спостережливість, стимулювати творчість учнів.

Щороку в нашому ліцеї проводяться тижні кулінарної майстерності. Одним із таких заходів є виховна година, яка присвячується професії «Кухар», де учні намагаюся створювати неповторні сюжети. Вони беруть участь у театральних виставах, ігрових програмах, конкурсах.  

     Розвиток творчих здібностей учнів в позаурочний час дає змогу побачити наскільки талановиті  наші учні, зрозуміти наскільки велике їхнє бажання розвивати свої здібності, наскільки безмежні їхні можливості.  Саме шляхом організації різноманітних позаурочних свят намагаюся вплинути на розвиток кожної дитини з урахуванням її інтересів, мотивів, системи цінностей, стимулювати розвиток здібностей кожної особистості.

Тому пропоную збірку сценаріїв – сценарій присвячений  Міжнародному дню кухарів і кулінарів; сценарій конкурсної – розважальної програми «Кухарі і кухарочки»; сценарій КВК «Кулінарний батл». Збірка допоможе організувати і провести цікавий і змістовний, незабутній  святковий захід.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій заходу присвячений Міжнародному дню кухарів і кулінарів!!!

Ведучий І:

Добрий день пані та панове!

Розпочинаємо  наше свято.

Ведучий ІІ:

Яке присвячуємо  10 Міжнародному дню кухарів і кулінарів!!!

 

Ведучі заходу. Ясногородський Петро та Гончар Анна

Ведучий І:

Кулінар, кухар, пекар - це не просто професії, це мистецтво. Перші кухарі, пекарі з’явилися на землі з появою першої  людини.

Ведучий ІІ: 

Прийом їжі для людини досить приємне заняття. З’їсти що-небудь смачненьке, це те саме маленьке свято, яке кожен з нас може влаштувати собі, і не останнє місце в цьому займає кухарське мистецтво.

Ведучий І:

В 2004 році  відбулася знаменна подія. Був заснований  Міжнародний день кухарів.

Це відбулося з ініціативи та за активної участі Всесвітньої асоціації кулінарних співтовариств, в яку за даними проекту Dilova Mova.com, до якої входило близько 8-ми мільйонів представників цієї прекрасної професії з різних країн світу.

Ведучий ІІ:

У цей День ми Бажаємо Всім кулінарам успішних шедеврів і заслуженої подяки від Ваших клієнтів! Здоров’я Вам , а вашим шанувальникам приємного апетиту.

 

Влад Власюк.  Пісня «Варенички»

Ведучий ІІ:

«Приготування їжі - це унікальний процес», - скаже будь- який кухар. Рецепт є лише якоюсь загальною картою приготування страви. Смак, вірніше баланс смаків, тонкощі і момент, в який необхідно виробляти ті чи інші дії з продуктами і приправами - це ціла симфонія, а хліб та хлібні вироби – це святе.

Ведучий І:

Професійний кухар, пекар : як диригент, успіх якого залежить не тільки від його знань і досвіду, але і від особливого таланту і чуття. Небагато можуть похвалитися цими необхідними якостями, проте багатьом з нас доводилося готувати самостійно і бачити різницю між  своєю роботою та роботою фахівця.

Ведучий ІІ:

Робота кухаря , пекаря вимагає від людини не тільки великого терпіння. Крім цього необхідно гарне здоров’я, кваліфікована освіта і навички. Оволодіти цим мистецтвом самостійно практично неможливо - завжди потрібен приклад і порада людини, яка вміє готувати.

Ведучий І:

Вміння смачно готувати передається з покоління в покоління.

Багатовіковий  досвід і практика в приготуванні страв, виробів зробили це мистецтво надзвичайно віртуозним.

Ведучий ІІ:

Серед запрошених у залі є люди, які віддали кулінарії майже все  своє життя.  Дозвольте їх представити: Ерматова Олександра Михайлівна, Варич Неля

Миколаївна, Дорошенко Ніна Василівна, Кравченко Наталія Платонівна, Кучеренко Наталія Вікторівна, Самелюк Ольга Савівна.

 

Ведучий І:

Подякуємо їм за працю бурхливими оплесками.

Ведучий ІІ:

Копітка і душевна робота наших кухарів помітна і затребувана по всьому світу. У багатьох з нас ця професія найчастіше асоціюється з ресторанним бізнесом, адже саме там зосереджено висока майстерність і вміння найкращих представників цієї професії. 

 

Сценка «Випадок у ресторані». Гончар А., Швець А., Ященко О.

Ведучий І:

Це звичайно суперечливе  питання. І кожна точка громадського харчування в праві претендувати на те, що саме вона є володарем роботи самого вмілого і найталановитішого кухаря. У цьому легко переконатися, достатньо лише спробувати пропоновану їжу і все стає зрозуміло.

 

Мініатюра  на тему «Кулінари сміються». Виконують Трохименко М. та Нікітіна О.

 

Легенда про кухаря. Читає учень групи № 7 Волошин Г.

 

 

«Пісня про сало» у виконанні Мурзака Михайла

 

 

 

Ведучий ІІ:

Кожна дівчина мріє стати гарною господинею.

Та сьогодення диктує свої  правила.Тому в нашому училищі і дівчата, і хлопці опановують прекрасну професію  «Кухаря, пекаря».

Ведучий І.

В міжнародний день  кухарів та кулінарів ми вирішили  приділити увагу нашим першокурсникам. Просимо піднятися на сцену майбутніх

пекарів групи  №4  та  групи № 12. Підтримуємо їх оплесками. (Учні виходять на сцену.) Ведучий І:

Шановні першокурсники для Вас ми підготували клонкурс-сюрприз «На спритність та вправність у вдяганні  спецодягу». Просимо з кожної групи  3 особи. Ваше завдання: за 1 хвилину зняти спецодяг ,а потім його одягнути. Оцінювати буде цей конкурс Шеф-кухар училища - Наталія Платонівна.

 

В конкурсі перемогла команда учнів №12

 

Пісня у виконанні Воробйова Р. та Ященка О. «Сірожине пірожене»

 

Ведучий ІІ:                        

Кулінарія – це мистецтво приготування їжі. Учні з великим задоволенням вивчають сучасні і стародавні страви. Вони невтомно працюють не тільки на уроках теоретичного навчання, а й  оволодівають професією, розвивають свої  практичні навики, творчі здібності, бажання та уміння на уроках виробничого навчання.  Довести теорему «Кулінарія - це мистецтво» ми попросили учнів  ІІ курсу. Запрошуємо їх на сцену.

Ведучий І.

Доведення теореми ми пропонуємо за допомогою  вікторини «Кращий кулінарний ерудит»

Ведучий ІІ

Оцінювати  правильні відповіді будуть наші гості.

 

Вікторина «Кращий кулінарний ерудит» для учнів групи №7

Ведучий І.

Будьте уважні.

1.       З якого злака отримують перлову крупу? /ячмінь/

2.       І торт і імператор. /Наполеон/

3.       Перелік страв. /Меню/

4.       Наука про чистоту. /Гігієна/

5.       Смачна телепередача, яка йде на першому каналі. /Смак/

6.       Назвіть українську національну страву. /Борщ/

7.       Страва , яка має 50 видів начинок. /Вареники/

8.       Земляна груша. /Топінамбур/

9.       Що можна приготувати, але не можна з'їсти? /уроки/

10.   В'ялений виноград. /Родзинки/

11.   В воді родиться, а води боїться (Сіль).

12.   Сидить на ложці, звісивши ніжки (Локшина, капуста).

13.   Не розбивши горщика, не з'їси каші (Горіх).

14.   На соломинці будинок, сто хлоп'ят в ньому (Мак).

15.   Чого в роті не втримаєш (Окріп)

16.   Всіх годую з охотою, а сама безротая. (Ложка)

17.   З-під шапки пар валить, а в животі вода кипить (Самовар).

 

Танець «Варення»

Ведучий І:

Настав важливий момент. «Ключ знань» вручається учням І курсу (виносять «Ключ знань» спечений, дарять емблеми пекарям).

Ведучий  ІІ:Дякуємо  другокурсникам !!!

 

Вручення подарунків та емблем ІІ курсу.

Ведучий ІІ:

Представники деяких професій мають свій девіз, свою клятву, свій гімн, наприклад, клятва Гіпократа.

Ведучий І.

Кулінари нашого ліцею спробували свої сили і тут . Клятва кулінара.

 

Клятва кулінара. Читає  Волошин Георгій

Отримавши «ключ знань»,  емблеми кухарів, та клятву кухарів, проголошуємо, що всі учні першого курсу  прийняті в почесні ряди кулінарів.

(звучить музика, учні виходять зі сцени у зал)

Ведучий ІІ .

Важка, але одночасно і захоплююча професія кулінара приносить людині велике задоволення: вона дає їй можливість щодня переконуватися в необхідності і важливості своєї праці.

Якщо ви любите готувати, хочете придумувати нові, нікому невідомі страви, хочете годувати людей смачно і поживно - обирайте професію кухаря, пекаря   та приходьте навчатись до нашого навчального закладу. А на згадку про наше свято, всіх ми частуємо запашним короваєм!!!

 

Пісня «Кухарка». Співає ансамбль "Бучанка", акомпонує  Г. Волошин

 

 

 

 

 

(Звучит  пісня, відкриття виховної години)

Ведучий. Кухар - це людина, яка професійно готує їжу для інших людей, як правило, в закладах громадського харчування.

(вступна частина)           На флоті посада кухаря називається кок.  

              Найголовнішим приміщенням будь-якого кафе, ресторану або їдальні є кухня.  

              Цар і бог на ній - шеф-кухар.

              Смачно поїсти любить кожен, значить, вмілий кухар без роботи ніколи не залишиться. 

              Щоб стати гарним кухарем, треба багато знати, багато чому вчитися.

 

Ведучий. Як  ви  вже зрозуміли   сьогодні наша  програма  пов’язана  з  кухарством.  

Ведучий. У нас створилися дві команди, які позмагаються між собою за право стати найкращими знавцями з кухарської справи.


Ведучий.  Сьогоднішні змагання проходитиме у формі конкурсів, а оцінювати вас буде справедливе журі -  це директор ліцею - Гісько Галина Миколаївна,  заступник директора  - Вікторук Вікторія Миколаївна майстер виробничого навчання – Лебідь Ольга Миколаївна викладач  спецдисциплін харчового напрямку – Залізняк Анна Борисівна методист ліцею – Дорошенко Галина Петрівна.

 

судити занадто строго!  

Отже починаємо!!!

Ведучий. Представлення команд.

Запрошуємо команди  на сцену ("Кухарі і кухарки"!) Командам дається по 2хв., на представлення.

(Представлення команд «Кухарі» і «Кухарочки»)  

Ведучий: Представлення команд оцінюється у 5 балів. 

Команда «КУХАРІ»

Девіз: «Хоробрим будь, часу не гай, і близьким друзям допомагай !»

Команда «КУХАРОЧКИ»

Девіз: Ми команда просто КЛАС!!! Приєднайтеся до нас.

Разом співають пісню «А мій милий вареничків хоче…»

(виконання пісні)

Ведучий.  Журі просимо оцінити представлення …

 

Співає Золоташко Надя

(Мамина калина)

 

Ведучий.  А ми переходимо до конкурсу, який називається «РОЗМИНКА».

Оголошуємо конкурс запитань, які вимагають від вас знань з спецтехнології. 

Ведучий.  Журі за кожну правильну відповідь додає командам по балу..

ВІКТОРИНА:

 1.Яке мистецтво провокує переїдання?

(Кулінарія.)

 2.Як називається документ, необхідний для отримання ліків в аптеці, спосіб приготування страви?

(Рецепт.)

 3.Чим кашу не зіпсуєш?

(Маслом)

4.   Перед тим, як додати буряк, досвідчена господиня приправить борщ оцтом. З якою метою?

(Щоб буряк не втратила свій колір.)

5.   В якому супі огірки з перловкою зустрічаються?

(В розсольнику.)

 6.Якою рукою треба їсти суп?

(Суп треба їсти ложкою.)

 7.Як називається вид супи з протертих овочів?

(Пюре.)

 8.Як називають салат, залитий квасом?

(Окрошка.)

 9.З чого готують лангет: з яловичини або риби?

(З яловичини.)

10. Курча-табака готують на сковороді або на грилі?

(На сковороді.)

 11.«Курячий солярій» - це... Що?

(Гриль.)

12.   Іменем якогось римського царя названий салат з курячим м'ясом?

(Цезар.)

13.   Як називаються вареники без начинки?

(Ліниві вареники.)

 14.Що на кухні тікає від поганої господині?

(Кипляче Молоко.)

15. Сирники кухарі готують з сиру або сиру?

(Із сиру.)

 16.Який коренеплід необхідний для приготування дерунів?

(Картопля.)

17.   Який тропічний фрукт не радять використовувати для желе, оскільки в ньому є речовини, що перешкоджають застигання желатину?

(Ананас.)

18.   Як називається «пронизливий» інструмент для приготування шашлику?

(Шампур, вертел.)

 19.Яка риба в святкові дні одягає «шубу»?

(Оселедець, страва «Оселедець під шубою».)

20.   До риби прийнято подавати біле, а до м'яса - червоне. Що?

(Вино.)

21.   Яка їжа сама стрибала в рот ледачому Пацюку з гоголівської «Ночі перед Різдвом»?

(Вареники.)

 22.Яке місто подають до чаю?

(Торт «Прага», Прага - столиця Чехії.)

23.Як називається татарський «гуляш»?

(Азу.)

24. Музична приправа - це... Що?

(Сіль.)

 25.Гостра необхідність - це... Що?

(Перець.)

26. Тушкований салат - це... Що?

(Рагу.)

 27.Як називається тістечко, народжене з піни?

(Безе.)

 28.«Накрученное» страва - це... Що?

(Рулет.)

 29.Що перетворює морс в кисіль?

(Крохмаль.)

30. Раціон, щоб зменшити талію, - це... Що?

(Дієта.)

 31.Як називається трапеза на природі?

(Пікнік.)

 32.Як в побуті називають картоплю, зварену у шкірці?

(В мундирі.)

33.Чим зазвичай заправляють салат «Олів'є»?

( Майонезом)

34.   Яку крупу не промивають перед приготуванням?

( Манну.)

35.   Як в давнину називали пельмені? (Ведмеже вушко.)

Ведучий.: Молодці , добре  справились  із  завданням . 

Ведучий.  Журі  просимо оцінити представлення …

Ведучий: Осінь — це улюблена пора, бо саме восени ми збираємо багатий і щедрий врожай, наповнюємо свої комори продуктами харчування, і не даремно осінню відзначають свої професійні свята працівники сільського господарства, працівники харчової промисловості, а 20 жовтня відзначають своє професійне свято кухарі й кухарки.

Ведучий: Наступний  конкурс « Посади  та  збери  урожай ».

 Команди  на  місці!  Команди  готові  посадити  та  зібрати урожай ?

 

Конкурс  « Посади  та збери врожай »

Для  конкурсу  потрібні  овочі та  фрукти та по два учасника із команди.

 ( Все  це  повинно  лежати  в корзинці) .

По  команді ведучого  команди  розкладають   овочі  та  фрукти  по  сцені в одну грядку(потім переступають через них) , а  потім завязують очі (бригада в цей момент повинна зібрати те що на сцені)  бригадирів розкручують і пускають на збирання урожаю. 

Яка  команда  швидше  справиться із  завданням  та  і  отримає  5  балів . 

Ведучий.  Але  для приготування    страв  нам  потрібні  ще  деяк  інгредієнти .

Наступний конкурс « Попелюшка».

Конкурс « Попелюшка»

Для  конкурсу  потрібні : горох , квасоля  , рис , гречка – перемішані

в  посудині.  Кожній  бригаді  надається чотири   мисочки  в  які  будуть  кластися    інгредієнти .

Яка  команда  найшвидше справиться  із  завданням  та  отримає  5  балів .

Ведучий. Молодці. Тепер  у  нас  все  є для  приготування  страв. Переходимо до конкурсу: « Приготуй  страву »???

 

На столах для кожної команди  знаходяться  інгредієнти, з яких ви повинні приготувати страву і назвати страву. В цьому конкурсі буде оцінюватися швидкість приготування і дотримання технологічного процесу. 

 

 

 

Ми запрошуємо експерта – по стравах - Залізняк Анну Борисівну.

 

 

(Експерта – по стравах - Залізняк Анна Борисівна) Ведучий : І так ,команди готові? Розпочинаємо!!!

Ведучий : Поки наші команди працюють, я хочу вас запросити на ВІКТОРИНУ, яка так і називається: «Вікторина для  глядачів». Перед Вами знаходяться запитання , а ви по черзі даєте правильну відповідь. Журі також можуть приєднатися. А допоможіть нам експерт по мультимедійній презентації -  Дорошенко Галина Петрівна. Проводимо вікторину. Готові! Починаємо!

Команди справились із завданням…

Ведучий : Просимо команди презентувати страву. 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Представляє страву команда «Кухарочки») Ведучий : Я думаю,  що  нашим командам потрібний  відпочинок . 

А  як  відпочивають наші кухарі і кухарочки ми  зараз  дізнаємось .

 Конкурс «Відпочинок», запрошуємо експерта по відпочинку – художнього керівника Садовську Валентину Валентинівну танцюють на стільці під музику і команду . Потрібно по 4 учасника із команди.  ( пісня  «Кухарка»). Під команду виконують завдання: танцюють тільки ноги, танцюють  тільки руки, танцює  тільки тіло, танцює тільки голова, танцюють тільки очі, а тепер танцює все,  разом стати зі стільця.

 

(   Танець на стільцях )

 

Ведучий. Відпочинок  - це добре. 

Конкурс «Десерт»

 Для  конкурсу  потрібні дрібні солодощі.

Яка команда швидше роздасть солодощі (дрібні цукерки і коржики з маком). Ведучий . Десерт  ще не  закінчився . Його  потрібно  чимось  запити : чаєм чи  компотом. Але нам  потрібно  наносити  води  для  приготування . 

Конкурс  « Хто швидше »

 

 

 

Наступний конкурс  « Хто  швидше ».

 

 

 

 

 

Конкурс « Хто  швидше »

Для конкурсу  потрібна  ложка , посудина  з  водою  та  порожня  посудина . Команда  по  черзі  буде  носити  воду  ложкою  з  одного  кінця  сцени  в інший,   де  стоятиме  порожній  посуд. Яка  команда  швидше  вичерпає  воду з посудини і  якнайменше  розіллє   води,  отримає  5  балів .

 

 

 

 

 

Ведучий . Молодці, добре справились  із  завданням. .        

У  нас  є  вода  з  якої  можна приготувати  компот. Готувати  ми  не  будемо  , а  от  грати  на дивовижних інструментах - так .

Конкурс « Веселий  компот »

Для конкурсу потрібні  інструменти  на  яких  можна  грати : ложки, тарілки, виделки, дощечки …і  т. д.

 

 

 

 

 

 

 

Яка  команда  краще  заграє мелодію  та  отримає  5  балів.  Потім  заграти  разом. 

Ведучий :  Молодці , всі команди  добре  справились  із  завданням .

А  зараз  підсумки  журі.

Ведучий : Я думаю,  що  кухарям  потрібний  відпочинок . 

 

 СЦЕНКА «В їдальні». Учні 10 групи.

СЦЕНКА  «В їдальні ліцею»

Відучий:Анжела Вячеславівна:  Як ви знаєте у нашому ліцеї, так заведено - все найкраще учням, спочатку харчуються учні, потім…в чергу стають викладачі…

Катя : підходимо, підходимо, харчуємось, харчуємось….

Катя: Доброго дня,  Вікторія  Миколаївна!

Вікторія Миколаївна: А що це у вас? Муляж? 

Катя: Який муляж, це гуляж…

Катя : підходимо, підходимо, харчуємось, харчуємось….

Доброго дня,  Анна Борисівна! Так що у вас, скажіть салат сьогоднішній?… 

Катя : Я вам більше скажу - ще і завтрашній…

Катя: Ольга Миколаївна, доброго дня! Беріть котлетку, бо пропаде. 

Ольга Миколаївна:  бере в руки і йде…

Катя : ООО пропало! Молодець!!!

Катя : Бог зробив жінку з ребра, а жінка з ребра зробила «Харчо»… Галина Петрівна беріть пиріжечки. 

Галина Петрівна: А пиріжечки з чим?

Катя: з мясом, з мясом…( мур, мур - пішов, брись, брись) Галина Петрівна: махає руками і втікає.

Катя: ОЙ, ой, ой - добрий день Галина Миколаївна!!!

 Галина Миколаївна – що тут відбувається.. 

Катя:  обслуговування   персоналу.. 

Галина Миколаївна:  салатик є, так ви вчора брали, я не собі.

 Катя: Слава Богу, щоб тоді ліцей робив без директора???

Залишолось тільки сказати: «Приємного апетиту!» 

Наступний конкурс  « Французька мініатюра »

Ведуча: Розпочинаємо конкурс « Французька мініатюра». Запрошуємо по 2 учасника з команди. Францію  буде представляти – команда «Кухарі», Україну – команда «Кухарочка».

Ведуча: І так запрошуємо першого учасника  Пьера Шарлі де Круазона.  

(виходить ,  підходить до столу). Оплески  залу.

 

 

 

Пьер: Бонжур, бонжур…

Ведуча: Україну буде представляти баба Шура , яка 30 років  працювала в «общепите». Зустрічаємо!

Б.Шура: виходить руки тримає над головою.

Пьер: бон жур мадам, ручку, ручку..

Б. Шура: нехотячи дає руку і прибирає..

Пьер: цілую руку б. Шурі

Б. Шура: витирає руку об себе..

 

 

Ведуча:І так ви бачите у мене в руках конверт, тут знаходиться страва , яку ви будете готувати.

Б. Шура: Манка, манка, хоч би манка..

Ведуча: І так ви будете готувати страву: артишок із спаржею по-болонськи в трюфельному соусі з сиром пармезан та мушлями, запеченими з філе із бедреної частини жаб’ячої лапки. 

Б. Шура: махає головою…

Пьер: скаче  і хлопає у долоні..

Ведуча: мені тільки залишилось представити спонсорів наших конкурсантів.

Спонсор - Пьера Шарлі де Круазона. «Копчені мушлі де Парель»

Зустрічаємо Пьер співає Ой ля-ля, Ой ля-ля, усі опладують,

Спонсор Б.Шури - «Зельц із свиних голів»

Обличчя Б.Шури є логотипом фірми.

Б.Шура: повертається, стає боком і посміхається

Ведуча: Прошу спонсорів винести  продукти.

Продукти від спонсорів ставлять на стіл

 

 

Спонсор Пьера - несе піднос, а спонсор б. Шури - несе ящик з буряком, капустою, свинею.

Ведуча: І так розпочинаємо конкурс

Коментувати страву буде Пьер. 

Пьер : Мерсі, мерсі

Ведуча: Мені залишилося побажати успіхів. Нехай переможе найкращий.

Поаплодуємо!!!

Пьер: я буду гаваріть как гатовіть єта блюда

Будім брать каструлька, на одну порцію, сколько ви можете кушать

 

                             (ставить на стіл маленьку каструльку)

 

Б. Шура: виставляє велику каструлю з написом ХЛОР, потім розвертає ПЕРВОЕ 

Пьер: Ой мадам! У вась хорошій апетіть. Теперь брать трюфель. Б. Шура: в каструлю кидає буряки.

Пьер: Теперь брать артишок, базілік, імбир, сір пармізян

(Дивиться на б.Шуру).

Пьер: Теперь перець  Чіллі горький, очень горький.

Б. Шура: перець кладе в рот (очі на лоб) Пьер: ви не відалі перець?

Б. Шура: випльовує з рота у каструлю.

Пьер: а тепер люк, люк, чу – чуть резать.

Б. Шура: взяла цибулю і роздушила на підлозі, зібрала і кинула в каструлю.

Пьер : дивиться б. Шурі в каструлю.

Пьер: Броколі, броколі, капустічка…

 

Б. Шура: розбиває капусту об каструлю.

Пьер: Чу чуть перецьь перецьь . 

Б. Шура: нюхає перець, чхає …

Пьер: падає на підлогу.

 

Б. Шура: піднімає його за шкірку.

Пьер: берем ложочку, міщаєм…

Б. Шура: ополоником

Пьер: Всьо збіть блендерь, блендерь..

Б. Шура : дриллю (диррррррррррррр)

Пьер: сахарь, чу –чуть, теперьь філе (жабу тримає в руці).

Б. Шура : Жаба, хрю хрю… Пьер: закрівать крішкой.

 

Б. Шура : махає кришкою від каструлі. Пьер: открівать крішку нюхає ммммммммм…

Пьер: де здєсь крис!!!

Ведуча: І так час  вичерпано, у мене в руках дві дегустаційні тарілки, прошу їх наповнити.

(Викладають в тарілки  страву)

Поки Пьер все збирає зі столу, Б.Шура міняє тарілки.

Ведуча: давайте поаплодуємо учасникам.

І так вирішальний момент: дегустуємо страву Пьера-  кривиться,  дегустуємо страву б. Шури -  сподобалась, НАШ ПЕРЕМОЖЕЦЬ – БАБА ШУРА (Всі аплодують).

 

 

 

Пьер (засмучений) – єто обман, єто обман.

 

 

Б. Шура: радіє, аплодує, дивиться на Пьера, замотується у скатерку.

І співає: - Правда люди, правда,

                 

Виходять усі дівчата і співають пісню: «Господиня гарна»  

 

 

Виконання пісні:

«Правда люди, правда,

Господиня гарна…»

 

 

 

 

 Ведучий :  Молодці , всі команди  добре  справились  із  завданням .

А  зараз  підсумки  журі.

 

 

 

 

 

 

КВК 

«Кулінарний батл »

Мета проведення  -  виявити ступінь усвідомленості і глибини знань учнів; розвивати пізнавальну активність, уважність, логічне мислення  учнів; виховувати цікавість до предмета, дух співпраці при роботі в групах.

Хід заходу

Ведуча І Залізняк А.Б.

(Звучит короткая отбивка – первые аккорды песни «Мы начинаем КВН»)

         Добрий день, шановні учні, члени журі та гості. Сьогодні ми проведемо КВК під назвою «Кулінарний батл», що в перекладі з англійської означає «змагання, поєдинок». 

Ведуча ІІ Залізняк А.В.

Групи,  розділившись на  команди, позмагаються між собою за право стати найкращими знавцями з кухарської  справи.

       Ведуча І Залізняк А.Б.

  Харчування – одна із основних життєво необхідних умов існування людини.

Здоров’я людини, її працездатність і настрій, нормальний розвиток значною мірою залежать від харчування.

 «Хороший кухар – вартий лікаря», - говорить народне прислів’я. Цими словами підкреслюється тісний зв'язок між смачно приготованою різноманітною їжею і здоров’ям людини.

     

 

Ведуча ІІ Залізняк А.В.

    Сучасний кухар – це одночасно професіонал, художник, дієтолог, психолог і, навіть, чарівник.

 Він повинен володіти тонкими смаковими відчуттями та добре розвинутим почуттям міри; має бути швидким, спритним, зібраним, відчувати форму, лінію, колір. 

  Ведуча І Залізняк А.Б.

Щоб стати гарним кухарем, потрібно багато знати, багато чому вчитися.

 Кулінарні секрети - не таблиця множення, їх визубрити не можна. Потрібно вміти відмінно приготувати різні страви.  Багато кому здається, що професія кухаря – неважка, вивчати в ній нічого: звари, підсмаж, подай - чи велика наука? Виявляється велика. І чим більше вивчаємо технологію, придивляємося на практиці до роботи кулінарів, тим ясніше розуміємо, що бути кухарем нелегко, але захоплююче і відповідально. 

Ведуча ІІ Залізняк А.В.

Дорогі друзі! На вулиці дощ і мряка, а в нас з вами в цій залі тепло, світло та  весело. А все тому, що ми розпочинаємо КВК!

Сьогоднішні змагання проходитимуть у формі конкурсів, а оцінювати вас буде справедливе журі -  це директор ліцею - Гісько Галина Миколаївна,  заступник директора - Назаренко Сергій Васильович та  заступник директора  - Зайчук Валентина Іванівна методист училища - Біла Наталія Миколаївна викладач спецдисциплін – Залізняк Юрій Анатолійович

викладач укр. мови та літератури – Шимуда Олена Анатоліївна

Після кожного конкурсу вони будуть оголошувати кількість балів, які наберуть учасники. 

Привітаємо журі і просимо їх сьогодні не судити занадто суворо!

Отже починаємо!!!

Ведуча І  Залізняк А.Б.

І конкурс.

Представлення команд.

Запрошуємо всі команди на сцену (групи № 4, 7, 8,14.)

Командам дається по 3хв. , щоб представити команду.(______________) Журі підводить підсумки по 5-ти бальній системі. 

Ведуча ІІ  Залізняк А.В.

А ми переходимо до наступного конкурсу, який називається «РОЗМИНКА».

Просимо по одному учаснику із команди.

Оголошуємо перелік запитань, які вимагають від вас знань зі спецтехнології. Я по черзі кожному учаснику ставлю запитання, а журі за кожну правильну відповідь додає командам по балу.

                З якого злаку отримають перлову крупу? /Ячмінь/

                Як називається паперова обгортка для кісточки котлета по-київськи ?/ Папільйотка /

                Що значить «відтягнути» бульйон?/ Освітлити /

                І торт і імператор. / Наполеон /

                Перелік страв / Меню /

                Наука про чистоту. / Гігієна /

                Бутерброд вагою 15-30гр. / Канапе /

                Смачна телепередача / Смак /

                Основний нормативний документ на ПГХ. / Збірник рецептур/

                З чого раніше готували саламаху? / Основа квас і хліб /

                І шоколадні цукерки, і назва грибів. / Трюфель /

                Земляна груша. / Топінамбур /

                В'ялений виноград. / Родзинки / 

Поки журі підраховує бали . Пропонуємо музичну паузу.

________________________________________________________

Слово         надається    журі, будь ласка ,         назвіть        результати конкурсів «ПРЕДСТАВЛЕННЯ», та «РОЗМИНКА».

Ведуча І  Залізняк А.Б.

Наступний конкурс, «конкурс Капітанів».

Запрошуємо капітанів.

Ваше завдання , ви повинні по черзі називати терміни та термінологію з пекарської та кухарської справи. Хто не дає відповіді,  той капітан вибуває з конкурсу. 

Поки журі оцінює конкурс «Капітанів», у нас музична пауза. ______________________________________________________

А зараз слово надається журі….

Ведуча ІІ  Залізняк А.В.

 Хочу звернутися до глядачів і довести до відома, що кулінарне мистецтво близьке не лише кухарям і технологам, але і не раз привертало до себе увагу вчених, музикантів, поетів. 

Філософ Жан Жак Руссо, чудовий музикант Россіні, письменник М.В. Гоголь – всі вони були знавцями кулінарії. Як же смачно про їжу писали : А.П. Чехов, Олександр Дюма , О.С. Пушкін.

Тому наступний конкурс «Художній номер», 

(пісня, вірші, гумореска, частівки, танець на кулінарну тематику….)

Запрошуємо команду :__________________________________ Ведуча І Залізняк А.Б.

А ми переходимо до останнього  конкурсу 

«ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ»

Тематична сервіровка столу.(2-3хв.)

Представлення страви ?

Поки журі підводять загальні підсумки, оголошуємо музичну паузу.

__________________________________________________

Ведуча ІІ  Залізняк А.В.

Надається слово журі. (Оголошення і нагородження переможців)

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВОК

Виховні години є основним компонентом системи роботи класного керівника. Вони проводяться з різними виховними цілями. Їх форми й технології можуть мати безліч варіантів залежно від поставленої мети, віку учнів, досвіду класного керівника та умов. 

Виховна година – це форма спілкування класного керівника з учнями, це розмова «по душам», це корисна інформація, необхідна вихованцям для майбутнього дорослого життя, яку не можна у повній мірі отримати на уроках.

Таким чином, виховні години, що проводяться у системі, привчають учнів вбачати за своїми діями та вчинками їх місце в колективі, розвивають у них здатність до осмислення життєвих явищ, усвідомлювати соціальну спрямованість своєї життєдіяльності. Тематика виховних годин може бути різноманітною, й отже не існує меж для педагогічної творчості класного керівника щодо форми проведення виховної години. 

 З досвіду роботи можу сказати, що саме тижні професії дають можливість більш детальніше підготувати учнів до правильного вибору професії; пояснити, які чинники впливають на вибір майбутньої професії; формувати усвідомленість, відповідальність за вибір майбутньої професії; розвивати цілеспрямованість, працелюбність, наполегливість з метою орієнтації їх на свідомий вибір майбутньої професії. Основною метою заходів є  розширення кругозору учнів по професії «Кухар», ознайомлення їх з перевагами та можливими труднощами обраної професії.  Виховні години по професії посідають важливе місце серед позаурочних форм навчання. Їх організовують з метою розширення і поглиблення знань учнів, розвитку їх інтересу та здібностей. Вони стимулюють інтерес учнів до вивчення технології приготування їжі, розвивають творчі здібності учнів шляхом залучення їх до  участі у виховних годинах.

      Німецький психолог Е. Фромм казав, що творчість – «це здатність дивуватися і пізнавати, уміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях, це – налаштованість на відкриття нового і здатність до глибокого усвідомлення свого досвіду». 

 

Список використаних джерел

1.        Волкова, Н. П. Педагогіка [Текст]: посібник для студентів вищих навчальних закладів /Н. П. Волкова – К. : Видавничий центр «Академія», 2003.– 576 с. 

2.        Головань, Т. Пізнавальний інтерес як чинник підвищення ефективності процесу навчання [Текст] / Т. Головань // Рідна школа. – 2004.– червень – №6 (893). – с. 15-17. 

3.        Доцяк, В. С. Українська кухня [Текст] : навчальний посібник. / В. С. Доцяк. – 5те вид. - К.: «Ігнатекс-Україна», 2014. - 632 с. 

4.        Збірник рецептур національних страв та кулінарних виробів: для підприємств громад. харчування всіх форм власності [Текст] /О. В. Шалімов, Т. П. Дятченко, Л. О. Кравченко та ін. - К. : А. С. К., 2007. -848 с. 

5.        Носаченко І.М. Методи ігрового навчання в закладах профтехосвіти [Текст] //

Педагог професійної школи: Зб. наук.. пр. / –К.: Наук. світ, 2001 . – Вип.1. – С.269 272 

6.        Олійник, О. М. Основи фізіології, санітарії та гігієни харчування [Текст]:

підручник- Львів: Оріяна-Нова, 1998 – 124 с. 

7.        Пометун О.І., Пироженко Л.В. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання:

Наук.- метод. посіб. [Текст]  / За ред. О. І. Пометун. — К.: Видавництво А.С.К., 2003.

8.        Розвиток ділової активності учнів ПТНЗ під час професійної та загальноосвітньої підготовки [Текст]: навч. – метод. посіб. /А. С. Нікуліна, Д. В. Паньков, І. І. Єзікова та ін. – Донецьк: ДІПО ІПП, 2003.– 407 с. 

9.        Сборник рецептур блюд и кулинарных изделий для предприятий общественного питания [Текст] – М. : Экономика, 1982.-720 с. 

10.   Сборник технологических карт на блюда и кулинарные изделия для заведений ресторанного хозяйства [Текст] /Авт. - сост. А. М. Беляева. – К. : Издательство А. С. К., 2007. - 1248 с. 

11.   Світлична, М. Л. Особливості ресторанного сервісу [Текст]: навчальний посібник /М. Л. Світлична – Житомир: «Полісся», 2009. – 368 с. 

12.   Сирохман, В., Товарознавство продовольчих товарів [Текст]: підручник /В.

Сирохман, І. М. Задорожний, П. Х Пономарьов – Київ: «Лібра», 2005. 

13.Старовойт, Л. Я. Кулінарія [Текст]: підручник / Л. Я. Старовойт, М. С.

Косовенко, Ж. М. Смирнова – К. : Генеза, 1999. - 432 с. 

14.Фельдман, И. А. Атлас кулинарной мудрости [Текст] / И. А. Фельдман. – К. :

Преста, 1996. -544 с. 

15.   Фіцула, М. М. Педагогіка [Текст] / М. М. Фіцула – Тернопіль: Видавництво навчальна книга, 1999. - 504 с. 

16.   Шумило, Г. І. Технологія приготування їжі [Текст]: Навч. посіб. / Г. І. Шумило.

— К. : «Кондор», 2003.- 506 с. 

17.   Використані інтернет ресурси: http: //www. academia. edu; http: //www. iamcook. ru; http: //k-stolu. com/kuhni-mira; http: //povar. ru; https: //1000. menu; http: //www. kulina. ru; http: //eshte-na-zdorovje. ru; http: //supercook. ru; http: //www. liveinternet.

ru; http: //www. restoran. ua; StudFiles. ru , http: //www. russianfood. com. 

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
22 березня 2019
Переглядів
5481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку