Збірник творчих вправ"Знаю українську!"

Про матеріал
Розвиток творчого мислення - це одне із важливих завдань, яке покликана вирішувати початкова школа. Дуже важливо, щоб педагог здійснював процес формування творчого інтелекту учнів вже з першого класу.Ряд психологів стверджують, що творче мислення в школярів на перших етапах навчання ще зовсім не сформоване. Так, М.М. Волокітіна вважає, що у цьому віці дітям не властиве творче мислення. Це пояснюється тим, що вони не можуть прийти до широких узагальнень. Дедуктивний спосіб узагальнення їм не доступний. Учні початкових класів здатні тільки на основі ряду фактів прийти до розуміння загального положення, тобто в умовисновках можуть приходити від часткового до загального індуктивним шляхом.Проте на відміну від М.М. Волокітіної, такі психологи як Г.О.Люблінська, В.В.Давидов, Н.О. Менчинська дотримуються зовсім протилежної думки, згідно якої творче мислення дитини починає розвиватися з того моменту, коли вона вперше запитала: "Чому .?", тобто з того часу, коли дитина перший раз задумалась над якоюсь, хоча й не значною проблемою. Адже, якщо розвивається будь - який тип мислення (наочно - дійове, образне та ін.), то формується і творчий інтелект. Хоча спочатку воно є дещо примітивним, проте ще в дошкільному віці закладаються основи для подальшого розвитку творчого інтелекту особистості. Тому я використовую у свої діяльності такі методи, які б якомога більше стимулювали розвиток продуктивного мислення дітей.Працюючи над даною проблемою, мені часто доводилось стикатись із явищем, коли дітям навчальний матеріал є досить таки зрозумілим, доступним, проте не викликає у них ніякого інтересу, не активізує творчого мислення, оскільки самі завдання є стандартними, шаблонними. Для розвитку творчого мислення школярів у процесі навчання пропоную деякі види нестандартних завдань. 1. Використання каліграфічних хвилинок на матеріалі довкілля та народних знань українців, про добро і товаришування. 1.1 Каліграфічні хвилинки на матеріалі довкілля та народних прикмет українців 1.2 Каліграфічні хвилинки про добро і товаришування 2. Вправи на розвиток уміння висловлювати здогадки, припущення, доводити справедливість певних тверджень. 3. Виконання інтегрованих завдань — комплексів. 4. Використання цікавинок на уроках. 4.1 Кросворди 4.2 Ребуси 5. Цитати відомих людей 5.1Висловлювання про мову Систематизація і застосування розвивальних творчих вправ на уроках української мови з метою розвитку пам'яті, комунікативних здібностей, фонематичного слуху, уваги, мовлення, творчої уяви та мислення молодших школярів. М е т а. А к т у а л ь н і с т ь. Збагачення змісту освіти, забезпечення зв'язку з життям, залучення важливої для дитини інформації, задіяння її емоційної сфери, організація навчальної діяльності на творчому рівні має сприяти формуванню компетентності учнів, що є основною метою сучасної освіти. Вимоги до використання розвивальних творчих вправ: - цілеспрямованість застосування; - підпорядкованість тематиці,навчально- виховній меті уроку; - відповідальність тематики, віковим та індивідуальним особливостям; - різноманітність форм організації навчальної праці учнів; - нерозривний зв'язок з іншими формами та методами роботи. Місце розвивальних творчих вправ у структурі уроку залежить від: - дидактичної мети; - характеру навчального матеріалу; - рівня підготовки учнів; - часу, відведеного на вивчення теми. Результативність такої роботи полягає в тому, що учні 1.Уміють спостерігати,аналізувати, використовувати одержану інформацією в різних ситуаціях. 2. Володіють елементарними прийомами запам'ятовування, творчою уявою і мисленням. 3. Мають великий словниковий запас. 4. Можуть вільно виражати свої думки. 5. Можуть співпрацювати в групах і парах, самостійно організовувати свою роботу.
Перегляд файлу

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

Криворізька загальноосвітня школа І – ІІІ ст. № 50

(методичний кабінет)

 

 

 

 

        

  Віночок творчих                    вправ  на уроках

в початковій школі

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

2016

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

ЗМІСТ

 

ПЕРЕДМОВА

  1. Використання каліграфічних хвилинок  на матеріалі довкілля та народних знань українців, про добро і товаришування.
    1. Каліграфічні хвилинки на матеріалі довкілля та народних прикмет українців
    2. Каліграфічні хвилинки про добро і товаришування

2. Вправи на розвиток уміння висловлювати здогадки, припущення, доводити справедливість певних тверджень.

3. Виконання інтегрованих завдань — комплексів.

4. Використання цікавинок на уроках.

4.1 Кросворди

4.2 Ребуси

5. Цитати відомих людей

5.1Висловлювання про мову

5.2 Висловлювання про роботу вчителя

ПІСЛЯМОВА

 

Список використаних джерел

 

 

 

 

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

ПЕРЕДМОВА

Розвиток творчого мислення - це одне із важливих завдань, яке покликана вирішувати початкова школа. Дуже важливо, щоб педагог здійснював процес формування творчого інтелекту учнів вже з першого класу.Ряд психологів стверджують, що творче мислення в школярів на перших етапах навчання ще зовсім не сформоване. Так, М.М. Волокітіна вважає, що у цьому віці дітям не властиве творче мислення. Це пояснюється тим, що вони не можуть прийти до широких узагальнень. Дедуктивний спосіб узагальнення їм не доступний. Учні початкових класів здатні тільки на основі ряду фактів прийти до розуміння загального положення, тобто в умовисновках можуть приходити від часткового до загального індуктивним шляхом.Проте на відміну від М.М. Волокітіної, такі психологи як Г.О.Люблінська, В.В.Давидов, Н.О. Менчинська дотримуються зовсім протилежної думки, згідно якої творче мислення дитини починає розвиватися з того моменту, коли вона вперше запитала: "Чому .?", тобто з того часу, коли дитина перший раз задумалась над якоюсь, хоча й не значною, дріб'язковою, проблемою. Адже, якщо розвивається будь - який тип мислення (наочно - дійове, образне та ін.), то формується і творчий інтелект. Хоча спочатку воно є дещо примітивним, проте ще в дошкільному віці закладаються основи для подальшого розвитку творчого інтелекту особистості.

Тому я  використовую у свої діяльності такі методи, які б якомога більше стимулювали розвиток продуктивного мислення дітей.Працюючи над даною проблемою,  мены  часто доводилось стикатись із явищем, коли дітям навчальний матеріал є досить таки зрозумілим, доступним, проте не викликає у них ніякого інтересу, не активізує творчого мислення, оскільки самі завдання є стандартними, шаблонними.

Для розвитку творчого мислення школярів у процесі навчання  пропоную  деякі види  нестандартних завдань.

 

 

 

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

І. Використання каліграфічних хвилинок  

Каліграфічна хвилинка на уроках рідної мови займає 2-3 хвилини, але значення її чимале. Вона націлює дітей на старанність і зосередженість, на естетичне оформлення своєї роботи. Якщо вміло і цілеспрямовано підійти до цього фрагменту уроку, то він сприятиме і розвитку мислення дітей, і розвитку пам’яті, і умінню аналізувати, співставляти, систематизувати, спостерігати, міркувати, пізнавати щось нове і цікаве. Така робота сприяє розвитку свідомості, правильній вимові й засвоєнню певних термінів.

1.1 Каліграфічні хвилинки на матеріалі довкілля та народних прикмет українців

2 – 3 клас

А ва АБ здавалося б’ється

Ну що б , здавалося, слова…

Слова та голос – більш нічого.

А серце бється – ожива,

Як їх почує! ( Т. Шевченко)

Вив Об ВО слівце деревце

В рідній мові своїй

Мусиш вивчити кожне слівце,

Доглядати його,

Як старий садівник деревце. ( Б.Чалий)

ПП Бл Уж місяць сонце

Попрощалось ясне

З чорною землею,

Виступає круглий місяць

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

З сестрою зорею. ( Т.Шевченко)

Бб Бу БК воскресни ребра

Куди ти ділась, річенько? Воскресни!

У берегів потріскались вуста.

Барвистих лук не знають твої весни,

І світить спека ребрами моста. ( Л.Костенко)

Бл лм Ело золото ллється

Літній вечір… Гори в млі,

В золоті вершини…

А під ними ллється десь

Пісня України… ( О.Олесь)

Гг ГА Об долини обняв

Гасне вечір … Сон обняв

Гори і долини…

А між горами літа

Пісня України… ( О.Олесь)

Яся Ян яв вогонь полум’я

Запалив я у серці вогонь.

Хто здолає його, загасить?

Ясне полум’я в грудях пала,

Доки дихаю – вогник горить. ( В.Єрошенко)

Оо ог ор орден оранка

Оголилось поле од серпа й коси;

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

Ніде приліпитись крапельці роси ( Я.Щоголів)

Її їм їх Україна Батьківщина

Тут мамина пісня лунає і нині,

Її підхопили поля і гаї.

Її вечорами по всій Україні

Співають садах солов’ї. ( М. Бакай)

Мм мо вм веселка хата

Мій отчий дім, ти дав усе мені,

Моя маленька білі рідна хата

Ввійшла у серце співом голосним

І словом тим, яке дарує мати. ( І. Драч)

Лл зл ка витчеться сорочка

Все – із доброго чи злого –

Починається з малого.

Листя виросте з листочка,

З нитки витчеться сорочка. ( М.Сингаївський)

Цц цл цв козацький цвіт

Ми любимо сонце і квіти,

І сонце нам шле свій привіт.

Ми роду козацького діти.

Землі української цвіт. (Д.Комілевська)

Шш шле ш постаєш линеш

Ти постаєш в ясній обнові,

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

Як пісня линеш, рідне слово,

Ти наше диво калинове,

Кохана материнська мово. ( Д.Білоус)

Яя як тя життя тяжко

Як не любить той край,

Де вперше ти побачив

Солодкий дивний світ,

Що ми звемо життям! ( В.Сосюра)

Кк кл ск ніщо ніким

Мене ліси здоров’ям напували,

Коли бродив у їхній гущині.

Мені поля задумливо шептали

Свої ніким не співані пісні. ( В. Симоненко)

Тт ал ох матері українська

Ти наше диво калинове,

Кохана материнська мово! ( Д.Білоус)

Сс ри ож тривога терпіння

Слова, слова … Вони в собі всі різні;

Тривожні й тихі, радісні й сумні,

Є терпеливі, є жорстокі й грізні,

Лукаві й чесні, мудрі й смішні… ( М.Ткач)

Пп хр ат хрущі плугатарі

Садок вишневий коло хати.

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть.

Співають ідучи дівчата,

А матері вечерять ждуть. ( Т.Шевченко)

4клас

А А А А а а а ай за та ан

Останні айстри горілиць зайшлися болем  (Л.Костенко)

 Як ви розумієте зміст речення?

 Визначтен граматичну основу речення.

 Поясніть значення слова « горілиць», словосполучення « зайшлися болем».

 Назвіть звуки у слові « останні».

 Назвіть частини мови у реченні.

Б Б Бб бр уб бе бі

Біля будинку берізки стояли,

Вранці ясне сонечко зустрічали.

Ви ростіть, берізки, виростайте,

Рідну землю нашу прикрашайте!

 Знайдіть слово, вжите в переносному значенні.

 Пригадайте, що ви знаєте прозвертання. Знайдіть речення із звертанням у вірші. Поясніть розділові знаки. Дайте характеристику речення , Накресліть схему.

В В В В в в Ве во вс вт ув ев

Весна у лісі.

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

Ведмідь прокинувсь волохатий

І все старому невтямки:

Чому, неначе пташенята,

Розкрили дзьобики бруньки? ( Л. Пшенична)

 Поясніть значення слова « невтямки».

 Доберіть до нього синоніми.

Г Г Г Г г г г га го гл гайок

Затих гайок, і верби кучеряві

Пташиним співом вже не 8омонить. ( І. Савицька)

 Відшукайте уреченні синоніми.

 Доберіть синонім до слова « гайок».

 Визначте граматичну основу речення. Дайте характеристику реченню. Побудуйте схему речення.

Ґ Ґ Ґа ґр ґв

Ґавеня – немовля зранку все ґерґоче,

Плаче, заливається – гроно ягід хоче.

Ґава – мама здійняла ґвалт на весь ліс:

Тато – ґава лиш одну ягідку приніс. ( За Г. Храпачем)

 Пояснити орфограми.

 Пригадайте правило про перевірку ненаголошених слів.

 Підкреслити граматичну основу в першому реченні.

 Чим виражений присудок?

 Знайдіть слова з префіксом.

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

Д Д Д Д д д Ду до др уд ді

Дуб до дуба дріботів:

Дай , дідусю, жолудів! ( Л. Пшенична)

 Доберіть синоніми до слова « дріботів».

 Що означає це слово у прямому значенні?

 Знайдіть звертання, поясніть розділові знаки.

 Перебудуйте речення, уникнувши звертаня.

Е Е Е Е е е е ек не ел ес ще

Піл неквапний шелест його листя гарно думається про минувшину і майбутність, про високе і священне. ( Є. Шморгун)

 Знайдіть слова, вжиті в переносному значенні.

 До слова « неквапний» доберіть синоніми.

 Знайдіть у тексті антоніми.

 Зробіть звуко – буквений аналіз сліва « священий».

Є Є Є Є є є є єд ає ює

Єднає нас, браття,

Козацьке завзяття,

Любов’ю окрилює груди. ( О. Богачук)

 Як ви розумієте вислів « козацьке завзяття»?

 Назвіть слова, в яких звуків більше, ніж букв. Чому?

 Назвіть слова, в яких букв більше, ніж звуків. Поясніть.

 Що таке звертання? Поясніть вживання розділових знаків при звертанні.

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

Ж Ж Ж Ж ж ж жу жл ож же

На крилах бабиного літа летять у вирій журавлі. ( А. Білевич)

 Про яку пору року кажуть « бабине літо»?

 Доберіть синоніми до слова « журавлі».

 Поясніть правопис слів : « на крилах», « у вирій», « летять».

 За допомогою інтонації перетворіть речення на питальне, спонукальне.

и и и им ир ит их ах проталинах

Листя в проталинах – як мідяки.

Сонце кублиться у хмарах.

Ковдру зими продають граки.

На лісових базарах. ( М. Руденко)

 Поясніть значення виразу : « Летять в проталинах, як мідяки».

 Назвіть слова, вирази, вжиті у переносному значенні.

 Назвіть іменники разом з прийменниками. Визначте відмінок.

 Розберіть за будовою слово « проталинах»

І І І І ін із лі іж

Сплететься іній з беріз

Впору чудову ранкову.

Хтось на верхів’я заліз

І ніжну скидає обнову. ( Ю. Збанацький)

 Поясніть значення слів : « з беріз», « в пору», «верхів’я», « заліз»,

« скидає»

 До дієслова « сиплеться» доберіть синоніми.

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

 Знайдіть у вірщі іменники та визначте їх відмінок. Доведіть.

Ї Ї Ї Ї ї їж їжак їл їд

Сю ніч зорі чомусь колючі,

Як налякані їжаки. ( Л. Костенко)

 Знайдіть слово. В якому звуків більше, ніж букв.

 Розберіть його за будовою.

 Що відбувається у корені слова? Наведіть приклади інших слів з чергуванням приголосних у корені.

Й Й Й ай уй ій нам пам’ятай

Пам’ятай , не забувай

Батьківську стежину.

Прикрашай, шануй свій край,

Дім свій – батьківщину. ( В. Гринько)

 Назвіть споріднеі слова .

 Пригадайте, якими бувають речення за метою висловлювання.

 Дайте повну характеристику поданих речень.

 До іменника « стежина» доберіть прикметники у прямому і переносному значенні.

 Знайдіть слово, у якому букв менше, ніж звуків. Назвіть звуки.

К К К К к к кн кр инк ір

Кружляють , падають сніжинки,

Вдягають все у білі шати,

Летять легенькі, мов пір’їнки ,

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

Вкривають поле, ліс і хати. ( В. Сухомлинський)

 Які образні слова та вирази ви зустріли у вірші?

 Якою частиною мови починається кожна строфа?

 Поясніть розділові знаки у вірші.

1.2 Каліграфічні хвилинки про добро і товаришування

А а Аа Аж жа за аз ак ка

Аж помолодів старий пень, зацвів зеленим мохом. Бо тепер у нього є друг.

Б б Бб Ба бі бе бр тб зб

Бажання трудитися – то найдорожча знахідка.

В в Вв Вив вч вс мв нв яв

Вивчиш азбуку – навчишся читати. Умітимеш читати – з кожним днем розумнішатимеш.

Є є Єє нє лє єс єр

Є ще одне – найніжніше деревце, треба його поливати, щоб воно вічно зеленіло.

Ї ї Її Їд їж їз їв

Їдуть подорожні, завертають до колодязя, п'ють воду, дякують дідусеві.

К к Кк Ко ок ом ов со

Коли болить серце, тоді й сивіє волосинка.

М м Мм Мо ом ор оп во

Моє тобі побажання – будь людиною.

Р р Рр Ра ир бр рш

Рана від слова заживає , проте слід глибокий залишається.

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

С с Сс Сп св ст ас ос

Справжня свобода – в умінні працювати для того , щоб побудувати щастя для людей.

У у Уу Ус ум уг лу бу

Усі добрі люди – одна сім’я.

Щ щ Щщ Ща ощ ще щі

Щастя не купується , а здобувається в праці.

 

ІІ.Вправи на розвиток уміння висловлювати здогадки, припущення, доводити справедливість певних тверджень

Календар знайомить учнів із основними датами посіву зернових, посадки овочевих культур, зі збереженням навколишнього середовища, звичаями, обрядами, святами, які відзначали наші предки. За допомогою народних прикмет  переконую школярів в цілісності природи.

Голуби розворкотілися - на тепло.

Місяць ріжками вниз - на тепло й добрий врожай.

Грім у листопаді - на малосніжну зиму.

Сова кричить - віщує холоди.

Жовте листя обпадає повільно - мороз настане не скоро.

Осінній іній - на ясну погоду.

Червоний місяць - на вітер, блідий - на дощ.

Вовча ягода дуже пахне – перед  дощем.

Багато павутиння - на погожу осінь.

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

Чим сильніший вітер - тим менша ймовірність місцевих заморозків.

Туман у листопаді впаде до відлиги.

Як листопад дерев не обтрусить, довго зима бути мусить.

ІІІ.Виконання інтегрованих завдань — комплексів

Уміння пробудити в дітей інтерес до знань є важливою якістю творчого вчителя. Лише тоді, коли дитина зацікавиться матеріалом, у неї виникне бажання дізнатись про нього більше.

 

Список слів, вимову і правопис яких учні повинні запам’ятати у 1 класі:

Бджола , бабуся, виразно, влітку, ворота, годинник, гумка, ганок, грунт, ґудзик, джміль, дзиґа, дзьоб, дідусь, загадка, зозуля, ім’я, їжак, кватирка, Київ, корисний, лелека, лінійка, лялька, новий, одинадцять, олень,олівець, папір, парасолька, подруга, посередині, Україна, українська, фартух, цукерка, цукор, чотирнадцять, якір. (39 слів)

Список слів, вимову і правопис яких учні повинні запам’ятати у 2 класі:

Батьківщина, ведмідь, вересень, вулиця, герой, диктант, диван, дитина, духмяний,дятел. Жайворонок, завдання, заєць,календар, килим, медаль, метро,неділя, ознака, помилка, понеділок, портфель, предмет, середа, театр, учитель, читання,червоний, черговий, черевики, четвер, шістнадцять, шофер, ясен. (34 слова)

Список слів, вимову і правопис яких учні повинні запам’ятати у 3 класі:

Абрикос, адреса, айстра, автомобіль, агроном, акваріум, апельсин, апетит, асфальт, банкір, бензин, бетон, бібліотека, велосипед, верблюд, вогнище, вокзал, горизонт, гриміти, грім, депутат, дециметр, директор, електрика, кипіти, кошеня,кишеня, колектив, комбайнер, комбайн, комп’ютер, коридор, космонавт,криниця, кукурудза, метал, минулий, очерет, пиріг, президент, пшениця, радіо, сантиметр, секунда, спасибі, тривога, фермер, хвилина, черемха, черешня. (49 слів)

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

Список слів, вимову і правопис яких учні повинні запам’ятати у 4 класі:

Аеродром,будь ласка, ввечері, вдень, взимку, вісімдесяти, влітку, восени, вперед, вранці, вчора, гардероб, гектар, гвинтівка, до побачення, держава, дисципліна, ззаду, інженер, кілометр, ліворуч, механік, мізинець, мільйон,назад, напам’ять, океан, попереду, посередині,портрет, праворуч,п’ятдесят, п’ятдесяти, п’ятсот, революція,республіка, сигнал, сімдесяти, телеграма, телефон, температура, тепер, терпуг. Трамвай, тролейбус, фанера, фартух, футбол, цемент, чернетка, шеренга, шістнадцять, шістдесят, шістдесяти, шістсот, щогодини, щоденно, щотижня, юннат, ярина. (60 слів)

Згідно з методикою, традиційне ознайомлення дітей з новим словом включає такі етапи:

  • Відгадування загадки. Обґрунтування власної думки.
  • Показ предмета або малюнка предмета, що означає словникове слово.
  • Повторення слова хором, поодинці.
  • Звуко-буквений аналіз слова
  • Робота учнів у зошитах: запис слова, підкреслення орфограми, позначення наголосу.
  • Складання словосполучень, введення нового слова в речення.

 

ІVикористання цікавинок на уроках

«Нема просто слова, - стверджує Расул Гамзатов, - воно або прокляття, або привітання, або краса, або біль, або бруд, або квітка, або брехня, або правда, або світло, або тьма. Одне слово може виразити велике почуття». Лексичне значення будь-якого слова як одиниці лексико-семантичної системи мови являє собою сукупність змістових ознак, що відрізняють це значення від інших, утворюють індивідуальність лексичного значення й тому можуть бути названими диференційованими ознаками лексичного значення. Формування в учнів навичок грамотного письма, логічної думки  є одним із важливих завдань початкової школи. На уроці доцільно використовувати такі

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

дидактичні ігри, організація яких не потребує від учителя багато часу для приготування відповідного обладнання, а від учнів запам’ятовування громіздких правил. Щоб гра викликала інтерес, варто використовувати різноманітні елементи унаочнення , а умови гри – ускладнювати.

 

5.1 Кросворди

 

 

5.2Ребуси

1. Розв’яжи буквені приклади і назви утворені слова.

МО + РО+ ЗА – А = …

УК + Р – К + ОК = …

ЯМ + ГУ – МУ + ОДА =…

ШР – Р + УБ + А =…

СІР + ЧЕ – Р + УНЬ – У = …

КН + И + ОЖ – О+ УКА –У =

  1. Розгадай ребуси

 

1.Описание: http://asyan.org/potre/%D0%A2%D0%B5%D0%BC%D0%B0.%20%D0%92%D0%B5%D1%80%D0%BD%D1%96%D1%81%D0%B0%D0%B6%20%D0%B7%D0%B8%D0%BC%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%85%20%D0%BF%D1%80%D0%B8%D0%B3%D0%BE%D0%B4e/4803_html_m54b920a2.jpg                   2.Описание: http://ru.static.z-dn.net/files/db8/eafb03947a697800d36984f0596d1708.png

3.Описание: http://krayina-znan.at.ua/Sv.jpeg                   4. Описание: http://festival.1september.ru/articles/567662/f_clip_image004.jpg

 

5.Описание: https://im1-tub-ua.yandex.net/i?id=b0ea9a048cbe4ec3c882049928d69f27&n=33&h=215&w=480                         6.   Описание: http://gpd.ucoz.ua/rebysi/032_desert.png

 

7.Описание: http://ped-kopilka.ru/images/1(444).jpg          8.Описание: http://be.convdocs.org/pars_docs/refs/57/56910/56910_html_4c61b785.jpg

 

9.Описание: http://lib.gendocs.ru/tw_files2/urls_2528/2/d-1838/1838_html_42907e28.jpg                        10.       Описание: http://zanny.ru/tw_files2/urls_1/16/d-15700/15700_html_35f0d260.png

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

V. Цитати відомих людей

6.1ВИСЛОВЛЮВАННЯ ПРО МОВУ

Мова народу - це найбільший національний скарб, і ми всі маємо його оберегати, в тому числі й авторитетними державними заходами...

   Олесь Гончар

Людина байдужа до рідної мови - дикун. Вона шкідлива самою своєю суттю, бо її байдужість до мови породжується цілковитою байдужістю цієї людини до минулого, сучасного і майбутнього свого народу.

   Костянтин Паустовський

Найбільше і найдорожче добро в кожного народу - це його мова, ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподіванки, розум, дослід, почування.

Панас Мирний

Мова - вільний орган духу.

... доля української мови і літератури залежить від самого народу.

   Павло Житецький

Мова - наша зброя, якою ми служимо народові, що нас породив, вигодував і викохав. Мова - втілення думки.

    Як парость виноградної лози,

    Плекайте мову, пильно й ненастанно

    Політь бур"ян, чистіша від сльози

    Вона хай буде!

   Максим Рильский

В світлих, прозорих глибинах народної мови відбивається не тільки природа рідної країни, але й уся історія духовного життя народу. Покоління народу проходять одне за одним, але результати життя кожного покоління лишаються в мові - в спадщину потомкам. Мова є найважливіший і найміцніший зв'язок, що з'єднує віджилі, живущі та майбтні покоління народу в одне велике, історичне ціле. Вона не тільки виражає життєвість народу, але є саме це життя.

    К.Д. Ушинський.

Без поваги, без любові до рідного слова не може бути ні всебічної людської вихованості, ні духовної культури. ...

Скалічена мова отупляє, оглупляє людину, зводить її мислення до примітива. Бо мова - це лад мислення, це віконця, через які людина бачить світ. Хто не знає по-справжньому, а отже й не любить рідної мови, той неук і в інших мовах.

В. Сухомлинський

Я люблю чарівні мелодії української народної пісні, хвилюючу красу української музики, прекрасну українську мову, чудову народну говірку. Народна поезія України - апофеоз краси. Український народ проніс через століття рабства й неволі дорогоцінне багатство свого генія.

 Максим Горький

6.2 ВИСЛОВЛЮВАННЯ ПРО РОБОТУ ВЧИТЕЛЯ

 Лише той Учитель, хто живе так, як навчає

              ( Г. Сковорода)

 Дитина – вище творіння Природи і Космосу і несе в собі їхні риси – могутність і безмежність

(Ш. Амонашвілі)

Має значення тільки те знання, яке використовується на практиці.

                                                       Гордон Драйден

 Мозок людини здатен учитися все життя – з моменту народження до самої смерті.

                                                      Гордон Драйден

 Нехай учитель поспішає до дітей, радіє кожній зустрічі з ними, тоді й діти поспішатимуть у школу і щиро ра­дітимуть кожній зустрічі зі своїм учителем.

                                                       Ш. Амонашвілі             

 Мудра людина не робитиме іншим того, чого вона не бажає, щоб зробили їй.

                                                               Конфуцій

Прокладай шлях до розуму людини через її серце.

                                                                 Ф.Честерфілд

 Відкриття народжуються там, де закінчуються знання вчителя й починається нове знання учня.

                                          К.Федін  

       Завдання школи — на­вчити жити. Ми повинні ви­ ховати Людину, здатну ство­рити своє особисте життя.

                                                        П.Блонський

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

 

Післямова

Творчі вправи передбачають формування вмінь переносити набуті навички в змінені умови, застосувати їх у нестандартних обставинах, в уявних, умовно-реальних і природних ситуаціях.

Творчі розробки опираються на теорію талановитого мислення. Ігри, творчі завдання, оригінальні форми свят з елементами театралізації, інсценізації, з інтелектуальними запитаннями можуть бути використані в початковій школі тими, хто має бажання вчити дітей цікаво, розвивати творчу особистість. Адже наше бурхливе сьогодення вимагає від сучасної людини не тільки і не стільки накопичення знань, скільки вміння за призначенням використовувати здобуту інформацію. Набути такого досвіду можна лише під час розв'язання творчих завдань. Шлях до відкриття творчих здібностей дитини полягає через розвиток творчої уяви, систематичного творчого мислення й мовлення, знайомство із вражаючим навколишнім світом, зокрема світом мистецтва.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Описание: http://www.chitalnya.ru/upload2/383/a30c93c9e1c427b1a298d011d66c7aaf.jpg

Список використаних джерел

  1. Полєвікова О.Б. Використання творчих вправ як засобу мотиваційного забезпечення процесу навчання рідної мови // Початкова школа. – 2004. - №3. – С. 15-18.
  2. Полєвікова О.Б. Творча робота як засіб розвитку мотивації навчання школярів // Початкова школа. – 2002. - №3. – С. 27-28.
  3. Сухомлинський В.О. Сто порад учителеві. - К.: Рад.шк., 1988. - 304 с.
  4. http://osvita.ua/school/theory/739
  5. Сисоєва С.О. Творча педагогічна діяльність вчителя: ознаки і методи.// Обдарована дитина.- 2005. - № 4. - С. 6-14.
  6. Волочина Л.Б. Дидактична гра як засіб пізнання // Бібліотечка вчителя початкової школи. – 2000. – Березень. - № 3 - 4. – С. 33.
  7. Логачевська С. Індивідуалізація завдань на етапі закріплення знань з математики./ Логачевська С. // Початкова школа. - 1998. – № 4. – С. 3 – 5
  8. Волосюк М.А. Математичний тренажер 4 клас./ Волосюк М.А. – Х.,ТОВ «Нова тема», 2009. - 144 с.
  9. Мільченко Г. Загадки як засіб розвитку мислення./ Мільченко Г. // Розкажіть онуку. – 2009. – № 9-10. – С. 5 – 6
  10. http://urok.at/ua/publ.
  11. Яковенко О. Ігрові завдання з математики. / Яковенко О. // Розкажіть онуку. – 2002. – №1 5-16. – С. 14 – 17
  12. pidruchniki.com›19991130/menedzhment…lyudey…

 

doc
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
940
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку